https://gateway.trip.ir/api/

نهر معروف دبی را بشناسید

به روز رسانی: 08 اسفند ، 1402 جاذبه های گردشگری

نهر معروف دبی را بشناسید

در دبی چیزهای زیادی برای تماشا و لذت بردن وجود دارد. بالا رفتن از بلندترین ساختمان جهان، بازدید از برج خلیفه، اسکی روی یخ در یک فضای سرپوشیده از جمله کارهایی است، که می توانید در دبی انجام دهید.
دبی قدیم به دو بخش دیره و بر دبی تقسیم می شود که توسط یک آب شور به نام نهر دبی شناخته می شود. در قرن بیستم هجری قمری نهر دبی مرکز تجاری در دبی بوده است. این بندر به عنوان یک بندر کوچک خدمت می کرد که کالاهایی را از هند و شرق آفریقا حمل می کرد.
نهر دبی در حال حاضر یک مکان میراثی متشکل از بازارهای سنتی است که در سواحل آن حفظ شده است. این بازارها انواع مختلفی از منسوجات گرفته تا ادویه جات را می فروشند. بیشتر بازرگانان این بازارها تاجران کشورهای جنوب آسیا مانند هند و پاکستان هستند.
نهر دبی همچنین مرکز میراث معروف البستکیه را در خود جای داده است، که متشکل از موزه ها و خانه های میراثی و قدیمی است که سنت ها و شیوه زندگی مردم محلی را قبل از رونق نفت ترویج می کنند.
نهردبی  دستخوش بازسازی های زیادی شده است تا برای گردشگران جذاب باشد. در کناره های آن رستوران های زیادی وجود دارد تا مردم هنگام صرف غذا از جذابیت نهر لذت ببرند.

نمایی از نهر دبی در شب

نمایی از نهر دبی در شب

آشنایی با تاریخچه ی نهر دبی

در طول سال ها، نهر دبی که به آن خور دبی نیز گفته می شود، به یک منطقه توریستی معروف تبدیل شده است که تعدادی هتل و جاذبه را در خود جای داده است. بسیاری از آنها توسط ساختار تاریخی منطقه ی کریک که شهرت زیادی دارد جذب می شوند. 
نهر دبی ورودی آب دریای خلیج فارس است، که در قلب دبی به طول 14 کیلومتر و عرض بین 100 تا 500 متر از جنوب شرقی امتداد دارد و به پناهگاه حیات وحش راس الخور ختم می شود. 
این نهر شهر را به دو بخش بر دبی و دیره تقسیم می کند و در طول تاریخ نقش عمده ای در توسعه اقتصادی منطقه داشته است. اولین مدارک ثبت شده به سال 1587 باز می گردد، زمانی که تاجر مروارید ونیزی گاسپرو بالبی از این منطقه بازدید کرد و در مورد صنعت مرواریدسازی دبی نوشت. 
اما اولین توصیف شناخته شده از نهر دبی در گزارش سال 1822 توسط یک افسر نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا ثبت شده است. این نهر احتمالاً دلیل واقعی ایجاد و توسعه اولیه دبی به عنوان یک بندر تجاری بوده است. 
نهر، یک بندر امن و طبیعی با پتانسیل تبدیل شدن به بندری پر رونق با تمرکز بر غواصی مروارید، ماهیگیری و تجارت، برای مهاجران اولیه بوده است. 
با وجود رشد چشمگیر دبی مدرن برای ده ها کیلومتر در امتداد ساحل دریا، نهر دبی همچنان در قلب شهر باقی مانده است. در امتداد نهر و ساحل دبی هنوز مناطق سنتی قایق سازی وجود دارد که در آن قایق های چوبی بزرگ ساخته می شوند و توسط کارگران ماهر و کارآفرینان دریایی بازسازی و نگهداری می شوند.

جاذبه ها و امکانات اطراف نهر دبی 

نهر دبی امروزه نیز به یکی از جاذبه های گردشگری در دبی تبدیل شده است. به همین خاطر در اطراف آن هتل های لوکس و مدرنی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است.
این نهر زیبا برای رفاه و سرگرمی گردشگرانی که با تهیه بلیط دبی به این کشور زیبا سفر کردند، با لنج های سنتی آن ها را به سفری زیبا بر روی آب می برد و آن ها را با تاریخ دبی، فرهنگ آداب و رسوم دبی آشنا می کنند.
این منطقه جزو ابتدایی ترین مناطق مسکونی در دبی بوده است، اما حالا با آسمان خراش های زیبا و مدرن به یک منطقه ی توریستی تبدیل شده است.
در اطراف نهر دبی می توانید برج دو قلوی دیره، برج شرایتون دبی کریک، برج کریک، ساختمان بانک ملی، اتاق بازرگانی را ببینید، که در یک طرف نهر دبی به سمت دیره وجود دارند.
همچنین جاذبه های گردشگری جذابی مانند پارک خور دبی، شهر بازی کودکان، زمین بازی گلف، مسیر قایقرانی، رستوران ‌های متنوع سنتی و بین المللی، کافه ها، فودکورت ها و مراکز خرید لوکسی را می توانید در اطراف آن مشاهده کنید.
اگر می خواهید رستورانی روی آب را در دبی تجربه کنید، این منطقه نزدیک نهر دبی یکی از بهترین مکان ها است. یک رستوران سکویی درست بالای آب در باشگاه گلف دبی کریک وجود دارد تا در حین گشت و گذار از غذا لذت ببرید.شما همچنین می توانید یک تجربه غذاخوری عالی در یک رستوران شناور با سقف شیشه ای در Bateaux Dubai داشته باشید. این رستوران همه روزه از ساعت 7 صبح تا 10:30 شب، طیف گسترده ای از غذاهای بین المللی از جمله غذاهای دریایی تازه را سرو می کند.

برای آشنایی با همه جاهای دیدنی دبی مقاله‌ای با همین عنوان را بخوانید.

حقایق جالب و جذاب در مورد نهر معروف دبی

قایق های ابرا در اطراف نهر دبی که قدمت آن به دهه 1950 باز می گردد.
نهر دبی به عنوان یک بندر امن برای تجارت با سایر بنادر خلیج عربی عمل کرده است.
این نهر در دهه 1950 از طریق زمین شکافت و یک کانال کوچک را تشکیل داد. زیرا کشتی‌های بزرگ نمی‌توانستند وارد نهر شوند. پس از آن، یک کشتی 500 تنی می تواند در نهر دبی لنگر بیاندازد که به افزایش تجارت در آن زمان کمک کرد.
یونانی ها نهر دبی را رودخانه زارا می نامیدند.
سلسله خاندان آل مکتوم در کنار نهر دبی تشکیل شده است.
نهر دبی اولین بار در سال 1961 لایروبی شد.
نهر دبی مرکز تجارت طلا، ادویه جات و صید تازه آبزیان از آب های عربی بود.
بازارهای قدیمی یا بازارهای معروف دبی در این منطقه وجود دارد، جایی که جواهرات طلا، ادویه جات، عطر و کالاهای چرمی برای اولین بار در دهه 1950 معرفی شدند.
این نهر در سال 1902 به عنوان منطقه آزاد تجاری در زمان شیخ مکتوم بن هاشر در نظر گرفته شده است.
سال 1937 اولین بار بود که یک هواپیما در منطقه نهر دبی فرود آمد که از ساوتهمپتون به کراچی می رفت. یکی از حقایق شگفت انگیز نهر دبی این است که در طول جنگ جهانی دوم، هفته ای هشت هواپیمای دریایی در این منطقه فرود می آمدند.
اولین پل در دبی، پل آل مکتوم در سال 1963 بر روی نهر برای اتصال دیره و بر دبی ساخته شد. 
نهر دبی مرکز غواصان مروارید بوده است و حدود 3 هزار قایق برای کشف مروارید در نهر استفاده می شده است.
در سال 1989، اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، طرحی را برای راه اندازی باشگاه گلف و قایق بادبانی خیره کننده نهر دبی ارائه کرد.
سال 2007 سالی بود که یک طرح ساخت و ساز مدرن به ارزش 132 میلیون دلار برای توسعه نهر دبی به پایان رسید.
نمایی از خانه شیخ سعید آل مکتوم که موزه ای محبوب در بین گردشگران در نهر دبی دارای یکی از قدیمی ترین معماری های جهان است.
دو طرف نهر دبی با بازارهای قدیمی، ساختمان های میراث فرهنگی و موزه ها احاطه شده است.
نهر دبی همچنین به دلیل آب ‌های کم‌عمق، کانون بزرگی برای صنعت ماهیگیری این شهر است.
نهر دبی همچنان یکی از جاذبه های گردشگری پیشرو در این شهر است و روزانه بیش از ده ها هزار بازدید کننده دارد. 

کارهایی که می توان در نزدیکی نهر دبی انجام داد

در منطقه ی کریک، در امتداد نهر دبی در امتداد کانال قدم بزنید و نسیم تازه ‌ی ساحلی را حس کنید. شما می توانید با قایق های سنتی گردشگری نهر دبی که یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه است بر روی این نهر حرکت کنید و از مناظر اطراف آن لذت ببرید.
مکان ها پرطرفدار، مراکز خرید معروف و لوکس در اطراف این نهر قرار دارند و شما می توانید از طریق ایستگاه السوق الکبیر و الشندغه در بخش بر دبی ایستگاه بندر طالب و السبخه در بخش دیره خود را راحت به این منطقه برسانید.
همچنین می توانید به بازدید از دهکده‌ ی میراث غواصی، خانه ‌ی شیخ سعید آل مکتوم، موزه‌ ی اسکناس و تمبرهای تاریخی و مساجد شندغه‌ ی دبی در اطراف نهر دبی بروید.
علاوه بر این ها می توانید بازی گلف بپردازید و مسابقات قایق رانی را بر روی نهر دبی از نزدیک تماشا کنید. از برج ساعت، پل آل مکتوم، برج های دوقلوی دره، مسجد جامع، پارک و دلفاریوم و مکان های جالب دیگر دیدن کنید. در بخش شرقی نهر دبی بازارهای متنوع سنتی و مدرنی وجود دارد، که می توانید از آن ها دیدن کنید.

قایق سواری بر روی نهر معروف دبی

قایق سواری بر روی نهر معروف دبی

چگونه به نهر دبی برویم ؟

برا رفتن به نهر دبی می توانید از طریق ایستگاه های مترو خود را به راحتی به این منطقه برسانید. ایستگاه متروی الفهیدی با خط سبز یکی از ایستگاه های نزدیک به این منطقه است.
راه دسترسی از فرودگاه بین المللی دبی نیز تنها 15 دقیقه با ماشین از پل القرهود که منطقه بر دبی و دیره را به هم متصل می کند، فاصله دارد. 
برای اطلاع از قیمت بلیط آنتالیا و بلیط هواپیما خارجی به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط های مسافرتی را به صورت آنلاین و بدون دغدغه با کارت های عضو شتاب تهیه فرمائید.

سوالات متداول درباره ی نهر معروف دبی

نهر دبی چیست ؟

نهر دبی یک ورودی آب شور است که منطقه ی بر دبی و دیره را از هم جدا می کند. 

امکانات اطراف نهر معروف دبی چیست ؟

از امکانات اطراف نهر دبی می توان به رستوران ‌های متنوع سنتی و بین المللی، کافه ها، فودکورت ها و مراکز خرید لوکس آن اشاره کرد.

جاذبه های تفریحی اطراف نهر دبی کدامند ؟

دهکده‌ ی میراث غواصی، خانه ‌ی شیخ سعید آل مکتوم، موزه‌ ی اسکناس و تمبرهای تاریخی و مساجد شندغه‌ ی دبی، برج ساعت، مسجد جامع، پارک و دلفاریوم از جمله جاذبه های اطراف نهر معروف دبی هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc