https://gateway.trip.ir/api/

اوکلند کجاست و چرا در شب درخشان میشود؟

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

اوکلند کجاست و چرا در شب درخشان میشود؟

یک منطقه کم نظیر در جهان وجود دارد که به علت درخشندگی آب دریای این منطقه در شب شهرت خاصی یافته است. یک عکاس با سلیقه مجموعه ای از تصاویر چشم نواز را به اشتراک گذاشته بود که خط ساحلی را در نزدیکی اوکلند نشان میداد، بهتر است اگر قرار هست درباره این منطقه اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم قبل از آن با اوکلند و جغرافیا و گردشگری آن آشنا شوید. با تریپ همراه باشید تا با اوکلند و علت درخشندگی آب دریا در این منطقه آشنا شوید و اگر شرایط دریافت ویزا و سفر به این منطقه را داشتید حتماً بلیط هواپیما رزرو کنید و از این منطقه فوق العاده دیدنی بازدید نمایید.

اوکلند کجاست؟

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید به سمت جنوب غربی اقیانوس آرام سفر کنید جایی در کشور نیوزیلند که آن را با عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا معرفی کرده اند. در کل در منطقه نیوزیلند جزایر مختلفی را خواهید دید ولی اکثر افرادی که بلیط هواپیما رزرو میکنند برای بازدید از اوکلند و زیبایی های این منطقه به نیوزیلند سفر میکنند، البته بخشی از نیوزیلند نیز برای فیلمبرداری سکانس های فیلم ارباب حلقه ها و هابیت بسیار معروف شد و اگر به این بخش از جغرافیای گردشگری جهان مسافرت کنید امکان این را خواهید داشت که یکی از بهترین سفرهای عمرتان را تجربه کنید.

آوکلند با اینکه پرجمعیت ترین شهر نیوزیلند است ولی پایتخت این کشور نیست، فرودگاه این شهر با کد یاتا AKL یک فرودگاه همگانی است که همه روزه پروازهای مختلفی در آن انجام میشود.

گرفتن ویزا برای این منطقه برای ایرانیان بسیار سخت است و باید حتماً دعوت نامه داشته باشید و یا شرایط خاصی داشته باشید که در این خصوص میتوانید با همکاران ما در شرکت خدمات مسافرتی نقطه پرواز ارتباط برقرار کنید.

علت درخشندگی آب در اوکلند

آلیستر بین ، یک فرد دبیرستانی مشتاق به عکاسی بود که تصاویرجالبی در شبه جزیره Whangaparaoa درست در شمال شهر اوکلند به ثبت رسانید که در این عکس آبها درخشان رنگ با با رنگ آبی دیده میشدند، پدیده ای که هم اکنون میدانیم ناشی از پلانکتون دریایی در این منطقه است ولی در آن زمان این شخص دبیرستانی به سراغ یک دانشمند امور دریایی رفت تا علت را جویا شود و پس از آن بود که این تصاویر دست به دست چرخید و به شهرت جهانی رسید.

اوکلند

درخشش این پلانکتون های دریایی در اثر واکنش اکسیداسیون در بدن به صورت طبیعیی صورت میگیرد تا شکارچیان را با نور منحرف کند. پیش بینی اینکه چه زمانی این پلانکتون دریایی ظاهر می شوند کمی دشوار است، اما معمولاً در زمانی که دما زیاد باشد اثری از انها نخوهید یافت.

این درخشندگی در شب نمای فوق العاده زیبایی ایجاد میکند که جاذبه گردشگری منحصر به فردی برای این منطقه شناخته میشود، به همین علت شاهد حضور گردشگرانی هستیم که به اوکلند در فصل های مناسب سفر میکنند.

نمونه مشابه درخشندگی اوکلند در ایران

نمونه مشابه این زیبایی را میتوان از اواخر فصل پاییز تا نزدیکی فصل بهار در چابهار و مناطق مختلف سواحل مکران در جنوب ایران مشاهده کرد، بسیاری از افرادی که از این جاذبه بسیار زیبای این منطقه باخبر هستند با خرید بلیط هواپیما چابهار به جای خرج هزینه های بسیار زیاد سفرهای خارجی به این منطقه داخلی سفر میکنند. شما نیز اگر قصد سفر به چابهار را به صورت تور داشتید میتوانید با شرکت نقطه پرواز به شماره 75134000 تماس حاصل فرمایید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc