https://gateway.trip.ir/api/

مسجد ایاصوفیه استانبول را در تور استانبول ببینید

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 مقاصد پر طرفدار

مسجد ایاصوفیه استانبول را در تور استانبول ببینید

با توجه به معماری منحصر به فرد مسجد ایاصوفیه استانبول به شما پیشنهاد می کنیم در تور استانبول به بازدید از این مسجد بروید، ما در این پست از بلاگ تریپ قصد داریم شما را با این موزه و مسجد آشنا کنیم، البته این جاذبه گردشگری شهر استانبول آنقدر معروف و مشهور است که حتماً عکس های این بنا را حداقل از نمای بیرون در اینترنت و سایت های مختلف گردشگری مشاهده کرده اید. ولی اینکه این بنا متعلق به چه دوره ای بوده است و یا اطلاعات دقیق درباره نوع ساخت آن را در اینجا خواهید فهمید.

مسجد ایاصوفیه استانبول

باید به حدود 1500 سال پیش بازگردیم، یعنی دوران بیزانس که ژوستین یکم دستور داد تا کلیسایی ساخته شود، این کلیسا که بعد از دوران عثمانی تبدیل به مسجد شد و الان شما آن را به عنوان موزه ایاصوفیه نیز می شناسید. بیش از ده هزار معمار تلاش کردند تا در 5 سال ساخت این بنا به پایان رسید.

اولین نامی که به آن دادند معنای آن کلیسای بزرگ بود، سلطان محمد دوم که پادشاه عثمانی بود دستور داد تا این بنا به مسجد تبدیل شود و نام ایاصوفیه نیز رایج گشت. در مدت های متوالی این بنا شاهد تخریب های جزئی بود که مورد مرمت قرار گرفت. برای اینکه یک کلیسا به مسجد تبدیل شود نیاز به تغییراتی نیز بود. برای نمونه محراب و مناره در زمان مراد سوم عثمانی یعنی چیزی در حدود 500 سال پیش به آن اضافه شد.

در اوایل قرن بیستم با به قدرت رسیدن مصطفی کمال آتاترک و ایجاد ترکیه امروزی که آن را به عنوان محبوب ترین بخش گردشگری آسیا می شناسیم، این کلیسا تبدیل به موزه شد و از آن پس موزه آتاتورک به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم تبدیل شد تا مسافرینی که با خرید بلیط هواپیما و یا تور استانبول به این شهر سفر می کنند از این موزه با کلی یادگارهای تاریخی دیدن کنند.

با ورود به مسجد ایاصوفیه ابهت آن را درک خواهید کرد، 107 ستون در این موزه به کار برده شده است. از 7 در بزرگ برای بخش های مختلف آن استفاده شده است. گنبد اصلی بسیار حیرت انگیز است، تزئیناتی که با سنگ مرمر انجام شده است بسیار زیبا است.

شما می توانید برای رفتن به این موزه تاریخی از همه وسایل نقلیه از جمله مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده نمایید. این موزه در بخش اروپایی استانبول و در منطقه سلطان احمد واقع شده است و از دور نمای آن کاملاً مشخص است.

چیزی که تفاوت این مسجد را بل مسجد سلطان احمد مشخص می کند این است که این مسجد دارای 4 مناره است ولی مسجد سلطان احمد دارای 6 مناره است که آن را خاص کرده است.

برای بازیدی از موزه ایاصوفیه استانبول باید خود را قبل از ساعت 4 بعد از ظهر به آنجا برسانید، قیمت ورودیه در حال حاضر 40 لیر می باشد و برای افراد زیر 12 سال رایگان است.

درست است که موزه شده است ولی در اصل مسجد است، پس حتماً پوشش کامل و اسلامی رادر این مسجد و سایر مسجدهای شهر استانبول  رعایت نمایید.

ایاصوفیه معنی حکمت مقدس است و در زیر تصویر این موزه و مسجد را می توانید مشاهده کنید.

مسجد ایاصوفیه

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc