https://gateway.trip.ir/api/

پاساژ هازوپولو استانبول

به روز رسانی: 01 تیر ، 1401 جاذبه های گردشگری

پاساژ هازوپولو استانبول

هر ساله گردشگران بسیاری با خرید ارزانترین تورهای استانبول به این شهر در ترکیه سفر می کنند و علاوه بر بازدید از جاذبه های توریستی و بناهای تاریخی به خرید در این شهر زیبا می پردازند.
پاساژ هازوپولو، گذرگاهی تاریخی است که در منطقه بی اوغلو استانبول و بین خیابان استقلال و خیابان مشروطیت واقع شده است. این ساختمان در خود مغازه‌ ها، چای‌ فروشی، قهوه ‌خانه و کتاب ‌فروشی را جای داده است.
پاساژ هازوپولو مجموعه ای از فروشگاه ها با حیاط است، که از سه ساختمان اصلی و یک گذرگاه دو خیابان استقلال و خیابان مشروطیت را به هم متصل می کند، تشکیل شده است.

آشنایی با پاساژ هازوپولو در استانبول

آشنایی با پاساژ هازوپولو در استانبول

آشنایی با پاساژ هازوپولو در استانبول

گفته شده است که این گذرگاه توسط یک تاجر ثروتمند یونانی، به نام هازوپولو ساخته شده است. اما در منابع مختلف آمده است که این بنا توسط یوانیس هاتزوپولوس، یکی از بانکداران یونانی استانبول و یکی از شهرداران سابق جزایر ساخته شده است. 
ساخت و ساز این پاساژ در دهه 1850 شروع شده است، و در 15 آوریل 1871 به پایان رسید. پاساژ هازوپولو به عنوان یکی از مکان هایی که در زندگی هنری و فرهنگی استانبول اثری از خود به جای گذاشت در تاریخ ثبت شد. 
طبقه فوقانی پاساژ سالن کنسرت بوده است، در سال 1874 توسط دیکران چوهاجیان به مدرسه ای برای آموزش هنرمندانی تبدیل شد تا بتوانند اپرای ترکی را روی صحنه ببرند.

معماری پاساژ هازوپولو

نمای باریک داخل پاساژ بسیار دیدنی است، در حالی که ساختمان های رو به حیاط داخلی دارای ویژگی های نئو رنسانس هستند. این گذر از خیابان استقلال از راهروی طاقدار باریکی که تا همین اواخر در دو طرف آن مغازه ها وجود داشت، وارد می شود. 
سنگ های کف پاساژ برای دهه 1950 است. بخش بزرگی از حیاط پاساژ، جایی که کافه ها و چایخانه ها ی رنگارنگ وجود دارد، با صندلی ها و میزهای قدیمی پوشیده شده است. 
پاساژ هازوپولو استقلال با سنگ تراشی و به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. ساختمان های اطراف حیاط دو و چهار طبقه است. حیاط ساختمان با گذرگاهی باریک به خیابان استقلال متصل می شود. 
با بررسی بقایای روی زمین می توان تشخیص داد که حیاط در گذشته با سنگ و سنگ ریزه فرش شده است. سنگ های کف گذرگاه را پودیما می نامند.
سنگ های پودیما، سنگ هایی هستند که از روستای یونانی قدیمی چاتالکا آورده شده اند. با عبور از زیر شش طاق ضربدری در ورودی خیابان استقلال و از زیر سه طاق ضربدری در ورودی خیابان مشروطیت می‌ توان به حیاط رسید. همچنین یک ورودی سوم به کلیسای Panayia Isodion وجود دارد.

چگونه به پاساژ هازوپولو استانبول برویم ؟

پاساژ هازوپولو  در منطقه ای به نام بی اوغلو استانبول واقع شده است. شما می توانید برای رفتن به آنجا از میدان تکسیم بسوار تراموا شوید و به خیابان استقلال بروید و تنها با 5 دقیقه پیاده روی خود را به آنجا برسانید.

ساعت کار پاساژ هازوپولو استانبول : همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از 10 صبح تا 10 شب می باشد.
برای اطلاع از قیمت تور استانبول تابستان 1401 از تهران به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان تورها را به صورت آنلاین بدون واسطه خریداری کنید.

سوالات متدوال درباره ی پاساژ هازوپولو استانبول

پاساژ هازوپولو استانبول کجا قرار دارد ؟

پاساژ هازوپولو، گذرگاهی تاریخی است که در منطقه بی اوغلو استانبول و بین خیابان استقلال و خیابان مشروطیت واقع شده است.

ساعت کار پاساژ هازوپولو استانبول کی می باشد ؟

ساعت کار پاساژ هازوپولو استانبول همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از 10 صبح تا 10 شب می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc