https://gateway.trip.ir/api/

پاساژ چیچک استانبول

به روز رسانی: 01 تیر ، 1401 جاذبه های گردشگری

پاساژ چیچک استانبول

پاساژ چیچک استانبول به معنای گذرگاه گل است، یک گذرگاه تاریخی معروف در خیابان استقلال در منطقه بی ‌اوغلو استانبول، ترکیه است. 
پاساژ چیچک در سال 1876 افتتاح شد، یک پاساژ سرپوشیده با ردیفی از کافه‌ های تاریخی، رستوران های قدیمی و بارهای مشروب است.
در سال 1908، وزیر اعظم عثمانی سایت پاشا، این ساختمان را خریداری کرد و نام آن را به پاساژ سایت پاشا تغییر داد. در دهه 1940، این ساختمان بیشتر توسط چیچک فروشی ها اشغال شده بود، از این رو نام ترکی فعلی آن چیچک است. پس از آتش سوزی این پاساژ مرمرت و در سال 1988، مجدداً به عنوان یک گالری از بارها و رستوران ها افتتاح شد.
آخرین بازسازی پاساژ چیچک در دسامبر 2005 انجام شد، در ورودی پاساژ می توانید رستوران های زیادی با موضوعات مختلف ببینید. 
پاساژ چیچک در ابتدا توسط تئاتر نائوم اشغال شده بود که در اثر آتش سوزی در سال 1870 به شدت آسیب دید. این تئاتر اغلب  توسط سلطان عبد العزیز و سلطان عبد الحمید دوم امپراتوری عثمانی بازدید می شد و پیش از این میزبان نمایشنامه ایل ترواتوره جوزپه وردی بوده است.

تاریخچه ی پاساژ چیچک در استانبول

تاریخچه ی پاساژ چیچک در استانبول

تاریخچه ی پاساژ چیچک در استانبول

پاساژ چیچک در سال 1876 افتتاح شد. در ابتدا توسط تئاتر نائوم اشغال شد، و سپس در سال 1870 در اثر آتش سوزی آسیب شدید دید. 
این تئاتر اغلب توسط سلطان عبدالعزیز و عبدالحمید دوم بازدید می شد، جایی که اپرای جوزپه وردی  تروبادور روی صحنه رفت. پس از انقلاب روسیه، بسیاری از زنان روسی، در این مکان چیچک می فروختند. 
علاوه بر این، هنگام عبور در آن  مغازه هایی را مشاهده خواهید کرد.، که در آن می توانید سوغاتی، کالاهای خانگی و خیلی چیزهای دیگر بخرید.

پاساژ چیچیک در قرن نوزدهم

پس از آتش سوزی بزرگ بی اوغلو در سال 1870، تئاتر نائوم نیز فروریخت و ساختمان های جدیدی در این منطقه ساخته شد. بعدها، بانکدار یونانی، هریستاکی زوگرافوس، مساحت ساختمان را در سال 1876 خرید و معمار ایتالیایی را وادار کرد تا ساختمان جدیدی با بازار و آپارتمان در آن بسازد. 
ورودی ساختمان به سبک پاریسی با 24 مغازه و 18 آپارتمان لوکس بر روی آنها چیده شده بود. پاساژی که مغازه‌ ها را تشکیل می‌ دادند، پاساژ هریستکی و ساختمان کامل آن را سیتا دو پرا می ‌نامیدند.

پاساژ چیچیک در قرن بیستم

در سال 1908 مالکیت این بنا به سالی پاشا و به نام پاساژ سایت پاسا رسید و در سالهای 1940 این پاساژ به محل چیچک فروشی های کوچک تبدیل شد.
زنان روسی، بارونس ها و دوشس های فراری از انقلاب اکتبر نیز در اینجا چیچک می فروختند. بعدها همه چیچک فروشی های بی اوغلو در اینجا جمع شدند و این ساختمان را پاساژ چیچک نامیدند.
پس از دهه 1940، آبجو خانه ها در ساختمان این پاساژ مستقر شدند و پس از آن چیچک فروشی ها مجبور شدند ساختمان را ترک کنند و به جای دیگری نقل مکان کنند. 

پاساژ چیچیک در قرن بیست و یک

پس از انجام کارهای مرمتی در سال های 1988 و 2005، این ساختمان دوباره به عنوان مرکز زندگی شبانه عمل کرد. پاساژ چیچک با معماری عالی خود مکانی عالی برای کسانی است که می خواهند یک شب پر جنب و جوش را در استانبول سپری کنند.

فروشگاه های پاساژ چیچک

در فروشگاه های پاساژ چیچک استانبول شما می توانید انواع اقلام مانند انواع جواهرات دست ساز، صنایع دستی، نقاشی های رنگ روغن، صابون های دست ساز و موارد دیگر را پیدا کنید.
همچنین در این پاساژ فروشگاهی با انبوهی از لامپ های لوستری، ریسه های برقی و انواع لوازم الکترونیکی مواجه می شوید.

روش رفتن به پاساژ چیچک استانبول

روش رفتن به پاساژ چیچک استانبول

چگونه به پاساژ چیچک در استانبول برویم ؟

برای رفتن به پاساژ چیچک می توان از طریق میدان تکسیم استانبول سوار تراموا شوید، سپس در ایستگاهی به نام گالاتا سارای پیاده شوید و تنها پس از 5 دقیقه پیاده روی به سمت شرق به پاساژ چیچک برسید.
پاساژ چیچک در نبش خیابان استقلال و خیابان صحنه واقع شده است. شما می توانید حتی پیاده نیز از میدان تکسیم به پاساژ چیچک بروید، تنها 20 دقیقه تا پیاده تا پاساژ چیچک فاصله است.

ساعت کار پاساژ چیچک استانبول : همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 10 صبح تا 9 شب می باشد.
آدرس پاساژ چیچک : Çiçek Pasajı, Hüseyinağa Mah. İstiklal Cad. Saitpaşa Geçidi No:176, 34435 

برای اطلاع از تور استانبول 3 شب، تور استانبول از مشهد تابستان 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین تورها را به صورت آنلاین و بدون دغدغه خریداری کنید.

سوالات متداول درباره ی پاساژ چیچک استانبول

پاساژ چیچک استانبول در کجا واقع شده است ؟

پاساژ چیچک در نبش خیابان استقلال و خیابان صحنه استانبول واقع شده است.

ساعت کار پاساژ چیچک استانبول کی می باشد ؟

ساعت کار پاساژ چیچک استانبول همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 10 صبح تا 9 شب می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc