https://gateway.trip.ir/api/

تالار اُپرای ملی وین

به روز رسانی: 21 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

تالار اُپرای ملی وین

تالار اُپرای ملی وین در قرن ۱۹ ساخته شده است، ساختار خانه اپرا توسط معمار وینی، آگوست سیکارد فون سیکاردزبورگ، طراحی شده بود، و طراحی داخل آن توسط دکوراتور داخلی ادوارد ون در نول طراحی شد. 
این تالار در قلب شهر وین زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتزارت، آهنگساز بسیار معروف اتریشی قرار دارد. تالار اپرای ملی با اجرای منحصر به فرد دن جیووانی و با حضور امپراطور فرانس جوزف و ملکه الیزابت افتتاح شده است.
فضای داخلی تالار تحت تأثیر هنرمندان بزرگ دیگری مانند موریتز فون شویند، که نقاشی‌ های دیواری را در سرسرا این مکان نقاشی کرده قرار گرفته است.
جالب است بدانید، هیچ یک از معماران آن زنده نماندند تا افتتاحیه اپرای خود را ببینند، ون در نول خودکشی کرد و دوستش سیکاردزبورگ بلافاصله پس از آن بر اثر سکته درگذشت. 

تاریخچه ی ساخت تالار اپرای ملی در وین

تاریخچه ی ساخت تالار اپرای ملی در وین

تاریخچه ی ساخت تالار اپرای ملی در وین

تالار اُپرای ملی وین برنامه های متنوعی از آثار اپرا و باله را ارائه می دهد.  اپرای ایالتی وین یکی از برترین تالارهای اپرا در جهان است.
با تولیدات درجه یک با بالاترین کالیبر و برنامه‌ های متفاوت در هر روز، این تالار حدود 50 اثر اپرا و باله در هر فصل را ارائه می دهد.
این تالار اپرا به عنوان منحصر به فرد ترین، مهم ترین و همچنین قدیمی ترین ساختمان اتریش در اواخر قرن نوزدهم به حساب می آید.
مراسم معروف بال اپرای وین یا وینر اوپرنبال هر ساله در تالار اپرا ملی برگزار می شود. این سالن اپرا در سال 1869 با اولین نمایش موتزارت افتتاح شد و در دهه های بعد به لطف تأثیر هنری اولین کارگردانان آن محبوبیت پیدا کرد.

بازسازی تالار اُپرای ملی وین

خانه ی اُپرای ملی وین در طول سال های تاریک جنگ جهانی دوم متحمل آسیب شد.  بسیاری از اعضای خانه توسط نازی ها برکنار شدند و بسیاری از آثار اجازه پخش نداشتند. 
در سال 1945، بمباران‌ های شدید وین را درنوردید. بمب‌افکن ‌های آمریکایی سعی کردند پالایشگاه‌ های فلوریدزدورف را تخریب کنند.
متأسفانه، خانه اُپرای ملی وین منفجر شد و فضای داخلی آن آسیب جدی دید. فقط نما و جلو آسیبی ندیده بود چون برای احتیاط پوشانده شده بود. با این وجود، مقامات اتریشی مطمئن نبودند که آیا باید پس از پایان جنگ، ساختمان را بازسازی کنند یا آن را از ابتدا بسازند. 
با توجه به اهمیت اپرا در اتریش، صدراعظم لئوپولد فیگل تصمیم گرفت که ساختمان موجود را با تغییرات کوچکی بازسازی کند. ده سال بعد، این تالار با یک سالن جدید و فن آوری های جدید بازسازی شده بازگشایی شد.
به منظور دستیابی به آکوستیک بهتر نسبت به ساختمان اصلی، ماده اصلی مورد استفاده برای بازسازی چوب بود. ستون ها برداشته شد و تعداد صندلی های آن نیز کاهش یافت.
در طول تخریب و بازسازی تالار، گروه به اجرای نمایش خود در خانه اپرای Volksoper و Theatre an der Wien توسط Naschmarkt ادامه داد. در اوایل سال 1947، گروه Staatsoper با تولیدات بسیار موفق به اروپا سفر کرد.

اطلاعات مفید درباره ی تالار اُپرای ملی وین

امروزه اپرای دولتی وین به عنوان یکی از مهم ترین تور اتریش و خانه های اپرا در جهان شناخته می شود. برنامه در اپرای ایالتی وین شامل نمایش های برتر، صحنه های جدید، برخی از محبوب ترین اجراهای اپرا مانند آیدا، توسکا، لا تراویاتا، فلوت جادویی، فندق شکن باله، ازدواج فیگارو و ... است.

نکات مهم در مورد خانه ی اپرای ملی وین

نکات مهم در مورد خانه ی اپرای ملی وین

نکات مهم در مورد خانه ی اپرای ملی وین

برای رفتن به تالار اُپرای ملی وین باید از قبل بلیط های خود را رزرو کنید، زیرا بلیط ها به دلیل تقاضای بالا به سرعت فروش می رود.
نکته ای که باید در ورود به سالن اپرا در نظر داشته باشید، پوشش شما است. برای رفتن به تالار اُپرای ملی وین بایستی لباس رسمی بپوشید. تاکسیدو و لباس های شب‌ بلند برای رفتن به چنین مکانی بسیار رایج هستند. 
نمایش ها و اجرا هایی که در سالن اپرا برگزار می شود، با زبان های متعدد زیرنویس می شوند. تالار اُپرای ملی وین یکی از معروف ترین اپرا های جهان است.
اگر به دنبال تور دور اروپا با ارزان ترین قیمت هستید، ما به شما سایت تریپ را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید ارزان ترین و با صرفه ترین تورها و بلیط های مسافرتی را به صورت آنلاین و بدون واسطه از تریپ تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی تالار اُپرای ملی وین

چرا اُپرای ملی وین معروف است ؟

اپرای دولتی وین، یکی از سالن‌ های اپرای پیشرو است که با اجرای آثار ریچارد واگنر، ولفگانگ آمادئوس موتزارت و ریچارد اشتراوس شناخته شده است.

چرا تالار اُپرای ملی وین بازسازی شد ؟

در سال 1945، بمباران‌ های شدید در جنگ جهانی اُپرای ملی وین را تخریب کرد، و صدراعظم وین تصمیم به بازسازی آن گرفت.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc