https://gateway.trip.ir/api/

شهر قدیمی لیون فرانسه

به روز رسانی: 15 فروردین ، 1403 جاذبه های گردشگری

شهر قدیمی لیون فرانسه

شهرهای فرانسه جاذبه ‌های بی ‌پایانی دارند. موزه‌ های فوق ‌العاده، کلیساهای الهام‌ بخش، محله ‌های جذاب، رستوران‌ های لذیذ ، کافه‌ های شلوغ و باغ ‌های زیبا بخشی از جذابیت های شهر های قدیمی در فرانسه است.
هر شهر فرانسه متمایز است و منعکس کننده میراث منطقه محلی است. شهرهای فرانسه برای پذیرایی از بازدیدکنندگان به خوبی طراحی شده اند و خدمات توریستی فراوانی دارند.
یکی از این شهرها، شهر قدیمی لیون فرانسه است. شهر قدیمی لیون فرانسه یک منطقه رنسانس در پای تپه است. این شهر با خیابان‌ های قدیمی سنگ ‌فرش‌شده است.
نماهای رنگارنگ و گذرگاه‌ های مخفی عنصر کلیدی در ثبت این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو بوده است. این منطقه تاریخی به لطف سیاست دولت فرانسه در دهه 1960 تقریباً برای قرن ها دست نخورده باقی مانده است. 

تاریخچه ی شهر لیون فرانسه

تاریخچه ی شهر لیون فرانسه

تاریخچه ی شهر لیون فرانسه

تاریخ طولانی لیون، از یک تراکم اولیه شهری از دوران سلتیک تا تأسیس آن توسط رومیان با پایتختی تروآ گولز در قرن اول قبل از میلاد بوده است.
بیش از دو هزار سال است که انسان ‌ها در این مکان که مقصد آن شهرنشینی است مستقر شده‌ اند و شهری ساخته‌ اند که مراحل توسعه‌ اش هنوز قابل مشاهده است.
از جمله نمونه های برجسته می توان به خانه توماسین، در اواخر قرن سیزدهم اشاره کرد، خانه کلود دو بورگ، خانه شاعر موریس اسکو در قرن 17 و ... است.
شهر قدیمی لیون یک منطقه تاریخی با خانه ‌هایی از دوران رنسانس است. این بخش اصلی شهر در قرن شانزدهم بوده است. شهر قدیمی لیون به سه منطقه تقسیم شده است که همه به مقدسین مسیحی اشاره دارند.
شهر قدیمی شمالی منطقه سنت پل است. نام خود را از کلیسایی که اطراف آن را احاطه کرده است، به نام سنت پائول گرفته است.
در واقع، کلیسای جامع لیون یکی از قدرتمندترین های کلیسا های قرون وسطی، مربوط به جان باپتیست، به «سن ژان» اختصاص یافته است.
شهر قدیمی جنوبی منطقه سنت جورج است، و به یک شهید مسیحی قرن چهارم اشاره دارد. شهر قدیمی شمالی آن کوارتیر سن پل است.

دیدنی های شهر لیون فرانسه

شاید بسیاری از گردشگران پاریس را بهترین شهر فرانسه بدانند که از مکان‌های دیدنی بسیاری برخوردار است، اما لیون نیز دست‌کمی از پاریس ندارد. لیون ممکن است بناهای تاریخی مشهور جهانی مانند برج ایفل یا مجسمه آزادی نداشته باشد، اما محله های بسیار متنوعی را ارائه می دهد که گردش در اطراف و شگفتی های معماری بسیار جالب است. 

1. میدان سنت پل 

بیایید سفر خود را در شهر قدیمی لیون فرانسه از شمال این منطقه منحصربه ‌فرد، در منطقه سن ‌پل آغاز کنیم. این مکان حتی با وجود اینکه مردمان بسیاری در اواخر دوران رومیان در آنجا زندگی می کردند، سنت پل تنها در پایان قرن نوزدهم اهمیت یافت. به خصوص زمانی که مسئولان تصمیم به ساخت ایستگاه راه آهن در این منطقه گرفتند.
اولین ایستگاه راه‌ آهن لیون از دهه 1850 شروع به کار کرده است. با این حال، عمدتاً شهرها را به جنوب و شرق لیون مرتبط می کرد. ایستگاه راه آهن با شهرهای منطقه ای واقع در غرب مانند Montbrison، Lozanne و L'Arbresle ارتباط برقرار می کند.
قدیمی ترین و زیباترین ساختمان این میدان مربوط به قرن هفدهم است. این میدان به عنوان دروازه ای به داخل لیون، به نقاط اصلی شهر از طریق ترولی باس C3 منتهی می شود. 
یکی از پرکاربردترین خطوط اتوبوس در منطقه شهری لیون، ترولی باس C3 شما را به نقاط اصلی شهر مانند Place des Terreaux، Rue de la République می برد.

2. کلیسای سنت پل لیون

در شمال سنت پل لیون فرانسه، می توانید کلیسای سنت پل را ببینید، این یکی از قدیمی ترین کلیساهای لیون است. در قرون وسطی، کلیسای سنت پل مرکز یک منطقه خودکفا بود که توسط دیوارهای خود محصور شده بود. 
یک کلیسای سابق از سال 549 تا اواسط قرن 9 در این مکان قرار داشت، زمانی که ویران شد و با ساختار امروزی جایگزین شد. 
عمارت اصلی به سبک رومی ساخته شده است، تغییرات مختلف بین اواخر قرن سیزدهم و قرن پانزدهم سبک گوتیک را به بخش هایی از کلیسا آورد.
در داخل کلیسا طاق های شبستان شرقی رومی قرار دارد. در نهایت، تزئینات کلیسا نمایانگر شهر لیون است. در نمای بیرونی کلیسا می توانید گذرگاه، پنجره‌ های شیشه ‌ای رنگی قرن بیستم را ببینید.

3. خیابان یهودیان در لیون فرانسه

قدمت این خیابان به دوران رومیان برمی گردد. در اواخر قرون وسطی، بسیاری از یهودیان شروع به نقل مکان به آنجا کردند، از این رو نام فعلی خود را به این خیابان دادند.
در اواخر قرن پانزدهم، خیابان تحت بازسازی بزرگی قرار گرفت. بازار آن به جای دیگری نقل مکان کرد تا بازرگانان و بانکداران ثروتمندتر بتوانند به آن منطقه نقل مکان کنند. 
در آن زمان، اکثر آنها یهودی بودند، زیرا مقامات کاتولیک طبق قوانین مذهبی آن ها را از قرض دادن پول برای بهره منع می کردند.

4. موزه تاریخی لیون

از سال 1921، هتل د گاداگن موزه تاریخی لیون را در خود جای داده است، در داخل این موزه می توانید برخی شواهد تاریخ شهر را که از دوران روم شروع می شود، کشف کنید. این موزه شامل 30 اتاق است که در هر اتاق اسناد مهمی به نمایش گذاشته شده است.

5. موزه باستان شناسی

این موزه ی باستان شناسی در شهر لیون فرانسه قرار دارد، آثاری که در این موزه وجود دارد متعلق به دوران لوگوندوم می باشد. 
در طی حفاری هایی که در شهر لیوان انجام شده است، تعدادی گلدان، مجسمه و طروف باستانی پیدا شده است، و در موزه ی باستان شناسی به نمایش گذاشته شده است.

6. کلیسای نوتردام 

کلیسای نوتردام شهر لیون، آن کلیسای معروف فرانسه نیست. این کلیسا در شهر لیون با فاصله ای کم از رودخانه ی شهر قرار دارد. بنای این کلیسا به خاطر سوگند مردم فرانسوی برای حفظ خاک وطنشان در زمان جنگ با شورشیان پروس ساخته شده است.

رستوران های معروف شهر لیون در فرانسه

شهر لیون به دلیل داشتن رستوران های متنوع و سر آشپز های معروفی که دارد نه تنها در فرانسه مشهور است، بلکه در سراسر جهان نیز حرفی برای گفتن دارد.
در شهر لیون رستوران های بسیاری وجود دارد، به حدی دارای کیفیت و تنوع هستند، که گردشگران بسیاری که تور اروپا را تهیه کرده اند را هر ساله برای امتحان کردن غذا به شهر لیون فرانسه می کشاند. 

بهترین زمان برای سفر به شهر لیون فرانسه

بهترین زمان برای سفر به شهر لیون فرانسه

بهترین زمان برای سفر به شهر لیون فرانسه

شمال کشور فرانسه دارای آب و هوایی سرد در زمستان و آب و هوایی غیر قابل پیش بینی در تابستان است. اما می توان گفت در جنوب این کشور آب و هوای مدیترانه ای وجود دارد.
جنوب این کشور در فصول زمستان معتدل و در فصول تابستان گرم است، شهر لیوان فرانسه در مرکز شرقی قرار دارد. این شهر در زمستان نسبتا سرد و در فصول بهار و پاییز آب و هوایی معتدل و در تابستان هوایی نسبتا گرم دارد. شهر لیون فرانسه در کل دارای آب و هوایی نیمه قاره ای و زمستان های سردی دارد.

چکیده مطلب

شهر لیون فرانسه به دلیل آثار تاریخی و معماری خود شناخته شده است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. لیون از لحاظ تاریخی به عنوان یک منطقه مهم برای تولید و بافندگی ابریشم شناخته می شده است و در دوران مدرن به عنوان پایتخت غذا و خوراک در فرانسه شهرت پیدا کرده است. 
این شهر همچنین به‌خاطر جشنواره نور معروفش «Fete des Lumières» که هرساله 8 دسامبر برگزار می ‌شود نیز لقب پایتخت نورها را به خود اختصاص داده است.
شهر لیون اکنون یک کلانشهر پرجنب ‌وجوش است که از میراث منحصربه ‌فرد معماری، فرهنگی و خوراک‌ شناسی، جمعیت‌ شناسی و اقتصاد پویا و موقعیت استراتژیک خود بین اروپای شمالی و جنوبی بیشترین بهره را می ‌برد. 
سامانه ی رزرواسیون تریپ مجری مستقیم تور فرانسه با ارزان ترین قیمت ها می باشد، شما می توانید با مراجعه به سایت تریپ ارزان ترین تورها را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی شهر قدیمی لیون فرانسه

شهر لیون فرانسه چرا مشهور است ؟

شهر لیون فرانسه به دلیل آثار تاریخی و معماری خود شناخته شده است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

بهترین زمان برای سفر به شهر لیون فرانسه کی می باشد ؟

بهترین زمان برای سفر به شهر قدیمی لیون در فرانسه فصل تابستان است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc