https://gateway.trip.ir/api/

پارک ملی تونکو عبدالرحمان

به روز رسانی: 15 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

پارک ملی تونکو عبدالرحمان

اگر به دنبال یک تعطیلات خانوادگی با فرزندان خود هستید، پارک دریایی تونکو عبدالرحمن در کشور مالزی ارزش رفتن دارد. پارک ملی تونکو عبدالرحمن مجموعه ای از پنج جزیره از صخره های مرجانی است که در نزدیکی سواحل بورنئومالزی قرار دارند. همه آنها دارای سواحل ماسه سفید، فعالیت های آبی مانند غواصی و فرصتی برای استراحت تنها چند دقیقه دورتر از شهر هستند. 
پارک ملی تونکو عبدالرحمن یک پارک دولتی واقع در خلیج گایا، در 3 کیلومتری ساحل کوتا کینابالو مالزی است. این پارک به نام اولین نخست وزیر مالزی، تونکو عبدالرحمن نامگذاری شده است.در سال 1974نیز این پارک به عنوان دومین پارک ملی صباح نامگذاری شد. هدف اصلی این پارک حفاظت از جانوران، گیاهان و اکوسیستم های دریایی آن ها است. در ادامه ی مقاله با ما همراه شوید تا جزایر زیبای پارک ملی تونکو عبدالرحمن را به شما معرفی کنیم.

جزایر پارک دریایی تونکو عبدالرحمن

جزایر پارک دریایی تونکو عبدالرحمن

جزایر پارک دریایی تونکو عبدالرحمن

پارک دریایی تونکو عبدالرحمن دارای پنج جزیره را تشکیل داده است، که عبارتند از: جزیره گایا، جزیره مانوکان، جزیره ماموتیک، جزیره ساپی و جزیره سولوگ جزیره گایا بزرگترین جزیره در پارک است و از سال 1923 به عنوان ذخیره گاه جنگلی شناخته می شود. برای اطلاع از تور مالزی تابستان 1401 به سامانه رزرواسیون تریپ مراجعه کنید.
یک مرکز تحقیقات اکولوژی دریایی در این جزیره وجود دارد. دفتر مرکزی این پارک در جزیره مانوکان واقع شده است. این پارک در سال 1974 به عنوان دومین پارک ملی صباح شناخته شد و 50 کیلومتر مربع مساحت دارد.
نام این جزایر نمادی از تاریخ و کاشفان اولیه آنهاست. پولائو گایا به معنی بزرگ، مانوکان به معنی ماهی، ماموتیک به معنی برای جمع آوری صدف، ساپی به معنی صدای گاومیش در حال چمن زدن و سولوگ به معنی یادبود است.
مرکز اداری پارک تونکو عبدالرحمن در جزیره مانوکان است، اما هر یک از این پنج جزیره دارای دفاتر اداری خاص خود هستند.

1. جزیره مانوکان

مانوکان به عنوان دومین جزیره بزرگ پارک دریایی تونکو دارای ساحل شنی طولانی با آبی کم عمق است، و برای گذراندن تعطیلات با خانواده بسیار مناسب است. 
شکل این جزیره هلال است، و یک و نیم کیلومتر طول و یک سوم کیلومتر عرض دارد. در این جزیره دریا آرام است و شناگران می توانند در سایه درختان کاج استراحت کنند. مانوکان توسعه‌ یافته ‌ترین جزیره با بهترین امکانات عمومی، مانند، حمام، کافه و رستوران، فروشگاه‌ های کوچک، و کلبه‌ هایی برای استراحت است.
جزیره مانوکان دومین جزیره بزرگ این پارک است و بهترین جزیره برای غواصی و شنا است. صخره‌ های مرجانی و ماهی‌ های رنگارنگ فراوانی وجود دارد.

2. جزیره ساپی 

جزیره ساپی پارک تونکو عبدالرحمن زیباترین جزیره ی این پارک محسوب می شود و ماهی های بیشتری در آن وجود دارد. با این حال، شما می توانید تنها کمی دورتر از ساحل به آب های عمیق برسید، بنابراین غیر شناگران باید مراقب قدم های خود باشید. 
جزیره ساپی با عرض تنها 200 متر و طول نیم کیلومتر یکی از محبوب ترین جزایر با 5 کیلومتر فاصله است. یک بانک شنی آن را به گایا متصل می کند. هنگام جزر و مد، می توان بین این دو جزیره رفت و آمد کرد.

3. جزیره پولائو ماموتیک

جزیره ماموتیک بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند ساحلی کمتر شلوغ برای حفظ حریم خصوصی بیشتر داشته باشند. به دلیل امواج قوی تر و ساحل پر از قطعات مرجانی است.
این جزیره، نزدیکترین جزیره به سرزمین اصلی است. دسترسی آسان این جزیره تقریباً آسان است. صخره ها در یک طرف قرار دارند در حالی که سواحل شنی طرف دیگر را فرا گرفته اند.

جزیره گایا در پارک ملی تونکو عبدالرحمن

جزیره گایا در پارک ملی تونکو عبدالرحمن

4. جزیره گایا 

پولائو گایا با 15 کیلومتر مربع مساحت، بزرگترین جزیره از پنج جزیره است. در گوشه شرقی آن دهکده ای قرار دارد که خارج از پارک می باشد. 
از ارتفاع 300 متری در مرکز، زمین به سمت خلیج های خلوت و سواحل شنی شیب دارد. ساحل محبوب گایا در حاشیه خلیج نیمه مدور در شمال قرار دارد. 
صخره های مرجانی جزیره جنگلی را احاطه کرده اند و برای غواصی ایده آل هستند. 20 کیلومتر مسیرهای مشخص شده از جمله پیاده روی پلانک در میان باتلاق حرا وجود دارد.
این جزیره با اختلاف زیاد بزرگترین جزیره در پارک تونکو عبدالرحمن است و چند استراحتگاه را در خود جای داده است. شما فقط می توانید با یک سفر یک روزه سازماندهی شده از اینجا دیدن کنید یا اگر در یکی از استراحتگاه ها اقامت دارید، که واقعاً شگفت انگیز به نظر می رسد. 

5. جزیره پولائو سولوگ

سولوگ دورترین منطقه از سرزمین اصلی است. این یک جزیره صخره ای با عرض کمتر از 200 متر است. یک تف ماسه طولانی رو به شرق به شدت در نزدیکی یک صخره مرجانی گسترده فرو می ریزد. دور بودن سولوگ را به یک مکان مطلوب برای شنا تبدیل می کند.

تفریحات در پارک ملی تونکو عبدالرحمن 

علاوه بر پیک نیک، شنا و ساختن قلعه های شنی در کنار سواحل پارک تونکو عبدالرحمن، شما می توانید بسیاری از فعالیت های سرگرم کننده دیگری نیز انجام دهید.

غواصی

غواصی یکی از تفریحات مهیج در این جرایز است. اگر غواصی کنید می توانید آبزیان شگفت ‌انگیز زیر آب را تماشا کنید، بیش از یک نوع دلقک ماهی را خواهید دید. 
ضلع شرقی و جنوبی ساپی و دریا در غرب اسکله مانوکان نقاط عالی برای دیدن صخره های کم عمق پررونق هستند. حتی غواصان باتجربه تحت تاثیر تنوع شگفت انگیز حیات دریایی مانند لاک پشت، عقرب ماهی، مرمر، ماهی قزل آلا سیاه، کوسه پرستار، قورباغه ماهی، قرار می گیرند. 

زیپ لاین

زیپ لاین کورال فلایر بین جزایر ساپی و گایا با طول 235 متر، یکی از طولانی ترین زیپ لاین های جزیره است. با این زیپ لاین می توانید پروازی با سرعت 55 کیلومتر بر ساعت داشته باشید. برای عبور از دریای آبی کریستالی بین جزایر بسیار هیجان انگیز است، هنگام انجام این کار سلفی گرفتن را فراموش نکنید.

پیاده روی

در جزیره گایا یک مسیر 20 کیلومتری وجود دارد که ممکن است در آن گراز وحشی، مگا پاد فیلیپین، میمون و نوک شاخ را مشاهده کنید.

کروز سواری

در اطراف جزایر باشکوه پارک تونکو عبدالرحمن گردش کنید و از تماشای غروب آن لذت ببرید. هیچ چیز نمی تواند به اندازه تماشای غروب خورشید در یک قایق تفریحی کروز مجلل با یک شام خوشمزه، اجرای زنده گروه موسیقی شما را خوشحال کند.

اقامتگاه های پارک ملی تونکو عبدالرحمن

مهمانان جزایر پارک تونکو عبدالرحمن می توانند یک شب در جزایر بمانند، در گایا و مانوکان چهار استراحتگاه جزیره ای 5 ستاره به نام های استراحتگاه دریایی گایانا، ریزورت بونگا رایا، ریزورت جزیره گایا و ریزورت جزیره مانوکان وجود دارد.

چگونه به پارک تونکو عبد الرحمن برویم ؟

پارک تونکو عبدالرحمن یک پارک عمومی است، بنابراین می توانید خودتان بدون رزرو تور به آنجا بروید. راحت ترروش برای رفتن به آنجا سوار شدن اتوبوس است. 
برای رفتن به  جزایر ساپی، مانوکان، ماموتیک یا جزیره گایا، می ‌توانید از بندر سوترا یا STAR Marina سوار قایق شوید. حمل و نقل با قایق بین ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر انجام می شود. 
قایق تندرو کمتر از 15 دقیقه طول می کشد تا به جزیره برسد و در زمانی که تعیین کنید شما را سوار می کنند. هزینه ورودی پارک تونکو عبدالرحمن  برای هر نفر20 رینگیت است. 

بهترین زمان برای بازدید از پارک دریایی تونکو

بهترین زمان برای بازدید از پارک دریایی تونکو

بهترین زمان برای بازدید از پارک دریایی تونکو

پارک دریایی تونکو عبدالرحمن را می توان در طول سال بازدید کرد، زیرا همه ی فصل های آن بسیار جذاب هستند. این پارک بین ماه‌ های دی و بهمن ممکن است بارش‌ های بیشتر، و گاهی اوقات دریاهای مواج و دید کمتری داشته باشد.

چکیده مطلب

پارک ملی تونکو عبدالرحمن در سواحل کوتا کینابالو در صباح مالزی واقع شده است. این پارک دریایی زیبا از پنج جزیره تشکیل شده است. 
نام این جزایر گایا، مانوکان، ساپی، سولوگ و ماموتیک است، از آنجایی که این جزایر فقط با یک قایق سواری کوتاه با یکدیگر فاصله دارند، یک مقصد محبوب در بین مسافران هستند. 
چند اقامتگاه در داخل پارک دریایی وجود دارد، بنابراین مردم نیز می توانند چند روز در آنجا اقامت کنند. سالانه بیش از300 هزار گردشگر از این پارک دریایی بازدید می کنند.
همه جزایر دارای سواحل خیره کننده ای هستند. بیشتر جاذبه‌ های پارک دریایی تونکو عبدالرحمن حول همه چیزهایی است که در زیر آب باید کشف کرد. 
غواصی از محبوب ترین فعالیت های این جزایر به شمار می رود. علاوه بر حمام آفتاب در امتداد سواحل عمومی،فعالیت های دیگری نیز می توانند انجام داد. عبارتند کایاک سواری، قایقرانی، پیک نیک، باربیکیو و ورزش های ساحلی و ... است.
برای اطلاع از تور سنگاپور تابستان ۱۴۰۱ به سایت تریپ مراجعه کنید، و ارزان ترین تورها را بدون بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی پارک ملی تونکو عبدالرحمن

چگونه به پارک ملی تونکو عبدالرحمن بروید ؟

برای رفتن به جزایر ساپی، مانوکان، ماموتیک یا جزیره گایا،  پارک تونکو عبدالرحمن می ‌توانید از بندر سوترا سوار قایق شوید. 

بزرگترین جزیره پارک ملی تونکو عبد الرحمن کدام است ؟

جزیره گایا با 15 کیلومتر مربه مساحت جزو بزرگترین جزیره در پارک ملی تونکو عبدالرحمن به شمار می رود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc