https://gateway.trip.ir/api/

محله چینی ها کوالالامپور

به روز رسانی: 13 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

محله چینی ها کوالالامپور

محله چینی ها در کوالالامپور یکی از شلوغ ترین محله های مالزی به حساب می آید. مرکز غذا، لوازم الکترونیکی، پوشاک و هر چیزی است که یک توریست به دنبال آن می گردد. 
محله چینی ها کوالالامپور یکی از رنگارنگ ترین و پر جنب و جوش ترین مناطق کوالالامپور است. این مکان فرصت ‌های دیدنی فراوانی مانند معابد جذاب بودایی، گالری‌ های هنری و غذاهای سنتی و قهوه ‌خانه ‌ها را فراهم می‌ کند. بازدیدکنندگان می توانند اقلام جالبی را خریداری کنند که شامل گیاهان دارویی برای درمان های سنتی و شیرینی های چینی می شود.
انواع اقلام طلا با سنگ های قیمتی که به زیبایی ساخته شده اند نیز یکی از اجناس شناخته شده در محله چینی ها است. تاجرانی در این خیابان هستند، که اقلام خود را فقط با پهن کردن حصیرهای خود ارائه می دهند اقلامی مانند، زیورآلات رنگارنگ، آویزهای دیواری، قوری و... است.
فروشگاه‌های اینجا کالاهای مختلفی از لباس‌ ها و کفش ‌ها، پارچه ‌ها و بسیاری موارد دیگر را عرضه می ‌کنند. این منطقه بسیاری از افراد محلی و بازدیدکنندگان را در جستجوی اقلام مقرون به صرفه از جمله لباس های ارزان قیمت، عینک آفتابی، کفش، پارچه و سوغاتی جذب می کند. 

خیابان پتالینگ در محله چینی های کوالالامپور

خیابان پتالینگ در محله چینی های کوالالامپور

خیابان پتالینگ در محله چینی های کوالالامپور

محله چینی ها در کوالالامپور بخشی تاریخی از شهر است و همیشه منطقه ای پر جنب و جوش بوده است. خیابان پتالینگ، با بازار معروفش در قلب محله چینی ها قرار دارد.
محله چینی کوالالامپور به عنوان یک شهر جهانی، برای هر بازدید کننده ای که برای اولین بار در مالزی آمده است، جذاب است. این یک مکان هیجان انگیز است که در آن تجربه می کنید که جامعه تجاری اولیه چین در قلب کوالالامپور چگونه برای امرار معاش خود کار می کردند.
در محله چینی ها در کوالالامپور می توانید هر چیزی از غذا گرفته تا پوشاک و صنایع دستی تهیه کنید، تعدادی رستوران نیز وجود دارد که غذاهای اصیل چینی را سرو می کنند.
این مکان یک مقصد محبوب هم برای مردم محلی و هم برای گردشگرانی است، که تور مالزی را تهیه کرده اند. زیرا در مرکز شهر واقع شده است، شهر اولیه کوالالامپور در اینجا تکامل یافت و اینجا جایی است که تجارت شروع به رونق کرد.
در بازار این خیابان فروش روزانه همه چیز از لباس و لوازم الکترونیکی گرفته تا عطر، سی دی و غذاهای خیابانی به فروش می رسد. 
برای صنایع دستی و سوغاتی به بازار مرکزی بروید. که در آنجا بازار سرپوشیده صنایع دستی مختلف، طروف سفالی و گلدوزی می فروشد. 

دیدنی های محله چینی ها در کوالالامپور

از دیدنی های این محله ی می توان به بازارها و غرفه های گوشه و کنار آن اشاره کرد. در این محله میله های نئونی مخفی قرار دارد، که با یکدیگر فاصله دارند. مکانی زیبا برای عکس گرفتن می باشد.
از دیگر دیدنی های این محله معبدهای زیبا و تماشایی آن است، یکی از این معبد های زیبا معبد ماها ماریامان است، این معبد بسیار زیبا و فوق العاده است. این معبد فوق العاده در سال 1873 میلادی به عنوان یک معبد هندو در مالزی ساخته شده است.
این معبد یکی از قدیمی ترین و خاص ترین معبد های مالزی در کوالالامپور به شمار می رود. معبد های دیگری همچون معبد سی شو یوئن و معبد کوان تی هم  از دیگر معابد دیدنی محله ی چینی ها هستند.

بهترین غذاهای خیابانی چینی ها در کوالالامپور

مانند تمام بازارهای مالزی غذا در اولویت قرار دارد، در محله ی چینی ها غرفه ‌های مختلف غذاهای خیابانی مانند ساتای و برنج می‌ فروشند.
رستوران ‌ها و فودکورت‌ های مورد علاقه چینی ‌ها مانند انواع نودل های تخصص را می توانید بیابید. گردشگرانی که به دنبال چشیدن طعم غذاهای چینی‌ در کوالالامپور هستند، می ‌توانند اردک خشک معروف، سوپ گوشت گاو و وانتانمی را امتحان کنند. غرفه ‌ها و رستوران‌ های مختلفی در ساعات مختلف روز باز می ‌شوند و به بازدیدکنندگان طیف وسیعی از غذاها را می توانند در پیدا کنند.

چگونه به محله ی چینی ها در کوالالامپور برویم ؟

محله ی چینی ها در کوالالامپور روبروی مجتمع خرید Kotaraya و در فاصله کوتاهی از بازار مرکزی، در وسط Jalan Hang Lekir و Jalan Sultan قرار دارد. مردم محلی عمدتاً برای خرید لوازم جانبی ارزان قیمت و غذاهای عالی چینی به خیابان پتالینگ سرازیر می شوند.
گزینه های مختلفی از حمل و نقل برای رفتن به محله ی چینی ها وجود دارد، یکی از گزینه ها سوارشدن LRT و حدود 1 کیلومتر پیاده روی تا خیابان پتالینگ فاصله دارد.
روش دوم سوار مونوریل شوید و در ایستگاه Maharajalela Monorail توقف کنید. خیابان پتالینگ محله ی چینی ها حدود 2 کیلومتر پیاده روی تا ایستگاه فاصله دارد.
روش دیگر استفاده از اتوبوس است، سوار اتوبوس شوید و در ترمینال اتوبوس نزدیک ایستگاه LRT پاسار سنی توقف کنید. خیابان پتالینگ حدود 1 کیلومتر پیاده روی فاصله دارد.

شب های محله چینی های کوالالامپور

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، محله های چینی ها در کوالالامپور همیشه پر جونب و جوش است. بنابراین شب های زنده داری دارد و همانند روز روشن است.
بسیاری از گردشگران برای تماشای این محله به آنجا سفر می کنند، در هنگام شب صدای موسیقی و جشن های شبانه به گوش می رسد. همچنین این محله دارای کلاب های شبانه ی بسیاری است، که می توانید در آن شب زنده داری عالی را تجربه کنید.

بازارهای محله ی چینی های کوالالامپور

بازارهای محله ی چینی های کوالالامپور

بازارهای محله ی چینی های کوالالامپور

محله ی چینی ها در کوالالامپور دارای خیابانی بسیار و بزرگ است، که دارای سایه بان است. سایه بانی که در این خیابان قرار دارد، گردشگران را از تابش نور مستقیم نور خورشید محافظت می کند.
در هر دو طرف این خیابان در محله ی چینی ها مغازه ها و دست فروش های متنوعی قرار دارد. که در بین آن ها می توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، زیور آلات، لوازم الکترونیکی و انواع اجناس ارزان قیمت را پیدا کنید.
این خیابان علاوه بر بازارهای روباز دارای مرکز خرید های مختلفی نیز است. از جمله آن ها می توان به بازار مرکزی این محله اشاره کرد .

سخن آخر

محله چینی ها در کوالالامپور یکی از شلوغ ترین و پر جنب و جوش ترین محله های مالزی می باشد. گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف به این مکان می آیند.
این محله همیشه بیدار است، و با این هیاهو ی شبانه ای که دارد. در جهان به شهرت رسیده است. همه جای این محله پر از رنگ است.
محله چینی های در خیابان پتالینگ کوالالامپور قرار دارد، این مکان جزو جاذبه های گردشگری مالزی به حساب می آید. این خیابان در میان مردم محلی این منطقه به نام خیابان چی چئونگ کای هم شناخته می شود.
معنای اسم این خیابان کارخانه ی نشاسته می باشد. شما می توانید با دیدن این خیابان با فرهنگ و آداب  و رسوم های مردم چینی و کشورهای آسیای شرقی بیش تر آشنا شوید. 
برای اطلاع از تور ترکیبی مالزی به سایت تریپ مراجعه کنید، و ارزان ترین تورها را بدون واسطه و به صورت آنلاین از طریق سامانه ی رزرواسیون تریپ تهیه کنید و از پشتیبانی 24 ساعته سایت نیز بهرهمند شوید.

سوالات متداول درباره ی محله چینی ها کوالالامپور

محله چینی ها در کجای کوالالامپور است ؟

محله ی چینی ها در کوالالامپور در خیابان پتالینگ روبروی مجتمع خرید Kotaraya و در فاصله کوتاهی از بازار مرکزی قرار دارد.

در محله ی چینی ها چه چیزهای می توان یافت ؟

محله ی چینی ها در کوالالامپور دارای مراکز خرید پوشاک، کیف و کفش، لوازم الکترونیک و انواع رستوران های چینی است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc