https://gateway.trip.ir/api/

منطقه ‌ی هنری السرکل دبی

به روز رسانی: 10 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

منطقه ‌ی هنری السرکل دبی

اولین چیزی که با دیدن کلمه هنر به ذهن شما خطور می کند چیست ؟ هر آنچه که در ذهن دارید، می توانید در مرکز هنری نمادین دبی در خیابان السرکال بیابید.
دبی یکی از کشورهایی است که هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان است. مسئولان شهر دبی اخیرا تلاش های بسیاری کرده اند تا با فعالیت های گوناگون و متنوع این شهر را به یک شهر مدرن و جذاب در بین شهرهای خاورمیانه تبدیل کند.
منطقه ‌ی هنری السرکل دبی در سال 2008 توسط تاجر و حامی فرهنگی اماراتی عبدالمونم بن عیسی السرکال تأسیس شد، این مکان در منطقه صنعتی القوز دبی قرار گرفته است. 
قصد عبدالمونم بن عیسی السرکال از تاسیس چنین مکانی پرورش یک جامعه خلاق پر جنب و جوش و حمایت از تولیدات فرهنگی در دبی بوده است.
هفته هنر در این منطقه آغاز شده است، که مجموعه ای از نمایشگاه ها، گفتگوها و رویدادهای بیش از 20 فضا و مؤسسه هنری برجسته منطقه را به نمایش می گذارد.
در اطراف خیابان السرکال مغازه های هنری از صنایع دستی بسیار زیبایی وجود دارد، که شما را محو تماشا می کند. یکی از جذاب ‌ترین منطقه های دبی است.

درباره ی منطقه ‌ی هنری السرکل

درباره ی منطقه ‌ی هنری السرکل

درباره ی منطقه ‌ی هنری السرکل

منطقه السرکال در حال حاضر ترکیبی از فضاهای تجاری مدرن و خلاقانه است. اکنون بیش از 60 صحنه صنایع دستی، طرح کلی و خلاقانه را در خود جای داده است.
این منطقه دارای بیست و پنج فضای نمایش و هنری معاصر است، که شگفت ‌انگیزترین مجموعه نمایشگاه‌ های صنایع دستی در یک منطقه را به نمایش می گذارد. نمایش‌ های هنری منطقه آلسرکال خاص هستند و توسط پروژه ‌های منحصربه‌ فردی به تصویر کشیده می ‌شوند.
مساحت این مجموعه 92000 متر مربع است. تا سال 2012، منطقه السرکال دارای 20 فضای صنایع دستی بود، لیکن در سال در سال 2015 مساحت آن به حدود 500 هزار متر مربع رسید.
منطقه ی السرکال فضایی پر جنب و جوش و کاتالیزوری برای ایجاد ارتباط فرهنگی بین شرق، غرب و شرق دور با چشم اندازی از آینده دارد. 
این منطقه متخصصان هنر را از سراسر جهان جذب می کند. گالری برجسته هنرهای معاصر هند آن در سپتامبر 2021 افتتاح شد. منطقه ی هنری السرکل در واقع یک مرکز هنری است، که جایگاه ویژه ای را در کشور دبی پیدا کرده است.
در این مکان شما می توانید آثار بسیاری از هنرمندان مطرح دنیا را از نزدیک ببینید، حال این منطقه تبدیل به یکی از قطب های هنری و گردشگرانی که تور دبی را تهیه کرده اند در کشور امارات متحده عربی شده است.
در گالری های منطقه السرکل، شما می توانید انواع هنرهای متنوه در حوزه های گوناگون را تماشا کنید، از برجسته ترین گالری های ابن منطقه می توان به گالری عکاسی، نقاشی های هنری، طراحی و مد لباس، مجسمه سازی اشاره کرد.
یکی از دیگر از بخش های جذاب این منطقه ی هنری جمع آوری کلکسیون اتومبیل های قدیمی است، که می توانید از آن بازدید کنید. این نمایش یکی از چندین نمایشی است که در خیابان السرکال به نمایش گذاشته می شود.

گالری های هنری محبوب در منطقه ی السرکل

منطقه ی هنری السرکل دبی دارای جاذبه های هنری بسیار متعددی است، این گالری های از کشورهای مختلف جمع آوری شده و گرد هم آورده شده است، در زیر به چند مورد از محبوب ترین گالری های آن اشاره می کنیم.

گالری هنرهای سبز

گالری هنر سبز مکانی ایت در منطقه ی السرکل دبی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده است. در این مجموعه می توانید شاهد آثار هنری متععدی همچون عکاسی، مجسمه سازی، نقاشی و طراحی هستید.
آثاری که در این مجموعه به نمایش گذاشته می شود از هنرمندان مناطق خاورمیانه مانند آفریقای شمالی، آسیای جنوبی و ترکیه هستند. این گالری با قدمت چهارده ساله بالاترین جایگاه را دارد. 
این بخش از منطقه در معرفی هنر مدرن عرب در طول سال نقش های بسیاری را ایفا کرده است و موضوعات حیاتی در جهان عرب را ارائه می دهد. همه چیز در مورد آوردن چیزهای جدید در این گالری هنری است، و مطمئناً وقتی در نمایشگاه های آن نگاهی می اندازید، ایده های جدیدی را خواهید یافت.
ساعت کاری گالری سبز دبی : شنبه ها تا پنج شنبه ها از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است. 

گالری 1X1

این گالری که توسط بنیانگذار یک فرد هندی بسیار با نفوذ مالینی گلراجانی تأسیس شده است، اغلب با گالری ‌های محلی و بین ‌المللی، نمایشگاه‌ های هنری، و موزه ‌ها و همچنین با متصدیان مستقل و سازمان ‌های هنری همکاری می‌ کند.
این بدان معنی است، که می ‌توانید برخی از بهترین آثار را از سراسر جهان در این گالری ببینید. تمام این آثار در یک انباری 7500 متر مربعی مستقر است.
ساعت کاری گالری 1X1 دبی : شنبه ها تا پنج شنبه ها از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است. 

گالری کربن 12 السرکل دبی

گالری کربن 12 السرکل دبی

گالری کربن 12

گالری کربن 12 جزو یکی از نمایشگاه های تک نفره است، که آثاری از هنرمندان بزرگ دنیا را در خود جای داده است. یکی از جذاب ترین بخش های آن گالری آثار هنرمندان ایرانی است، که مورد استقبال بازدیدکنندگان بسیاری قرار گرفته است.
از آثار مشهور ایرانیانی که در این گالری قرار دارد، می توان به آثار آناهیتا رزمی، سارا رهبر و فرزانه سجادی اشاره کرد. اینجاست که آثار هنرمندان درجه یک موسسه می درخشد. 
این گالری برای اولین بار در سال 2008 درهای خود را بر روی عموم باز کرد و به طور مداوم هنرمندان برجسته و نوظهور را به صحنه هنر معاصر امارات معرفی کرده است. 
ساعت کار گالری کربن 12 دبی : شنبه ها تا پنجشنبه ها از ساعت 11:30 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است. 

گالری نویز خاکستری

اگر به دنبال هنر معاصر و جریان های تجربی در مورد فرهنگ ها هستید  پس از گالری هنری نویزخاکستری دیدن کنید.
این گالری دارای آثار هنری با نمایش مجموعه ای چشمگیر از هنرمندان با تمرکز بر آثاری از جنوب آسیا، خاورمیانه و اروپا، به اعماق ماده، اشیاء و فضای اطراف آنها می پردازند.
ساعت کار گالری نویز خاکستری دبی : دوشنبه ها، پنج شنبه ها و شنبه ها از ساعت 11 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است. 

گالری ساوا

گالری ساوا در منطقه ی هنری السرکل توسط یک فرد عربی در سال 2008 افتتاح شد، هدف از ایجاد این گالری در واقع کشف و کمک به هنرمندان جوان و با استعداد است.
این گالری شامل نقاشی های هنری متعدد، مجسمه های هنری از جوانان هنرمند و با استعداد است، که از سراسر مناطق خاورمیانه و آفریقای جنوبی گرد هم آورده شده است.

گالری خط سوم السرکل

گالری خط سوم توسط یک فرد ایرانی - آمریکایی به نام سانی رهبر افتتاح شده است. این گالری زیبا ارتباط بسیار نزدیکی با آثار و فرهنگ هنری ایران دارد. هدف از افتتاح این مجموعه از آثار ایجاد کردن آثاری خاص در حوزه های مختلف هنری است.

گالری عکس گلف

در این گالری شما می توانید همه چیز را در مورد عکس ها ببینید، جامعه عکاسی محلی و بین المللی را از طریق کارگاه های عکاسی، گفتگوهای هنرمندان به صورت رایگان تجربه کنید. در این بخش عکس های مختلفی از سراسر دنیا جمع آوری شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.
ساعت کاری گالری عکس گلف دبی : شنبه ها تا پنج شنبه ها از ساعت  10 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است. 

گالری موجو

یکی دیگر از گالری های منطقه ی السرکل، گالری موجو است، که در آن می توان آثار هنرمندان جوان و نوپا را دید. این آثار نشان دهنده ی استعداد بی نظیر این هنرمندان جوان است.
گالری موجو در سال 2006 فعالیت خود را دبی آغاز کرد، و تا به امروز نیز میزبان آثار مختلفی از هنرمندان جوان از سراسر کشور می باشد.

کافه ها و رستوران های اطراف منطقه السرکل دبی

کافه ها و رستوران های اطراف منطقه السرکل دبی

کافه ها و رستوران های اطراف منطقه السرکل دبی

در منطقه ی هنری السرکل، شما علاوه بر آثار هنری و گالری های متنوع می توانید، به رستوران ها و کافه های اطراف این منطقه بروید. در این رستوران ها و کافه ها شما افرادی را می بینید، که همواره در مورد هنرهای متعددی با یکدیگر به گفت و گو می پردازند.
از محبوب ترین کافه ها و رستوران های این منطقه می توان به کافه نیقجر، ورهوس ایتین، پروژه چیوالا، کیو، وایلد اند دمون، انبار 18  آلسرکال دبی اشاره کرد.

سینمای آکیل منطقه السرکل

سینمای آکیل بزرگترین پلتفرم فیلم مستقل دبی است، بنابراین می توانند انتظار داشته باشید که فیلم های بین المللی در صدر جدول را که از سراسر دنیا به نمایش گذاشته می شوند را در این منطقه ببینید.
سال‌ های پلتفرم این سینما در سال 2014 با سالن‌ های پاپ آپ در سراسر دبی شروع به کار کرد، اما در نهایت سرانجام خانه ‌ای در منطقه ی هنری السرکال پیدا کرد. 

چکیده مطلب 

منطقه السرکال یک منطقه فرهنگی و هنری در  دبی است. این منطقه به عنوان یک واحد هنری شروع به فعالیت کرده است. منطقه السرکال در حال حاضر ترکیبی از فضاهای تجاری مدرن و خلاقانه است. 
منطقه ی السرکال بیش از 25 فضای نمایشگاهی و گالری های هنری را در خود جای داده است. گالری های هنری این مجموعه بسیار جذاب هستند.
هنرمندان جوان بسیاری از سراسر دنیا آثار هنری خود را در این مجموعه به نمایش گذاشته اند. مسحت این مجموعه 500 هزار متر مربع است.
منطقه ی السرکال اکنون به یک انجمن هنری و فرهنگی مهم تبدیل شده است، این منطقه چندین خانه برای هنرمندان محلی و جهانی، گالری ‌های هنری، موزه ‌ها، سکوهای اجرا، استودیوهای طراحی و سالن ‌های نمایشگاهی را در خود جای داده است. 
این مکان تلفیقی کامل از فضاهای مهندسی و خلاقانه است و در حال حاضر دارای بیش از 94 انبار می باشد. برای خرید بلیط دبی به سامانه ی رزرواسیون تریپ مراجعه کنید، و ارزان ترین بلیط های مسافرتی را بدون دغدغه و به صورت آنلاین تهیه کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

سوالات متداول درباره ی منطقه ی هنری السرکل دبی

آدرس منطقه ی هنری السرکل دبی کجاست ؟

آدرس منطقه ی هنری السرکل دبی : خیابان 17 - القوز - دبی - امارات متحده عربی

گالری های السرکال دبی چه زمانی باز است ؟

شنبه ها تا پنج شنبه ها از ساعت 10:00 صبح تا 7:00 بعد از ظهر

آیا ورودی گالری های هنری السرکل دبی رایگان است ؟

ورود و کاوش در بسیاری از قسمت های منطقه السرکل دبی رایگان است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc