https://gateway.trip.ir/api/

شهر لوسیل قطر

به روز رسانی: 09 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

شهر لوسیل قطر

شهر جدید لوسیل قطر کجاست ؟ قطر همواره یکی از کشورهای پر طرفدار برای گردشگرانی بوده است، مخصوصا که امسال میزبان جام جهانی 2022 می باشد.
شهر لوسیل جدیدترین طرح جامع شهری در قطر است، که شامل دو زمین گلف، یک پارک موضوعی، دو اسکله است. چند سال پیش، این شهر تقریباً وجود نداشت. اما به دلیل زیبایی غیرقابل توصیف آن، در آستانه تبدیل شدن به معروف ترین مقصد گردشگری در جهان است. 
در لوسیل کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، در ادامه ی این مقاله ما شما را با شهر زیبای لوسیل در قطر بیش تر آشنا می کنیم، پس با ما همراه شوید.

پیشینه ی شهر لوسیل

پیشینه ی شهر لوسیل

پیشینه ی شهر لوسیل

نام شهر لوسیل از عبارت Al wasail که یک گیاه محلی قطری که در این منطقه رشد می کند، الهام گرفته شده است. موقعیت جغرافیایی این شهر در حدود 23 کیلومتری شمال مرکز شهر دوحه است.
لوسیل یک شهر مدرن است که هنوز در حال ساخت است، مساحت کل آن به حدود 38 کیلومتر مربع می رسد و شامل چهار جزیره و بسیاری از مناطق خصوصی، سرگرمی، تجارت است. انتظار می رود که شهر بتواند گنجایش 200 هزار نفر، 170 هزار کارمند و 80 هزار بازدید کننده، با جمعیت کل 450 هزار نفر را داشته باشد
لوسیل ترکیبی از شهرنشینی و سنت های قطری و معماری هنری اسلامی است. لوسیل که اولین شهر پایدار در کشور است، چشم انداز ملی قطر را به طور قابل توجهی تغییر می دهد. 
علیرغم تازگی این شهر، اما بر اساس اهمیت تاریخی فراوان منطقه ساخته شده است، زیرا در آنها یکی از قلعه های بنیانگذار دولت  به نام شیخ جاسم بن محمد بن ثانی، معروف به قلعه لوسیل، قرار دارد.
چند سال پیش، شهر لوسیل اصلا وجود نداشته است، اما امروزه، این شهر در آستانه تبدیل شدن به مقصد محبوب بعدی قطر برای ساکنان این کشور و گردشگرانی که با پرواز به قطر می روند است.

امکانات شهر لوسیل 

شهر لوسیل قطر دارای امکانات بسیاری است، که می توان از آن ها بهرهمند شد. از امکانات این شهر می توان به  مسکن و دفاتر در اندازه های مختلف، 22 هتل در رتبه بندی های مختلف بین المللی و همچنین یک شهربازی بزرگ، با پروژه های تفریحی برای جوانان و خانواده ها را نام برد
همچنین این شهر دارای مراکز تجاری، سینما، تئاتر، پارک های سر سبز که به جذب سرمایه گذاری خارجی در شهر و بهبود اقتصاد قطر کمک کرده اند اشاره کرد. در شهر، تعدادی خطوط حمل و نقل داخلی و خارجی، از جمله خط ریلی سبک و همچنین خط اتوبوس حمل و نقل آبی مجود است.

جاذبه های دیدنی و تفریحات شهر لوسیل قطر

این شهر زیبا علاوه بر امکاناتی که دارد می تواند شما را با جاذبه های زیبا و تفریحاتی که ارائه می دهد سرگرم کند، بنابراین شما با دیدن این شهر خسته نخواهید شد.

1. تفرجگاه مارینای شهر لوسیل

تفرجگاه مارینا پر از درخت نخل است، که در سال 2018 افتتاح شد. قدم زدن در تفرجگاه لوسایل مارینا شبیه بهشت است، تفرجگاه مارینا با ردیف درختان نخل خود شما را مجدوب می کند.  
پیاده ‌روی تنها فعالیت سرگرم ‌کننده‌ ای نیست که می ‌توانید در اینجا انجام دهید، شما می توانید در این تفرجگاه علاوه بر قدم زدن، ورزش کنید و دوچرخه سواری انجام دهید.
همچنین می توانید از فواره های تعاملی که به شب جذابیت می بخشد لذت ببرید. یک قهوه از یک غرفه بنوشید و از پس زمینه هیجان انگیز لذت ببرید. در تفرجگاه مارینا با قایق ‌های تفریحی گردش کنید و ازغرفه های غذاهای خیابانی غذا میل کنید.
تفرجگاه لوسایل مارینا که مملو از ده‌ها درخت نخل است، یکی از بهترین مکان‌های شهر است، مسیر پیاده روی این تفرجگاه 3 کیلومتراست، و همچنین محل برگزاری جشنواره بین المللی نور، هنر و رسانه های دیجیتال است که برای اولین بار در دسامبر 2018 برگزار شد.

2. برج های دوقلوی مارینای لوسیل

این برج زیبا دارای 33 طبقه است که فضای اداری را میزبانی می کند. برج ‌های دوقلو که در قلب شهر لوسیل قرار گرفته ‌اند، یکی از دیدنی های جذاب این شهر است.

استادیوم لوسیل قطر

استادیوم لوسیل قطر

3. استادیوم لوسیل

استادیوم لوسیل، استادیوم مدرن و نمادینی است که برای میزبانی در جام جهانی 2022 قطر راه اندازی شده است. این استادیوم می تواند حدود 80 هزار هوادار را در خود جای دهد.
 شکل آن نمادی از کاسه های قدیمی در قطر است که  قرن های قبل در خاورمیانه استفاده می شده است. طبق گفته کمیته عالی ع میراث، استادیوم لوسیل دارای صندلی هایی می باشد، که قابل جابجایی هستند و پس از اتمام بازی ها به کشور های در حال توسعه اهدا می شود.

4. برج کاتارا تاورز

برج کاتار یکی دیگر از توسعه‌ های نمادین شهر لوسیل است که یکی از بهترین هتل‌ های قطر را در خود جای داده است. برج کاتارا دارای هتلی 6 ستاره و لوکس است. 
رستوران های 5 ستاره ی آن، مجتمع های تفریحی، استخر، سونا، اسپا و دیگر امکانات مدرن را در خود جای داده است. این ساختمان هلالی شکل از دو شمشیر موجود در نماد ملی قطر الهام گرفته شده است. این طرح به طور نمادین با میراث قطر در هم آمیخته است و نشان دهنده شمشیرهای سنتی است.

5. پل های معلق لوسیل

پل معلق یکی از نمادهای شهر لوسیل قطر است، که توسط DISSING+WEITLING  طراحی شده است. طراحی زیبای آن در طول روز فریبنده به نظر می رسد. و در شب وقتی روشن می شود همه را محو تماشا می کند. این پل مکانی عالی برای عکاسی است. 

6. پارک کرسنت 

پارگ کرسنت با طراحی الهام ‌گرفته از محیط بیابانی و تپه‌ های ماسه ‌ای، آرزوهای زندگی پایدار لوسیل را با آب بازیافتی مورد استفاده برای آبیاری مناطق سبز برجسته می ‌کند. 
این پارک در مارس ۲۰۱۹ افتتاح شد، این پارک دارای زمین‌ های بازی مضمون، آب‌ نماها، سازه‌ های سایه ‌دار، مسیرهای دوچرخه ‌سواری و عابر پیاده، مناطق جنگلی، روباز است. 
زمین های چمن بازی برای علاقه مندان به ورزش، طیف وسیعی از امکانات به طور گسترده را در دسترس قرار می دهد. همچنین یک زمین فوتبال، سه زمین بسکتبال، دو زمین والیبال، سه زمین تنیس، یک محوطه بولینگ را ارائه می دهد.

7. به ورزش باستانی بپردازید

برای انجام یک ورزش باستانی، باشگاه تیراندازی با کمان را امتحان کنید. اولین شواهد تیراندازی با کمان به حدود 12000 سال پیش برمی ‌گردد، زمانی که مصریان و نوبی‌ ها از تیر و کمان برای شکار و حل و فصل درگیری‌ ها استفاده می ‌کردند.
باشگاه ورزش باستانی در میان افراد تازه کار و با تجربه بسیار محبوب است، این باشگاه میزبان مسابقات قهرمانی محلی معتبر با بهترین مسابقات قطر است.

روش های رفتن به شهر لوسیل قطر

روش های رفتن به شهر لوسیل قطر

چگونه به شهر لوسیل برویم ؟

شهر لوسیل در 20 کیلومتری شمال مرکز شهر دوحه قرار دارد، و به راحتی به تمام دوحه متصل است، بنابراین گزینه های متعددی برای رسیدن به شهر وجود دارد.

ماشین شخصی

شما می توانید به راحتی برای رفتن به این مکان با ماشین شخصی خود رانندگی کنید زیرا با ماشین 30 دقیقه طول می کشد، تا خود را به آنجا برسانید.

متروی دوحه

سیستم متروی دوحه بسیار راحت است، شما می توانید در عرض چند دقیقه، خود را به راحتی از دوحه به شهر لوسیل برساند. با مترو دوحه به ایستگاه Legtaifiya بروید.

با تاکسی 

اگر نمی خواهید با وسایل حمل و نقل عمومی به آنجا بروید و نمی خواهید در رانندگی شما را خسته می کند. می توانید با تاکسی به لوسیل بروید.

چکیده مطلب

قطر یکی از کشورهایی است، که به تازگی گردشگران زیادی را جذب خود کرده است. شهر لوسیل به طور کامل توسعه پیدا نکرده است و با این حال در حال حاضر به عنوان یک مکان فوق العاده مدرن طبقه بندی می شود. 
لوسیل اولین شهر پایدار قطر است، که ایده پایه توسعه شهر با ترکیب مدرنیته واقعی با غنای سنت های قطری و معماری اسلامی بود. شهر ساحلی لوسیل در 23 کیلومتری شمال دوحه واقع شده است و در مساحتی به وسعت 38 کیلومتر مربع قرار دارد و موقعیت ساحلی آن بیش از 28 کیلومتر است.
این شهر به گونه ای طراحی شده است که امکاناتی برای کار، اوقات فراغت و فعالیت های تفریحی برای فراهم کردن یک زندگی راحت را دارد. 
شهر لوسیل دارای برج های تجاری، بیمارستان ها، بنادر، دو زمین گلف، پنج استادیوم، مدارس، مساجد، خدمات پزشکی، ورزش، سرگرمی ها و... خواهد بود. 
برای اطلاع از قیمت بلیط تهران قطر به سایت تریپ مراجعه کنید، ارزان ترین و با صرفه ترین بلیط ها را بدون واسطه و به صورت آنلاین از سامانه ی تریپ تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی شهر لوسیل قطر

شهر لوسیل قطر در کجا واقع شده است ؟

شهر لوسیل در 23 کیلومتری شمال شهر دوحه قطر، درست در شمال تالاب خلیج غربی واقع شده است.

ویژگی لوسیل قطر چیست ؟

این شهر شامل مجموعه ‌ای از برج ‌ها و هتل ‌های لوکس و ... است، و به ‌عنوان یکی از منحصربه ‌فردترین محله‌ های قطر است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc