https://gateway.trip.ir/api/

استادیوم بین ‌المللی خلیفه قطر

به روز رسانی: 04 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

استادیوم بین ‌المللی خلیفه قطر

جام جهانی فوتبال سال 2022 به میزبانی قطر برگزار می شود. این مسابقات نه تنها اولین مسابقاتی است که در منطقه عربی برگزار می شود، بلکه فشرده ترین خواهد بود و به هواداران اجازه می دهد بیش از یک بازی در روز را تماشا کنند.
استادیوم بین ‌المللی خلیفه قطر که یکی از تاریخی ‌ترین استادیوم ‌های این کشور است، قرار است پس از آغاز جام جهانی فوتبال در زمستان سال 2022 یکی از مکان ‌هایی باشد که در آن مسابقات برگزار می شود.
با دمای بالایی که کشور قطر دارد، تمامی استادیوم های آن مجهز به سیستم خنک کننده ورزشگاه قطر با انرژی خورشیدی هستند، همه استادیوم ها سازگار با محیط زیست هستند و دمای آنها قابل کنترل خواهند بود.
این استادیوم ها قابلیت این را دارند، که پس از اتمام مسابقات صندلی هایی که در آن ها استفاده می شد، از هم جدا شده و صندلی های ورزشگاه قابل حمل قطر در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار گیرد. استادیوم بین المللی جدید خلیفه توسط بنیاد Aspire Zone، یکی از ذینفعان کمیته عالی تحویل داده شد.

ورزشگاه های جام جهانی قطر

ورزشگاه های جام جهانی قطر

تاریخچه ورزشگاه الخلیفه قطر

استادیوم بین المللی خلیفه از سال 1976 جزو استادیوم اصلی فوتبال در الریان قطر بوده است. این استادیوم به عنوان محل اصلی برگزاری جام خلیج فارس در سال 1976 که در قطر برگزار شد ساخته شد و در ابتدا می توانست 20 هزار تماشاگر را در خود جای دهد.
در طول سال ‌ها، استادیوم چندین بار ارتقا یافته است که مهم ‌ترین آن برای بازی ‌های آسیایی 2006 بود که ظرفیت آن به 40 هزار صندلی افزایش یافت.
در سال 2011، استادیوم بین المللی خلیفه میزبان مسابقات متعددی از جمله فینال بین ژاپن و استرالیا در طول جام ملت های آسیا 2011 بود. در سال 2019، استادیوم بین المللی خلیفه محل برگزاری مسابقات جهانی IAAF در سال 2019 بود.
استادیوم بین المللی خلیفه محل استاندارد بازی تیم ملی قطر بوده است و علاوه بر این گهگاه میزبان بازی های دوستانه بین المللی تیم های دیگری مانند آرژانتین و برزیل نیز بوده است.
زمانی که قطر جام جهانی 2022 را در سال 2010 دریافت کرد، استادیوم بین المللی خلیفه به طور طبیعی به عنوان یکی از مکان های بازی پیشنهاد شد، هرچه نیاز به ارتقاء گسترده ای داشت.
کار روی استادیوم در سال 2014 آغاز شد و شامل نوسازی تمام جایگاه‌ ها، صندلی ‌های اضافی، امکانات اضافی و ساخت یک غشای سقف دار نوآورانه بزرگ که 70 درصد از استادیوم را پوشش می ‌دهد. طاق نمادین ورزشگاه با طاق جدید جایگزین و با طاق دوم تکمیل شد.

نمای جدید استادیوم بین ‌المللی خلیفه

استادیوم بین المللی خلیفه یکی از مهم ترین نمادهای کشور قطر است، که امروزه دستخوش تغییراتی شده است. اکنون دارای شکل فوق مدرن و قوس های دوگانه است که نشان دهنده تداوم و دور هم گرد آوردن طرفداران از سراسر جهان است. 
طراحی اولیه استادیوم خلیفه توسط  شرکت بین المللی Arup & Associates انجام شده است، این گروه نیز برای طراحی ایت استادیوم از فرهنگ غنی منطقه الهام گرفته است. طراحی قوسی که توسط این شرکت انجام شده به عنوان نماد معروف استادیوم های قطر شناخته می شود.
در داخل استادیوم، تمام قسمت‌ های نشیمن با یک سایبان در برابر عناصر محافظت می ‌شوند و کنترل هوا بیشتر توسط فناوری‌ های خنک ‌کننده پیشرفته ارائه می‌ شود. مسیر استادیوم خلیفه قطر از طریق یک مسیر پیاده روی به استادیوم متصل شده است.
این استادیوم با اینکه جزو استادیوم های قدیم قطر محسوب می شود، اما هنوز هم جزو استادیوم های مدرن قطر مطرح می شود، چراغ ها و نور افکن هایی که در بازسازی استادیوم استفاده شده، نمای ورزشگاه را تغییر داده است.

چگونه به استادیوم بین المللی خلیفه برویم ؟

استادیوم بین المللی خلیفه در غرب دوحه تقریباً در 10 کیلومتری مرکز دوحه  و 18 کیلومتر از مرکز خرید مروارید در شمال قرار دارد.
مسئولین کشور قطر برای راحتی بازدیدکنندگانی که تور قطر را تهیه کرده اند و برای تماشای مسابقات جام جهانی به این کشور سفر می کنند، سیستم حمل و نقل مترو را برای رسیدن به این استادیوم قرار داده اند، ایستگاه Station Sports City یکی از خطوط تازه افتتاح شده ای است، که تماشاگران را به راحتی به این استادیوم می رساند و از مرکز دوحه می گذرد. استفاده از حمل و نقل عمومی هم به صرفه است و هم شما را سریع تر به مقصد می رساند.
آدرس استادیوم بین المللی خلیفه : قطر، دوحه، خیابان الواب

امکانات نزدیک استادیوم بین المللی خلیفه 

استادیوم بین المللی خلیفه بخشی از یک توسعه بزرگ از جمله دیگر امکانات ورزشی المپیک قطر است، مرکز خرید بزرگ Villaggio، یک پارک، و هتل نمادین The Torch Doha از امکانات نزدیک این استادیوم به حساب می آیند.
مرکز خرید Villaggio دارای چندین رستوران از همه نوع غذایی را به میهمانان ارائه می دهد. از جمله چندین رستوران زنجیره‌ ای بین ‌المللی مانند Shake Shack، Pizza Express، و TGI Fridays گرفته تا فست فودهای زنجیره ‌ای را در خود جای داده است.
اگر به دنبال اقامت در نزدیکی استادیوم خلیفه هستید، دو هتل برای انتخاب دارید، یکی تورچ دوحه که قبلا ذکر شد و دیگری موون پیک العزیزیه هستند.

علت محبوبیت استادیوم بین المللی خلیفه

علت محبوبیت استادیوم بین المللی خلیفه 

علت محبوبیت استادیوم خلیفه چیست ؟

یکی از معتبرترین استادیوم های قطر، استادیوم خلیفه در دوحه چیزی بیش از یک محل برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر است. یکی از علت های محبوبیت این استادیوم این است، که در طول سال ها میزبان برخی از مسابقات مهم بوده است. این استادیوم که در الریان واقع شده و در سال 1976 ساخته شده است، مسلماً ثابت کرده است که سنگ بنای فرهنگ ورزشی قطر است.
در واقع، استادیوم خلیفه دوحه نقش بزرگی در زنده نگه داشتن آینده ورزشی کشور قطر داشته است، یکی از بزرگترین دلایلی که باعث می شود این استادیوم به عنوان یکی از بهترین استادیوم های قطر در نظر گرفته شود، تاریخچه ورزشی غنی آن است.
از دیگر دلایل محبوبیت این استادیوم می توان به برگزاری مسابقات مهمی همچون جام ملت‌ های آسیا بازی دوستانه بین انگلیس و برزیل، جام خلیج عربی، جام باشگاه‌های جهان، و مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهانی IAAF قبلاً توسط این ورزشگاه بین‌ المللی در الریان برگزار شده است.
این ورزشگاه از سال 1997 میزبان مسابقات دوومیدانی سوپر جایزه بزرگ دو و میدانی قطر بوده است. اکنون میزبان این رویداد به عنوان بخشی از لیگ الماس IAAF است.
این استادیوم همچنین در سال 2011، میزبان بازی های پان عرب بود. علاوه بر این، مسابقات گروه A، یک بازی یک چهارم نهایی و یک بازی نیمه نهایی جام ملت های آسیا نیز در اینجا برگزار شد. این کشور بین سال های 2009 -2013  میزبان شش بازی دوستانه بین المللی فوتبال بوده است.

سخن آخر

استادیوم بین المللی خلیفه یک استادیوم چند منظوره است که در دوحه قطر واقع شده است، واغلب از آن به عنوان استادیوم ملی یاد می کنند. وقتی استادیوم بین المللی خلیفه میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال امسال باشد، مسافران زیادی تور جام جهانی قطر را تهیه می کنند و برای تماشای بازی های جام جهانی از نزدیک خود را به قطر می رسانند.
استادیوم بین المللی خلیفه در 3 مارس 1976 به روی تماشاگران افتتاح شد و در سال 2005 مورد بازسازی قرار گرفت. قبل از بازسازی در سال 2005، استادیوم بین المللی خلیفه عمدتاً برای میزبانی مسابقات فوتبال استفاده می شد. 
فدراسیون فوتبال قطر مالک این ورزشگاه است. کل زمین دارای چمن طبیعی است و محل برگزاری می تواند حدود 40 هزار تماشاگر را در خود جای دهد. ورزشگاه بین المللی خلیفه در حال حاضر خانه تیم ملی فوتبال قطر است.
استادیوم ملی این کشور تاکنون میزبان تعدادی رویداد مهم از جمله جام خلیج عربی، جام ملت‌ های آسیا، بازی‌ های آسیایی، جام باشگاه ‌های جهان و مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهانی IAAF بوده است.
استادیوم خلیفه ا یکی از هشت محل برگزاری مسابقات در قطر 2022 خواهد بود و پس از بازگشایی آخرین بار در سال 2017 پس از یک بازسازی گسترده، دارای امتیاز تبدیل شدن به اولین استادیوم آماده مسابقات است.
فضایی پر جنب و جوش، امکانات در سطح جهانی و چیدمان صندلی آن بسیار مدرن است، زمانی که بزرگترین رقابت فوتبال روی زمین از اینجا شروع شود، برخی از نکات برجسته خواهد بود.

سوالات متداول درباره ی استادیوم بین المللی خلیفه

استادیوم خلیفه چه زمانی ساخته شده است ؟

استادیوم بین المللی خلیفه در 3 مارس 1976 به روی تماشاگران افتتاح شد و در سال 2005  اولین بار مورد بازسازی قرار گرفت. 

استادیوم بین المللی خلیفه چرا محبوب است ؟

استادیوم بین المللی خلیفه میزبان رویدادهای مهم ورزشی بوده است، و دارای تاریخچه ورزشی غنی است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc