https://gateway.trip.ir/api/

استادیوم لوسیل قطر

به روز رسانی: 05 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

استادیوم لوسیل قطر

پس از سال ها آماده سازی جام جهانی 2022 قطر، سرانجام به افتتاحیه نزدیک می شویم. این مسابقات قرار است از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 در قطر برگزار شود.
این اولین جام جهانی است که در جهان عرب برگزار می شود و دومین جام جهانی است. آماده سازی 8 استادیوم به طور کامل انجام شده است، و به خوبی در کشوری با شرایط آب و هوایی گرم برگزار می شود.
یکی از ورزشگاه قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ که در قطر آماده سازی شده است، استادیوم لوسیل قطر است. در ادامه ی مقاله می خواهیم شما را با این استادیوم بیش تر آشنا کنیم.

  استادیوم های قطر

استادیوم های قطر

استادیوم لوسیل 

ورزشگاه نمادین لوسیل یا ورزشگاه ملی لوسیل یک استادیوم فوتبال در شهر لوسیل قطر است. این استادیوم بزرگترین ورزشگاه قطر و یکی از هفت استادیوم است که برای جام جهانی فوتبال 2022 قطر تغییر کاربری داده است. این ورزشگاه میزبان بازی های افتتاحیه و پایانی جام جهانی فوتبال 2022 خواهد بود.
کار ساخت این استادیوم در سال 2014 آغاز شد. این استادیوم به طور مشترک توسط  شرکت هایی مانند HBK Contracting China Railway-  CRCC ساخته شده است.
ورزشگاه فینال جام جهانی قطر توسط شرکت بریتانیایی Populus طراحی شده است. ظرفیت این ورزشگاه 80 هزار نفر است. مانند سایر استادیوم های برنامه ریزی شده برای جام جهانی، ورزشگاه لوسیل با استفاده از انرژی خورشیدی خنک می شود و کربن آن صفر خواهد بود.
ساخت و ساز در 11 آوریل 2017 آغاز شد، و در سال 2020 به اتمام رسید. استادیوم لوسیل قرار است میزبان سه بازی دوستانه تا جام جهانی 2022 باشد، و میزبان 10 بازی بعدی از جمله فینال خواهد بود.

اهداف ورزشگاه لوسیل قطر

این ورزشگاه در جام جهانی، انتظار می رود به یک استادیوم 20 هزار نفری تبدیل شود. صندلی های اضافی حذف خواهد شد و سایر قسمت های ساختمان به عنوان فضای اجتماعی از جمله فروشگاه ها، کافه ها، امکانات ورزشی و آموزشی و کلینیک سلامت بازسازی خواهد شد.
این استادیوم در اوایل سال 2010 که پیشنهاد میزبانی قطر برای جام جهانی مورد بررسی قرار گرفت، بخشی از برنامه های جام جهانی قطر بود.
 پس از تصمیم گیری برای اهدای جام جهانی به قطر، یک فرآیند مناقصه برای طراحی واقعی ورزشگاه آغاز شد، اما بسیاری از طرح ها برای کمیته برگزاری نارضایتی به همراه داشت.
در پایان، کمیته طراحی با الهام از آثار هنری موجود در سراسر جهان عرب را انتخاب کرد. ساخت استادیوم در سال 2017 آغاز شد و چهار سال طول کشید تا استادیوم تکمیل شود، کمی بیشتر از چیزی که برنامه ریزی شده بود. 
در طول جام جهانی 2022، ورزشگاه لوسیل میزبان شش بازی دور اول گروهی و یک بازی در هر دور حذفی از جمله یک نیمه نهایی و فینال خواهد بود.
پس از جام جهانی، بخش ‌های بزرگی از استادیوم برچیده می ‌شود و زمین کوچک ‌تر به بخشی از فضای اجتماعی شامل فروشگاه‌ ها، و امکانات ورزشی تبدیل می‌شود.

امکانات نزدیک استادیوم لوسیل 

استادیوم لوسیل قطر بخشی از یک توسعه جدید است که در شهر لوسیل قطر قرار دارد. این منطقه هنوز یک منطقه ساخت‌ وساز بزرگ است، اما با تکمیل ساختمان‌ های بیشتر این موضوع هر ماه در حال تغییر است.
این استادیوم دارای امکانات سیستم های خنک کننده ی پیشرفته است، و همچنین دارای سیستم حمل و نقل ویژه ی عمومی مانند تراموا و فضای سبز را نیز در اختیار تماشاچیان قرار می دهد.
همچنین انتظار می ‌رود که کافه‌ ها و رستوران ‌های بیشتری نیز به زودی در این منطقه ایجاد شوند، اما در حال حاضر چیز زیادی در اطراف وجود ندارد.
هنوز هتل‌های زیادی در این منطقه وجود ندارد، اگرچه احتمالاً به زودی این هتل ‌ها ساخته می شوند، زیرا برنامه ‌ریزی های لازم انجام شده است که آنجا را به یک منطقه مجلل تبدیل کند.
در حال حاضر، دو هتل در لوسیل وجود دارد، یکی Cielo Hotel و دیگری Staybridge Suites است.  برای رفتن به این هتل ها می توانید  وسایل حمل و نقل عمومی تراموا استفاده کنید
از آنجایی که استادیوم لوسیل دقیقاً در کنار مترو قرار دارد، تقریباً هر هتلی در دوحه که نزدیک ایستگاه مترو باشد، به عنوان یک سفر سریع به استادیوم عمل خواهد کرد. 

طراحی استادیوم لوسیل قطر

لوسیل بزرگترین استادیوم از نظر ظرفیت در جام جهانی FIFA خواهد بود که در خلیج فارس میزبانی می شود، مرکز یک کلانشهر کاملاً جدید به نام شهر لوسیل خواهد بود. فضایی داخلی آن  شامل مغازه ها، کافه ها، امکانات ورزشی و کلینیک های بهداشتی و همچنین مدرسه ی فوتبال است.
برای گسترش میراث قطر 2022 در سراسر جهان پس از پایان فینال ها، کمیته عالی قطر برای این کار قصد دارد بیش از 80 هزار صندلی قابل حمل ورزشگاه را به پروژه های ورزشی در سراسر جهان اهدا کند.
طراحی این استادیوم برگرفته از سنت های حاکم در این کشور است. طراحان این استادیوم با الهام از نورها و نقوش پیچیده نمای استادیوم را طراحی کرده اند. نمای خارجی استادیوم مانند سنت کاسه ای قدیمی طراحی و پی ‌ریزی شده است.
شکل کاسه ای و طراحی پیچیده استادیوم نشانه ‌ای از نقوش تزئینی جهان عرب است که روی کاسه ‌ها ی قدیمی در سراسر جهان عرب یافت می ‌شود. که سنن مردم بومی این کشوررا القا می کند.

بازی های تیم فوتبال لوسیل قطر که در استادیوم لوسیل انجام می شود :

بازی های دو تیم آرژانتین وعربستان سعودی 
بازی های دو تیم برزیل و صربستان 
بازی های دو تیم آرژانتین و مکزیک از گروه C
بازی های دو تیم پرتغال و اوروگوئه از گروه H
بازی های دو تیم عربستان سعودی و مکزیک از گروه C
بازی های دو تیم کامرون و برزیل از گروه G

روش رفتن به استادیوم لوسیل

روش رفتن به استادیوم لوسیل 

چگونه به استادیوم لوسیل برویم ؟

این استادیوم در شهر لوسیل، و در 15 کیلومتری دوحه مرکزی واقع شده است. برای رفتن به استادیوم لوسیل می توانید از طریق خط قرمز مترو شهر لوسیل خود را به مرکز دوحه و فرودگاه بین ‌المللی حمد برسانید، و سپس در ایستگاه لوسیل، آخرین ایستگاه خط درست در کنار استادیوم پیاده شوید. یک سیستم تراموا نیز وجود دارد، که استادیوم را با دیگر بخش‌ های لوسیل متصل می ‌کند.
سازندگان و مجریان این استادیوم این امکانات حمل و نقل را برای راحتی و پاسخگویی به نیاز تماشاگران و حفاظت از محیط زیست طراحی کرده اند. برای اطلاع از آخرین قیمت های بلیط تهران قطر به سایت تریپ مراجعه کنید. 

سخن آخر

قطر اولین کشور عربی است که میزبان مسابقات جام جهانی است،  که هر چهار سال یک بار برگزار می شود. این مسابقات برای کشوری که کمتر از سه میلیون نفر جمعیت دارد یک معامله بزرگ است. 
استادیوم لوسیل قطر یکی از استادیوم های معروف قطر است، که با طراحی سنتی ساخته شده است. این استادیوم میزبان بازی ‌های فوتبال افتتاحیه و فینال جام جهانی 2022 خواهد بود.
این امر سبب شده است، که جایگاه ویژه ای در بین دیگر استادیوم ها قطر داشته باشد. علاوه بر این ها این استادیوم بخشی از یک پروژه ی توسعه شهری است.
برای اطلاع از ارزانترین پرواز به دوحه قطر به سایت تریپ مراجعه کنید، و انواع پروازهای ارزان قیمت دوحه را با کیفیت و بدون واسطه به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی استادیوم لوسیل قطر

قطر چند استادیوم برای جام جهانی ساخته است ؟

قطر در حال حاظر هفت استادیوم برای میزبانی در جام جهانی ارائه می دهد.

ویژگی مهم استادیوم لوسیل قطر چیست ؟

استادیوم لوسیل میزبان بازی های افتتحایه و فینال فئتبال جام جهانی قطر است، و همچنین بخشی از یک پروژه ی توسعه شهری می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc