https://gateway.trip.ir/api/

جاده مرگ اسپانیا

به روز رسانی: 01 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

جاده مرگ اسپانیا

جاده مرگ کجاست ؟ چرا به آن جاده ی مرگ می گویند ؟ جاده مرگ اسپانیا یا مسیر پادشاه در ابتدا به عنوان یک مسیر دسترسی ساخته شده بود. این مسیر گذرگاهی است که در امتداد دیوارهای بلوف دره ای باریک ال چورو با نام اختصاری «ال کامینیتو» است. 
جاده ی مرگ در گذشته، به عنوان خطرناک ترین مسیر پیاده روی جهان شناخته می شد زیرا باعث مرگ چندین نفر شده بود. این نام از پادشاه آلفونسو هشتم گرفته شده است که در سال 1921 از این منطقه بازدید کرده بود. در سال 2001 به دلایل ایمنی بسته شد و در سال 2015 بازسازی و بازگشایی شد.
این مسیر امروزه کامل اصلاح شده و برای توریست هایی که تور اسپانیا را تهیه کرده اند مناسب سازی شده است و به بازدیدکنندگان منظره ای خیره کننده از این منطقه از ارتفاع بیش از 100 متر را ارائه می دهد.

تاریخچه جاده مرگ اسپانیا

تاریخچه جاده مرگ اسپانیا

تاریخچه جاده مرگ

ساخت مسیر پادشاه یا جاده مرگ اسپانیا در سال 1901 آغاز شد و در سال 1905 به پایان رسید و در سال 1921 پادشاه آلفونسو سیزدهم از مسیر سد آن بازدید کرد و در طول آن قدم زد و از آن زمان به عنوان «مسیر پادشاه» شناخته شد.
ساخت این مسیر در سال 1901 آغاز شد و چهار سال به طول انجامید و توسط کارگران تعمیر و مورد استفاده قرار گرفت. پس از اتمام ساخت آن بخشی از کارگرانی که در ساخت آن شرکت کردند در آنجا ماندند. 
بودن آن ها ضروری بود، زیرا این مسیر به بچه ها اجازه می داد به مدرسه بروند، همچنین مسیر زنانی بود که از خواربار فروشی می آمدند.
به طور کلی، این مسیر امکان برقراری ارتباط با روستاهای دیگر را در آن سوی رشته کوه هایی که این سرزمین ها را احاطه کرده اند را فراهم می کرد. 
بین سال ‌های 1940 و 1950، این یک مسیر عبوری معمولی در بین ساکنان منطقه بود، حتی کودکان بدون نظارت از این مسیر خطرناک برای رفتن به مدرسه استفاده می‌ کردند.
گذرگاه در حال فرسوده شدن بود و تا حدودی برای یک دهه بسته بود. چهار سال بازسازی به این مسیر که در سال 2015 بازگشایی شد.
پس از سال‌ های بی شمار برنامه‌ ریزی برای اصلاح و تطبیق این مسیر به‌ عنوان یک جاذبه گردشگری انجام شد و امروزه تقریباً برای همه افراد کاملاً قابل دسترسی است.
این مکان سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند و یک جاذبه گردشگری بسیار هیجان انگیز است. بازسازی این جاده  مرگ تقریباً 4.6 میلیون یورو هزینه داشت. 

دیدنی های جذاب در طول مسیر جاده مرگ 

در امتداد تمام مسیرهای پیاده روی، مکان های شگفت انگیزی پیدا خواهید کرد، از جمله شگفتی های این مسیر تنگه Gaitanes، دیدنی ترین دره از سه دره ای است که در راه با آن مواجه خواهید شد، و غار El Gaitanejo، که گفته می شود یکی از هفت مکان نوسنگی که قدمت آن 7 هزار سال است. می توانید یک پل معلق زیبا را در ارتفاعی چشمگیر ببینید، گذرگاه اولیه فقط 1 متر عرض دارد.
در اینجا بقایای یک نیروگاه برق آبی قدیمی، و آنچه از خانه‌ ای که زمانی غارخانه بوده است را خواهید یافت. وقتی به انتهای آن برسید، خود را در سطح رودخانه خواهید دید. همچنین یک دیوار بزرگ را خواهید دید. نام گایتانس از پرندگان مردار که در این منطقه بودند گرفته شده است. 

پل معلق 

شاید چشمگیرترین مکان، در نزدیکی ورودی این مسیر پل معلقی باشد، که در ارتفاع 105 متری واقع شده است. حرکت پل را در حین راه رفتن احساس خواهید کرد. آبی که در پایین این مسیر چوبی است را احساس خواهید کرد، احساسی که باعث سرگیجه بیش از حد می شود. 

فسیل ها در مسیر شاه

ممکن است باورنکردنی به نظر برسد، اما هنگامی که در نزدیکی پل معلق قدم می ‌زنید، می ‌توانید فسیل ‌های دریایی را روی دیواره ی آن ببینید، همانطور که میلیون‌ ها سال پیش بخشی از زمین اقیانوس بود.

زیپ لاین جاده مرگ

اگر از این مسیر عبور کنید، اندکی پس از عبور از پل معلق یک پلاک و یک طناب فولادی قدیمی را می بینید که به پایین صخره آویزان شده است.
این طناب برای برخی از افراد به عنوان زیپ لاین برای سال ها با وجود خطرناک بودن استفاده می شده است. و همینطور دست نخورده باقی مانده است، این یادگار سه جوان است که پس از پاره شدن طناب از یک طرف به دلیل وزن زیاد جان خود را از دست دادند.

نمای کف کریستالی

هیچ چیزی هیجان انگیزتر از کف شیشه ای برای کسانی که به اندازه کافی شجاعت دارند تا در این ارتفاع از این پل عبور کنند نیست. آن ها می توانند مناظر اطراف و پایین صخره  را از کف کریستالی ببینند.

بازسازی جاده مرگ اسپانیا

بازسازی جاده مرگ اسپانیا

بازسازی جاده مرگ اسپانیا

جاده مرگ مسیری است که در ابتدا به عنوان یک نقطه ترانزیت برای کارکنان و دیگر افراد ساخته شده بود، بعداً توسط روستاییان مناطق اطراف مورد استفاده قرار گرفت.
تعداد بسیار کمی از نرده های ایمن وجود داشت، و با یک سیم ایمنی که توسط کوهنوردان نصب شده بود، طول مسیر را طی می کردند.
اما پس از اینکه چندین نفر در مسیر پیاده روی جان خود را از دست دادند. در سال 1999 و 2000 هر دو نقطه دسترسی توسط مقامات محلی تخریب و دسترسی ممنوع شد.
در ژوئن 2011، دولت هزینه های یک پروژه بازسازی را به اشتراک گذاشت، اما حتی با بودجه 9 میلیون یورویی، شروع پروژه تقریباً سه سال طول کشید. 
امروزه این مسیر ارتقا یافته و تعمیر شده  و دارای کفپوش های چوبی و بتنی، دید با کف شیشه ای و ریل های ایمنی در تمام طول است. مراسم افتتاحیه رسمی در فوریه 2015 برگزار شد و در حال حاضر یکی از پربازدیدترین مقاصد در اسپانیا است.

اطلاعات بازدید از جاده مرگ

جاده مرگ اسپانیا مسیری به طول سه کیلومتر است. که از پل ها در ارتفاع صد متری از زمین عبور می کند. عرض آن حدود یک متر است. 
پیاده روی جاده مرگ در تمام سال قابل انجام است، این مسیر در روزهای دوشنبه، در کریسمس  و سال نو بسته است. ساعات کاراین مسیر بسته به فصل متفاوت است در فصل زمستان از 10 صبح تا 2 بعد از ظهر، در فصل تابستان مسیر پیاده روی از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. لازم به ذکر است، که هر 15 تا 30 دقیقه یک نفر می تواند وارد این مسیر شود.

نکات ایمنی در بازدید از مسیر پادشاه

محدودیت 1100 بازدیدکننده در روز و 300 هزار بازدیدکننده در سال وجود دارد.
این مسیر 8 کیلومتر طول دارد و دارای پلکان و شیب‌ های تند و بیشتر مسیر بالای 100 متر از زمین با پل‌ های معلق است، بنابراین توصیه می ‌شود، کسانی که دارای بیماری های قلبی و تنفسی هستند برای بازدید از این مکان خودداری کنند.
کودکان کمتر از 8 سال مجاز به بازدید نیستند.
تهیه بلیط از قبل به صورت آنلاین یا از آژانس مسافرتی الزامی است.
گذاشتن کلاه ایمنی اجباری است می توانید آن ها را در هنگام ورودی تهیه کنید.
بیمه همراه با تهیه بلیط است.
هنگام ملاقات با شخص دیگری که در جهت مخالف شما راه می رود، باید در سمت راست خود و با احتیاط راه بروید.
کفش راحت و آب همراه داشته باشید، فراموش نکنید بسته به فصلی که از مسیرمی ‌روید، لباس مناسب به همراه داشته باشید.
بلند کردن هر کسی از جمله کودکان ممنوع است.
سیگار کشیدن ممنوع است.

روش رفتن به جاده مرگ اسپانیا

روش رفتن به جاده مرگ اسپانیا

روش رفتن به جاده مرگ اسپانیا

مسیر جاده بسیار خوش منظره است و احتمالاً برای لذت بردن از مناظر زیبا، زمان بیشتری لازم است. برای رسیدن به آنجا، استفاده از قطار،ماشین یا ترانسفر هتل را توصیه می‌ کنیم.
اگر با قطار یا ماشین به آنجا می روید، باید از ورودی اصلی در Ardales با اتوبوس بروید. پس از اتمام مسیر پیاده روی، می توانید با قطار از ال چورو یا ماشین به محل خود برگردید. اگر با ترانسفر هتل به آنجا می روید می توانید از آنها بخواهید که شما را در ورودی پیاده کند و از آنجا سوار کند.

چکیده مطلب

جاده مرگ یا مسیر پادشاه  یک مسیر پیاده روی خوش منظره به طول 7.7 کیلومتر است که در امتداد دیوارهای شیب دار یک دره باریک ال چورو در استان مالاگا قرار گرفته است.
این مسیر در اوایل قرن بیستم ساخته شد تا به نیروگاه برقی که اکثریت ساکنان در آن کار می کردند،  روستاییان و کودکان برای رفتن به مدرسه از این مسیر استفاده می کردند.
قبل از بازگشایی پس از بازسازی در سال 2015، این مسیر به عنوان یکی از خطرناک ترین مسیرهای پیاده روی در جهان در نظر گرفته می شد. 
پس از تغییر اساسی، این مسیر اکنون می تواند پذیرای کودکان بالای 8 سال باشد. هنوز از میان پل‌ های معلق، تونل‌ ها، پله ‌ها و صخره‌ ها و جنگل می ‌گذرد، اما اکنون در تمام مناطق باز حصارهای محافظ نصب شده است.
پیاده روی در طول مسیر به صورت مستقل یا به صورت گروهی انجام می شود. به گردشگران توصیه می شود آب و غذا همراه خود داشته باشند. و از سیگار کشیدن خودداری کنند. به افرادی که دارای بیماری های قلبی و تنفسی هستند توصیه نمی شود.
شما همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت تور اروپا به سامانه ی رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین و با کیفیت ترین تورها را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول در باره ی جاده مرگ اسپانیا

جاده مرگ اسپانیا چیست ؟

جاده مرگ مسیری پیاده‌ روی منحصربه ‌فرد در اسپانیا است، که 3 کیلومتر طول،  و100 متر ارتفاع دارد.

کجا می توان مسیر جاده مرگ را طی کرد ؟

جاده مرگ یا مسیر پادشاه در 60 مایلی جنوب کوردوبا و تنها 3 مایلی از شهر کوچک ال چورو اسپانیا واقع شده است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc