https://gateway.trip.ir/api/

برج پیزا

به روز رسانی: 31 اردیبهشت ، 1401 جاذبه های گردشگری

برج پیزا

برج پیزا در کدام کشور است ؟ اگر برای شما هم سوال پیش آمده که برج پیزا کجاست و چرا کج است. با ما در ادامه این مقاله همراه شوید تا برای شما رازهای جذاب این برج را بازگو کنیم.
با بیش از پنج میلیون بازدید کننده که تور ارزان اروپا را در سال تهیه کرده اند، برج پیزا یکی از شناخته شده ترین مکان های دیدنی در ایتالیا است. همچنین معروف‌ ترین پس ‌زمینه توریستی به شمار می رود.
برج پیزا به انگلیسی pizza tower  و به زبان ایتالیایی Torre Pendente di Pisa می باشد.  دقیقاً در میدان دووموی برج پیزا معروف واقع شده است. 
این برج معروف زمانی که ساخت آن در سال 1173 آغاز شد شروع به کج شدن کرد. ارتفاع برج پیزا 55.86 متر با وزن تخمینی 14700 تن و شیب حدود 4 درجه و 3.9 متر است. 
در سال 1964 دولت ایتالیا برای جلوگیری از فروریختن برج پیزا درخواست کمک کرد. در سال 1990 به عنوان یک اقدام امنیتی درهای خود را به روی عموم بست و پس از چندین بازسازی، در 16 ژوئن 2001 دوباره درهای خود را باز کرد.

برج پیزا در شب

برج پیزا در شب

همه چیز درباره برج پیزا

ساخت این برج در سال 1173 به عنوان بخشی از پروژه کلیسای جامع بزرگ برای به رخ کشیدن ثروت و پیروزی های نظامی پیزا آغاز شد. 
این مجموعه کامل که امروزه به عنوان Piazza dei Miracoli شناخته می شود، شامل کلیسای جامع، غسل تعمید، گورستان و برج ناقوس است که ما اکنون آن را برج کج پیزا می نامیم. این برج منفرد قرار نبود مهم‌ تر از ساختمان ‌های همسایه ‌اش باشد، اما  معماری آن بعث منحصربه ‌فرد شدن آن شد.
ساخت برج پیزا در سه مرحله و 177 سال طول کشیده است. معمار Bonanno Pisano ساخت این برج را در سال 1173 با طبقه اول آغاز کرد که توسط 15 ستون از سنگ مرمر سفید با سرستون های کلاسیک و طاق های کور احاطه شده بود. 
مشکلات اندکی پس از شروع ساخت برج ناقوس مرمر سفید به وجود آمد. زمین زیر برج از خاک رس، ماسه ریز و صدف رودخانه های آرنو و سرچیو که شهر پیزا را تشکیل می دهند، تشکیل شده بود. 
زمانی که سازندگان طبقه دوم از هشت طبقه را در سال 1178 به پایان رساندند، پایه برج شروع به ته نشینی ناهموار کرده بود. در نتیجه، برج شروع به کج شدن به سمت جنوب کرد. به دلیل ناپایداری زیرزمینی که برج بر روی آن ساخته شده بود، در نتیجه ساخت آن متوقف شد.
جیووانی دی سیمون معمار ایتالیایی 100 سال بعد، کار خود را از سر گرفت تا با ساختن چهار طبقه عمودی شیب برج را جبران کند، اما نتایج آنطور که انتظار می رفت نبود، برج ناقوس همچنان متمایل بود و کار دوباره متوقف شد. 
در سال 1298 انحراف نزولی 1.43 متر اندازه گیری شد و 60 سال بعد این رقم به 1.63 متر افزایش یافت. توماسو پیزانو ساخت برج ناقوس را ادامه داد که کار آن در سال 1372 به پایان رسید. 
شیب برج در قرن‌های بعد کاهش یافت، اعتقاد بر این است که وزن آن عامل مهمی بود که به تثبیت خاصی از ساختمان اجازه می‌داد. معمار الساندرو گراردسکا اولین بازسازی را در سال 1835 انجام داد و خاک گل آلود را از بین برد و آن را با پایه مرمری جایگزین کرد. 

چرا برج پیزا کج است ؟

نماد ایتالیایی که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند، نتیجه یک خرابکاری مهندسی بود. بله شما آن را درست خواندید. معماران برج کج پیزا نمی خواستند این ساختمان کج شود. با این حال، شیب تصادفی در نهایت باعث شهرت ساختمان شد و حتی این سازه را در فهرست میراث جهانی یونسکو طبقه بندی کرد.
معمارانی که روی این پروژه کار می ‌کردند، پایه‌ ها را خیلی کم‌ عمق ساختند و نرمی زمین را که از ماسه، خاک رس و رسوبات رودخانه ‌های آرنو و سرچیو تشکیل شده بود، در نظر نگرفتند. 
واین زمین نمی توانست وزن برج را تحمل کند. پس از ساخت طبقه دوم، سازندگان متوجه شدند که این طبقه شروع به کج شدن کرده است. با این حال، این مانع از اتمام برج نشد. 

داستان برج پیزا

در طول شش قرن بعد، این برج با نرخ سالانه 0.05 اینچ به کج شدن ادامه داد و تا سال 1990، در معرض خطر سقوط قرار داشت. بنای یادبود به روی بازدیدکنندگان بسته شد زیرا مهندسان تلاش کردند آن را تثبیت کنند.
بر اساس یک مطالعه منتشر شده در سال 2003، ثابت شد که تثبیت برج پیزا به دلیل پایه ضعیف در فونداسیون، کار بسیار دشواری است. هر گونه اختلال در زمین زیر فونداسیون می تواند سقوط آن را تهدید کند.
دولت ایتالیا یک کمیته بین المللی شامل متخصصان هنر، مرمت و مهندسی سازه و ژئوتکنیک برای کمک به تثبیت این بنای تاریخی تشکیل داد. 
مطالعه سال 2003 توضیح داد که بازسازی با برداشتن حجم‌ های کمی از خاک از زیر ضلع شمالی پایه برج امکان ‌پذیر است. این روش کم تهاجمی ترین روش بود و وعده کاهش شیب را از حدود 15 به 13.5 فوت می داد.
کار تثبیت در سال 2001 با موفقیت به پایان رسید و برج را به شیب 4 درجه بازگرداند، و سپس برج پیزا دوباره به روی عموم باز شد.

داستان گالیله و برج کج پیزا

افسانه ای مربوط به این برج و ستاره شناس، فیزیکدان و مهندس معروف ایتالیایی گالیله وجود دارد. ظاهراً، گالیله توپ‌ هایی از یک ماده، اما با جرم ‌های متفاوت را از برج رها کرد تا نشان دهد که سرعت سقوط آنها مستقل از جرم آن ها است. با این حال، هیچ مدرکی دال بر وقوع چنین اتفاقی وجود ندارد و امروزه تنها به عنوان یک آزمایش فکری در نظر گرفته می شود.

دلایل بازدید از برج پیزای ایتالیایی

دلایل بازدید از برج پیزای ایتالیایی

دلایل بازدید از برج پیزای ایتالیایی

برج پیزا جواهری واقعی از هنر رمانسک است. علاوه بر این، این بنای تاریخی است که در طول قرن ها با تمایل شدید خود اهمیت پیدا کرده است و باعث تحسین و نگرانی کارشناسان و گردشگران شده است. برج پیزا به عنوان یکی از 7 عجایب دنیای مدرن معرفی شده است.
این برج، برج ناقوس کلیسای جامع مریم مقدس در میدان کلیسای جامع است و دارای 55.86 متر ارتفاع، 8 طبقه و حدود 294 پله است. 
این 8 طبقه توسط یک ایوان با طاق هایی احاطه شده است که نقش مایه نمای کلیسای جامع را بازتولید می کند و دارای 7 ناقوس در طبقه بالای برج است، نام آنها عبارتند از: Assunta بزرگترین و سنگین ترین، Crucifix ، دال پوزو، پاسکوارچیا، ترزا، وسپروچیواست.

جاذبه های اطراف برج پیزا در ایتالیا

برج پیزا عمدتاً به خاطر کج بودنش معروف است، اما این شهر جاذبه ‌های بسیار دیگری مانند میدان کلیسای جامع دارد. در اینجا می توانیم کلیسای جامع و تعمیدگاه را در کنار برج کج ببینیم. 
در امتداد محیط میدان نیز گورستان، موزه اپرا و موزه سینوپی قرار دارد. از پیاده روی در امتداد رودخانه آرنو لذت ببرید تا به کاخ ساعت باستانی ومیدان شوالیه برسید که در آن مکان معتبر "Scuola Normale di Pisa" واقع شده است.

بازدید از برج کج

به بالای برج صعود کنید، پس از اینکه از تاریخچه مختصری از برج و برخی از حقایق سرگرم کننده مطلع شدید. صعود خود را از 297 پله پلکان مارپیچ آغاز خواهید کرد. 
از موزه دیدن می کنید، از نمای بیرونی برج که با چهار طبقه چشمگیر، ستون‌ ها و طاق ‌های سفید چشمگیر است، دیدن می کنید. می توانید به داخل کلیسای جامع، منبر قرن چهاردهمی را ببینید که از سنگ مرمر تراشیده شده است. همچنین می توانید تعمیدگاه را نیز بازدید کنید.
در اطراف قبرستان قدم بزنید. این ساختمان شامل یک محیط چمن کاری در مرکز است و با طاق های سرپوشیده می باشد. که با سنگ قبرها و بناهای تدفین اشراف رنسانس پیزا پر شده است. 
از موزه سینوپی دیدن کنید، این موزه که در یک بیمارستان سابق قرار دارد، حاوی نقاشی‌ های بسیار زیبا و قدیمی است که زمانی پشت نقاشی‌ های دیواری کامپوسانتو قرار داشتند.

اطلاعات بازدید از برج

اطلاعات بازدید از برج

اطلاعات بازدید از برج

ساعت بازدید از برج همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 بعد از ظهر است، لازم به ذکر است زمان ممکن است به دلیل رویدادهای خاص تغییر کند. 
غسل تعمید کلیسا همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 بعد از ظهر باز است. و قبرستان همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب باز است. 
هزینه ورودی برای هر نفر 18 یورو  و برای کودکان رایگان می باشد، و می توان آن را تا 20 روز قبل از طریق وب سایت رسمی رزرو کرد. توجه داشته باشید که بلیط های برج کج پیزا را باید از قبل خریداری کنید.

چکیده مطلب

میلیون‌ ها گردشگر هر ساله برای بازدید از برج پیزا جمع می ‌شوند، ساخت ناقوس در پیزا آغاز کج شدن برج بود. معماران برج به جای لغو ساخت آن در هر طبقه سعی کردند تا شیب آن را اصلاح کنند.
این برج در پشت کلیسای جامع پیزا قرار دارد و پس از کلیسای جامع و غسل تعمید پیزا، سومین بنای قدیمی در میدان کلیسای جامع شهر است.
ارتفاع برج از سطح زمین 55.86 متر و در سمت مرتفع 56.67 متر است. عرض دیوارها در پایه 2.44 متر است. وزن آن 14500 تن برآورد شده است، این برج 296 پله دارد. طبقه هفتم دو پله کمتر روی پلکان رو به شمال دارد.
این برج در طول ساخت و ساز در قرن دوازدهم به دلیل زمین نرم که نمی توانست وزن سازه را به خوبی تحمل کند شروع به کج شدن کرد و با اتمام ساخت و ساز در قرن چهاردهم بدتر شد. 
در سال 1990، شیب به 5.5 درجه رسیده بود، این سازه با کار اصلاحی بین سال‌ های 1993 و 2001 تثبیت شد که شیب را به 3.97 درجه کاهش داد.

برای اطلاع از تور لحظه آخری ایتالیا به سامانه رزرواسیون تریپ مراجعه کنید، و از آخرین قیمت های ارزان و بدون واسطه مطلع شوید. انواع تورها را می توانید به صورت آنلاین و با پرداخت کارت های عضو شتاب تهیه کنید و از پشتیبانی 24 ساعته سایت نیز بهرهمند شوید.

سوالات متداول در باره ی برج پیزا

چرا برج کج پیزا اینقدر معروف است ؟

برج پیزا به دلیل یک اشتباه معماری شروع به کج شدن کرد، که این باعث شهرتش شد.

چرا برج پیزا کج است ؟

معمارانی که روی این پروژه کار می ‌کردند، پایه‌ ها را کم‌ عمق ساختند و نرمی زمین و رودخانه ‌های آرنو و سرچیو را در نظر نگرفتند. 

آیا برج پیزا سقوط خواهد کرد ؟

برج پیزا به دلیل برهمکنش دینامیک خاک و سازه که رابطه بین نرمی خاک و ارتفاع را توصیف می‌ کند سقوط نخواهد کرد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc