https://gateway.trip.ir/api/

تنگه جرج وردون فرانسه

به روز رسانی: 29 اردیبهشت ، 1401 جاذبه های گردشگری

تنگه جرج وردون فرانسه

فرانسه که به خاطر پنیرهایش معروف است، محبوب ‌ترین مقصد گردشگری در جهان است که سالانه میزبان ۸۲ میلیون گردشگر خارجی است.
گردشگرانی که تور فرانسه ارزان را از سایت تریپ تهیه کرده اند توسط شهرهای تاریخی، قلعه ها، دره ها و دیگر دیدنی های  این کشور جذب می ‌شوند. علاوه بر این، فرانسه آب و هوای مطلوب، سواحل عالی مانند سواحل اقیانوس اطلس و جزیره کورس را دارد. یکی از دیدنی های جذاب این کشور تنگه  یا دره جرج وردون است.
تنگه جرج وردون فرانسه یکی از بزرگ ترین دره های این کشور است، که از سرچشمه خود در نزدیکی مرز ایتالیا، به سمت جنوب و سپس به سمت غرب می رود.
تنگه جرج وردون فرانسه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند. کسانی هستند که برای لذت بردن از برخی از مسیرهای پیاده روی مهیج در داخل و اطراف تنگه به آنجا می روند. 
عده ای هستند که زندگی پرندگان را در آنجا مشاهده می کنند، پرندگانی مانند کرکس ها، عقاب ها و سایر پرندگان شکاری و در نهایت، کسانی هستند که می ‌آیند تا از تجربه پارو زدن در انتهای تنگه با قایق رانی یا کایاک یا قایق پدالی لذت ببرند. 

جاهای دیدنی اطراف تنگه جرج وردون

جاهای دیدنی اطراف تنگه جرج وردون

جاهای دیدنی اطراف تنگه جرج وردون

در اطراف این تنگه زیبا در فرانسه جاهای دیدنی و سرگرمی های متنوعی وجود دارد. این موقعیت جغرافیایی یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه است. منظره ای باشکوه و وحشی که با طبیعت حفظ شده و آب های فیروزه ای آن مشخص می شود.
این دره دیدنی ناشی از فرسایش سنگ آهک فلات های اوت پروونس توسط رودخانه وردون است. این دره 50 کیلومتری از Castellane تا دریاچه Sainte-Croix امتداد دارد و عمق آن به 700 متر می رسد.

دهکده سنت ماری

در تنگه وردون، که گراند کنیون اروپا به حساب می ‌آید، این دهکده قرار دارد که در قلب پارک طبیعی و در تپه ‌های کاشته شده با درختان زیتون واقع شده است. 
این دهکده ی زیبا که به دلیل دانش خود در زمینه ظروف سفالی شناخته شده است را می ‌توان در پیچ خیابان ‌های سنگ ‌فرش شده ‌اش، با رفتن به کلیسای نوتردام دوبووار بازدید کرد. 

بالکن های مسکلا

در سمت چپ تنگه وردون، در سطح شهردو بالکن به اصطلاح مسکلا چشم ‌اندازی عالی بر روی رودخانه قرار دارد. این بالکن ها در 250 متری وردون در محل دقیقی که آب‌ های آن به هم می ‌رسند، می باشند. 

دریاچه سنت کروکس

مسیرهای پیاده روی و یا با دوچرخه از دریاچه سنت کروکس قابل دسترسی هستند. بین دشت و کوه، مکانی ایده ‌آل برای لذت بردن از فعالیت‌ های دریایی بر روی آب‌ های شفاف است.

روستای روگون 

در سمت راست تنگه جرج وردون، پایین دست روستای روگون قرار دارد. از بالای تنگه می توانید آن را ببینید که بین دو صخره پیچ در پیچ است. همچنین یک مجسمه برای ادای احترام به ایزیدور بلان، یکی از اولین کاشفان دره های جرج وردون وجود دارد.

مسیر رودخانه

مسیر رودخانه ی بلان مارتل، یک پیاده ‌روی دلپذیر است، که به شما این امکان را می ‌دهد تا با دنبال کردن مسیر رودخانه، زیبایی‌ های این مکان را به تصویر بکشید.

روستای سیلانز

در این روستای زیبا که در بالای تپه پرووانسالی قرار دارد، آبشار 42 متری وجود دارد که در دل جنگلی انبوه پنهان شده است. از جمله زیبایی های این روستا می توان به درختان چنار صد ساله ی آن اشاره کرد.
این روستا که در عین حال توسط یک دیوار مستحکم و برج های دفاعی محافظت می شود، برای شنا در تالاب، بازدید از آن بسیار خوشایند است.

آب های سبز زمردی وردون

پس از دیدن صخره ها از بالا، باید چیزها را از زاویه دیگری ببینید. تعدادی پایگاه تفریحی برای ورزش های آبی ایمن و تحت نظارت وجود دارد از جمله  این ورزش های آبی دره نوردی، رفتینگ، قایق رانی و کایاک سواری است

صخره ها و کرکس ها

ارتفاع صخره ها بین 250 تا 700 متر متغیر است و محل برخوردهای زیادی دارد. تعدادی از پرنده ها من جمله گریفون و کرکس‌ های سیاه در آنجا لانه می ‌کنند و صبح ‌ها می ‌توانید از روستای روگون به تماشای آن ‌ها بنشینید که بال ‌های خود را گرم می ‌کنند و بر فراز آسمان چرخ می ‌زنند. 

فعالیت ها و سرگرمی های تنگه جرج وردون

فعالیت ها و سرگرمی های تنگه جرج وردون

فعالیت ها و سرگرمی های تنگه جرج وردون

رفتن به تنگه جرج وردون فرانسه این فرصت را به شما می دهد تا در آن صخره نوردی کنید و از فعالیت های آبی لذت ببرید. همچنین می توانید در اطراف آن پیاده روی و دوچرخه سواری کنید.

کوهنوردی

یکی از محبوب‌ ترین فعالیت ها در این منطقه کوهنوردی به صورت حرفه ای است. پیاده ‌روی در اینجا  از مسیر پیاده ‌روی GR99 شروع می شود و از لبه تنگه، به پایین و دوباره به بالا می رود.
کفش یا چکمه مناسب برای پیاده روی و صخره نوردی ضروری است. روی رودخانه یک پل عابر پیاده وجود دارد و ادامه مسیر از سمت شمال تنگه امکان پذیر است.
در پایین سطح رودخانه، کوهنوردان باتجربه فقط ممکن است دوست داشته باشند در امتداد مسیر ویدال که شامل بخش‌ های بریده شده در صخره است و یک صعود سخت 45 دقیقه‌ ای به D71 ادامه دهند. برای پیاده ‌روی‌ های طولانی ‌تر بین دو مسیر پیاده ‌روی GR، GR99 را دنبال کنید.

کایاک سواری و رافتینگ

کایاک سواری یا قایق سواری در قسمت پایینی دره یکی از فعالیت محبوب است، و کایاک و انواع دیگر آن را می توان در انتهای بالای Lac de Sainte Croix، در فروشگاه های کرایه قایق در نزدیکی پل اجاره کرد.
برای رافتینگ در تنگه وردون بهتر است از دره بالاتر بروید، به شهر کوچک Castellane بروید، جایی که چند شرکت سفرهای رافتینگ را در رودخانه ارائه می دهند.

رنگ سبز تنگه وردون فرانسه

رنگ سبز تنگه وردون فرانسه 

رنگ سبز تنگه وردون فرانسه برای چیست ؟

رنگ سبز وردون به دلیل فلوراید و ریز جلبک های موجود در آب آن است، که نام آن از کلمه ی لاتین viridum، "مکان سبز" است. رنگ فیروزه ای دریاچه Ste Croix به دلیل خاک رس آن است.

چگونه به دره وردون برویم ؟

تنگه جرج وردون درست در مرکز منطقه پروونس فرانسه قرار دارد و این یک سفر یک روزه آسان ازریویرای فرانسه است. با این حال، در حالی که می توانید در یک روز به آنجا بروید و مجدداً برگردید. 
توصیه می کنیم اگر فرصت کافی دارید به جای عجله برای بازگشت، چند روز در این منطقه بمانید. نزدیک ترین روستا به ورودی تنگه روستای ماری است. 
برای اجاره قایق فقط باید به پل بروید. توصیه می کنیم از GPS در سفر استفاده کنید تا به راحتی بتوانید مسیریابی را انجام دهید. می توانید محل دقیق پل Pont du Galetas را در Google Maps پیدا کنید.

سخن آخر

تنگه  یا دره وردون فرانسه یکی از زیبا ترین تنگه های این کشور است، که طی هزاران سال در کنار رودخانه ‌ای به همین نام حک به وجود آمده است.
این دره فرصت های ورزشی زیادی را ارائه می دهد. از مسیرهای پیاده ‌روی تا ورزش ‌های دریایی وجود دارد. اگر به آسمان نگاه کنید، ممکن است کرکس ها را در اطراف آن ببینید.
این تنگه یکی از زیباترین دره‌ های اروپا را تشکیل می ‌دهد که کوه‌ های آلپ را از کوه‌ های پرآلپس دی دیگنز جدا می ‌کند. مقصدی که با مسیرهای پیاده روی تلاقی دارد.
این مکانی مورد علاقه برای کسانی است، که پیاده روی و همچنین صخره نوردی، قایق رانی، رفتینگ و دره نوردی انجام می دهند.
این مکان دارای یک پیاده روی دوست ‌داشتنی به طول 15 کیلومتر است که از Point Sublime، یکی از باشکوه ‌ترین مناظر مشرف به دره‌ ها، شروع می ‌شود.
شما می توانید برای اطلاع از قیمت تور دور اروپا به سامانه رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین و با کیفیت ترین تورهای جهان را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی تنگه جرج وردون فرانسه

تنگه جرج وردون فرانسه کجاست ؟

تنگه جرج وردون در شمال فرانسه واقع شده است. این دره بزرگ ترین دره اروپا است و مناظر خیره کننده ای را ارائه می دهد. 

علت رنگ سبز تنگه جرج وردون چیست ؟

رنگ سبز وردون به دلیل فلوراید و ریز جلبک های موجود در آب آن است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc