https://gateway.trip.ir/api/

قصر فونتن بلو فرانسه

به روز رسانی: 28 اردیبهشت ، 1401 جاذبه های گردشگری

قصر فونتن بلو فرانسه

قصرهای فرانسوی همواره مملو از داستان های عاشقانه اروپایی هستند. در حالی که بسیاری از آنها به عنوان یک قلعه و دژ برای اهداف نظامی طراحی شده بودند.
برخی از قلعه ها صرفاً برای تفریح اشراف زادگان ساخته شدند، و برخی دیگر برای مقاصد نظامی ساخته شده ‌اند، اغلب بر فراز صخره‌ هایی با چشم‌ اندازهای استراتژیک بر فراز دره ‌ها قرار دارند.
جدا از ساختارشان، قلعه ‌های فرانسه دارای برخی از باورنکردنی ‌ترین باغ‌ ها در اروپا هستند. یکی از این قصرهای زیبا در فرانسه فوتن بلو نام دارد.
قصر فونتن بلو فرانسه یک قصرساده نیست، جاذبه منحصر به فرد فونتن بلو به سلسله ناگسستنی از پادشاهان فرانسوی که هشت قرن را در بر می گرفت برمی گردد.

تاریخچه قصر فونتن بلو

تاریخچه قصر فونتن بلو

تاریخچه قصر فونتن بلو

قصرفونتن بلو یکی از بزرگترین کاخ های سلطنتی فرانسه است. این قصر در شهر فونتن بلو و در حدود 55 کیلومتری مرکز شهر پاریس واقع شده است، و ترکیبی از سبک های رنسانس و کلاسیک است.
این کاخ در سال 1981 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شد. این بنا بر روی ساختمانی ساخته شده است که در زمان سلطنت فرانسوا اول ساخته شده است. 
شهر فونتن بلو در اطراف جنگل ساخته شد که به عنوان یک پارک شکار سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفت. این محل اقامتگاه پادشاهان فرانسه، بود. 
از تاجگذاری لویی در سال 1137 تا سقوط امپراتوری دوم در سال 1870، کاخ فونتن بلو که شاهد وقایع بسیاری بوده که تاریخ فرانسه را تحت تأثیر قرار داده است، لیکن امروزه به عنوان موزه ای به روی عموم باز است به حیات خود ادامه می دهد.
این کاخ که یکی از مراکز مهم تاریخ فرانسه است، تا زمان ناپلئون تحت حاکمیت فرانسه مستقل بود. بسیاری از پادشاهان آثار خود را در این کاخ به جای گذاشته اند.
این بنا در معماری داخلی و خارجی خود توانسته شاهد هنر و سبک معماری ایتالیایی و فرانسوی باشد. مشخص است که دلیل این امر کاملاً به خاطر رویای روم جدید فرانسوا اول است. تا جایی که برای تحقق این آرزو هنرمندانی را از ایتالیا آورد و ساخت کاخ را به آنها سفارش داد و بدین ترتیب سبک های فرانسوی و ایتالیایی در هم آمیخت.
قلعه تاریخی فونتن بلو برای اولین بار در قرن دوازدهم به عنوان یک اقامتگاه شکار برای پادشاهان فرانسوی ساخته شد، اما در قرن پانزدهم از بین رفت. 
در قرن شانزدهم، پادشاه فرانسوا اول بازسازی آن را ترتیب داد و به قلعه ای که امروز می شناسیم تبدیل شد. این قصر خانه مورد علاقه شاه هنری دوم، شاه هنری چهارم و ناپلئون بناپارت بوده است.

معماری قصر فرانسوی

پلکان دو نعل اسبی در حیاط اصلی، به عنوان حیاط خداحافظینیز شناخته می شود، پس از خداحافظی ناپلئون در آنجا در 20 آوریل 1814، قبل از عزیمت به جزیره البا، این اسم را بر روی آن نهادند. 
سمت غربی قصر، جایی که اتاق‌ های رنسانس را خواهید دید که توسط Rosso Florentino، استاد مدرسه Fontainebleau تزئین شده است. 

میراث به جا مانده از قصر فونتن بلو

میراث به جا مانده از قصر فونتن بلو

میراث به جا مانده از قصر فونتن بلو

قصر فونتن بلو  فرانسه که رسماً به عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده است، بسیار بزرگ است و به نظر می رسد عرضه بی پایانی از گالری ها، آپارتمان ها، کلیساها، باغ ها و موارد دیگر برای بازدید تور دور اروپا وجود دارد. 
یکی از جالب ‌ترین ساختمان‌ های این مکان، اصطبل ‌های نظامی است. این قصر که از آپارتمان های سلطنتی به کلیسای صومعه تثلیث مقدس منتهی می شود، با تزئینات نقاشی های دیواری، گچ کاری و چوب های کنده کاری شده در ستایش فرانسوا اول، بسیار بدیع است. سالن رقص قصر در زمان آخرین پادشاهان Valois، تحت مدیریت Primaticcio تکمیل شد.
در زمان هنری چهارم، سلسله جدید بوربون کاخ را تصرف کرد و اتاق های جدیدی با تزئینات داخلی ایجاد کرد. در زمان لویی پانزدهم و لوئیس شانزدهم نیز کارهای ساختمانی و دکوراسیون داخلی جدید در مقیاس بزرگ را در این قصر زیبا آغاز کردند. 
پس از انقلاب فرانسه، ناپلئون اول کاخ را کاملاً خالی از اثاثیه اش اما دست نخورده یافت. او متعهد شد که آپارتمان ها را بازسازی کند و کاخ را به شکوه سابق خود به عنوان خانه اشراف زادگان برگرداند.
امروزه این قصر تاریخی با مبلمان، نقاشی ها و آثار معماری که قدمت آن به قرن نوزدهم می رسد، یکی از مجموعه هایی است که ارزش دیدن در فرانسه و جهان را دارد. 
این کاخ همچنین خانه موزه ناپلئون اول با مجموعه ای از پرتره ها، لباس ها، اشیاء و سوغاتی های امپراتور و خانواده اش است.
مساحت خود بنا به تنهایی پنج هکتار است و بیش از 1500 اتاق را پوشش می دهد. باغ ها و زمین های بیرونی بیش از 230 هکتار وسعت دارند. 

محوطه ی زیبای قصر فونتن بلو فرانسه

کاخ باشکوه  فونتن بلو و باغ اطراف آن 115 هکتار وسعت دارد. بسیاری از فواره ها و مجسمه های قدیمی به سبک باستانی در محوطه ای سرسبز در مقیاس بزرگ حفظ شده اند. 
این باغ دارای استخرهای شنا و حوضچه های مصنوعی است. یکی از شگفت انگیزترین مناظر حوض ماهی کپوری است که در آن زندگی می کنند، که در زمان سلطنت هنری چهارم ایجاد شد. 
اولین ماهی کپور توسط چارلز لورین هدیه داده شد، در واقع اطراف کاخ مجموعه ای با باغ های متنوع است. هر فرمانروایی باغ کاخ را بر اساس ترجیحات خود تعیین می کرد.
اگرچه این کاخ که پادشاهان در آن متولد شده و تا انقلاب فرانسه در آن زندگی می کردند، در جریان انقلاب آسیبی ندید، اما تمام اثاثیه موجود در آن غارت شد. 
این کاخ که به افتخار پاپی که از روم برای تاجگذاری ناپلئون با تاج امپراتوری آمد دوباره تزئین شد، زیرا آخرین نقطه عزیمت قبل از تبعید ناپلئون است.
برخی از بزرگترین معماران فرانسوی مانند  فیلیبر دلورم، آنژ ژاک گابریل و آندره لو نوتر ساختمان‌ ها، حیاط‌ ها، فضا های داخلی و محوطه‌ های پیچیده ی این قصر را طراحی کردند.
اثر گیاه شناسی و معماری هر پادشاه را می توانید در محوطه ی این قصر ببینید، همچنین کالسکه برای گردشی مفرح در اطراف زمین با خانواده در دسترس است.

روش رفتن به قصر فونتن بلو

روش رفتن به قصر فونتن بلو 

روش رفتن به قصر فونتن بلو 

برای رفتن به قصر فونتن بلو دو روش وجود دارد.

با قطار :

با قطار TER یا خط R در پاریسبه سمت Montargis بروید، سپس در ایستگاه فونتن بلو پیاده شوید.

با ماشین :

از پاریس، از بزرگراه A6 Porte d’Orléans  تا خروجی فونتن بلو بروید.

چکیده مطلب

قصر فونتن بلو در جنوب شرقی پاریس واقع شده است. این قصر یکی از اقامتگاه های مورد علاقه پادشاهان فرانسوی از فرانسوا 1اول تا ناپلئون سوم بوده است. 
این قصر زیبا که توسط یک باغ فوق العاده احاطه شده است، توسط یک میراث فرهنگی بزرگ مشخص شده است. معماری و دکورهای داخلی آن ترکیبی از هنر ایتالیایی و فرانسوی است. 
از سال 1981، این قصر به میراث جهانی یونسکو تعلق دارد. امروزه، کاخ فونتن بلو به خاطر زیبایی که دارد مشهور است. علاوه بر این، اشیای داخل آن نیز شاهد تاریخ در این قصر بوده اند.
گشت و گذار در داخل کاخ انجام می شود، از جمله گالری چشمگیر فرانسیس اول ه با نقاشی های دیواری و گچبری و همچنین سالن رقص با شومینه به یاد ماندنی شما را محو تماشا می کند.
در حیاط پلکان نعل اسبی معروف و باشکوهی را که در قرن هفدهم توسط ژان اندروئه دو سرسو ساخته شده است را تحسین کنید.
کاخ در زمین ‌های سرسبز با یک حوضچه ماهی کپور با آلاچیق کوچک ساخته شده است. یک باغ انگلیسی حاوی گونه‌های درختان کمیاب، و باغ دایان با یک فواره زیبا قرار دارد. 
برای اطلاع از قیمت تور فرانسه می توانید به سامانه رزرواسیون تریپ مراجعه کنید، در این سایت می توانید ارزان ترین و با کیفیت ترین تورها را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول در باره ی قصر فونتن بلو فرانسه

چه کسانی در کاخ فونتن بلو زندگی کرده اند ؟

این قصرزمانی خانه ی برخی از افراد مشهور فرانسوی مانند شاه هنری دوم، شاه هنری چهارم و ناپلئون بناپارت بوده است.

شهرت فونتن بلوفرانسه  برای چیست ؟

فونتن بلو به خاطر جنگل خوش منظره و همچنین به خاطر قلعه تاریخی فونتن بلو، که زمانی متعلق به پادشاهان فرانسه بوده مشهور است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc