https://gateway.trip.ir/api/

شهر بونی فاسیو فرانسه

به روز رسانی: 15 فروردین ، 1403 جاذبه های گردشگری

شهر بونی فاسیو فرانسه

شهر بونی فاسیو کجاست؟ فرانسه یکی از قدرتمند ترین کشورهای جهان است و تاریخ بسیار طولانی دارد. شواهد تاریخی مبنی بر اینکه انسان ها از 1.6 میلیون سال پیش در جایی که فرانسه کنونی است ساکن بوده اند. 
در حالی که قبایل مختلف ماقبل تاریخ چندین قرن در اطراف فرانسه زندگی می کردند، بسیاری از قدیمی ترین شهرهای این کشور تاریخچه خود را به دریانوردان یونانی و قبایل سلتی که در حدود قرن هفتم قبل از میلاد آغاز شده بودند.
تک تک شهرهای فرانسه تاریخی هستند و توسط سلت ها یا یونانی ها و پس از آن رومی ها ساکن شده اند. بسیاری از این شهرها همچنین به عنوان پایتخت فرانسه در زمان ‌های مختلف خدمت کرده ‌اند و همچنین برای امپراتوری مقدس روم و پاپ کاتولیک مهم بوده ‌اند. 
امروزه همه این شهرها به نوعی برای فرانسه مهم هستند و به عنوان مراکز مهم تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عمل می کنند.  یکی از این شهر های مهم شهر بونی فاسیو فرانسه است، که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

مروری بر شهر بونی فاسیو

مروری بر شهر بونی فاسیو

مروری بر شهر بونی فاسیو

شاید از دید بسیاری از گردشگران بونی فاسیو بهترین شهر فرانسه نباشد اما از نظر موقعیت مکانی حائز اهمیت است. شهر بونی فاسیو مستقیماً در دریای مدیترانه قرار دارد که توسط تنگه بونی فاسیو از ساردینیا جدا شده است. این شهری است که در بهترین و تنها بندر اصلی سواحل جنوبی قرار دارد.
شهر بونی فاسیو به دو بخش تقسیم شده است. vieille ville (شهر قدیمی)، و la Haute Ville (شهر بالا)، این شهر در محل یک ارگ، بر روی دماغه مشرف به دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر که در سال 830 تأسیس شد، قدیمی ‌ترین شهر جزیره است و هیچ یک از سرزندگی خود را از دست نداده است.
این منطقه تجاری در جنوب شرقی مانیل واقع شده است، این شهرنام‌ های زیادی دارد (بونی فاسیو، Global City یا The Fort) اما یک چیز مسلم است ساکنان آن همیشه اوقات خوبی را در این شهر می گذرانند.
بونی فاسیو زمانی به عنوان یک پایگاه نظامی فعالیت می کرد، اکنون محل استقرار دفتر مرکزی برخی از بزرگترین شرکت های جهان است. 
با این حال، این تنها جذابیت شهر بونی فاسیو نیست. از نظر مناظر بونی فاسیو خارق ‌العاده است مناظر 360 درجه پانورامایی در خط ساحلی کورس، بخش ‌های وسیع دریای تیرنین و در 12 کیلومتری جنوب، جزیره همسایه ساردینیا را می‌ بینید.
رستوران ‌ها، کافه ‌ها و بارها، پیاده ‌روها و میدان‌ ها زیبایی را این شهر ارائه می دهد، مغازه‌ های صنایع دستی و بوتیک‌ ها اجناس رنگارنگ خود را به نمایش می‌ گذارند.

چه چیزهایی در شهر بونی فاسیو فرانسه وجود دارد ؟

شهر بونی فاسیو فعالیت های مختلفی را به ساکنان شهر ارائه می دهد که سبک زندگی پایدار همراه با امکانات مدرن را ترویج می کند.
شما می توانید در این شهر به پیاده روی و دوچرخع سواری بپردازید. غذا خوری های متنوع در فضای باز و مسیرهای پیاده ‌روی بسیار زیبایی را ارائه می ‌دهد. 
گردشگرانی که تور اروپا را تهیه کرده اند می توانند به مراکز خرید این شهر سر بزنند و دبهترین انتخاب از کالاهای خرده ‌فروشی را در تفرجگاه خرده ‌فروشی در امتداد خیابان ۲۹ بیابند. بونی فاسیو ترکیبی از ساختمان های اداری، مناطق مسکونی و فضاهای خرده فروشی را در خود جای داده است. 

دیدنی های بونی فاسیو فرانسه

شهر جهانی بونی فاسیو، که خانه ذهن‌ های پرشو نامیده می ‌شود، جذابیت شهری پیچیده و معاصری را به نمایش می‌ گذارد که با فضاهای سبز و جامعه ‌ای پرجنب‌ وجوش و چند فرهنگی همراه است. 
این شهر زیبا دارای کلیساها و کاخ ‌ها جاذبه‌ های تاریخی و معماری زیبا است، که در نوک غربی دماغه، گورستان دریایی قرار دارد، یک نقطه جوی و پانوراما که از آن می ‌توانید به دریا خیره شوید و زیبایی‌ های اطراف خود را نگاه کنید. از دیدنی های این شهر می توان به مکان های زیر اشاره کرد:

گورستان بونی فاسیو

گورستان بونی فاسیو واقع در انتهای شبه جزیره قرار دارد. این گورستان با بناهای تاریخی زیبای سفید، متضاد با آبی آب و منظره ای بدون مانع از تنگه است.

پلکان پادشاه آراگون در بونی فاسیو فرانسه

پلکان پادشاه آراگون در بونی فاسیو فرانسه

پلکان پادشاه آراگون

پلکان پادشاه آراگون، حکاکی شده در صخره ای، دارای 189 پله است و قدمت آن به سال 1420 برمی گردد. افسانه ها حاکی از آن است که سربازان پادشاه آراگون آنها را در یک شب حکاکی کردند تا سعی کنند وارد قلعه شوند. اما دلیل واقعی ساخته شدن آنها به دلیل چاه آبی است، که در انتهای آن قرار دارد، که به ساکنان منبع آب آشامیدنی می داد. 
ارتفاع پله‌ های شیب ‌دار از سطح آب‌ های فیروزه ‌ای دریا به 65 متر می ‌رسد و در پای پله ‌ها می ‌توانید برای بازدید از غار و چاه معروف در کنار صخره قدم بزنید.

کلیسای سنت دومینیک

کلیسای سنت ، قدیمی ترین کلیسای شهراست، این بنا توسط دومینیکن ها در محل سابق عبادت شوالیه های معبد ساخته شده است، به سال 1343 برمی گردد و دارای یک برج ناقوس با سطوح بالایی است که شکلی هشت ضلعی را تشکیل می دهد و بالای آن نبردهایی است.
این ساختمان غیرمعمول با آکوستیک عالی، در سال 1862 به عنوان یک بنای تاریخی ثبت شد و بخشی از میراث غنی شهر بونی فاسیو است. 

پل متحرک Gênes

پل متحرک Gênes در ورودی شهر قرار دارد. این پل دارای یک پل متحرک است که قدمت آن به دهه 1830 می رسد، که توسط سیستمی از وزنه ها و قرقره ها فعال شده است و شما را به سفری تاریخی به مبدأ شهر می برد.

پیاده روی ساحلی 

پیاده روی ساحلی در شهر بونی فاسیو فرانسه واقعا ارزشش را دارد. از طریق یک مسیر پیاده روی از شهر خارج می شوید. مسیر بر فراز صخره‌ های سفید ادامه می ‌یابد، جایی که واقعاً بهترین مناظر از بونی فاسیو و سواحل مختلف را در آنجا خواهید دید.
در برخی از نقاط می توانید مستقیم به پایین نگاه کنید، جایی که 50 متر پایین تر می توانید امواج قوی دریا را ببینید که با سنگ ها برخورد می کنند.
می توانید این پیاده روی را هر چقدر که می خواهید طولانی کنید. 400 متر اول سنگفرش است و پس از آن از طریق یک مسیر شنی پیاده روی می کنید. 

دماغه پرتوساتو

اگر از پیاده روی در مسیر ساحلی لذت بردید، ما به شما جنوبی ترین نقطه شهر بونی فاسیو فرانسه را پیشنهاد می کنیم. دماغه ای که در معرض جریان ها و ماهیگیری بسته است، بهشتی برای گیاهان و جانوران است و مملو از صدها گونه آبزی می باشد.

زیباترین سواحل بونی فاسیو

زیباترین سواحل بونی فاسیو

زیباترین سواحل بونی فاسیو

از شهر بونی فاسیو فاصله زیادی برای رسیدن به برخی از سواحل زیبا و دیدنی نیست. در زیر چند مورد از زیباترین سواحل در این شهر را معرفی می کنیم:

پلاژ رودینارا

رودینارا ساحل بسیار زیبا و آرامی است، که در فاصله ی 30 کیلومتری از شهر قرار دارد. مسیر می ‌تواند بسیار هیجان‌ انگیز باشد، زیرا ابتدا از یک کوه عبور می ‌کنید، پس از آن دوباره با یک منظره زیبا از خلیج رودینارا پایین می ‌روید. 

پلاژ پالومباگیا

این ساحل واقعاً آب تمیز و فوق العاده زیبایی دارد. در این ساحل می توانید بسیاری از بارهای ساحلی، تخت های آفتابگیر و غیره را اجاره کنیدو زیر نور آفتاب دلپذیر دراز بکشید و لذت ببرید. 

بهترین غذاخوری های شهر بونی فاسیو

شهر قدیمی فرانسه در حدود 70 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و در سمت شمال، بندری با قایق ‌های ماهیگیری و کشتی ‌های تفریحی، غذاخوری ‌هایی بی نظیر با غذاهای دریایی، و خلیج ‌های ساحلی شنی فرعی قرار دارد.
تعدادی از رستوران های زنجیره آمریکایی در اینجا وجود دارد اما می توانید چند رستوران خوب و معتبر ژاپنی و همچنین چند رستوران فیلیپینی خوب را نیز پیدا کنید.

رستوران  L’an Faim

این رستوران یک غذاخوری شیک و لوکس است، که می توانید در آن انواع غذاهای محلی و بین المللی را میل کنید. اما نباید انتظار یک غذای ارزان قیمت را داشته باشید.

رستوران Del Ferro  

در بندر بونی فاسیو، رستوران ‌های زیادی را خواهید یافت که در هر بندری در فرانسه پیدا نیز پیدا می شود. این رستوران بسیار گران، شیک و با شکوه است.
این رستوران دارای غذاهای تازه و خوب، قیمت مناسب است، از غذاهای معروف آن می توان به  صدف شکم پر، تارتار ماهی تن یا برگر سیاه اشاره کرد.

مرکز خرید بونی فاسیو

خیابان شهر بونی فاسیو، یک منطقه عابر پیاده بزرگ با ردیفی از رستوران‌ ها و همچنین چندین مغازه است. یک مرکز خرید چندطبقه بزرگ با یک حیاط بزرگ سرپوشیده، باز، با محوطه بازار متصل، شامل غرفه های کوچک غذاخوری با فضای نشیمن است.
در داخل مرکز خرید مدرن تعداد زیادی مغازه با رستوران در طبقه سوم وجود دارد. یک پارکینگ بزرگ در فضای باز با ایستگاه متصل وجود دارد.

نحوه رسیدن به شهر قدیمی بونی فاسیو

نحوه رسیدن به شهر قدیمی بونی فاسیو

نحوه رسیدن به شهر قدیمی فرانسه

متأسفانه بیشتر کشتی ‌های فرانسه و ایتالیا به بونی فاسیو نمی ‌روند، همچنین فرودگاهی ندارد که پروازهای بین ‌المللی در آن فرود بیایند. 
برای رسیدن به اینجا، ابتدا باید با هواپیما یا کشتی به کورس (Bastia یا Ajaccio) بروید و سپس با ماشین یا اتوبوس به بونی فاسیو بروید. 
با ماشین، بونی فاسیو کمتر از یک ساعت رانندگی از شهر مانیل فاصله دارد. از طرف دیگر، اتوبوس های نقطه به نقطه و MRT نیز می توانند شما را به مقصد شهر بونی فاسیو فرانسه برسانند.

سخن آخر

بونی فاسیو شهری در جنوب کورس فرانسه است. این شهر زیبا با قلعه قرون وسطایی، خانه‌ هایی که بر فراز صخره‌ های آهکی سفید خیره ‌کننده و بندری پرجنب ‌وجوش در پس ‌زمینه ‌ای از آب‌ های فیروزه ‌ای قرار دارند.
این شهر مجموعه ای از کوچه ها، رستوران ها، موزه ها و مکان های تاریخی را به گردشگران ارائه می دهد. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود چندین بار در طول تاریخ خود تحت محاصره قرار گرفته است.
در زمان های قدیم مردم این شهر برای دسترسی به آب زیرزمینی، در صخره پله ‌ای حفر کردند که به چاه منتهی می ‌شد و از آنجا آب را بیرون می ‌کشیدند. 
وقتی صحبت از آب می‌ شود، امکانات در بونی فاسیو بی ‌پایان است. برای کسانی که به دنبال تعطیلات آرام هستند، سواحل زیبا در این منطقه دقیقا همان چیزی است که برای تعطیلات عالی مورد نیاز است.
رستوران‌های این شهر به‌ خاطر غذاهای لذیذ محلی، مانند صدف‌ های پر پنیر، بادمجان ‌های پخته ‌شده به روش بونی فاسیو و پنیر محلی بروچیو معروف است.
شما می توانید برای خرید ارزانترین قیمت تور فرانسه به سایت معتبر تریپ مراجعه کنید و خرید بلیط های خود را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول در باره ی شهر بونی فاسیو فرانسه

شهر بونی فاسیو فرانسه کجاست ؟

شهر بونی فاسیو مستقیماً در دریای مدیترانه قرار دارد که توسط تنگه بونی فاسیو از ساردینیا جدا شده است.

چرا بونی فاسیو معروف است ؟

بونی فاسیو به دلیل رستوران ها، موزه ها و مکان های تاریخی که گردشگران را جذب خود می کند بسیار معروف است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc