https://gateway.trip.ir/api/

جزایر پِرهِنتیان مالزی

به روز رسانی: 26 دی ، 1401 جاذبه های گردشگری

جزایر پِرهِنتیان مالزی

کشورمالزی به عنوان یک پل زمینی بین خلیج بنگال و دریای چین جنوبی عمل می کند که سرزمین آسیای جنوب شرقی را با بقیه جزایر پیوند می دهد. 
جزایر پرهنتیان بخشی از ایالت ترنگانو در مالزی هستند و هکتارها سواحل شنی و آب های نیلگون را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند. 
در شمال شرقی شبه جزیره مالزی، در نزدیکی شهر کوتا بهرو دو جزیره کوچک وجود دارد که جزایر پِرهِنتیان مالزی را تشکیل می دهند. نام این دو جزیره مجزا پرهنتیان بسار (پرهنتیان بزرگ) و پرهنتیان کسیل (پرهنتیان کوچک) تشکیل شده‌ اند.
هر دو جزیره اقامتگاه های زیادی برای اقامت شبانه دارند، پرهنتیان محبوب ترین جزیره در مالزی است زیرا مکان های عالی برای غواصی دارد. 
اگر فکر می کنید بهشت را دیده اید، صبر کنید تا جزایر پِرهِنتیان مالزی را به شما معرفی کنیم، در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

دلایل بازدید از جزایر پِرهِنتیان مالزی

دلایل بازدید از جزایر پِرهِنتیان مالزی

چرا باید از جزایر پرهنتیان دیدن کنید ؟

جزایر پرهنتیان سواحل استوایی بسیار زیبا است، شرایط غواصی و مدارس غواصی مقرون به صرفه ای را ارائه می ‌کنند. به جای ماشین و موتور، مسیرهای جنگلی و تاکسی های آبی را خواهید دید. 
کلمه پرهنتیان در زبان باهاسا مالایی به معنای "نقطه توقف" است، زیرا زمانی از این جزایر به عنوان توقفگاه کشتی های تجاری بین مالزی و بانکوک استفاده می شد. در نزدیکی آن جزایر تیومان و جزیره ردانگ قرار دارند که زیبایی مشابهی دارند.
در هر دو جزیره تعدادی مسیر پیاده روی وجود دارد، اما هیچ جاده ای وجود ندارد. و معمولا 30 دقیقه بیشتر طول نمی کشد. بسیاری از استراحتگاه‌ های جزیره دارای صخره‌ های  مخصوص به خود هستند. 
این بدان معنی است که شما می توانید مستقیماً در جلو یا در فاصله کمی از استراحتگاه خود غواصی کنید. در این جزیره ده ها مدرسه غواصی وجود دارد. 
در آنجا می توانید عینک غواصی، لوله هوا و باله را با هزینه ای اندک معمولاً حدود 15 رینگیت در روز اجاره کنید. با این تجهیزات می توانید جلوی خانه ییلاقی خود غواصی کنید. همچنین می توانید خودتان با کایاک دریایی از برخی از سواحل خلوت دیدن کنید. 

تفریحات و جاذبه های جزایر پرهنتیان

جزایر زیبای پرهنتیان در شمال شرقی مالزی دارای انواع تفریحات و جاذبه های جذاب است، که می تواند شما را روزها سرگرم کند.
این دو جواهر کوچک را که به داشتن فضایی آرام، سواحل فیروزه ‌ای، پس‌زمینه ‌ای و کارهای فراوان در جزایر پرهنتیان معروف هستند، کاوش کنید.

1. اسنورکلینگ

یکی از دلایلی که مردم به این جزیره سفر می کنند، کشف زندگی زیر آب است. جزایر پرهنتیان مالزی تعدادی از بهترین مکان‌ های غواصی را در مالزی فراهم می ‌کنند. 
یکی از ایده های خوب برای شنا کردن با ماهی های جزیره است، لاک پشت ها، کوسه ها و ماهی های زیبا را همراه با مرجان های زیبا می توانید در زیر آب مشاهده کنید. 

غواصی در جزایر پرهنتیان مالزی

غواصی در جزایر پرهنتیان مالزی

2. غواصی در جزیره

جزایر پرهنتیان مکانی ایده آل برای دریافت مجوز غواصی است. مدارس غواصی مختلفی در جزیره وجود دارد و شرایط  آن  معمولاً برای مبتدیان عالی است. 

در مالزی، شما حدود 1100 رینگیت برای مجوز PADI خود پرداخت خواهید کرد که بسیار ارزان تر از بسیاری از نقاط دیگر جهان است. 
در  جزیره Perhentian Besar مدارس غواصی زیادی وجود دارد، که از استانداردهای بالایی برخوردار هستند. آبرنگ یک مدرسه غواصی با مربیان عالی و فضایی دوستانه است. 

3. جنگل نوردی

اگر عاشق هیجان یک ماجراجویی عالی هستید، این جزایر گرمسیری فرصت‌ های کوهنوردی جالب زیادی را نیز ارائه می ‌کنند. با مسیرهای کوچکی که به سواحل می پیوندند، می توانید وارد یک مسیر شوید و از مسیر دیگر خارج شوید. 
هنگام پیاده روی در امتداد جنگل ها، شاخ و برگ های سرسبز و حیات وحش جالب را کشف کنید. در طول مسیر با چندین مارمولک مانیتور، عنکبوت و گکو مواجه خواهید شد.

4. ساحل آدم و حوا 

البته، یکی از کارهای مورد علاقه برای انجام دادن در جزایر پرهنتیان، استراحت و لذت بردن از محیط اطراف در سواحل آرام آن است. 
به خلیج مرجانی Perhentian Kecil و ساحل آدم و حوا بروید. حاشیه‌ های شنی آن مکان ‌هایی ایده ‌آل برای استراحت در سایه یا آفتاب گرفتن است. همچنین یک ساحل شنی سفید به نام Teluk Dalam وجود دارد که برای پیاده روی راحت در اطراف ساحل بسیار مناسب است. 

5. مشاهده لاک پشت

ساحل پناهگاه لاک‌ پشت پرهنتیان در باسا یکی از بهترین مکان‌ های مالزی برای دیدن لاک‌ پشت‌ های سبز و نوک عقابی است. جزایر پرهنتیان به عنوان یک لانه حیاتی برای این حیوانات باشکوه است، هنگامی که در طول شب به سمت ساحل لاک پشت می روید، حتی ممکن است منظره ای از بچه لاک پشت ها را ببینید که از تخم بیرون می آیند و به سمت دریا پیش می روند.

6. کایاک سواری دریایی

برای یک روز پر جنب و جوش، یک کایاک دریایی اجاره کنید. هزینه اجاره به طور کلی کمتر از 100 رینگیت است. کایاک سواری در دریا این فرصت را به شما می دهد که از تالاب ها و خطوط ساحلی منزوی که با پای پیاده دور از دسترس هستند بازدید کنید. کایاک سواری حدود 3 تا 5 ساعت طول می کشد. تماشای جزایر از اقیانوس منظره ای کاملاً بی نظیر را ارائه می دهد.

7. مسجد جزیره پرهنتیان

یکی دیگر از نقاط دیدنی و خاص در جزایر پرهنتیان، مسجد جذاب آن است که به طرز خیره کننده ای بر روی آب ساخته شده است. به محض اینکه در دهکده اصلی جزیره فرود آمدید، صحنه تاثیرگذاری را به نمایش می گذارد. توجه داشته باشید برای بازدید از داخل، شما باید لباس های مخصوص بپوشید.

خانه های درختی در جزایر پِرهِنتیان مالزی

خانه های درختی در جزایر پِرهِنتیان مالزی

8. خانه های درختی

اتاق هتل خود را برای یک روز رها کنید و از اقامت در یک خانه درختی لذت ببرید. اگر در دوران کودکی خود خانه درختی داشتید، این تجربه خاطرات شیرینی را برای شما به ارمغان می آورد. 
اگر نه، در نهایت می توانید رویای خود را محقق کنید. این کلبه های چوبی توسط جنگل احاطه شده اند تا احساس نزدیکی به طبیعت کنید. از مناظر شگفت انگیز پنجره خود لذت ببرید و با صدای جیک پرندگان از خواب بیدار شوید.

9. کمپینگ در ساحل

اگر به دنبال یک ماجراجویی هستید و دوست دارید در طبیعت بیرون بروید، می توانید به کمپینگ در جزیره بروید. این جزیره جایی است که گزینه هایی برای اقامت شبانه در ساحل زیر ستاره ها را پیدا خواهید کرد. محل کمپینگ در ضلع جنوبی ساحل است.

10. غروب خورشید در ساحل

برای کسانی که برای غروب ‌ها و طلوع ‌های زیبا زندگی می ‌کنند، قطعاً باید یکی از آنها را در جزیره پرهنتیان از نزدیک تماشا کنند. 
در واقع این جزیره در مالزی به غروب های نفس گیر معروف است. خلیج مرجانی در Perhentian Kecil بهترین مکان برای تماشای غروب خورشید است.

11. رقص آتش قبیله ای

آیا تا به حال رقص آتش را از نزدیک دیده اید ؟ در اینجا شانس شما برای داشتن یک تجربه منحصر به فرد در جزیره است. مردم محلی برای مهمانان خود نمایش رقص هولا و آتش اجرا می کنند. 
تماشای آن واقعاً جذاب است، حتی اگر دوست دارید می توانید به رقص ها بپیوندید. اگر دوست دارید فرهنگ های مختلف را کشف کنید، پس از غروب خورشید این کار شگفت انگیزی است که می توانید انجام دهید.

12. شب فیلم

شاید تا به حال فیلم دیده باشید اما آیا تا به حال در ساحل شنی همراه با مسافران جزیره به تماشای فیلم نشسته اید ؟  اگر نه، داشتن یک شب فیلم در جزیره باید در لیست برنامه های تفریحی شما باشد. 
فقط داشتن تنقلات و نوشیدنی کافی است تا از آن لذت ببرید. تعدادی مکان در جزیره وجود دارد که چنین شب های فیلمی را برگزار می کنند که می توانید به آنها بپیوندید.

13. بازار سنتی جزیره

هر جا که می روید، همیشه باید سوغاتی از سفرتان بیاورید، حتی اگر اهل خرید نباشید. چند چیز که می توانید از جزیره پرهنتیان بیاورید هنر و صنایع دستی، زیورآلات زیبا و هدایایی با هزینه کمتر پیدا خواهید کرد.

محل اقامت در جزیره

استراحتگاه های بسیار خوبی در جزیره پرهنتیان وجود دارد. قیمت های آن ها از حدود 50 رینگیت تا 300 رینگیت متغیر است. خلیج نیلگون، نمای مرجانی، ماهی های رنگارنگ بهشت روی زمین را به شما ارائه می دهند.
تقریباً هر اقامتگاه دارای یک رستوران خوب با غذاهای محلی و خارجی است. و همچنین استراحتگاه ها اینترنت بی سیم را  نیز ارائه می دهند.

رستوران های محلی جزایر پِرهِنتیان مالزی

زمانی که از جزیره بازدید می کنیم، معمولاً تعدادی رستوران را در آنجا خواهید دید. غذاهای جزیره بسیار خوشمزه و مقرون به صرفه هستند.
 به عنوان مثال، رستوران Coral View Resort نیز غذاهای خوبی ارائه می دهد. غذاهای محلی اغلب تحت تأثیر غذاهای تایلندی قرار می گیرند.
اکثر رستوران های محلی نیز غذاهای غربی سرو می کنند. به عنوان مثال، منوی ناهار شامل غذاهای محبوب مانند برگر با سیب زمینی سرخ شده، ساندویچ کلاب است. 
اغلب فهرست گسترده ای از اسموتی ها و ماکت ها نیز وجود دارد که قیمتی حدود 10 رینگیت دارند. در اکثر رستوران ها یک منوی کوکتل نیز وجود دارد.

پانوراما بوفه صبحانه در جزیره

خوردن صبحانه به خودی خود یک تجربه شاد است. فقط دوستداران صبحانه در مورد آن می دانند. اگر می ‌خواهید صبحانه ‌ای مجلل بخورید، مکان معروفی در جزیره وجود دارد که می ‌توانید در آن برانچ میل کنید. 
پانوراما رستوران دیورز بوفه صبحانه ی فوق العاده ای دارد، که طیف وسیعی از صبحانه بین المللی و آسیایی را سرو می کند. از پنکیک های کلاسیک گرفته تا روتی کانایی، همه را ارائه می دهد، همچنین گزینه ای برای تخم مرغ، غلات و نان تست وجود دارد.

بهترین زمان برای بازدید از جزیره پرهنتیان

بهترین زمان برای بازدید از جزیره پرهنتیان

بهترین زمان برای بازدید از جزیره پرهنتیان

برای بازدید از این جزیره در فصل پاییز به دلیل فصل باران های موسمی تمام فعالیت های توریستی در سمت شرقی شبه جزیره را متوقف می کند. 
چون این باران هایموسمی بسیار سنگین است. بیشتر استراحتگاه ‌های پرهنتیانس در این ماه‌ ها بسته می ‌شوند و خدمات کشتی بین جزیره و سرزمین اصلی نیز متوقف می‌ شود. 
گاهی اوقات باران های موسمی کمی زودتر شروع می شود و برخی دیگر سال ها دیرتر بهترین زمان سال برای بازدید از جزیره در فصل تابستان است. 
در این ماه ها شرایط زیر آب معمولاً عالی است. در طول آن ماه ها معمولاً در جزیره نیز بسیار شلوغ است. شما به وضوح متوجه می شوید که فصل اوج گردشگرانی که تور ارزان مالزی را خریداری کرده اند است. 

کلام آخر

جزایر پرهنتیان در 19 کیلومتری ساحل شرقی مالزی قرار دارند.  آنها تقریباً جایی هستند که خلیج تایلند به دریای چین جنوبی می رسد. هدف اصلی از آمدن به اینجا، استراحت و آرامش است. و همچنین برای هر کسی که به فعالیت های زیر آب علاقه دارد، بهترین انتخاب است زیرا غواصی در اینجا از بهترین ها در منطقه است. برای غواصی در جزایر پرهنتیان از یکی از فروشگاه های غواصی در لانگ بیچ دیدن کنید و اگر تجهیزات خود را ندارید اجاره کنید. علاوه بر ماهی، شما همچنین می توانید از لاک پشت ها و طیف وسیعی از گونه های مختلف کوسه از جمله نوک سیاه لذت ببرید. همچنین می توانید با خواندن راهنمای جامع سفر به مالزی از تمام نکات لازم قبل از سفر به این کشور مطلع شوید. برای خرید بلیط هواپیما سنگاپور ارزان قیمت و با کیفیت، شما می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید و بلیط هاس خود را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی جزایر پِرهِنتیان مالزی

جزیره پرهنتیان به چه چیزی معروف است ؟

جزایر پرهنتیان به دلیل سواحل زیبا و دریای شگفت انگیز و شفاف، جنگل نوردی و غواصی و مدارس غواصییش معروف است.

بهترین فصل برای بازدید از جزیره پرهنتیان چه زمانی است ؟

بهترین زمان برای بازدید از جزایر پرهنتیان مالزی فصل تابستان است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc