https://gateway.trip.ir/api/

قصر هافبرگ وین اتریش

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

قصر هافبرگ وین اتریش

وین کجاست؟

اگر میخواهید بدانید که پایتخت موسیقی جهان کدام شهر است باید بگوییم که وین اتریش یکی از پایتخت های موسیقی جهان به شمار می رود. این شهر علاوه بر این مسئلهشهری تاریخی با بناهای زیبا نیست هست. قصرامپراتوری هافبرگ وین، برای قرن ها مقر حاکمان اتریشی تا پایان جنگ جهانی اول بوده است. مجموعه قصر هافبرگ وین اتریش یکی از بزرگترین در جهان و کاخ معروف اتریش است.
کاخ هافبرگ به بازدیدکنندگان اجازه می دهد دریچه ای به گذشته امپراتوری اتریش داشته باشند، هافبرگ مرکز اصلی دربار هابسبورگ را تشکیل داد، جایی که خانواده امپراتوری در آنجا زندگی، کار و حکومت می کردند.

پیشینه ی قصر هافبرگ

پیشینه ی قصر هافبرگ

پیشینه ی قصر هافبرگ

قصر یا کاخ هافبرگ از سال 1279 قلب قدرت در وین بوده است، بنابراین طبیعتاً غنی از تاریخ است که در هیچ جای دیگری نمی توان آن را تجربه کرد. 
این مجموعه ی عظیم که زمانی اقامتگاه زمستانی هابسبورگ بود، اکنون به عنوان محل کار و خانه رئیس جمهور اتریش عمل می کند. با این حال، بازدیدکنندگان هنوز هم می توانند  با خرید تور اتریش ارزان نگاهی اجمالی به گذشته امپراتوری کاخ هافبرگ داشته باشند و در نظر داشته باشید وین پایتخت اتریش نبینین از دستتون رفته!! 
آپارتمان‌های امپراتوری با تزئینات غنی، موزه سیسی، و مجموعه‌ های نقره ‌ای مجلل، همگی پذیرای مهمانانی هستند که می‌ خواهند تاریخ غنی کاخ را درک کنند.
ساختمان های اصلی آن بیش از 700 سال تاریخ معماری را منعکس می کنند. در واقع، تقریباً هر فرمانروای اتریشی از سال 1275 دستورات یا تغییراتی در آن داده است و میراث معماری متمایزی از خود به جای گذاشته است.
در نتیجه، قصرهافبرگ بسیاری از سبک‌ های معماری مختلف، از گوتیک تا رنسانس، باروک تا روکوکو، و مقداری از کلاسیکیسم را نشان می ‌دهد. 
قدیمی ترین بخش این مجموعه، کلیسای سلطنتی (Burgkapelle) متعلق به قرن سیزدهم است و هنوز هم می توان از آن بازدید کرد. این مکان به عنوان خانه گروه سرود پسران مشهور وین که می ‌توان آن ‌ها را در هنگام مراسم دسته‌ جمعی یکشنبه مشاهده کرد، عمل می کند.

ساختمان های قصر هافبرگ وین 

هافبرگ همراه با میدان‌ ها و باغ ‌های فراوانش، مساحتی در حدود 59 هکتار را اشغال می ‌کند و از بسیاری جهات شبیه به یک شهراست که شامل 18 ساختمان، 19 حیاط و 2600 اتاق خیره‌ کننده است.
در نتیجه، می توانید بازدید خود را به بخش های مختلف مدیریت کنید. در واقع هنگام بازدید از این مکان دیدنی به بازدیدکنندگان سه انتخاب داده می شود: آپارتمان های امپراتوری، موزه سیسی و مجموعه نقره را می توانید تماشا کنید.
انتظار یک قصر مستقل شبیه به ورسای را نداشته باشید. در عوض، مجموعه ‌ای از ساختمان‌ های مجلل و به هم پیوسته را در این مجموعه خواهید دید، که اقامتگاه سابق پادشاه هابسبورگ در شهر را تشکیل می ‌دادند. بخش‌ های قابل دسترس عموم در این منطقه کاخ زمستانی است. 

معماری مجموعه هافبرگ

در مرکز مجموعه هافبرگ، یک سازه تقریباً مربعی است که برای اولین بار در سال 1275 ثبت شد. در اصل بخشی از استحکامات قرون وسطایی شهر بود که توسط چهار برج گوشه و یک برج دروازه احاطه شده بود. 
نماها با پنجره های ساده رنسانس برجسته شده اند، حیاط داخلی طاق هایی در طبقه همکف قرار داده شده است، اتاق ها مجددا بازسازی شده و اکثر آنها تزئین شده اند.
در اواسط قرن 18، پلکان های داخلی بساخته شد، که به داخل حیاط کشیده شده بود، که تا سال 1988 به خزانه داری منتهی می شد. استالبورگ چهارگوش نیز به عنوان یک اقامتگاه جداگانه برای امپراتور ماکسیمیلیان دوم ساخته شد. 
این مهم ترین ساختمان در دوران رنسانس در وین است. بر خلاف دیوارهای بیرونی بدون تزئین، حیاط داخلی توسط طاق‌ هایی سه طبقه احاطه شده است. 

موزه سیسی کاخ هافبرگ

موزه سیسی کاخ هافبرگ

موزه سیسی

موزه سیسی به دوران سلطنت ملکه الیزابت در بین سال های  (1837-1898) تقدیم شده است، بینش شگفت انگیزی از اشراف قرن نوزدهم را ارائه می دهد. 
این موزه در سال 2004 تأسیس شد،همسر امپراتور فرانتس جوزف، الیزابت معروف به سیسی زنی غیر متعارف و با روحیه بود که هرگز به جامعه درباری در پایتخت نمی خورد. 
او در طول زندگی خود مورد شیفتگی، شایعات و تحسین قرار گرفت و پس از مرگ غم انگیز او در سال 1898، موزه سیسی به یاد او ساخته شد.این موزه با بیش از 300 شئی، به میهمانان دیدی از زندگی در گذشته می دهد.
سیسی که عاشق مد، اسب سواری و سفر بود، به خاطر ظاهر عجیب و غریب و همچنین زیبایی چشمگیرش شهرت داشت. گفته می شود که فقط دو ساعت طول می کشید تا موهای بلند او را تا قوزک پایش شانه کنند. 
در این موزه می توانید وسایل شخصی سیسی مانند دستکش، چتر آفتابی، یادداشت هایی در مورد رژیم سخت زیبایی او و ماسک ساخته شده را ببینید. 
دیگر مصنوعات جذاب این موزه عبارتند از کپی لباسی که او هنگام نقل مکان به اتریش از مونیخ زادگاهش در سال 1854 به تن داشت. 
همچنین یک کپی از لباس تاجگذاری او و کپی بخشی از واگن راه آهن سلطنتی او وجود دارد.  بازدیدکنندگان ساختمان امپریال می توانند اتاق رختکن او را ببینند، جایی که سیسی هر روز صبح ساعت 6 صبح در آن می نشست و خود را آماده می کرد. 
این اتاق به همراه سایر ساختمان ها به مدت 600 سال در خدمت هابسبورگ ها بوده اند، و با دقت حفظ شده است. از پلکان بزرگ امپراتور فرانتس جوزف، تا اتاق مطالعه، اتاق تماشاگران و اتاق کنفرانس، بازدیدکنندگان می ‌توانند خودشان ببینند که تاریخ هابسبورگ کجا بوده است.
از میان اتاق‌ هایی که در هافبرگ در دسترس عموم است، برخی از جالب ‌ترین آنها را می‌ توان در آپارتمان فرانتس جوزف یافت. بیشتر این اتاق ‌هایی که به ‌طور قابل  ‌توجهی نگهداری می‌شوند در واقع از زمان امپراتور بدون تغییر باقی مانده ‌اند.
موارد برجسته عبارتند از اتاق غذاخوری، که به خاطر دکوراسیون غنی و آثار هنری فلاندری که نشان دهنده کارهای قهرمانانه هرکول است، و اتاق دایره با ملیله های نفیس آن مشهور است.

مجموعه نقره امپریال

در مجموعه نقره امپریال بیش از 7 هزار آیتم از جمله ظروف تشریفاتی و روزمره از دربار امپراتوری در مجموعه نقره ای به نمایش گذاشته شده است که هنگام بازدید از هافبرگ باید از آنها دیدن کرد. 
همچنین از گنجینه ‌های موجود در این مجموعه دیدنی می ‌توان به چینی ‌های زیبای قرن هجدهم آسیای شرقی، سرویس ‌های شام رسمی فرانتس جوزف، و سرویس سفر نقره ‌ای متعلق به امپراطور الیزابت کریستین (همسر چارلز ششم) اشاره کرد. در این مجموعه مرکز میلانی به طول 10 متر است که از برنز طلاکاری شده ساخته شده است.
سایر موارد برجسته  این مجموعه عبارتند از سرویس Meissen از سال 1775، خدمات امپراتوری وین در قرن 19 و شاید مهم ترین بخش این مجموعه، سرویس روبی که برای مناسبت های بزرگ امپراتوری با تنظیمات آن برای 140 مهمان استفاده می شده است.
همچنین، حتماً نگاهی به آشپزخانه دادگاه بیاندازید. ظروف مسی، تابه ‌ها و قالب‌ های اصلی به همراه کتری‌ های قدیمی و ظروف گرم ‌کننده مورد نیاز برای تغذیه 5 هزار عضو دادگاه به نمایش گذاشته می ‌شوند.

خزانه امپریالیستی

امپراتوری خزانه بخشی مستقل از گروه موزه را تشکیل می دهد. اشیای با ارزش شامل جواهرات، تاج، آثار مذهبی و اقلام مشابهی است که توسط هابسبورگ ها جمع آوری شده است. اکنون شما می توانید با خرید تور دور اروپا از سامانه رزرواسیون تریپ خرید های خود را بدون واسطه و ارزان تهیه کنید.
این خزانه، دارای مجسمه ‌هایی مانند تاج امپراتوری هابسبورگ، لباس‌ های تاج ‌گذاری و تاج امپراتور روم مقدس، یک بوته رز ساخته شده از طلا، شمشیر تشریفاتی قرن پانزدهمی امپراتور ماکسیمیلیان اول و موارد دیگر هستند. 

مدرسه سوارکاری 

کاخ هافبرگ میزبان اصطبل‌ ها و سالن رویدادهای مدرسه سوارکاری اسپانیایی است، و تاریخچه‌ای غنی دارد که به قرن شانزدهم بازمی ‌گردد. ورودی این مدرسه روبروی باجه بلیط موزه سیسی است.

روش های مختلف برای رفتن به قصر هافبرگ 

برای رفتن به کاخ هافبرگ  چند روش وجود دارد، که بستگی به انتخاب شما می تواند متفاوت باشد در زیر ما به چند روش برای رسیدن به قصر زیبای هافبرگ وین اتریش اشاره می کنیم:
با پای پیاده : می توانید با پیاده روی از پارک فولکس ‌گارتن شروع کنید و به سمت هلدن پلاتز بروید، این مسیر را ادامه دهید تا به میدان Michaelerplatz برسید، و در انتها پس از کمی پیاده روی به قصر هافبرگ اتریش می رسید.هافبرگ در فاصله کمی پیاده روی از مرکز شهر وین و جاذبه های گردشگری فراوان آن قرار دارد.
با اتوبوس : هافبرگ با خدمات اتوبوس شهری (مسیرهای 2A و 3A، در هافبرگ) به خوبی خدمات رسانی می کند.
با تراموا : خدمات تراموا وین به طور منظم به هافبرگ سفر می ‌کنند (مسیرهای 1، 2، D، و J) می توانند شما را به راحتی به هافبرگ برسانند.
با مترو : نزدیکترین ایستگاه مترو به قصر هافبرگ (مسیر U3) است.
با قطار : وین از طریق مسیرهای ریلی اصلی از سراسر اروپا و اتریش به خوبی خدمات رسانی می کند. نزدیک ‌ترین ایستگاه ‌ها Westbahnhof و Meidling هستند.
جاده ای : مانند بسیاری از شهرهای بزرگ اروپایی، بیشتر مرکز شهر وین فقط به عنوان عابران پیاده تعیین شده است. اگر قصد دارید برای رسیدن به کاخ هافبرگ رانندگی کنید، در حومه شهر پارک کنید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
سایت رسمی کاخ سلطنتی هافبرگ : www.sisimuseum-hofburg.at/en

دیدنی های اطراف هافبرگ اتریش

دیدنی های اطراف هافبرگ اتریش

دیدنی های اطراف هافبرگ اتریش

منطقه اطراف هافبرگ، همراه با برخی از ساختمان های دورافتاده آن، تعدادی جاذبه دیگر را نیز در خود جای داده است. برخی از بهترین ها عبارتند از کلیسای امپراتوری (Burgkapelle)، موزه تاریخ طبیعی (Naturhistorische)، کتابخانه ملی اتریش، و مدرسه سوارکاری اسپانیایی است.
مجموعه هافبرگ چندین جاذبه عالی دیگر را در خود جای داده است که ارزش بازدید دارند، که اکثر آنها به طور مستقل اداره می شوند و نیاز به پذیرش جداگانه دارند. 
کلیسای کوچک امپراتوری (Burgkapelle) در سال 1449 ساخته شده است. فرصتی برای دیدن آواز گروه کر پسران معروف وین و گروه کر اپرای دولتی در مراسم عشای ربانی است.
مجموعه اسلحه ها و زره ها یکی دیگر از مواردی است که باید در قصرهافبرگ ببینید، که  شامل کلاه ایمنی قرون وسطایی، زره های سلطنتی و شمشیرهای تشریفاتی، سپرهای تزئین شده بسیار، و سلاح های عالی قرن شانزدهمی عثمانی است. مجموعه هافبرگ همچنین دارای موزه قوم شناسی  با مجموعه ای  بیش از 150 هزار شی، در قرن پانزدهم است. در اتریش بازدید از دریاچه ورث اتریش را فراموش نکنید.

نتیجه

قصر زیبای هافبرگ محل اقامت سابق خانواده هابسبورگ، امپراتوران روم مقدس و امپراتوران اتریش است. در حال حاضر کاخ هافبرگ مقر رئیس جمهور اتریش است و همچنین میزبان موزه های بسیاری است. 
از سال 1279، منطقه هافبرگ مرکز اسناد دولت بوده است.  اتاق های تاج و تخت تا پایان سلطنت هابسبورگ در سال 1918 مورد استفاده قرار گرفت. ناپلئون بناپارت در همین تالار از امپراتور ماری لوئیز خواستگاری کرده است. 
قدرت امپراتوری اتریش، دارای فرهنگ و تاریخ غنی است که منتظر کاوش است. این مجموعه دارای موزه های متنوعی مانند امپراتوری خزانه داری وین، گالری های هنری و مجموعه های معتبر، چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. در موزه این قصر شما می توانید مصنوعات شخصی مانند دستکش، چتر آفتابی، یادداشت هایی را ببینید. 

سوالات متداول در باره ی قصر هافبرگ وین اتریش

قصر هافبرگ اتریش چه زمانی باز است ؟

این قصر از یکشنبه  تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر میزبان بازدیدکنندگان از سراسر دنیا است.

چه کسی در قصرهافبرگ زندگی می کرده است ؟

کاخ امپراتوری هافبرگ از قرن سیزدهم اقامتگاه زمستانی حاکمان سلسله هابسبورگ و خانواده‌هایشان بود. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc