https://gateway.trip.ir/api/

بازار قدیمی سوق واقف قطر

به روز رسانی: 23 فروردین ، 1401 جاذبه های گردشگری

بازار قدیمی سوق واقف قطر

قطربه عنوان یک مقصد عالی برای تعطیلات است، زیرا ترکیبی عالی از فعالیت های تفریحی است. جدا از مکان‌ های تاریخی، غذا خوری‌ ها و اقامتگاه‌ های مجلل، این کشور برای خرید نیز بسیار مناسب است. 
کشور قطر با وجود داشتن مراکز خرید بسیار بزرگ، بازارهایی دارد که هم در بین مردم محلی و هم در بین گردشگران محبوب هستند، یکی از این بازارها سوق واقف است.
سوق واقف که در محل بازار بازرگانی قرن قدیمی دوحه، در کرانه‌ های وادی مشیرب ساخته شده است، به ‌ویژه در پس‌ زمینه افق چشمگیر مدرنیستی دوحه، شبیه یک نابهنگاری است. این بازار با ساختمان‌ های گل ‌آلودش دوران گذشته را تداعی می‌ کند و در عین حال مرکز فعالیت است.
بازارسنتی سوق واقف بازاری پوشیده از هزارتو با چندین مسیر، زمانی به نام بازار ایستاده نامیده می‌ شد، زیرا به دلیل نزدیکی بازار به دریا رطوبت بازار باعث می شد بازرگانان در هنگام فروش محصولات خود به پا ‌خیزند. 

پیشینه بازار سوق واقف

پیشینه بازار سوق واقف

پیشینه بازار سوق واقف

پیدایش بازارسوق واقف زمانی اتفاق افتاد که دوحه یک روستا بود و روستاییان در ساحل رودخانه وادی جمع می شدند تا برای زنده ماندن کالاهای خود را مبادله کنند. 
به گفته مورخان، منشأ آن احتمالاً در قرن 18 اتفاق افتاده است. در سال 2003، یک آتش سوزی در بازار سوق رخ داد و بسیاری از قطعات را از بین برد. در سالهای بعد، احیای محوطه تاریخی بر اساس مطالعه و تاریخچه بازارها آغاز شد. 
بازار با وجود تغییرات عمده و مسدود شدن دسترسی توسط یک جاده همچنان با آب روبرو است. این یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در قطر است زیرا گفته می شود تنها بازار سنتی باقی مانده است.

مرمت بازار سوق واقف دوحه

ناشناخته ترین واقعیت در مورد سوق واقف دوحه، حادثه آتش سوزی است که در سال 2003 رخ داد که منجر به یک پروژه نوسازی شد که در سال 2006 آغاز شد. 
این مرمت بر اساس حفظ سنت و فرهنگ قطر بود، و همچنین به تصویر کشیدن میراث دهکده ماهیگیری قطر در این پروژه برجسته بود. 
ساختمان های فرسوده همراه با تغییرات مدرنی که در طول زمان پدیدار شد، تخریب شدند. محلات ساختمان را با ورق فلزی در طول زمان تعدیل کرده بودند، با این حال در کل اجرای پروژه نوسازی، معماران با استفاده از ادغام خاک رس بامبو و کاه، ورق ها را با سقف های سنتی جایگزین کردند، استراتژی های سنتی برای عایق سازی ساختمان ها در برابر گرمای شدید بود. 
علاوه بر این، مغازه ها در گل و لای، تیرهای چوبی در معرض دید و ساختمان های سنتی قطر بخشی از پروژه نوسازی بودند که به مدت دو سال ادامه یافت. 

قسمت های مختلف بازار سوق واقف

سوق واقف می ‌تواند مقصدی باشد که می ‌توانید تجربه‌ های بی ‌شماری را در یک مکان داشته باشید و از پوشاک گرفته تا صنایع دستی این کشور را از نزدیک ببینید.

غذاخوری

بازدید از سوق بدون لقمه خوردن در یکی از رستوران های سوق واقف در دوحه کامل نمی شود. در بازار از هر نوع غذایی که امتحان کنید طعم عالی را ارائه می دهد.
یکی از معروف ‌ترین رستوران ‌هایی که باید به آن بروید، Damasca One است که به خاطر غذاهای عربی اصیل خود از سوریه و شام مشهور است. 
از سوی دیگر، برای کسانی که هوس غذاهای ایرانی را دارند، پریسا رستورانی است که شما را یاد تهران دوحه می اندازد. باید به آنجا بروید و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را میل کنید. به طور خلاصه، اگر به دنبال غذاهای لذیذ و رستوران های اصیل هستید، سوق واقف یک مرکز ثابت شده برای سیر کردن تمام ذائقه های افراد است.
همچنین می توانید ازغذاهای خیابانی میل کنید، زنان محلی در حیاط مرکزی جمع می‌ شوند و همه چیز از سمبوسه و برگ‌ های انگور پر شده گرفته تا خورش‌های گوشت و کوفته ‌های شیرین را می‌ فروشند.
سوق واقف محبوب ترین مکان برای معاشرت با دوستان است، به خصوص بعد از غروب آفتاب کافه ‌های کنار جاده ‌ای که تا ساعات آخر شب باز هستند، یک منبع بی ‌پایان قهوه عربی، آب میوه‌ های تازه و قلیان با تنباکوی طعم‌ دار را ارائه می ‌کنند. بسیاری از رستوران ها دارای صفحه نمایش تلویزیونی هستند که مسابقات فوتبال را نشان می دهد، در حالی که برخی مانند رستوران مجلس الدانا دارای تخته نرد است.

خرید پوشاک در بازار سوق واقف قطر

خرید پوشاک در بازار سوق واقف قطر

خرید پوشاک و پارچه

از پارچه های سنتی، شنل های گلدوزی شده یا هر لباسی که می خواهید بخرید، بازار سوق واقف در دوحه گزینه های زیادی برای ارائه دارد. 
گستردگی و تنوع اجناس شما را مجبور می کند در کوچه پس کوچه های بازار پر از انواع چیزهای شگفت انگیز گم شوید. این یک بازار سنتی است، بنابراین فروشندگان پول دیجیتالی را از خریداران نمی پذیرند پول باید به صورت کاغذی باشد. 

ادویه فروشی

اگر دوست دارید مهارت های آشپزی خود را تقویت کنید، باید یه سر به ادویه فروشی های موجود در بازار سوق واقف بزنید. از رنگ ‌های متنوع ادویه ‌ها و جعبه‌ های برگ چای و آجیل که در بازار فروخته می ‌شود شگفت‌ زده خواهید شد. 
بینی خود را دنبال کنید تا ادویه هایی که از کیسه های جوت بیرون می ریزند را پیدا کنید. از ادویه جات کامل تا آسیاب شده، در اینجا پیدا می شود.
این بازار همه چیزهایی را که به دنبال آن هستید، از زعفران خالص، سماق، شیرینی، عسل گرفته تا گل های خشک و لیمو شیرین را در خود جای داده است.
شما از همه گزینه های وسوسه انگیز شگفت زده خواهید شد و می خواهید همه آنها را بچشید. هیچ ساعت کاری مشخصی از سوق واقف دوحه وجود ندارد، زیرا در تمام طول روز باز است.

خرید شاهین 

فالکون نشان دهنده ثروت در قطر است. بنابراین، اگر مایل به خرید شاهین هستید، مستقیماً بدون فکر کردن به بازارسنتی سوق واقف مراجعه کنید.
نه فقط پرنده، شما می توانید هر گونه تجهیزات پرورشی برای شاهین ها را نیز خریداری کنید. اگر بخواهید، فروشندگان همچنین شما را در زمینه حفظ سلامتی و آموزش شاهین راهنمایی می کنند.

دیگ عربی دالا

دیگ های عربی دالا یک نوع قهوه جوش سنتی هستند که باید آن را از بازار سوق واقف دوحه خریداری کنید. اینها قهوه جوش هایی هستند که با نقره یا برنج ساخته می شوند و فقط در خاورمیانه یافت می شوند. 

روسری عربی

اگر به این فکر می کنید که از کجا پاشمینه یا روسری های عربی بخرید، باید بگوییم که بازار سوق واقف بهترین مکان است. در این بازار بهترین شال ها و روسری های ساخته شده از پشمینه وجود دارد که در رنگ ها، طرح ها و کیفیت های مختلف قابل دسترس هستند. 

عود خاورمیانه

گردشگران به راحتی می توانند چوب یا روغن عود را خریداری کنند که در بازار سنتی سوق واقف پیدا می شود. آیا می دانید عطر عود در خاورمیانه به طلای سیاه نیز معروف است. این عطر از درخت آگاروود ساخته شده است که به ندرت یافت می شود. چوب و روغن عود در خاور میانه مشهور است.

رز صحرایی

یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن گل رز صحرایی، سوق واقف است. اینجا تنها جایی است که می توانید انواع صنایع دستی، دکورهای خانه و سایر لوازم را پیدا کنید. گل رز هدیه ای ایده آل برای هدیه دادن به عزیزانتان است زیرا نمایانگر زیبایی صحرای عربستان است. 

صنایع هنری 

مرکز هنری سوق واقف که با کارهای چوبی زیبا، کاشی‌ های نقاشی شده با دست، و فانوس ‌های رنگارنگ تزئین شده است، آثار هنرمندان محلی و مهمان را به نمایش می‌ گذارد که همگی برای فروش در دسترس هستند. کارگاه هایی اطراف فضای نمایشگاه را احاطه کرده اند و امکان شرکت در کلاس هنری یا تماشای هنرمندان در محل کار وجود دارد.

طلای عربی در بازار سوق واقف قطر

طلای عربی در بازار سوق واقف قطر

طلای عربی

جواهرات طلا به طور گسترده ای در سراسر خاورمیانه محبوب هستند، و با رفتن در بخش طلای بازار سوق می توان به اهمیت مداوم آن در سنت های محلی پی برد. از تکه های بزرگ طلا گرفته تا  گردنبند های چند طبقه و دیگر اقلام طلا را میتوانید در این قسمت بازار پیدا کنید.

هتل های نزدیک به  بازار سوق واقف

 در نزدیکی بازار سوق واقف قطر هتل ها و اقامتگاه هایی وجود دارد که شما می توانید، پس از یک خرید خوب به آنجا بروید و استراحت کنید.

  • هتل تیوولی دوحه

هیچ چیز راحت تر از اقامت در یکی از بهترین هتل های دوحه نیست. سوق واقف یک پناهگاه سنتی در قطر است زیرا تضمین می کند که بهترین ها را به مشتریان ارائه شود. بنابراین، اگر به دنبال یک اقامتگاه یا هتل در دوحه هستید، هتل های سوق واقف بوتیک تیوولی مکان مناسبی برای استراحت و اقامت در نزدیکی بازار است.

  • هتل الوادی دوحه 

وقتی کلمه هتل‌ در قطر به ذهن می‌ رسد، مردم به‌ طور خودکار به هتل الوادی دوحه به خاطر ویژگی‌ های درجه یک آن فکر می‌ کنند. تنها چند دقیقه دورتر از بازار سوق واقف قرار دارد، این هتل بهشتی برای کسانی است که به دنبال تجمل و راحتی هستند.
گردشگرانی که برای تعطیلات می آیند باید اینجا بمانند و بهترین مهمان نوازی را تجربه کنند. این هتل بیش از 4 اتاق به همراه 3 سوئیت برای انتخاب دارد. مردم حتی می توانند از خدمات ماساژ استفاده کنند، و از بازی گلف در زمین گلف لذت ببرند. 

سخن آخر

دوحه شهری غنی است که دارای بهترین بازارها، مراکز خرید، سواحل و بسیاری موارد دیگر است. وقتی صحبت از خرید و بازار شد، تنها جایی که به ذهن می رسد سوق واقف دوحه است. مردم انواع محصولات شگفت انگیز را در مغازه های موجود دراین بازار را پیدا می کنند.
مغازه‌ هایی که در کنار کوچه ‌های سوق قرار دارند، انواع کالاهای کاربردی و خارق ‌العاده را به فروش می ‌رسانند. از کفش گرفته تا عتیقه جات، صنایع دستی و ... است. 
گردشگران از سراسر جهان مسحور هتل ها و رستوران های سوق واقف و اطراف آن هستند. خرید برخی از کمیاب ترین اقلام چیزی است که مردم نباید آن را از دست بدهند. 
از خرید بهترین دیگ های قهوه دالا گرفته تا شال ها و روسری های پشمیناس در شهر سوق دوحه می توان انتظارات زیادی داشت. 
قطر همچنین امسال میزبان جام جهانی است، و شما می توانید با رزرو تور قطر جام جهانی از سایت تریپ علاوه بر تماشای تیم مورد علاقه ی خود خرید سوغاتی های خود را نیز از بازار سنتی سوق واقف انجام دهید.

سوالات متداول درباره ی بازار قدیمی سوق واقف قطر

آیا سوق واقف قدیمی ترین بازار قطر است ؟

سوق واقف یکی از قدیمی ترین بازارهای قطر است. به گفته مورخان حدود 100 سال پیش تأسیس شده است. همچنین اعتقاداتی وجود دارد که قدمت این بازار بیش از دو قرن است.

کالاهایی که گردشگران می توانند در سوق واقف بخرند چیست ؟

فرش، پشمینه، بادیه ‌بافی، گلدان، جواهرات، لوازم آشپزخانه، لباس ‌های سنتی از جمله مواردی است که می توان از این بازار خریداری کرد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc