https://gateway.trip.ir/api/

موزه هنر مدرن استانبول

به روز رسانی: 27 فروردین ، 1401 جاذبه های گردشگری

موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول کجاست؟ استانبول مدرن، اولین موزه خصوصی ترکیه را برای سازماندهی نمایشگاه های هنر مدرن و معاصر، در سال 2004 تاسیس کرد و زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع در سواحل بسفر را به این موزه اختصاص داد.
این موزه طیف گسترده ای از آثار نقاشی و مجسمه سازی را از اوایل قرن بیستم تا امروز ارائه می دهد، مجموعه دائمی استانبول مدرن با نمایش آثار هنرمندان برجسته به ترتیب زمانی، سیر تحول هنر مدرن و معاصر ترکیه را به نمایش می گذارد. 
این موزه که متعهد به اشتراک خلاقیت هنری و هویت فرهنگی ترکیه با دنیای هنر محلی و بین‌ المللی است، میزبان طیف وسیعی از فعالیت‌ های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.
موزه هنرهای مدرن استانبول یک چشم انداز جهانی برای جمع آوری، حفظ، نمایش و مستند سازی آثار هنر مدرن و معاصر، عکاسی، طراحی، معماری، رسانه های جدید و سینما را در بر می گیرد. 
استانبول مدرن با آرزوی دسترسی آسان به هنر توسط توده ها، برنامه های آموزشی را برای پیروان هنر در تمام سنین ارائه می دهد.

تاریخچه موزه مدرن استانبول

تاریخچه موزه مدرن استانبول

تاریخچه موزه مدرن استانبول

استانبول مدرن از زمان تأسیس خود در سال 2004، هفت نمایشگاه مجموعه برگزار کرده است که سیر تحول و دگرگونی هنر مدرن و معاصر در ترکیه و همچنین جهت گیری بین المللی دستاوردهای موزه را نشان می دهد. 
این نمایشگاه ها از طریق رویکردهای زمانی و موضوعی خود، هم پویایی در حال تغییر دنیای هنر امروز و هم شباهت های مفهومی رویکرد های معاصر از جغرافیا های مختلف را آشکار کردند. 
این موزه از طریق مجموعه ‌ها، نمایشگاه ‌ها و برنامه‌ های آموزشی خود، القای عشق به هنر در بین بازدیدکنندگان از هر طبقه اجتماعی و تشویق آنها به مشارکت فعال در هنر است. 
استانبول مدرن که در زمینی به مساحت 8000 متر مربع در کاراکوی در سواحل بسفر، جایی که به مدت 14 سال میزبان نمایشگاه ها و رویدادها بود، ساخته شده است.
گروه Eczacıbaşı بنیانگذار و اهدا کننده ی اصلی مجموعه موزه هنر مدرن استانبول، اولین موزه هنرهای مدرن و معاصر ترکیه است که سرمایه گذاری خصوصی دارد. 
استانبول مدرن با هدف ارتقای درک عمومی از هنر مدرن و معاصر، کمک به تولید آثار جدید و به اشتراک گذاری آثار هنری مدرن و معاصر، عکاسی، طراحی، معماری است.
به همین منظور میزبان نمایشگاه‌ های دائمی و موقت نقاشی، مجسمه ‌سازی، عکاسی و رسانه‌ های جدید و همچنین برنامه‌ های موزه، برنامه‌ های سینمایی، کتابخانه پژوهشی، کافه و فروشگاه است.

بخش های مختلف موزه هنر مدرن استانبول

موزه مدرن استانبول دارای سالن های نمایشگاهی مختلف و تمامی امکانات رفاهی و فعالیت های موزه های مطرح جهان از جمله کارگاه های آموزشی، سینما، کتابخانه، فروشگاه طراحی، فضاهای رویداد و کافه و رستوران را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.
این نمایشگاه آثاری را به نمایش می گذارد که رابطه بین انسان ها و شهرها، طبیعت و بین خود آنها و محیط فیزیکی آنها را در زمینه های تاریخی، اجتماعی و شخصی بررسی می کند. 
علاوه بر این، این نمایشگاه آینه‌ ای از چگونگی تأثیر احساسات انسانی تحت تأثیر محرک‌های بصری و شنیداری جدیدی است که در جهان امروز ظهور کرده‌ اند.

امکانات

این موزه همچنین میزبان یک سینما، یک کافه، یک فروشگاه طراحی و یک کتابخانه گسترده برای بازدیدکنندگان خود است.

کتابخانه موزه مدرن استانبول

کتابخانه موزه مدرن استانبول

کتابخانه

کتابخانه موزه هنر مدرن استانبول منابعی در مورد هنر مدرن و معاصر در اختیار بازدیدکنندگان و محققان قرار می دهد. این کتابخانه در حال حاضر دارای مجموعه ای رو به رشد از 11500 کتاب به زبان های ترکی و خارجی و اشتراک 24 عنوان دوره ای است. 
این کتابخانه با تهیه کتاب ها و کاتالوگ های منتشر شده توسط موزه ها، مراکز هنری و گالری های ترکیه و خارج از کشور، مجموعه خود را به روز نگه می دارد. خریدها از طریق اهدا، مبادله و همکاری انجام می شود.
موزه هنرهای مدرن استانبول بخشی از موسسه فرهنگی گوگل است، به این معنی که می توانید قبل از بازدید، برخی از آثار متعدد موزه را مرور کنید. 
در نمایشگاه‌ های دائمی و موقت شامل، یک گالری عکاسی و چندین منطقه برای برنامه ‌های آموزشی و اجتماعی را خواهید دید. آثار هنری انتزاعی، نقاشی منظره و آثار آبرنگ از بهترین آثار آن هستند.
بیشتر آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته می شود، مجموعه خصوصی خانواده اگزاچی باشی، خانواده معروف ترک و همچنین بنیانگذار موزه است.

فروشگاه های موزه

شما همچنین می توانید تور استانبول را تهیه کرده و برای خرید به این موزه ی زیبا بروید، و مجموعه ای از هدایا شامل نشریات هنری، اشیاء خانه و محل کار، کتاب و وسایل سرگرم کننده برای کودکان و همچنین جواهرات، لوازم التحریر و لوازم جانبی توسط طراحان معروف ارائه می شوند را خریداری کنید.

سینمای موزه مدرن

موزه هنر مدرن استانبول برنامه‌ های ماهانه، حداقل یک فیلم متمایز در روزهای پنجشنبه، شنبه و یکشنبه ارائه می ‌دهد. 

نمایشگاه دائمی موزه

نمایشگاه دائمی در طبقه همکف موزه قرار دارد. سالن دائمی نمایشگاه در یک منطقه وسیع گسترده شده است. آثار هنری تولید شده در ترکیه از ابتدای قرن بیستم تا به امروز به همراه متن ها و فیلم های توصیفی قابل مشاهده است.
بازدیدکنندگان به معنای واقعی کلمه شاهد دگرگونی هنر مدرن و معاصر ترکیه تا به امروز از گذشته هستند. در این بخش می توان آثار برخی از نقاشان اواخر دوره عثمانی را مشاهده کرد.

نمایشگاه موقت موزه

نمایشگاه های موقت دلیل مهمی برای بازدید از استانبول مدرن هستند. زیرا هنر مدرن در ترکیه به تازگی کشف شده است و می توان جدیدترین آثار این گرایش را در نمایشگاه های کوتاه مدت موزه تجربه کرد.
نمایشگاه های موقت و گالری عکس در یک طبقه قرار دارند، می توانید یکی پس از دیگری از آنها دیدن کنید. در گالری عکس، پیشرفت عکاسی در جهان در طول زمان به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، نمایشگاه هایی توسط عکاسان داخلی و خارجی در این قسمت از موزه برگزار می شود.

سقف کاذب موزه هنر مدرن استانبول

سقف کاذب موزه هنر مدرن استانبول

سقف کاذب

سقف کاذب یکی از جالب ترین آثار موزه استانبول مدرن است. شما می توانید سقف کاذب را که توسط Richard Wentworth طراحی شده است، در حالی که از سالن نمایشگاه به سمت کتابخانه حرکت می کنید، مشاهده کنید.
این اثر هنری که با آویختن صدها کتاب به سقف خلق شده است، در چهارمین دوسالانه استانبول در سال 1995 به نمایش گذاشته شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد. 

کافه و رستوران مدرن استانبول

کافه و رستوران مدرن استانبول در داخل موزه قرار دارد. شاید بتوان گفت رستورانی که چشم اندازی به تنگه بسفر دارد غذاهای کاملاً لذیذی دارد. شما همچنین می توانید در این فضای مملو از هنر از یک تجربه غذا خوری لذت ببرید.
می توانید در مانیفست استراحت کرده و قهوه ای درموزه هنر مدرن استانبول میل کنید. شما می توانید از طعم های مختلف قهوه ساخته شده از دانه های تازه آسیاب شده لذت ببرید.

هزینه ورودی موزه هنر مدرن استانبول 

هزینه ورودی موزه هنر مدرن استانبول از سال 2022 به ازای هر نفر 72 لیر ترکیه است. بلیط های موزه با تخفیف  برای دانشجویان و افراد بالای 65 سال به مبلغ 54 لیر فروخته می شود. 

ساعات کار موزه هنر مدرن 

ساعات کار موزه هنر مدرن استانبول بین 10 صبح تا 6 شب است. پنجشنبه ها تا ساعت 8 بعد از ظهر باز است. موزه روزهای دوشنبه تعطیل است.
ساعات بازدید از موزه ها در استانبول ممکن است به دلیل تعطیلات ملی، مرمت ها و سازمان های مختلف تغییر کند. به همین دلیل توصیه می کنم قبل از رفتن به سایت رسمی موزه مراجعه کنید.
آدرس موزه هنر مدرن استانبول : Asmalımescit Mahallesi Meşrutiyet Caddesi, No: 99 34430, Beyoğlu İstanbul
شماره تماس موزه هنر مدرن استانبول : 00۹۰۲۱۲۳۳۴۷۳
آدرس ایمیل موزه هنر مدرن استانبول : info@istanbulmodern.org
آدرس سایت موزه هنر مدرن استانبول : www.istanbulmodern.org/tr

چگونه به موزه هنر مدرن استانبول برویم ؟

برای اینکه از میدان تقسیم به موزه هنر مدرن استانبول برسید، می ‌توانید با فاندیکلی به سمت کاباتاش بروید. این موزه تنها 10 دقیقه پیاده تا ایستگاه تراموا کاباتاش فاصله دارد. 
برای رفتن به موزه از سلطان احمد می توانید از تراموا T1 استفاده کنید. بعد از سوار شدن به تراموا که به سمت کاباتاش می رود، می توانید در حدود 15 دقیقه در ایستگاه فاندیکلی پیاده شوید و با چند دقیقه پیاده روی به موزه برسید.

انتقال موقت موزه مدرن استانبول

انتقال موقت موزه مدرن استانبول 

انتقال موقت موزه مدرن استانبول 

استانبول مدرن به دلیل ساخت بندر کروز استانبول به طور موقت نقل مکان کرده است. این موزه برای مدتی در یک آپارتمان تاریخی در خیابان مسروتییت، یکی از محبوب ترین خیابان های بی اوغلو می باشد.
پس از اتمام ساخت گالاتاپورت، موزه برای بازگشت به کاراکوی در سال 2022 برنامه ریزی شده است. به همین دلیل، قبل از بازدید از موزه، می توانید از سایت رسمی موزه دیدن کنید.

سخن آخر

موزه هنر مدرن استانبول با آثار هنری چشم نواز و موقعیت مکانی عالی یکی از پربازدید ترین موزه های استانبول است. در این مقاله می توانید اطلاعاتی در مورد تاریخچه و مجموعه های موزه پیدا کنید. علاوه بر این، هزینه ورودی موزه هنر مدرن استانبول و ساعات کار نیز ذکر شده است.
موزه هنر مدرن استانبول در محله کاراکوی واقع شده است، که محل بندر کروز استانبول  است و به جاذبه های گردشگری مهم مانند میدان تقسیم و برج گالاتا بسیار نزدیک است. 
استانبول مدرن با مجموعه های هنری خود بازدیدکنندگان خود را مجذوب خود می کند و با رستوران خود منظره ای باشکوه از تنگه بسفر را ارائه می دهد. 
استانبول مدرن، همچنین به نام موزه هنر مدرن استانبول، اولین موزه خصوصی ترکیه است که میزبان نمایشگاه های هنر مدرن و معاصر است. 
یکی از بهترین موزه های استانبول به ویژه برای دوستداران هنر مدرن است، این موزه اخیراً به محبوب ترین و برجسته ترین موزه هنر مدرن ترکیه تبدیل شده است.
شما می توانید برای تماشای این موزه ی بی نظیر بلیط تهران استانبول را از سامانه تریپ تهیه کنید و از دیدن این موزه ی مدرن نهایت لذت را ببرید.

سوالات متداول درباره ی موزه هنر مدرن استانبول

زمان بازدید از موزه هنر مدرن استانبول کی می باشد ؟

موزه سه شنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است. و در روزهای  یکشنبه ها بین ساعت 11 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است. 

چرا باید از موزه هنرهای مدرن دیدن کنید ؟

موزه هنرهای مدرن  یکی از شناخته شده ترین موزه های هنر معاصر در جهان است. بازدید از آن برای آماتورهای هنر مدرن بسیار جذاب است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc