https://gateway.trip.ir/api/

جنگل النگدره گرگان

به روز رسانی: 25 اسفند ، 1400 جاذبه های گردشگری

جنگل النگدره گرگان

گرگان مرکز استان گلستان است که در شمال شرقی ایران قرار دارد. این شهر باستانی در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است. 
بنابراین، می توانید آثار تاریخی زیبایی را درآن پیدا کنید. علاوه بر این، مناظر خیره کننده طبیعت آن گردشکران را مجذوب خود می کند.
پارک النگدره گرگان یکی از جنگل های بکر گرگان بشمار می رود، پارک جنگلی النگدره به عنوان یکی از 7 منطقه نمونه گردشگری کشور و پارک جنگلی برجسته شمال ایران انتخاب و اعلام شد.
در بهار و تابستان این جنگل مملو از جمعیتی است که از هوای گرم به این منطقه می آیند. هوای النگدره حداقل 10 درجه خنک تر از مناطق شهری است.

عکس جنگل النگدره گرگان

عکس جنگل النگدره گرگان

درباره ی جنگل النگدره

جنگل النگدره به مساحت 185 کیلومتر در 5 کیلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان در مسیر بلوار ناهارخوران واقع شده است. تابستان های النگدره خنک و النگدره در زمستان برفی و بسیار سرد است. 
منطقه ای تاریخی نیز در شمال پارک به این نام است، داخل این جنگل یک جاده آسفالته وجود دارد. در دامنه این جنگل، پوشش گیاهی خاص و همچنین رودخانه ها و چشمه های بسیار دیدنی وجود دارد که منظره ای دیدنی به آن بخشیده است.
در داخل پارک جاده ای قرار دارد که فرصت خوبی برای دوچرخه سواری و پیاده روی است، جاده شامل مناظر فوق العاده فراوان در تمام طول مسیراست، که لذتی بی پایان برای مسافران را دارا است. 
این جاده با درختان سر به فلک کشیده پوشیده شده است که به نظر می رسد دوستداران طبیعت را در آغوش می کشد. جنگل های آنجا شامل درختان فراوان و پوشش گیاهی غنی است. 
درختان افرا، بید، توسکا و بلوط قابل توجه هستند، کمی جلوتر در امتداد جاده صدای دل انگیز آب را از رودخانه ای نزدیک و زنجیره ای از چشمه های خنک در میان جنگل ها را خواهید شنید.
مناظر جذاب به هر کجا که سر خود را بچرخانید در تمام طول سال وجود دارد. هر فصل زیبایی ها و شکوه منحصر به فرد خود را دارد. 
در بهار و تابستان تحت تاثیر هوای خنک و مطبوع و درختان اطراف قرار خواهید گرفت، پاییز النگدره گرگان نیز زمان شگفت انگیزی برای دیدارهاست. 

دیدنی ها و تفریحات جنگل النگدره

در زیر به چند مورد از دیدنی های جذاب این پارک جنگلی و همچنین تفریحات آن می پردازیم، پس با ما همراه شوید.

جاده ی پیاده روی

هیچ چیز به اندازه قدم زدن در میان جنگل های بکر و سرسبز نمی توان روحیه انسان را شاداب کند و به او انرژی ببخشد. جنگل النگدره امکاناتی را برای کسانی که قصد پیاده روی در میان این جنگل زیبا دارند فراهم آورده است.
در جنگل النگدره خیابانی وجود دارد، که سراسر جنگل ها را به یکدیگر متصل می کند. شما می توانید با پیاده روی در میان این جنگل از مناظر بکر و زیبای آن لذت ببرید.
مسیردیگری نیز برای پیاده روی در میان این جنگل قرار دارد، مسیر چوبی است که در میان جنگل کشیده شده است. که هم فضایی زیبا را نمایش بدهد و هم ایمنی بیش تری داشته باشد.
مسئولان شهرداری در گرگان این امکان را برای افراد فراهم ساخته اند که از ساعت 6 صبح تا شش عصر امکان تردد ماشین نباشد، تا افراد بتوانند با خیالی آسوده در میان جنگل پیاده روی کنند.

رودخانه ی اطراف جنگل

اگر پیاده روی خود را تا میانه جنگل ادامه دهید، می توانید دریاچه النگدره را در میانه راه ببینید. صدای انرژی بخش آب شما را مجذوب می کند. این رودخانه خنکای لذت بخشی را به محیط جنگل می دهد.
صدای زیبای رودخانه قلاشی که در میان جنگل عبور می کند، همراه با سه چشمه در کنارش محیطی سرزنده و آرامش بخشی را برای گردشگران فراهم کرده است.

جنگل گرگان

جنگل گرگان

تفریحات داخل جنگل

داخل جنگل النگدره محیطی را برای گردشگران فراهم کرده است تا آن ها بتوانند در کنار خانواد و دوستان پیک نیک داشته باشند.
در کنار آماده کردن یک کباب خوشمزه در محیط سر سبز جنگل می توانید از بازی های سرگرم کننده ای همچون بدمینتون و و والیبال نیز لذت ببرید. برای اطلاع از بلیط هواپیمای گرگان به سامانه رزرواسیون آنلاین تریپ مراجعه فرمائید.
این نکته را باید در نظر داشته باشید که هنگام بازی و درست کردن غذا نباید به محیط جنگل آسیبی وارد شود. در بخش های دیگر این مکان می توانید برای ورزش کردن و دویدن و بازی با کودکان استفاده کنید.

عکاسی در دل جنگل

یکی از جذاب ترین کارهایی که می توانید در طول سفر به گرگان مخصوصا جنگل النگدره انجام دهید گرفتن عکس هایی به یادماندنی است.
ثبت تصاویر به یاد ماندنی در کنار خانواده و دوستان در تمام فصول سال بسیار لذت بخش است. در این جنگل زیبای و بکر بهشتی با گرفتن عکس های ماندگار سفر خود را کامل کنید.

دوچرخه ‌سواری در جنگل

از هیجان انگیز ترین کارهایی که می توان در جنگل سرسبز النگدره گرگان انجام تفریح دوچرخه سواری است. دوچرخه سواری هم نوعی ورزش است و هم نوعی تفریح به حسای می آید و پیر و جوان ندارد، هر کس می تواند آن را امتحان کند.
در داخل پارک جنگلی یک ایستگاه دوچرخه سواری برای کسانی که عاشق ورزش و دوچرخه سواری هستند قرار دارد، شما می توانید با اجاره آن ها در میان این جنگل بی نظیر رکاب بزنید و از طبیعت بهشتی روی زمین نهایت لذت را ببرید.

بهترین فصل برای سفر به جنگل النگدره گرگان

بهترین فصل برای سفر به جنگل النگدره گرگان

بهترین فصل برای سفر به جنگل النگدره گرگان

میانگین دما در گرگان به شدت متغیر است، اما در بیشتر سال آب و هوای بسیار خوبی دارد، احتمال بارش باران یا برف در طول سال بسیار کم است. 
این منطقه تا حدودی معتدل است، اگر به دنبال گرم ترین زمان برای سفر به گرگان هستید، بلیط خود را در گرم ترین ماه ها خرداد، تیر و سپس مرداد تهیه کنید. 
پارک جنگلی النگدره گرگان نیز در چهار فصل سال بسیار تماشایی است. در هر زمان از سال به این جنگل زیبا سفر کنید، آن را غرق در شگفتی خواهید دید.
این جنگل در بهار و تابستان فوق العاده سرسبز و در پاییز پر از رنگ است، که بسیار رویایی و چشم نواز به نظر می رسد و گردشگران را مجذوب زیبایی خود می کند.

سخن آخر

گرگان مرکز استان گلستان و در شما ایران قرار دارد. این شهر به دلیل بناهای تاریخی و مناظر بی نظیرش بسیار معروف است. یکی از شگفتی های این شهر جنگل زیبای النگدره است.
جنگل النگدره به دلیل طبیعت بکری که دارد گردشگران را جذب خود می کند، هرساله گردشگران زیادی برای دیدن این جنگل به گرگان سفر می کنند.
این جنگل با امکاناتی که در اختیار گردشگران قرار می دهد آن ها را ساعت ها سرگرم می کند، از امکانات خوب این جنگل می توان به پیاده روی در میان جنگل انبوه النگدره، دوچرخه سواری، پیک نیک با خانواده، تماشای رودخانه ی جنگل وعکاسی در میان جنگل را نام برد. امیدواریم از خواندن مطالب این مقاله لذت برده باشید و سفری خوش را برای شما آرزومند هستیم. 

سوالات متداول درباره ی جنگل النگدره گرگان

جنگل النگدره کجاست ؟

پارک جنگلی النگدره در استان گلستان در پنج کیلومتری جنوب غربی گرگان در مسیر جاده ناهارخوران واقع شده است. 

در جنگل النگدره چه تفریحاتی می توان انجام داد ؟

دوچرخه ‌سواری، عکاسی در دل جنگل، پیاده روی در میان جنگل، پیک نیک با خانواده و ... از جمله تفریحات جنگل النگدره گرگان است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc