https://gateway.trip.ir/api/

ازمیر بهتر است یا کوش آداسی؟

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

ازمیر بهتر است یا کوش آداسی؟

وقتی به شهرهای ترکیه فکر می کنید، احتمالاً این سوال برای شما پیش می آید که به کدام شهر ترکیه سفر کنید؟ ازمیر یا کوش آداسی؟ کدام یک مقصد بهتری برای سفر است؟ ازمیر و کوشی آداسی هر دو از زیباترین شهرهای ترکیه به شمار می رود. ازمیر شهری فوق ‌العاده سرزنده است که در هر گوشه ‌ای از آن تاریخ نهفته است. در دوران باستان، ازمیر به نام Smyrna شناخته می شد. مانند بسیاری از شهرهای ترکیه، این شهر نیز در طول سال ها بین امپراتوری های مختلف از جمله یونانی ها، رومی ها و عثمانی ها دست به دست شده است. ازمیر به دلیل آفتاب فراوانی که در تمام طول سال دریافت می کند به عنوان «شهری که خورشید در آن هرگز غروب نمی کند» نیز شناخته می شود. از طرفی کوش آداسی یک مقصد توریستی دوست داشتنی برای مردم از سراسر اروپا است. جاذبه های متعدد، سواحل زیبا و حس بی نظیر شرق می تواند این شهر کوچک دریای اژه را به بهشت واقعی برای گردشگران تبدیل کند. اما کوش آداسی فقط یک منطقه ساحلی نیست. در حالی که مکان‌ های باستانی مانند پرین، و زیبایی طبیعی شبه جزیره دیلک جزو دیدنی های این شهر زیبا محسوب می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا این دو شهر را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم برای سفر به ترکیه، کوش آداسی بهتر است یا ازمیر.

تور ازمیر نوروز 1401

تور ازمیر نوروز 1401

چرا باید در نوروز به ازمیر سفر کرد؟

ازمیر یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه برای بازدید گردشگران در نوروز است. این شهر در سواحل دریای اژه ترکیه، در حدود 3 هزار سال قبل از میلاد توسط یونانی ها تاسیس شد و سپس توسط رومیان تصرف شد و توسط اسکندر مقدونی بازسازی شد. بازدیدکنندگان ازمیر می ‌توانند ورزش و فعالیت‌ های آبی مانند قایقرانی، ماهیگیری، غواصی، موج ‌سواری، و تورهای قایق در سواحل اطراف آب‌ های دریای اژه انجام دهند. در ادامه این مقاله ما به شما می گوییم که چه چیزهایی تور ازمیر نوروز 1402 را برای شما جذاب می کند.

بازار کمرالتی ازمیر

در بازار کمرالتی برای دوستان خود سوغاتی بگیرید. این بازار در قرن شانزدهم ایجاد شد، هرچه بسیاری از بخش های بازار توسط آتش سوزی بزرگ در سال 1922 نابود شد.
این بازار سرپوشیده است، و مکانی کاملاً منحصر به فرد است. اگر به اینجا می آیید برای خرید سوغاتی های گران قیمت نیست، بلکه برای زیبایی بنای و فضای حاکم بر این بازار است. در طبقه همکف می ‌توانید سوغاتی ‌های کلاسیک عالی را پیدا کنید، و درطبقه بالا می ‌توانید عتیقجات های زیبا را بیابید.

از آگورا دیدن کنید

آگورا یک موزه در فضای باز است که در آن می توانید بقایای شهر باستانی ازمیر را تحسین کنید. آگورا باستانی که قدمت آن به قرن چهارم قبل از میلاد برمی ‌گردد، تکه های به جا مانده از آن مربوط به دوره‌ های هلنیستی، رومی، بیزانسی و عثمانی است.
این مکان در سال 178 قبل از میلاد در اثر زلزله ویران شد اما به سرعت توسط امپراتور روم مارکوس اورلیوس بازسازی شد. در موزه فعلی می توانید کانال های آبی ساخته شده توسط رومی ها را ببینید که هنوز در حال فعالیت هستند.

برج ساعت کولسی

یکی از نمادین ترین بناهای تاریخی در ازمیر، برج ساعت درست در اسکله در مرکز میدان کوناک واقع شده است. برج ساعت به عنوان هدیه ای از امپراتور آلمان ویلیام دوم در اواخر قرن بیستم داده شد این برج ساعت در قرن های 14 و 15 توسط یک معمار فرانسوی به نام ریموند شارل پره ساخته شد، ساعت در حال حاضر مکانی برای بسیاری از جشن های فرهنگی است. 

مسجد آبی ازمیر

مساجد زیادی در ازمیر وجود دارد و بسیاری از آنها ارزش دیدن دارند. اما اگر قرار باشد یکی از آن ها به  شما پیشنهاد شود، احتمالاً Fatih Camii's است که در شماره 36 خیابان Birleşmiş Milletler واقع شده است.  رنگ آبی زیبای این مسجد همه را مجذوب خود می کند.

موزه قوم نگاری ازمیر

موزه قوم نگاری ازمیر

موزه قوم نگاری 

موزه قوم نگاری ازمیر در یک ساختمان سنگی زیبا متعلق به قرن هجدهم قرار دارد که زمانی یک بیمارستان بوده است. این موزه قصد دارد ماهیت مردم دریای اژه و تاریخ غنی آنها را به تصویر بکشد و اقلام زیادی را که از ویرانه های فضای باز اطراف حفاری شده اند به نمایش بگذارد. در این موزه  می‌ توانید نمونه‌هایی از لباس‌ ها و ظروف سفالی دوره سلجوقی و همچنین تصاویر بازسازی ‌شده اولین داروخانه ترکی استان ازمیر را بیابید. در کنار آثار باستانی پلاکاردهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد که هنرها، صنایع دستی و آداب و رسوم منطقه ازمیر را توصیف می کند. ورودی این موزه برای تمام افراد رایگان است.

بهترین زمان برای سفر به ازمیر 

ما به شما پیشنهاد می کنیم که در ماه های فروردین تا شهریور به ازمیر سفر کنید. این مکان در اکثر مواقع سال دارای شرایط آب و هوایی مدیترانه ای است. میانگین دما از اواسط شهریور تا آبان بین 18 تا 23 درجه سانتیگراد متغیر است. گرم ترین ماه در ازمیر خرداد است و دمای هوا به طور متوسط در حدود 33 درجه سانتیگراد است. بارندگی در ماه های پاییز زیاد است و میانگین دامنه بارندگی حدود 40 میلی متر است. بهترین زمان برای رزرو تور ازمیر قبل از تعطیلات نوروز است. اگر شما تور نوروزی خود را از 2 هفته قبل از سفر رزرو کنید می توانید هزینه کمتری را پرداخت کنید.

چرا باید به کوشی آداسی سفر کرد؟

کوش آداسی مکانی مملو از جمعیت گردشگران است و چیزی که آن را از سایر مقاصد تعطیلات متمایز می کند، آب درخشان فیروزه ای دریا، سواحل شنی وسیع و اسکله بزرگ با ظرفیت 600 قایق است.
در مجموع، کوش آداسی به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای دریای اژه شهرت دارد، بنابراین می توان گفت ارزش دارد تا تور کوش آداسی نوروز 1402 را برای بازدید از این شهر زیبا رزرو کنید. در ذیل ما به چند مورد از مکان های جذاب کوشی آداسی اشاره می کنیم.

تور کوش آداسی نوروز 1401

نمایی از کوش آداسی در نوروز

شهر افسوس

این مکان میراث جهانی یونسکو که تنها 18 کیلومتر از شهر فاصله دارد، یک سفر نیم روزه مورد بسیار جذاب است. تاریخ این شهر به قرن دهم قبل از میلاد بازمی ‌گردد، هرچند آثار ساختمانی بزرگی که امروزه می ‌توانید ببینید مربوط به دوران کلاسیک یونانی و رومی است.

جزیره کبوتر 

درست در نزدیکی بندر کوش آداسی، گذرگاهی به طول 350 متر وجو دارد که به جزیره کوچک کبوتر  منتهی می شود، جایی که بقایای قلعه بیزانسی قرن سیزدهمی روی صخره ای قرار دارد. این قلعه در دوران عثمانی به لانه ‌ای برای دزدان دریایی تبدیل شده بود و دیوارهای بارو که دور جزیره می ‌پیچد، یک معماری شگفت انگیز است که قدمت آن به اوایل قرن نوزدهم می ‌رسد. این جزیره مکان مورد علاقه برای قدم زدن در کنار دریا است. در داخل قلعه، مسیری بین درختان و گیاهان بومی مانند کاج ترکی است. همچنین یک کافه جذاب در نزدیکی این جزیره قرار دارد که منظره ای زیبا رو به دریا را ارائه می دهد.

قایق های تور کوش آداسی

سفر با قایق یکی از فعالیت های اصلی کوش آداسی در طول ماه های بهار و تابستان است و طیف وسیعی از سفرهای دریایی مختلف برای انتخاب وجود دارد. قایق های تور از اسکله منتهی به جزیره کبوترشروع به کار می کنند. آنها سفرهای  یک روزه را ارائه می دهند که به شبه جزیره دیلک سفر می کنند، از خط ساحلی سرسبز می گذرند و در خلیج های مخفی و سواحل توقف می کنند.

شهر پرین

این منطقه با مناظر کوهستانی، ویرانه های مانده از شهر هلنیستی پرین، در حدود 40 کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار دارد. پرین قبلا یک بندر باستانی در آبهای عمیق بود که دوران شکوفایی آن بین 300 تا 45 قبل از میلاد بود.

بقایای میلتوس 

میلتوس نیز یکی دیگر از شهرهای بندری بزرگ دوره هلنیستی است، این شهر ترکیبی از دوره های زمانی مختلف است. تماشای تئاتر وسیع با 15 هزار صندلی و مناظر عالی از طبقات بالا را نباید در این مکان از دست داد. قدمت آن به دوران یونان بازمی گردد، اما رومی ها آن را به طور کامل بازسازی کردند. درست بالای تئاتر چند دیوار قلعه بیزانسی قرار دارد و در سمت شرق بقایای معبد آپولو وجود دارد. حمام‌ های فائوستینا که به‌ طور شگفت‌ آوری در جنوب ویرانه‌ های قدیمی  شهر یونانی - رومی قرار دارند.

قیمت تور کوش آداسی uall

عکسی از شهر کوش آداسی در ترکیه

 شبه جزیره دیلک کوشی آداسی

این شبه جزیره شامل پارک ملی به نام بویوک مندرس است، پر از مناظر زیبای کوهستانی و مناظر ناهموار خط ساحلی است. ساحل Aydınlık و ساحل Karasu جزو بی نظیر ترین سواحل این جزیره در کوشی آداسی است. غار زئوس یکی دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب در این منطقه است. منطقه دلتا نیز در جنوب شبه جزیره، یک منطقه تالاب مهم است که در آن بیش از 250 گونه پرنده مشاهده شده است.

بهترین زمان برای سفر به کوشی آداسی

کوش آداسی که در ساحل غربی ترکیه قرار دارد، مشرف به دریای اژه است و از آب و هوای مدیترانه ای با زمستان های معتدل و تابستان های گرم و خشک برخوردار است. کوش آداسی بیش از 300 روز آفتاب گرم در سال دارد، به این معنی که در هنگام بازدید می توانید منتظر آسمان آبی صاف و آب و هوای معتدل باشید. بهترین زمان برای رفتن به کوش آداسی بین ماه فروردین تا مهر است که دمای هوا بالا است و هر روز حداقل ده ساعت آفتاب دارد. افزایش دما تا تابستان ادامه می یابد و در نهایت در مرداد به 33 درجه سانتی گراد می رسد. در فصول سرد سال نیز دما به حدود 6 درجه سانتیگراد می رسد. 

چکیده

ازمیر و کوشی آداسی جزء زیباترین شهرهای ترکیه هستند که هر سال گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند، ایرانیان نیز در تعطیلات نوروزی به این دو شهر جداب ترکیه سفر می کنند. این شهرها به دلیل آب و هوای معتدل و سواحی زیبا و آب های نیلگون خود معروف هستند، ازمیر از نظر وسعت از کوشی آداسی بزرگتر است و کوشی آداسی شهری کوچک و آرام و دنج به شمار می رود. شما می توانید برای خرید تورهای خارجی نظیر تور ازمیر و تور کوشی آداسی از طریق سایت رزرواسیون آنلاین تریپ اقدام کنید.

سوالات متداول درباره ازمیر و کوشی آداسی

کوش آداسی کجاست؟

کوشی آداسی در ساحل غربی کشور ترکیه و در جنوب ازمیرقرار دارد یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای تعطیلات به ترکیه است. 

بهترین زمان برای سفر به کوشی آداسی کی است؟

بهترین زمان برای رفتن به کوش آداسی بین ماه فروردین تا مهر است که دمای هوا بالا است و هر روز حداقل ده ساعت آفتاب دارد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc