https://gateway.trip.ir/api/

سفر با تاکسی در کیش

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

سفر با تاکسی در کیش

کیش جزیره ای کوچک در دل خلیج فارس است. زیبایی ها و دیدنی های کیش باعث شده این جزیره لقب مروارید خلیج فارس را داشته باشد.
جزیره کیش یکی از مهم ترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری ایران است که با مساحت کوچکش مکان های دیدنی زیادی دارد. یکی از تفریحات مهیج جزیره کیش تفریحات آبی است. 
اگر به تفریحات آبی علاقه دارید، تور کیش گزینه های مختلفی از پاراسلینگ و غواصی گرفته تا موج سواری و جت اسکی را در دارد.
یکی دیگر از تفریحات این جزیره، مسیر دوچرخه سواری کیش است که یکی از طولانی ترین و دیدنی ترین مسیرهای دوچرخه سواری کشور است.

تاکسی اسنپ در کیش

تاکسی اسنپ در کیش

روش های مختلف تردد در کیش

برای گشت و گذار در کیش شما می توانید تور کیش نوروز 1401 را تهیه کنید . همچنین شما برای تردد ازچند طریق می توانید جزیره کیش را زیر پا بگذارید و از جاذبه های دیدنی و سواحل زیبا و تفریحات مهیج کیش لذت ببرید.
نکته مهمی که تردد در کیش وجود دارد این است که هر خودروی شخصی اجازه ورود به جزیره کیش را ندارد. مگر اینکه عمر زیادی از تولید آن نگذشته باشد و جزو ماشین های ممنوع در کیش نباشد.
برای مثال خودروهایی مانند کامیون، کامیونت، اتوبوس، ون، تاکسی و وانت های تک کابین اجازه ورود به جزیره را ندارند.
لازم به ذکر است در صورت ورود با خودرو شخصی به کیش شما می بایست علاوه بر هزینه حمل خودرو شما می بایست هزینه ای دیگر برای  ورود با خودروی شخصی به جزیره کیش پرداخت کنید. که هزینه زیادی برای شما در بر خواهد داشت.

تردد با تاکسی

اولین گزینه ای که افراد در کیش به عنوان وسیله تردد انتخاب می‌ کنند، تاکسی است، در واقع تاکسی یکی از راحت ترین و در دسترس ترین گزینه های حمل و نقل به شمار می رود.
در جزیره کیش به دلیل وجود گردشگران تاکسی جزء اصلی ترین وسایل حمل و نقل هستند و تعداد آن ها بسیار زیاد است، بنابراین شما نگرانی از بابت کرایه تاکسی در کیش نخواهید داشت.
تاکسی ها در کیش هر کدام رنگ بندی خاصی دارند که بنا به شرایطی متفاوت هستند. برای مثال تاکسی های سفید رنگ به معنای در بستی هستند، یعنی اگر به صورت خانوادگی و جمعیت زیاد در کیش تردد دارید می توانید از این نوع تاکسی ها برای گشت و گذار و بازدید جاذبه های کیش استفاده کنید.
رنگ بعدی، رنگ زرد است، که که معمولا این رنگ برای تاکسی های خطی مورد استفاده قرار می گیرد، شما می توانید این نوع تاکسی ها را در سراسر جزیره کیش مشاهده کنید.
شما هر موقع از شبانه روز که نیاز به تاکسی داشته باشید در هر مکان از جزیره که باشید می توانید از این نوع تاکسی ها استفاده کنید. این مدل از تاکسی ها برای محاسبه هزینه سفر شما مجهز به سیستم تاکسی متر است که باید دقت داشته باشید که در طول سفرتان فعال باشد.
مدل دیگری از تاکسی اینترنتی در کیش وجود دارند، این نوع تاکسی ها رنگ بندی خاصی ندارند. شما می توانید تاکسی های اینترنتی را به وسیله گوشی همراه خود به صورت آنلاین کرایه کنید. در این مدل تاکسی ها نیز بر اساس مسافتی که طی می شود هزینه سفر شما محاسبه خواهد شد.
برای رزرو این نوع تاکسی ها باید اپلیکیشن تاکسی در کیش را بر روی گوشی همراه شما نصب باشد، و شما با انتخاب مبدا و مقصد خود در خواست خود را ارسال می کنید. و برنامه طبق مسافت تعیین شده مبلغ را به شما نمایش می دهد و شما می توانید در صورت موافق بودن آن را تایید کنید. تاکسی های اینترنتی در کیش از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه هستند و محبوبیت زیادی در بین افراد دارند.

قیمت تاکسی ها در کیش

قیمت تاکسی ها در کیش

قیمت تاکسی ها در کیش

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم تاکسی های سفید رنگ بایستی از سیستم تاکسی متر برای مشتریان خود استفاده کنند بنابراین قیمت تاکسی در کیش بسته به مسافت شما می تواند متفاوت باشد. 

نرخ تاکسی های سفید رنگ 

تردد در سطح شهر از ساعت ۶ صبح تا ساعت 12 بامداد  مبلغ ۱۳ هزار تومان
انتقال از فرودگاه کیش به تمام نقاط شهر مبلغ ۳۲ هزار تومان
تردد در نواحی غربی به تمام نقاط شهر مبلغ 37 هزار تومان

نرخ تاکسی های زرد رنگ خطی

تردد از بازار مرکز خرید مرجان تا میدان ساحل کیش مبلغ 5 هزار تومان
تردد از شهرک صدف و مرکز خرید مروارید و میدان خلیج فارس کیش مبلغ 6 هزار تومان
مسیر های بندرگاه و بیمارستان مبلغ 6 هزار تومان
مسیرتا میدان غدیر مبلغ 7 هزار تومان 
حد فاصل بین میدان غدیر و میدان لارک ۵،۵۰۰ هزار تومان
حد فاصل بین میدان هرمز و بیمارستان ۶ هزار تومان
حد فاصل بین میدان بندرگاه و کمپ صبا ۶،۵۰۰ تومان
حد فاصل بین شهرک صدف و بازار مروارید ۷ هزار تومان
مرکز خرید  مرجان ۸ هزارتومان

نرخ تاکسی های زرد رنگ از 12 بامداد تا ساعت 6 صبح 10 درصد افزایش می باشد.

اجاره خودرو در کیش

اگر قصد سفر به کیش را دارید خوب است قبل از شروع سفراجاره خودرو برای بازدید از جاذبه های کیش را بررسی کنید. بعد از تاکسی گزینه ای که به ذهن می رسد اجاره ماشین در کیش است.
با توجه به وجود این منطقه زیبا در کشور و جاذبه های گردشگری، بازارهای خرید زیاد و برگزاری جشنواره های فصلی، افراد زیادی در طول سال برای سفر به این منطقه زیبای گردشگری اقدام می کنند.
از طرفی با توجه به شرایط خاص این منطقه سفر با ماشین اجاره ای باعث لذت بیشتر سفر و دیدن تمامی جاذبه های گردشگری می شود.
گشت و گذار با خودرو اجاره ای امکان تردد در تمام نقاط این منطقه را به فرد داده می شود، همچنین در کیش سیستم حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس وجود ندارد.
در کیش شرکت های زیادی وجود دارد که خودرو های لوکس و بروز را به متقاضیان کرایه می دهند. خودرو های اجاره ای در کیش با استقبال زیادی روبرو شده‌ اند و هزینه بسیار بالایی نیز دارند.
شما می توانید با اجاره خودرو در کیش رانندگی با ماشین های لوکس و گران قیمت دنیا را تجربه کنید، و با آنها به دیدن جاذبه های گردشگری کیش بروید.
قیمت اجاره خودرو در کیش بسته به شرکت ارائه دهنده خدمات و نوع خودرو می تواند متفاوت باشد، برخی از شرکت های اجاره ای در کیش این امکان را به مشتریان خود می دهند تا بتوانند به صورت آنلاین نیز خودرو مورد نظر خود را کرایه کنند.
برخی از هتل ها در کیش این امکان را برای میهمانان خود فراهم می کنند تا آنها بتوانند به راحتی ماشین مورد نظر خود را برای مدتی مشخص در کیش اجاره کنند.

مترو کیش

متاسفانه در جزیره کیش شبکه مترو وجود ندارد، اما می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی دیگری مانند دوچرخه و اسکوتر استفاده کنید، هرچند این ها وسیله تفریحی به حساب می آیند ولی برای پیمودن برخی از مسیرهای کوتاه در جزیره منایب هستند. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما به سایت تریپ مراجعه کنید.

مینی بوس های کیش

مینی بوس های کیش

مینی بوس های کیش

خوشبختانه در کیش علاوه بر تاکسی مینی بوس های مدرن نیز وجود دارد، که دو ویژگی بسیار خوب دارند. اولین ویژگی این مینی بوس ها قیمت ارزان و مقرون به صرفه آنهاست و دومین ویژگی آنها این است که تمام خیابان های اصلی کیش را تحت پوشش قرار می دهند.
در واقع تمام ایستگاه هایی که این مینی بوس ها تردد می کنند اکثرا از جاذبه های تفریحی و گردشگری کیش گذر می کنند، بر خلاف دیگر شهرها در ایران مینی بوس ها در کیش بسیار خلوت هستند، و خبری از شلوغی نیست.

مسیرتردد مینی بوس های کیش از طریق دو خط انجام می شود که در ذیل به آن اشاره می کنیم:

مسیرتردد شماره یک : مسیر اول مینی بوس های کیش از ایستگاه میرمهنا آغاز شده و در ادامه پس از گذشتن ایستگاه های مرکز خرید گلدیس، بازار ونوس، میدان ساحل، بازار مروارید، مرکز خرید پردیس و ... در آخر به ایستگاه پارک دلفین ها  در کیش ختم می شود.

مسیر تردد شماره دو : در این مسیر مینی بوس ها حرکت خود را ابترا از جلوی پارک دلفین ها آغاز کرده سپس بعد از عبور از مرکز خرید مرجان، میدان داریوش، میدان ساحل، مرکز خرید مروارید، میدان امیر کبیر و ...در آخر شما را در همان ایستگاه ابتدایی پیاده خواهد کرد.

نرخ کرایه مینی بوس ها در کیش برای مسیرهای بلند و یا کوتاه از صبح ساعت 6 تا 1 بامداد برای هر نفر سه هزار و پانصد تومان است. و برای تمامی مسیرهای بلند و یا کوتاه از ساعت 1 بامداد تا شش صبح مبلغ 5 هزار تومان می باشد.

آب و هوای جزیره کیش 

جزیره کیش دارای آب و هوای استوایی و نیمه گرمسیری است و دمای هوا در زمستان 5 درجه و تابستان تا 40 درجه سانتیگراد می باشد، به جرات می توان گفت جزیره کیش یکی از زیباترین شهرهای منطقه خلیج فارس است. 

سوالات متداول در باره ی سفر با تاکسی در کیش 

در کیش چند مدل تاکسی وجود دارد ؟

در کیش سه مدل تاکسی وجود دارد، یکی تاکسی های سفید رنگ دربستی، یکی تاکسی های زرد رنگ خطی ثابت و دیگری تاکسی های اینترنتی هستند.

علاوه بر تاکسی در کیش با چه وسیله نقلیه عمومی می توان تردد کرد؟

علاوه بر تاکسی شما می توانید از مینی بوس برای گشت و گذار در کیش استفاده کنید که هم هزینه های ارزان تری دارند و هم در تمام شهر در تررد هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc