https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی ازمیر ترکیه

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 راهنمای سفر

جاهای دیدنی ازمیر ترکیه

آیا می‌دانید ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه است و یکی از مقاصد اصلی گردشگران به شمار می‌رود؟ این شهر که در غرب ترکیه واقع شده، به دلیل پیشینه تاریخی‌اش،‌ جاذبه‌های باستانی بسیاری دارد و طبیعت آن نیز بسیار چشمگیر و منحصربه‌فرد است. دوست دارید بدانید ازمیر چه دارد، بهترین جاهای دیدنی ازمیر کجاست و گردشگران در سفر به ازمیر، از چه جاهایی دیدن می‌کنند؟ در این مقاله، جاهای دیدنی ازمیر در ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم تا یک برنامه جامع و کامل برای سفر به این شهر بچینید. از آنجا که ازمیر یک شهر باستانی در مجاورت دریا است، رضایت کلیه افراد را جلب می‌کند. اگر به طبیعت علاقه‌مند باشید و هم بازدید از اماکن تاریخی و باستانی را دوست داشته باشید، در سفر به ازمیر ناامید نخواهید شد. در صورتی که چند دقیقه از وقت باارزشتان را صرف مطالعه مطلب پیش رو کنید، پاسخ به سوال «در سفر به ازمیر کجا بریم؟» را پیدا خواهید کرد.

نمایی از شهر ازمیر

نمایی از شهر ازمیر

آثار تاریخی ازمیر؛ از برج ساعت تا شهرهای باستانی

جاهای دیدنی ازمیر به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. مقاله را با معرفی آثار تاریخی و باستانی این شهر آغاز می‌کنیم و سپس به جاذبه‌های طبیعی و تفریحی، سواحل و موزه‌های ازمیر می‌پردازیم. مهم ترین آثار تاریخی در ازمیر از این قرار است:

  • برج ساعت: این برج در سال 1901 به مناسبت بزرگداشت بیست و پنجمین سالروز تاج‌گذاری سلطان عبدالحمید دوم ساخته شد و ارتفاع آن به 25متر می‌رسد. برج ساعت در حال حاضر نماد اصلی شهر ازمیر محسوب می‌شود.
  • آسانسور: از قدیمی‌ترین بناهای ازمیر است که در سال 1907 برای تسهیل در رفت‌وآمد مردم ساخته شد. چند سال قبل در بالای این بنا یک کافی‌شاپ احداث شد تا مردم بر فراز شهر ازمیر از خوردن و نوشیدن لذت ببرند.
  • قلعه کادیفه کاله: قلعه پاگوس یا کادیفه کاله در دوره یونان باستان به منظور حفاظت از شهر ازمیر و دریای اژه ساخته شد. ارتفاع این قلعه 186متر است و نمای خارق‌العاده‌ای از ازمیر را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.
  • شهر باستانی آگورا: از باستانی‌ترین جاذبه‌های ازمیر است که قدمت آن به چهار هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. طاق‌ها، تالارها و ساختمان‌های باقی‌مانده در این شهر،‌ سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.
  • مسجد حصار: در قرن 16 میلادی ساخته شد و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد ترکیه به شمار می‌رود.
  • تئاتر هیراپولیس: منطقه باستانی پاموک کاله جاذبه‌های بسیاری دارد که یکی از آن‌ها تئاتر هیراپولیس است. این تئاتر روباز حدود 20هزار نفر ظرفیت دارد. اگرچه بخش عظیمی از آن در زلزله قرن هفتم آسیب دید؛ اما بازسازی‌های انجام شده طی سال‌های 2004 تا 2014 از تخریب بیشتر این بنا جلوگیری کرده است.
  • کلیسای سنت پولیکارپ: این کلیسا در قرن 17 ساخته شد و در قرن 19 توسط ریموند چارلز پره مورد بازسازی قرار گرفت. معماری کلیسای سنت پولیکارپ بسیار زیبا است و این سازه یکی از جاهای دیدنی ازمیر به شمار می‌رود.

این جاذبه‌های تاریخی و باستانی فقط گوشه‌ای از زیبایی های ازمیر هستند و بخشی از تاریخ این منطقه را به نمایش می‌گذراند. اگر عاشق آثار باستانی و معماری جذاب آن‌ها هستید، شهر ازمیر تمام انتظارات شما را برآورده می‌کند.

بهترین مکان‌ها برای طبیعت‌گردی و تفریح در ازمیر

طبیعت ازمیر نیز به اندازه سواحل و مناطق باستانی آن زیبا و منحصربه‌فرد است؛ همچنین ازمیر پارک‌ها و مراکز تفریحی بسیاری نیز دارد. در این بخش با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهید شد.

  • روستای شیرینجه با خانه‌های سفید و مراتع و تاکستان‌های مشهور
  • پارک آبی ازمیر، مکانی هیجان‌انگیز برای کودکان و بزرگسالان
  • باغ وحش ازمیر با بیش از 1000 نوع گونه جانوری
  • تله کابین ازمیر با ارتفاع بیش از 420متر از سطح زمین

اگر برای تفریح یا طبیعت‌گردی به ازمیر سفر کنید، با شگفتی‌های بسیاری روبه‌رو خواهید شد. امکان ندارد گردشگران در این شهر احساس خستگی و بی‌حوصلگی کنند؛ زیرا ازمیر همه معیارهای یک شهر توریستی را در خود جای داده است.

معروف ترین سواحل ازمیر

شهر ازمیر در کنار دریای اژه واقع شده و سواحل متعدد و زیبایی دارد. گردشگران بسیاری در فصول بهار و تابستان برای شنا و استفاده از امکانات تفریحی به این شهر سفر می‌کنند. در این بخش با تعدادی از بهترین سواحل ازمیر آشنا می‌شویم.

  • ساحل ایلیچا: حمام‌های لجن این ساحل سفیدرنگ شهرت فراوانی دارند. انواع تفریحات از قبیل موج‌سواری، پاراگلایدر، چتربازی و کایت‌سواری نیز در این ساحل در دسترس است.
  • ساحل چشمه: انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی در ساحل چشمه پیدا می‌شود. این ساحل در تابستان‌ها شاهد حضور گردشگران زیادی از سراسر دنیا است.
  • ساحل فوکا: در شمال شهر ازمیر قرار گرفته و میزبان فوک‌های کمیاب است. سواحل عمومی و خصوصی متعددی در فوکا وجود دارد و قایق‌سواری یکی از اصلی‌ترین تفریحات این ساحل محسوب می‌شود.
  • ساحل پیرلانتا: ساحل سفیدرنگ پیرلانتا از زیباترین سواحل ازمیر و معروف‌ترین مکان برای موج‌سواری است.

ازمیر یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای لذت بردن از تفریحات آبی و ساحلی است. حتی قدم زدن یا آفتاب گرفتن در کنار سواحل ازمیر، حال و هوای خاص خود را دارد.

سواحل ازمیر

نمایی از سواحل ازمیر

موزه های ازمیر؛ فرصتی برای آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه

از آنجا که ازمیر یکی از شهرهای قدیمی ترکیه است، موزه‌های بسیاری نیز در آن جای گرفته‌اند. هر یک از این موزه‌ها بیانگر دوره‌ای از تاریخ هستند و اشیا و مدارک متعددی داخل آن‌ها به نمایش گذاشته شده است. در ادامه تعدادی از موزه‌های ازمیر را به شما معرفی می‌کنیم.

  • موزه آتاترک: ساختمان این موزه در محله آلسانجاک، در ابتدا محل اقامت فرماندهان نظامی بود و سپس به محل اسکان موقت آتاترک تبدیل شد. لوازم شخصی و یادگاری‌های آتاترک در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. 
  • موزه کی: این موزه محلی برای نمایش ماشین‌های لوکس و قدیمی است. قدمت یکی از ماشین‌های موزه کی به سال 1800 میلادی برمی‌گردد.
  • موزه تاریخ و هنر ازمیر: یکی از جذاب‌ترین موزه‌های ترکیه است که اشیای باستانی و معاصر بسیاری در آن جای گرفته‌اند. در این بین می‌توان به سکه‌های یونانی و مجسمه‌های رومی اشاره کرد.
  • موزه آگورا: این موزه روباز در شهر باستانی آگورا قرار گرفته و شامل آثار باقی‌مانده از دوره یونان و روم باستان است.
  • موزه باستان‌شناسی ازمیر: این موزه در سال 1924 افتتاح شد. گنجینه‌های بسیاری در موزه باستان شناسی ازمیر به نمایش گذاشته شده‌اند که قدمت آن‌ها به عصر برنز برمی‌گردد.
  • موزه تاریخ طبیعی ازمیر: این موزه در روهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به روی عموم باز است و از بخش‌های مختلفی مانند دیرینه شناسی، پرندگان، سنگ شناسی،‌ گیاهان،‌ فسیل‌ها و حیوانات تشکیل شده است.

اغلب این موزه‌ها از صبح تا عصر باز هستند و برای ورود به آن‌ها باید مبلغ مشخصی پرداخت کنید. در بازدید از موزه‌های ازمیر با تاریخ و گذشته ترکیه آشنا می‌شوید و آثار و اشیای گرانبها و شگفت‌انگیزی مشاهده می‌کنید.

بهترین مراکز خرید ازمیر و بازارهای آن را بشناسید

ترکیه یکی از بهترین کشورها برای خرید است؛ زیرا بازارها و مراکز خرید بسیاری دارد که انواع اجناس در آن‌ها پیدا می‌شوند. در این بخش تعدادی از مطرح‌ترین بازارهای ازمیر را نام می‌بریم.

  • بازار کمرالتی
  • بازار کیزلارگاشی هانی
  • مرکز خرید آگورا
  • مرکز خرید بورنووا
  • اوت لت سلوی

بازارهای کمرالتی و کیزلارگاشی هانی فقط یک مرکز خرید نیستند؛ بلکه از دیدنی‌ترین جاهای ازمیر به شمار می‌روند. قدمت این بازارها به دوره عثمانی می‌رسد و شما می‌توانید انواع وسایل سنتی و لوکس را در مغازه‌های آن‌ها پیدا کنید. در سایر مراکز خرید ازمیر نیز انواع برندهای مطرح دنیا شعبه دارند و برای خرید اجناس اصل، محل بسیار مناسبی هستند.

سفری فراموش نشدنی به ازمیر را تجربه کنید!

در این مقاله تلاش کردیم تا جاهای دیدنی ازمیر ترکیه را معرفی کنیم و به سوال «در سفر به ازمیر کجا بریم؟» پاسخ دهیم. تعدادی از زیباترین و مشهورترین اماکن دیدنی از جمله مکان‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی شهر ازمیر را به شما عزیزان معرفی کردیم. شما می‌توانید با توجه به بودجه، سلیقه و مدت زمان اقامت خود در ازمیر، جاذبه گردشگری موردعلاقه‌تان را از این لیست انتخاب کنید و به سراغ آن بروید. ازمیر شهری منحصربه‌فرد و تماشایی است که می‌توانید چندین بار به آن سفر کرده و از جذابیت‌هایش لذت ببرید. همین حالا برای رزرو تور ازمیر دست به کار شوید و با استفاده از امکاناتی که در سایت تریپ در اختیارتان گذاشته شده است، تور موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید. کلیه خدمات گردشگری اعم از خرید تور خارجی، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در سایت تریپ موجود است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc