https://gateway.trip.ir/api/

معرفی تورهای جذاب نوروز 1401

به روز رسانی: 15 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

معرفی تورهای جذاب نوروز 1401

تورهای سریلانکا جذاب تر هستند یا تورهای مالدیو؟ برای نوروز به چه کشورهایی سفر کنیم؟ اینگونه سوالات و سوالاتی شبیه به این همیشه در نزدیک شدن به عید نوروز در ذهن ما ایجاد می شوند، اگر می خواهید از جذاب ترین تورهای نوروزی را بشناسید با ما در این مقاله همراه شوید.
سریلانکا کشوری جزیره ای در اقیانوس هند است، که در 30 کیلومتری جنوب شرقی هند قرار دارد. دارای کوه هایی در جنوب مرکزی است. 
سریلانکا توسط اقیانوس هند، خلیج مانار، تنگه پالک احاطه شده است و در مجاورت هند و مالدیو قرار دارد. سریلانکا شامل دشت های ساحلی در شمال و تپه ها و کوه ها در داخل آن است.
مالدیو نیز یکی دیگر از مکان های جذاب و دیدنی است که در جنوب غربی سریلانکا و هند واقع شده است یک کشور مجمع الجزایری واقع در اقیانوس هند و همچنین کوچکترین کشور آسیا است.
این کشور جزیره ای در جغرافیا خود منحصر به فرد است، با بیش از 26 جزیره مرجانی طبیعی، 200 جزیره مسکونی محلی و هزاران جزیره مرجانی است، گشت و گذار در اطراف بسیاری از جزایر مرجانی در مالدیو یک تجربه عالی است.

تورهای خارجی نوروز ۱۴۰۱

تورهای خارجی نوروز ۱۴۰۱

چرا باید در نوروز به سریلانکا سفر کرد ؟

سریلانکا مکانی عالی برای بازدید علاقه مندان به ورزش های آبی و حیات وحش و پناهگاهی برای علاقه مندان به تاریخ است. تور سریلانکا یکی از جذاب ترین تورهای گردشگری به حساب می آید.
بازدیدکنندگان می توانند سواحل شگفت انگیز، تورهای سافاری، پیاده روی در شهرهای باستانی را کاوش کنند، سریلانکا واقعاً یک جادوگر است و با جاذبه های گردشگری برتر خود، علایق هر مسافری را برآورده می کند. کشور جزیره ای کوچک مملو از فعالیت های ماجراجویی مانند موج سواری و پیاده روی است.

غذای شگفت انگیز

سریلانکا دارای غذاهای متمایز با طعم ادویه های عجیب و غریب است. کوتو یک غذای خیابانی محبوب با نان روتی خرد شده و معمولاً تخم مرغ، گوشت، سبزیجات و سالنا یک سس تند در کنار آن است. 
از آنجایی که یک کشور جزیره‌ای است که توسط آب ‌های غنی احاطه شده است، غذاهای دریایی یکی از برجسته ‌ترین غذاهای سریلانکا هستند.

حیوانات کمیاب در سریلانکا

سریلانکا دارای 26 پارک ملی و دو پارک دریایی است. معروف ترین پارک ملی آن یالا، دارای بالاترین تراکم پلنگ در جهان، 215 گونه پرنده، تمساح و خزندگان دیگر است. 
جزیره کبوتر مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند که به دنبال تجربه زندگی دریایی اطراف جزیره هستند. صخره ‌های جزیره از حدود 100 گونه مرجان رنگارنگ و تا 300 گونه ماهی صخره ‌ای تشکیل شده است که غواصی در این آب‌ها را به تجربه ‌ای باورنکردنی تبدیل می ‌کند. یک سافاری سه روزه در یالا منجر به مشاهده پلنگ های بی نظیر آسیایی می شود.
لاک پشت های سبز، پوزه عقابی، لاک پشت چرمی و ریدلی زیتونی در آب های اطراف سریلانکا زندگی می کنند و برای تخم گذاری به ساحل می آیند.
حدود 5 هزار فیل در سراسر سریلانکا زندگی می کنند. می ‌توانید آن ‌ها را در پارک‌ هایی مانند پارک ملی گال اویا، یکی از بهترین مکان‌  ها برای دیدن حیوانات  یا یالا، که محل زندگی حدود 350 فیل است، ببینید.

سواحل باشکوه

سریلانکا با بسیاری از سواحل شنی دست نخورده با درختان نخل و آب های فیروزه ای، بکرترین خطوط ساحلی آسیا را دارد. که می توانید در آن ها شنا کنید و زیر آفتاب دلپذیر آن دراز بکشید و لذت ببرید.

نرخ تورسریلانکا نوروز 1401

نهنگ ها و دلفین ها

سریلانکا احتمالا تنها جایی در جهان است که می‌ توانید گونه ‌ای از بزرگترین پستاندار خشکی جهان، فیل و بزرگترین پستاندار آبی، نهنگ آبی را مشاهده کنید.
 پنج گونه نهنگ، از جمله نهنگ آبی و نهنگ مینک، دائما در دریا های نزدیک Kalpitiya دیده می شود. اگر خوش شانس باشید، می توانید دلفین های اسپینر را نیز تماشا کنید.

مناظر زیبا 

فراوانی گیاهان و جانوران سریلانکا به این معنی است که مسیرهای طبیعی زیبایی دارد، با مناظر و آبشارهای خیره کننده، کوه ‌های مه آلود که در میان ابرها برمی ‌خیزند، دامنه ‌های تپه ‌ای پوشیده از شالیزارها چای است.  گاهی طاووس ها یا آهوان از مسیر شما عبور می ‌کنند. برای اطلاع از تور سریلانکا نوروز 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید.

مثلث فرهنگی

مثلث فرهنگی مجموعه ای از شهرهای باستانی، آثار باستانی و بناهای مذهبی است که تمدن اولیه سریلانکا را به نمایش می گذارد. این مثلث از سه شهر کندی، انورادهاپورا و پولونارووا تشکیل شده است.
 بازدیدکنندگان می توانند سیگیریا، یک قلعه صخره ای باستانی، معابد غار دامبولا و میهینتال را که زادگاه بودیسم در سریلانکا است، را بازدید کنند.

مزارع چای سریلانکا

از اولین بوته چای که در سال 1867 کاشته شد، سریلانکا چهارمین تولیدکننده چای است. کشور چای سریلانکا که در اصل سیلان نامیده می ‌شود، منظره ‌ای از مزارع سبز است که در آن افراد به طرز ماهرانه ‌ای برگ‌ های چای را برداشت می ‌کنند و آن‌ ها را در کیسه‌ هایی که از سرشان آویزان است می ‌اندازند.

تاریخ غنی

تاریخ سریلانکا به 34 هزار سال پیش برمی گردد. برای قرن ها، کشور به پادشاهی های باستانی تقسیم می شد که گهگاه توسط همان پادشاه کنترل می شد.
در سال 1505، بخشی از آن توسط پرتغالی ‌ها، سپس هلندی ‌ها در نیمه اول قرن هفدهم و سپس بریتانیایی‌ ها که صنعت چای را در طول دوره کنترل خود تأسیس کردند، تحت استعمار قرار گرفت.
 سریلانکا در سال 1948 استقلال خود را به دست آورد، سپس در سال 1972 به جمهوری تبدیل شد. از سال 1983 تا 2009، این کشور درگیر یک جنگ داخلی طولانی بود.

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

موقعیت این کشور نزدیک به خط استوا به این معنی است که حداقل درجه حرارت در سریلانکا در طول سال نسبتاً ثابت باقی می ماند.
مناطق ساحلی آن میانگین دمای روز در حدود 26 تا 30 درجه سانتیگراد است. در گرمترین بخش روز، اغلب می توانند تا 30 درجه سانتیگراد بالا بروند.
دما با افزایش ارتفاع کاهش می یابد و مرتفع‌ ترین بخش ‌های جزیره، به طور متوسط دمای خفیف 14 تا 17 درجه سانتی ‌گراد است. شب ‌ها در تپه‌ ها می‌ تواند کاملاً سرد باشد و دمای هوا گاهی اوقات نزدیک به انجماد می ‌شود.
رطوبت اغلب در همه جا بالاست، گاهی اوقات در جنوب غربی تا 90 درصد افزایش می یابد و در بقیه جزیره به طور متوسط بین 60 تا 80 درصد است.

سفر به مالدیو در نوروز 1401

سفر به مالدیو در نوروز 1401

چرا باید به مالدیو در نوروز سفر کرد؟

هزار دلیل برای سفر به مالدیو وجود دارد، بسیاری از مردم مالدیو را رمانتیک ترین مکان روی زمین نامیده اند. برخی دیگر می گویند که اقیانوس اطراف آن یکی از زیباترین اقیانوس های جهان است. تور مالدیو نوروز 1401 می تواند تجربه ای شگفت انگیز برای شما و خانواده شما باشد.
در هر صورت، قطعاً می توان گفت که هیچ کس هرگز از مالدیو ناامید نمی شود، انزوا و آرامش جزایر را کشف کنید و از این فرصت استفاده کنید تا کمی برای خود وقت بگذارید و ذهن خود را از همه چیز دور کنید. در وسط اقیانوس هند، منظره ای جادویی را خواهید دید.

سواحل خیره کننده

به محض ورود به ساحلی در مالدیو، مجذوب محیط زیبا و رنگ های جادویی اقیانوس خواهید شد. تصویری که گاهی اوقات به سختی می توان آن را در قالب کلمات بیان کرد.
حسی از فضا، بی نهایت اقیانوس و همچنین مناظر بی نظیری را خواهید دید که در هیچ جای دیگری نخواهید دید. برای توصیف این مجمع ‌الجزایر، که بدون شک یکی از ماندگار ترین تعطیلات شما خواهد بود، باید برای گفتن صفت‌ های بی نظیرش بسیار تلاش کنید.

موجودات دریایی در مالدیو

قبل از اینکه با یک دلقک ماهی روبرو شوید، نیازی به شنا کردن طولانی در دریای مالدیو نیست ممکن است در چند قدمی شما باشد. مطمئناً از شفافیت و تنوع ماهی های دریایی مالدیو مجذوب خواهید شد.

رمانتیک ترین مکان روی زمین

سفر به مالدیو رویایی است که به حقیقت پیوسته است، هر استراحتگاه زیبایی خود را دارد که در یک جزیره مجزا قرار دارد و آرامش منحصر به فردی را برای ساکنان خود فراهم می کند.
این یک مکان عالی برای استراحت و گذراندن زمان با کسانی است که دوستشان دارید. تصور کنید که هر روز در جزیره ای خصوصی بیدار می شوید که اطراف آن را درختان نخل ، دریای آبی نیلگون و ماسه های سفید نرم و بکر احاطه کرده است. مالدیو جایی است که شما با عزیزان خود خاطرات جادویی ایجاد می کنید.

دریای شگفت انگیز

هیچ سفری به مالدیو بدون غوطه ور شدن در آب های مملو از حیات دریایی غنی کامل نخواهد بود. مالدیو به خاطر هزاران جانور دریایی شگفت‌ انگیزش شهرت جهانی دارد و یکی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان محسوب می ‌شود.
استراحتگاه‌ هایی با صخره‌ های فوق ‌العاده جذاب هستند، آزادانه در اقیانوس هند در میان مجموعه‌ های رنگارنگ مرجان‌ ها، لاک ‌پشت ‌های دریایی، کوسه‌ های صخره ‌ای، ماهی ‌ها و بسیاری از گونه ‌های دیگر زیر آب شنا کنید.

ویلاهای لوکس مالدیو

ویلاهای روی آب در سرتاسر دنیا هستند اما نباید ویلاهای مالدیو را از دست بدهید. هر فردی باید حداقل یک بار در زندگی خود اقامت در این ویلاها را تجربه کند.
بیدار شدن با منظره ای پارانومیک دریای فیروزه ‌ای وسیع تنها با صدای امواجی که به استراحتگاه شما می ‌پیچد و نسیم ملایم دریایی که به صورت شما می ‌وزد، در حالی که طلوع درخشان خورشید را تماشا می ‌کنید.
اصطلاح "بهشت گرمسیری" به مالدیو که به دلیل سواحل زیبا با شن‌ های سفید درخشان، دریای لاجوردی زیبا و آسمان صاف گفته می شود.

بهترین زمان برای بازدید از مالدیو

بهترین زمان برای بازدید از مالدیو

بهترین زمان برای بازدید از مالدیو

بهترین زمان برای سفر به مالدیو از آذر تا فروردین است. کشور جزیره ای در تمام طول سال گرم و آفتابی است، اما شامل یک فصل خشک و یک فصل مرطوب و بارانی است.
بازدید از هر فصل مزایا و معایبی دارد، به لطف بارش کم و دمای مطبوع متأسفانه، فصل پاییز و زمستان شلوغ ترین زمان سال نیز هست و به همین دلیل، نرخ استراحتگاه ها نیز گران است.

چکیده

کشورهای زیادی برای گشت و گذار در نوروز وجود دارد، اما ما جذاب ترین تورهای نوروزی را در این مقاله به شما معرفی کرده ایم.
مالدیو و سریلانکا به دلیل سواحل ماسه ای و آب های نیلگون و شفافشان بسیار معروف هستند، شما می توانید بهشت واقعی را در این و مکان جذاب ببینید، و در آب های نیلگون آن ها شنا کنید و روی سواحل شنی نرم و سفید آن ها استراحت کنید.
سریلانکا در مقایسه با مالدیو از نظر مناظر، طبیعت، گیاهان، جانوران و معماری بسیار متنوع ‌تر است. سریلانکا با جشن گرفتن بسیاری از سنت ها و آداب و رسوم فرهنگی، مکان مناسبی برای تجربه سفر با بهترین طبیعت است.

سوالات درباره ی تورهای جذاب نوروز 1401

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا کی می باشد ؟

موقعیت این کشور نزدیک به خط استوا به این معنی است که در تمام فصول سال درجه حرارت در سریلانکا نسبتاً ثابت باقی می ماند و شما می توانید در هر زمان به این کشور زیبا سفر کنید.

جزیره مالدیو به چی معروف است؟

اصطلاح "بهشت گرمسیری" به مالدیو داده شده به دلیل سواحل زیبا با شن‌ های سفید درخشان، دریای لاجوردی زیبا و آسمان صاف این جزیره است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc