https://gateway.trip.ir/api/

جزیره بیوک آدا استانبول ترکیه + عکس و جاهای دیدنی

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

جزیره بیوک آدا استانبول

جزیره بیوک آدا (Büyükada) بزرگترین جزیره استانبول و جزء پربازدیدترین جزایر ترکیه به شمار می رود. بویوک آدا که در زبان ترکی به معنای «جزیره بزرگ» است، در واقع بزرگ‌ترین جزیره در بین مجموعه جزایر پرنس در دریای مرمره محسوب می‌شود که در نزدیکی استانبول به مساحتی در حدود ۵ کیلومتر مربع به وجود آمده است. این جزیره زیبا و شگفت‌انگیز که مثل تکه گم شده‌ای از بهشت است، در مجاورت منطقه آدالار استان استانبول ترکیه قرار دارد. این جزیره در اواسط قرن بیستم به مکان محبوبی برای قشر مرفه یونانیان، یهودیان و ارامنه تبدیل شده بود تا از گرمای تابستان استانبول به هوای مطبوع جزیره بیوک آدا پناه ببرند. بنابراین این جزیره رمز و رازهایی از فرهنگ‌های مختلف را در دل خود جای داده است.

بیوک آدا که قبلا به عنوان Prinkopos و بزرگترین جزایر پرنس شناخته می شد، با زیبایی های طبیعی، جنگل های کاج، غنچه های قرمز بسیار چشمگیر و رنگارنگ پراکنده در سراسر جزیره، عمارت های تاریخی و موقعیت شهری آرام و به دور از هرج و مرج ترافیک جلب توجه می کند. بیوک آدا دارای چند ساحل کوچک است که می توانید در آب های خنک آن غوطه ور شوید. فضای ساحلی آن در تابستان بسیار عالی است و ساعات خلوت برای رفتن به جزیره بیوک آدا معروف ترین جزیره استانبول صبح روزهای وسط هفته است. البته که این جزیره زمستان‌های سردی دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر به استانبول و تور یک روزه جزیره بیوک آدا را دارید، حتماً فصل بهار یا تابستان را انتخاب کنید تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در این مقاله شما را با جزئیات بیشتری از جاهای دیدنی بیوک آدا، تفریحات و امکانات رفاهی مختلف آن آشنا می‌کنیم.


بیوک آدا کجاست؟

بیوک آدا که مرکز منطقه آدالار استانبول و همچنین دورترین منطقه از سرزمین ترکیه است، و تبعیدگاه شاهزادگان در دوره بیزانس بوده است. این شهر با دو تپه دیدنی خود، تپه Isa به ارتفاع 164 متر و Yücetepe به ارتفاع 202 متر، و همچنین دره ها و سواحل بین تپه ها متمایز است. مساحت جزیره بیوک آدا با 4.3 کیلومتر طول و 1.3 کیلومتر عرض به گونه‌ای است که می توان با پای پیاده یا با دوچرخه در اطراف جزیره رفت و آمد کرد.

با ورود به جزیره بیوک آدا می ‌توانید از خانه‌ های زیبای قدیمی عثمانی که اکنون با سازه‌ های مدرن ‌تر شلوغ شده ‌اند، شگفت ‌زده شوید. در مرکز جزیره شما می توانید سری به فروشگاه‌ ها، رستوران‌ ها بزنید و از مناظر طبیعی لذت ببرید. رستوران ها و مغازه های بیشتری در امتداد خیابان بازار و همچنین رستوران های غذاهای دریایی در امتداد ساحل وجود دارد. در سمت راست چند کافه، یک پارک، و اسکله برای کشتی‌ ها و قایق‌ های خصوصی وجود دارد.

در زیر لوکیشن جزیره بیوک آدا روی نقشه گوگل را مشاهده می‌کنید؛ همچنین می‌توانید فاصله بیوک آدا تا میدان تقسیم استانبول را از روی نقشه بهتر متوجه شوید:

موقعیت بیوک آدا روی نقشه گوگل

تاریخچه جزیره بیوک آدا

تاریخ بیوک آدا به قرن ششم میلادی باز می گردد. امپراطور بیزانس دوم در این جزیره صومعه‌ای با کمک شخصی به نام جاستین در سال 565 ساخته بود؛ این صومعه در پایان قرن هشتم توسعه و مرمت یافت. پس از آن، جزیره به محل تبعید تبدیل شد و شاهزادگان و دولتمردان به دلایلی مانند جنگ تاج و تخت و اختلافات سیاسی به جزیره تبعید می شدند. بعدها جزیره بیوک آدا تحت حاکمیت امپراطوری عثمانی، به مکانی آرام تبدیل شد. تا دوره ترکان جوان سلطان دوم در سال 1909 میلادی که پس از خلع عبدالحمیت، بیشتر مقامات کاخ دوباره به این جزیره تبعید شدند. در سال 1929، لئون تروتسکی، انقلابی مشهور روسیه توسط استالین به اینجا تبعید شد و در سال 1933 او در خانه خود در این جزیره ترور شد.

جزیره بیوک آدا، جزیره بدون خودرو در استانبول

در گذشته درآمد اصلی ساکنان این جزیره از راه ماهیگیری حاصل می‌شد. اما در اواخر دهه ۲۰۱۰ بود که پتانسیل‌های گردشگری بیوک آدا کشف شد و سفر یک روزه به این جزیره در بین مسافرانی که تور ترکیه و تور استانبول را برای مسافرت خانوادگی خود انتخاب کردند محبوبیت زیادی پیدا کرد. طبیعت بکر و شگفت‌انگیز این جزیره اجازه ورود وسایل نقلیه موتوری به آن را نمی‌دهد. به همین خاطر برای تردد در آن باید یا از دوچرخه یا از پای پیاده استفاده کنید. خود ساکنان این منطقه هم از خودروهای الکتریکی انرژی پاک یا دوچرخه برای عبور و مرور استفاده می‌کنند. البته تا سال ۲۰۲۰ امکان تردد در این جزیره با کالسکه هم وجود داشت، ولی به خاطر اعتراض حامیان حیوانات و تلف شدن تعداد زیادی اسب طی این سال‌ها، شهرداری این جزیره تصمیم گرفت به طور کلی کالسکه‌ها را جمع‌آوری کند.

قدم زدن در این جزیره به قدری لذت‌بخش است و حس خوبی را به شما القا می‌کند که شما را شیفته خودش خواهد کرد. کوچه‌های سرسبز و باصفا و ویلاهایی که با سبک معماری قرن نوزدهم در اینجا روی تپه‌ها بنا شده‌اند، حس و حال متفاوتی را برای علاقه‌مندان به معماری رقم می‌زند. به خصوص اگر تور استانبول نوروز را رزرو کرده باشید، قدم زدن از کنار گل‌های بهاری و استنشاق هوای پاک و تازه در کوچه‌های این جزیره می‌تواند سفر کوتاه و به یادماندنی به جزیره بیوک آدا را در دفترچه خاطرات شما ثبت کند.

جاذبه‌های دیدنی زیادی در این جزیره وجود دارد که می‌توانید یک روز کامل را به دیدن آن‌ها اختصاص دهید. اما مسیر دسترسی از استانبول به بیوک آدا چگونه است؟

چگونه باید به جزیره بیوک آدا برویم؟

برای رفتن به جزیره بیوک آدا باید خودتان را به یکی از اسکله‌های استانبول از جمله اسکله کاباتاش، کادیکوی، آمینونو، بوستانچی یا اتوبوسی برسانید. سپس باید از طریق قایق‌ها یا اتوبوس‌های دریایی که در ایستگاه‌های مخصوص این اسکله‌ها پهلو گرفته‌اند، پس از طی کردن مسیر آبی ۱ ساعته، خودتان را به این جزیره زیبا و دیدنی برسانید. همچنین می توانید با خرید تور یک روزه با تور به بیوک آدا بروید. اگر می‌پرسید چگونه از میدان تکسیم به جزیره بیوک آدا برویم باید بگوییم با اسیتفاده از تاکسی یا مترو خود را به اسکله کاباتاش برسانید و سپس از آنجا با کشتی به سمت بیوک آدا بروید. در مورد رفتن به جزیره بیوک آدا این نکات را در نظر داشته باشید:

  • برای رسیدن به جزیره بیوک آدا، باید از قایق Mavi Marmara استفاده کنید که از بنادر کاباتاش (سمت اروپایی) و Bostancı (سمت آسیایی) به طور منظم حرکت می کنند.
  • ساعت حرکت کشتی بیوک آدا از کاباتاش: کشتی ها از ساعت 9 صبح حرکت خود را آغاز می کنند و تا 7 عصر به جزیره بیوک آدا رفت و آمد دارند.
  • سفر با قایق ها حدود 40 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد. همچنین می‌توانید با کشتی های اتوبوسی معمولی از کاباتاش استفاده کنید که ارزان ‌تر است. ساعت حرکت کشتی به جزیره بیوک آدا از صبح تا بعد از ظهر می باشد، اما کمی بیشتر طول می ‌کشد زیرا ابتدا در Bostancı، در سمت آسیایی، در مسیر جزیره و بازگشت توقف می‌ کند.
  • با کشتی اتوبوس دریایی از Kadiköy، Bostancı، Sirkeci و کاباتاش به بیوک آدا، بزرگترین جزیره از 9 جزیره به نام The Prince Islands برسید. 
  • سوار شدن روی این کشتی ها لذت خاص خودش را دارد؛ شما می توانید در حالی که چای و شیرینی ترکی میل می‌کنید، از تماشای مرغ های دریایی و مناظر دیدنی اطراف لذت ببرید.

میدان اصلی بیوک آدا

نمایی از میدان اصلی جزیره بیوک آدا

قیمت بلیط کشتی بیوک آدا چقدر است؟

شما می توانید با پرداخت هزینه 15 تا 20 لیر خودتان را از اسکله کاباتاش به جزیره بیوک آدا برسانید. نکته مهم اینجاست که وقتی از کشتی پیاده شدید، حتما ساعت بازگشت آخرین کشتی به استانبول را پرس و جو کنید تا در موعد مقرر بتوانید به کشتی بازگشت برسید. در نظر داشته باشید اگر خودتان به جزیره بیوک آدا بروید هزینه کمتری را متحمل می شوید تا بخواهید با تور به این جزیره سفر کنید. هتل های استانبول و کانترهای گردشگری این شهر تور یک روزه بیوک آدا را به فروش می رسانند، اما خودتان می توانید از هر کجای استانبول به اسکله کاباتاش رفته و با کشتی به بیوک آدا بروید. بدین ترتیب در هزینه سفر خود هم صرفه جویی کرده اید.

جاهای دیدنی جزیره بیوک آدا

پس از ورود به جزیره بیوک آدا، با تماشای ساختمان‌های قدیمی و رنگارنگی که روی تپه‌های سرسبز جنگلی بنا شده‌اند، شگفت‌زده خواهید شد. هم می‌توانید با پای پیاده و هم کرایه دوچرخه، از کوچه و خیابان‌های سرسبز و زیبای این جزیره عبور کنید و از جاذبه‌های گردشگری جزیره بیوک آدا لذت ببرید. برای رفتن به رستوران، کافه و هتل‌های این منطقه هم باید به بخش شمالی جزیره بروید. اما این جزیره چه جاهایی برای دیدن دارد و در تور یک روزه سفر به بیوک آدا فرصت بازدید از کدام جاذبه‌های گردشگری را نباید از دست داد؟

خیابان‌گردی در جزیره بیوک آدا

در فصل بهار، خیابان‌های بیوک آدا پر از گردشگر است؛ زیرا در این فصل هوا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است که بخواهد شما را اذیت کند. هرچند این جزیره بخشی از استانبول محسوب می‌شود، ولی فضای آن خیلی متفاوت‌تر از آن چیزی است که در شهرهای بزرگی مثل استانبول می‌توان دید. از اولین لحظه‌ای که وارد جزیره می‌شوید، آرامش و جو شگفت‌انگیز آن را به خوبی احساس خواهید کرد. می‌توانید با پای پیاده در خیابان‌ها بگردید یا یک دوچرخه را با پرداخت ۲۰ تا ۴۰ لیر کرایه کنید. دوچرخه‌سواری در خیابان‌های پر از عطر گل‌های رنگارنگ بیوک آدا تجربه به یاد ماندنی برایتان رقم می‌زند.

اگر از رکاب زدن خسته شده‌اید و می‌خواهید کمی استراحت کنید، می‌توانید از خدمات فروشگاه‌هایی که در سراسر جزیره وجود دارد استفاده کرده و خوراکی تهیه کنید. بستنی‌فروشی‌های زیادی هم در این جزیره وجود دارد، ولی اگر طرفدار یک بستنی خاص و خوشمزه هستید ما به شما «بستنی‌فروشی یونس دوندورما» را پیشنهاد می‌کنیم. یک خانواده محلی این بستنی‌فروشی را اداره کرده و بستنی‌هایشان را از میوه‌های تازه تهیه می‌کنند.

جزیره بیوک آدا

نمایی از جزیره بیوک آدا در استانبول

خانه تروتسکی

بعد از قدم زدن یا دوچرخه‌سواری در خیابان‌های زیبای جزیره، بازدید از خانه تروسکی را فراموش نکنید. خانه‌ای که در گذشته به عنوان عمارت سواستوپل شناخته می‌شود و ساخت آن به اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد. پس از اینکه لئون تروتسکی (فعال و سیاست‌مدار مارکسیست) به استانبول نقل مکان کرد، در این خانه سکونت گزید. از همان زمان این خانه در بین مردم به «خانه تروتسکی» مشهور شد. ساختمان زیبایی که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از دریا و فضای سبز دارد. گفته می‌شود که تروتسکی بسیاری از کتاب‌های خودش را در زمان سکونت در جزیره بیوک آدا نوشته است. البته متأسفانه نمی‌توانید از داخل این خانه بازدید کنید، ولی نمای شگفت‌انگیزی برای عکاسی دارد. البته خانه تروتسکی در آینده قطعاً می‌تواند به یک موزه هم تبدیل شود.

یتیم‌خانه یونانی

وقتی خانه تروتسکی را ترک کردید، می‌توانید یک دوچرخه کرایه کنید و با رکاب زدن دو کیلومتر آن طرف‌تر به جاذبه گردشگری دیگر جزیره برسید. در طول مسیر سرسبزی که پیش روی شماست، نه تنها از رکاب زدن خسته نخواهید شد، بلکه هر چه می‌گذرد بیشتر شیفته این جزیره زیبا می‌شوید. انتهای این مسیر دو کیلومتری، یتیم‌خانه یونانی را خواهید دید که تاریخ بسیار جالبی در پس آن وجود دارد. این ساختمان در اصل به عنوان یک هتل توسط معمار معروف الکساندر والوری در اواخر قرن ۱۹ بنا شده بود؛ اما به این دلیل که نتوانست مجوزهای لازم را از عبدالحمیت بگیرد این ساختمان را برای فروش گذاشتند. پس از آن، مالک جدید این ساختمان هم که از خانواده های ثروتمند جامعه یونانی بودند، این بنا را فروختند و در نهایت بین سال های 1911-1964 به عنوان یتیم خانه یونانی مورد استفاده قرار گرفت. سرانجام یتیم‌خانه یونانی در سال ۱۹۶۴ تعطیل شد و از آن زمان تاکنون فعالیتی ندارد.

این یتیم‌خانه تماماً از چوب ساخته شده و یکی از بزرگترین ساختمان های چوبی جهان به شمار می‌رود. یتیم خانه یونانی از جمله سازه های باشکوهی است که هنگام آمدن به بیوک آدا باید از آن دیدن کنید. این بنا در تپه عیسی قرار دارد و مکانی با چشم اندازهای باشکوه است. افراد محلی داستان‌های وحشتناکی درباره این یتیم‌خانه روایت می‌کنند که شنیدنی است. به علت خطر ریزش بنا نمی‌توانید به داخل آن بروید، اما با رفتن به این مکان شگفت‌انگیز از یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های چوبی جهان دیدن خواهید کرد.

این ساختمان بزرگ که 30 سال است خالی از سکنه است، با وجود قدمت نزدیک به یک قرن، با معماری تاریخی خود زمان را به چالش می کشد. در قبرستان کوچکی در نزدیکی صومعه کشیشانی را می‌بینید که در آنجا کار می کنند.

صومعه سنت جورج کودوناس

یکی دیگر از اماکن تاریخی جزیره بیوک آدا که در تور استانبول نوروز 1402 می‌توانید از آن بازدید کنید، صومعه قدیمی سنت جورج کودوناس است که در سال ۹۶۳ و در دوره سلطنت نیکفوروس دوم بنا شده است. این صومعه از شش کلیسا و سه عبادتگاه متفاوت تشکیل می‌شود. در ورودی این صومعه نماد پوشیده‌ای از نقره می‌بینید و یک کتیبه در کنار آن قرار دارد که یک زن یونانی در زمان‌های گذشته روی آن نوشته «سنت جورج عزیز، کمک کن به آتن بروم تا داروسازی بخوانم».

در زمان‌های قدیم چوپانی گله خودش را برای چرا به تپه‌ای که صومعه سنت جورج کودوناس فعلی بنا شده می‌برد. او صدایی شبیه به زنگ را از زیر زمین می‌شنود. وقتی زمین را می‌کند، متوجه نماد سنت جورج در زیر زمین می‌شود. به همین خاطر صومعه‌ای را در آنجا بنا می‌کنند و نام آن را کودوناس می‌گذارند که در زبان یونانی به معنای زنگ‌ها است.

ایا یورگی

نمایی از کلیسای ایا یورگی در بیوک آدا

کلیسای ایا یورگی

برای بازدید از کلیسای ایا یورگی باید دوچرخه‌ های خود را قبل از مسیری که شیب تندی به سمت کلیسای ایا یورکی (Aya Yorgi ) دارد پارک کنید. سپس داخل کلیسا شوید و نمای داخلی خیره کننده آن را بررسی کنید و از مناظر باشکوه اطراف دیدن کنید. قدمت این بنا به سال 1751 میلادی برمی ‌گردد؛ در آن زمان این بنا به عنوان یک کلیسای کوچک ساخته شده بود و سال‌ ها بعد به عنوان صومعه فعالیت داشت.

این مکان در روزهای 23 آوریل و 24 سپتامبر هر سال مورد بازدید بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد. بر اساس یک باور قدیمی، افرادی که با پای پیاده به ایا یورگی می روند، زائر محسوب می شوند. 

کلیسای ایا یورگی در ارتفاع 202 متری در تپه Yüce Tepe قرار دارد. و همانطور که به سمت کلیسا می روید از تماشای مناظر جزیره بیوک آدا هم لذت خواهید برد. پس از پایین آمدن از کلیسای ایا یورگی و پیاده روی 20 دقیقه ای، جنگلی وسیع و پر از درختان کاج را در مقابل خود خواهید دید. علاوه بر این، دریای مرمره را هم خواهید دید که از هر طرف مشرف به کلیسای ایا یورگی است. یک کافه کوچک هم در نزدیکی ایا یورگی وجود دارد که می توانید در آن استراحت کنید و یک لیوان چای ترکی بنوشید. کلیسا و صومعه Aya Yorgi یکی از مکان هایی است که هنگام ورود به بیوک آدا باید از آن دیدن کنید. این مکان در صدر فهرست مکان های دیدنی بیوک آدا قرار دارد.

آدرس کلیسای ایا یورگی : جزیره بیوک آدا Nizam Mahallesi، جزایر پرنس

موزه آدالار

تصویری از یک اتوی قدیمی در موزه آدالار بیوک آدا

موزه آدالار

اگر در تور ترکیه می‌خواهید با سبک زندگی مردمان جزیره بیوک آدا از گذشته‌ دور تا به امروز آشنا شوید، توصیه می‌کنیم به موزه آدالار یا موزه بیوک آدا بروید. این موزه یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های مردم‌شناسی استانبول ترکیه هم هست که آثار شگفت‌انگیزی از مردمان قدیم این سرزمین در آن نگهداری می‌شود. علاوه بر این هزاران عکسی که از گذشته این جزیره به جای مانده را هم می‌توانید در این موزه تماشا کنید.

یکی از مکان های فرهنگی و هنری محبوب بیوک آدا همین موزه آدالار یا موزه جزایر است. موزه آدالار عنوان اولین موزه شهر معاصر استانبول را به خود اختصاص داده است و صدها شیء قیمتی، هزاران سند تاریخی و عکس های مختلف و فیلم ها و سوابق تاریخ شفاهی در دل خود دارد. این موزه مکان ایده آلی برای کسانی است که می خواهند فعالیت متفاوتی در بیوک آدا داشته باشند. این موزه در ایا نیکولا قرار دارد و همه روزه از ساعت  09:30 صبح تا 17:30 بعد ازظهر پذیرای بازدیدکنندگان است. هزینه ورودی موزه آدالار برای هر نفر 10 لیر است.

سواحل بیوک آدا

شهرداری بیوک آدا پلاژ‌های استانداردی را در سواحل بیوک آدا راه‌اندازی کرده است که می‌توانید با رفتن به آن‌ها در فصول گرم ساز تنی به آب شفاف و بسیار تمیز دریا بزنید. هالیک بی، هاجیا نیکولا و پرنس بی، نام محبوب‌ترین سواحل این جزیره زیبا است. تخت‌هایی مخصوص آفتاب گرفتن به همراه یک چتر در اکثر پلاژ‌های این سواحل قرار دارد که می‌توانید برای استراحت و ریلکسینگ از آن‌ها استفاده کنید.

تفریحات جزیره بیوک آدا

بیوک آدا در بین جزایر استانبول محبوب ترین جزیره برای گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید و گذراندن یک روز خوب است. رفتن به جزیره بیوک آدا فرصتی عالی برای دور شدن از شلوغی و هیاهوی شهری است. شما می‌توانید با کشتی به این جزیره زیبا بروید و یک روز کامل از غذاهای محلی خوب، گشت و گذار، دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا لذت ببرید.

همانطور که گفتیم در این جزیره وسایل نقلیه موتوری، از جمله تاکسی، اجازه ورود به جزیره را ندارند. در اطراف میدان داک مکان‌ های زیادی برای اجاره دوچرخه خواهید دید که می توانید دور جزیره را با رکاب زدن با دوچرخه ببینید و لذت ببرید. در ادامه به تفریحاتی می‌پردازیم که در جزیره بویوک آدا حتما باید در برنامه خود داشته باشید:

دوچرخه کرایه کنید 

اولین کاری که باید بعد از پیاده شدن از کشتی یا قایق در بیوک آدا انجام دهید این است که دوچرخه کرایه کنید؛ به خصوص اگر می خواهید تا آنجا که ممکن است جزیره را بگردید. مکان‌ هایی برای کرایه دوچرخه در مرکز جزیره پیدا خواهید کرد و می ‌توانید یک دوچرخه برای تمام روز با قیمت حدود 20 تا 40 لیر ترکیه کرایه کنید. علاوه بر بازدید از عمارت های زیبای دوران عثمانی در سراسر جزیره، حتما از هتل ۱۰۰ ساله اسپلندید پالاس به سبک وس اندرسون دیدن کنید.

دوچرخه سواری در بیوک آدا

نمایی از ایستگاه کرایه دوچرخه در جزیره بیوک آدا

شنا کنید و آفتاب بگیرید

برخلاف استانبول، آب اطراف جزیره بیوک آدا بسیار تمیز، شفاف و مناسب برای شنا است و سواحل زیادی وجود دارد که می ‌توانید چند ساعتی را زیر نور آفتاب سپری کنید. محبوب ‌ترین ساحل بیوک آدا، Nakibey Plaj است که 50 لیره ترکیه برای یک روز دریافت می‌ کند و صندلی‌ های آفتاب‌ گیر، چتر، دوش و رستورانی با نوشیدنی‌ ها و غذاهای مختلف دارد.

آدرس پلاژ ناکی بی در بیوک آدا: Nakibey Plaj Tesisleri, -maden Mahallesi, Naki Bey Çıkmazı No:17

جزیره بیوک آدا استانبول در زمستان

تصویری از جزیره بیوک آدا استانبول در زمستان

 از سواحل بیوک آدا لذت ببرید

بیوک آدا یکی از جزایری است که بهترین سواحل را در بین جزایر استانبول ترکیه ارائه می دهد. جزیره بیوک آدا با سواحل شنی بی نظیر، دریای فیروزه‌ای و امکانات ساحلی متنوع هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان گزینه تفریحی مناسبی است. در میان سواحل بیوک آدا، ساحل Yörük Ali، ساحل پرنسس، ساحل Nakibey، ساحل خانواده Kumsal و Aya Nikola از معروف‌ترین سواحل این جزیره به شمار می روند.

رستوران ها و کافه های جزیره بیوک آدا

از آنجا که بیوک آدا یک جزیره توریستی در استانبول است، بنابراین نیازی نیست در مورد غذا و خوراکی‌ نگران باشید. به محض ورود به جزیره از اسکله واپور، رستوران‌های ساحلی زیبایی را خواهید دید که انواع غذاهای بین‌المللی در آن‌ها سرو می‌شود. از غذاهای محلی ترکی گرفته تا غذاهای ایتالیایی و دیگر مناطق جهان را می‌توانید در رستوران‌های مختلف بیوک آدا نوش جان کنید.

اما از غذاها و رستوران‌های بیوک آدا که بگذریم، بستنی‌فروشی‌های این منطقه هم محبوبیت زیادی بین مسافران پیدا کرده‌اند. با توجه به استفاده از شیر تازه و میوه‌های فصل با ترکیبی از آجیل‌های محلی مثل پسته و فندوق، بستنی‌هایی که در بیوک آدا فروخته می‌شود را در هیچ کجای ترکیه نمی‌توان یافت. به همین دلیل، صف‌های طولانی از گردشگران را جلوی مغازه‌های بستنی‌فروشی جزیره مشاهده خواهید کرد.

مطمئن هستیم که انتخاب یکی از رستوران های اطراف اسکله جزیره بیوک آدا برای شما سخت خواهد بود، در هر کدام از این رستوران‌ها می توانید خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی و گوشتی را انتخاب و نوش جان کنید. اما توصیه‌های ویژه ما این است که کالاماری و اختاپوس را در رستوران Milto امتحان کنید که از سال 1935 مشغول به فعالیت است. بستنی را هم می‌توانید از بستنی فروشی پرینکیپو یا بستنی روما خریداری کنید.

بستنی در بیوک آدا

عکس افراد در صف خرید بستنی از بهترین بستنی فروشی بیوک آدا

کافه سینک در بیوک آدا

می ‌توانید قبل یا بعد از صبحانه، تور دوچرخه سواری خود را آغاز کنید؛ اما وقتی گرسنه شدید، حتماً به این کافه فوق ‌العاده زیبا بروید. کافه سینک را یک زن و شوهر اداره می ‌کنند و مکان کوچک و مدرنی است که غذاهای عالی برای صبحانه ترکی نظیر تخم ‌مرغ با ساچوک (سوسیس تخمیر شده ترکی) سرو می ‌کند. در پشت کافه هم خانه زیبای مدرنی قرار دارد.

آدرس کافه سینک: جزیره بیوک آدا maden Mahalles, Yılmaz Türk, Adalar Cd. No:110

رستوران سوفرادا 

ممکن است وسوسه شوید یکی از رستوران ‌های دریایی کنار ساحل را امتحان کنید. رستوران سوفرادا یک رستوران کوچک و خانگی است که بسته به منوی روز، غذاهای گیاهی عالی، انواع خورشت با روغن زیتون و همچنین کدو سبز سرخ شده، کوفته ترکی، بادمجان شکم پر و خیلی چیزهای دیگر به مشتریان عرضه می‌کند.

آدرس رستوران سوفرادا: جزیره بیوک آدا، عیسی چلبی سوکاک 10

رستوران کلاب ماوی 

پس از اتمام دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا و گشت و گذار، روز خود را در بیوک آدا با شام در رستوران کلاب ماوی همراه با منظره زیبا از دریا به پایان برسانید. پس از گشت و گذار کنار عمارت ‌های تاریخی و جنگل‌ های کاج جزیره، غذاهای خوشمزه‌، تازه و گوشت ‌های کبابی را می توانید در رستوران کلاب ماوی میل کنید. 

آدرس رستوران کلاب ماوی: جزیره  بیوک آداmaden Mahallesi,Büyük Tur Yolu No:24  

هتل در جزیره بیوک آدا استانبول

خیابان های جزیره بیوک آدا استانبول

اقامت در جزیره بیوک آدا استانبول

از آنجایی که مهمانخانه‌های کوچک و بزرگ در بیوک آدا وجود دارد، شما انتخاب های زیادی برای اقامت در این جزیره زیبا دارید. شما می‌توانید حتی هتل پرنسس بیوک آدایا و هتل اسپلندید پالاس را برای محل استراحت خود انتخاب کنید. ما همچنین پانسیون ایا نیکولا در خلیج ایا نیکولا را به دلیل فضای زیبا و خصوصی آن توصیه می کنیم. برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت به سایت تریپ مراجعه کنید.

بهترین زمان بازدید از بیوک آدا

به طور کلی بهترین زمان برای رفتن به بیوک آدا فصل تابستان است. در تابستان می توانید از شنا و آبتنی در سواحل بیوک آدا لذت ببرید و از هوای مطبوع جزیره بهره‌مند شوید. همچنین پلاژهای بیوک آدا در تابستان حسابی رونق دارند و می توانید یک حمام آفتاب حسابی بگیرید.

جمع‌بندی

اگر قصد رزرو تور استانبول را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً سفر یک روزه به جزیره بیوک آدا در منطقه آدالار استان استانبول ترکیه را هم در برنامه سفر خود بگنجانید. این جزیره به خاطر آب و هوای مطلوب و محیط سرسبزی که دارد به تفرجگاه قشر مرفه مردمان قدیم ترکیه و یونان تبدیل شده بود. به همین دلیل آثار باستانی، بناها و کلیساهای قدیمی مربوط به قرن‌های گذشته را می‌توانید در این جزیره ببینید که هر یک راز و رمزی را در دل خود جای داده‌اند. علاوه بر این می‌توانید از طبیعت بکر، کوچه و خیابان‌های بدون خودرو و همینطور غذاهای خوشمزه محلی جزیره بیوک آدا نهایت لذت را ببرید. اگر تجربه بازدید از جزیره بیوک آدا را دارید، با ما و خوانندگان تریپ در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره جزیره بیوک آدا استانبول

چگونه از تکسیم به جزیره بیوک آدا برویم؟

سریعترین راه برای رسیدن از میدان تقسیم به بیوک آدا استفاده از کشتی است که حدودا 2 ساعت طول می کشد.

هزینه تور یک روزه بیوک آدا چقدر است؟

هزینه تور یک روزه بیوک آدا که شامل رفت و برگشت و گشت شهری می‌شود از 25 دلار به بالا است. اگر غذا هم روی تور باشد، هزینه بیشتر می شود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc