https://gateway.trip.ir/api/

با شانزلیزه، از ثروتمندترین مناطق پاریس آشنا شوید

به روز رسانی: 02 بهمن ، 1400 جاذبه های گردشگری

با شانزلیزه، از ثروتمندترین مناطق پاریس آشنا شوید

خیابان شانزلیزه، خیابانی وسیع در پاریس یکی از معروف ترین خیابان های جهان است، این خیابان که بیش از ۲ کیلومتر طول دارد، به گردشگران منظره ای شیک از پاریس را ارائه می ‌دهد. 
شانزلیزه به دو بخش تقسیم شده است. قسمت پایین، به سمت میدان کنکورد توسط باغ ها، موزه ها، تئاترها، ساختمان ‌های باشکوهی مانند کاخ اکتشاف، پتی کاخ و کاخ بزرگ و چند رستوران احاطه شده است. 
قسمت بالایی، از مکان شارل دوگل شروع می شود به سمت طاق پیروزی به طور سنتی محل فروشگاه‌ ها و هتل‌ های مجلل، رستوران‌ ها و کافه‌ های پیاده ‌رو، سینما ها، تئاتر، بانک‌ ها و دفاتر است. 

عکس شانزلیزه فرانسه

عکس شانزلیزه فرانسه

پیشینه خیابان شانزلیزه

زمانی که شانزلیزه برای اولین بار در قرن هفدهم طراحی شد، شامل مزارع بود، برخلاف چشم انداز بزرگ امروزی، منطقه اطراف شانزلیزه در گذشته عمدتاً از مزارع و باغ ها ساخته شده بود. 
یک منطقه باز در حومه پاریس بود. معماری شانزلیزه به عنوان الحاقی به باغ تویلری در کاخ تویلری شکل گرفت، بعداً در همان قرن، آندره لو نوتر خیابان وسیع و سایه ‌دار را چشم نواز کرد و آن را تا قله تپه ‌ای که اکنون طاق پیروزی بر روی آن قرار دارد، گسترش داد. این بلوار به طور رسمی در سال 1709 شانزلیزه نام گرفت.
از آن زمان به بعد، زیبا سازی بیشتر خیابان شانزلیزه و اطراف آن اضافه شد و بوتیک ها، کافی شاپ های معروف و رستوران ها در این خیابان 70 متری قرار گرفتند. نماد اصلی آن، طاق پیروزی، بعداً در سال 1806 به بهره برداری رسید اما تا سال 1836 تکمیل نشد. ارزان ترین بلیط تهران پاریس را از سایت تریپ تهیه کنید.

علت نامگذاری شانزلیزه

معنی کلمه شانزلیزه به معنای الیسیوم یا سرزمین الیزی‌ها است، السیوم در واقع سرزمین مردگان جاوید است. مکانی که مردگان پس از مرگ به آرامش می رسند.
در افسانه های یونانی آمده است مردگانی که وارد الوسیوم می ‌شوند می‌توانند به درخواست خود سه بار دیگر زنده شوند و در هر سه قهرمانی در زندگی خود باشند.

جاهای دیدنی خیابان شانزلیزه

خیابان شانزلیزه دارای دیدنی های جذابی از مراکز خرید برندهای مختلف گرفته تا بناهای تاریخی شهر است.

طاق پیروزی

طاق پیروزی یکی از شناخته شده ترین بناهای یادبود جهان است طاق پیروزی نمادی از هویت ملی فرانسه است و ساخت آن 30 سال به طول انجامید. این طاق که توسط Jean-François وThérèse Chalgrin طراحی شده است، 50 متر ارتفاع و 45 متر عرض دارد. 
این بنا در سال 1836 افتتاح شد تا یادبودی باشد برای زنده نگاه داشتن نام و یاد سربازانی که طی جنگ‌ های انقلاب فرانسه و دوران ناپلئون جان خود را از دست دادند.

میدان کنکورد 

میدان کنکورد، میدان عمومی در مرکز پاریس است. الیزه این بنا برای تجلیل از پادشاه لویی پانزدهم در نظر گرفته بود،  میدان کنکورد با مساحت تقریبی 18.8 هکتار، بزرگترین میدان پاریس است. 

باغ شانزلیزه 

پارک عمومی شانزلیزه حدود 13.7 هکتار مساحت دارد این پارک در طرف خیابان قرار دارد، میدان کنکورد در شرق این پارک و میدان شانزلیزه نیز در غرب آن قرار دارد.
باغ شانزلیزه دارای  کاخ بزرگ و کاخ کوچک و همچنین سالن تئاتر  است. در این باغ شما می توانید چندین رستوران و بناهای تاریخی را نیز مشاهده کنید.

نقشه خیابان شانزلیزه پاریس

نقشه خیابان شانزلیزه پاریس

مراکز خرید شانزلیزه پاریس

همه می دانند که پاریس رویای یک خریدار است، از گران ‌قیمت‌ های لوکس گرفته تا چیزهای نادر و خرید های مقرون به صرفه، مراکزخرید های زیادی در پایتخت فرانسه وجود دارد. 
به عنوان مثال، شانزلیزه را در نظر بگیرید. یکی از مجلل ‌ترین بخش ‌های شهر و همچنین بهشت خریداران است، با فروشگاه ‌های برندهای مختلف و لوکس، همه برای خرید است. در زیر چند مورد از معروف ترین فروشگاه های خرید در شانزلیزه را معرفی می کنیم.

1. فروشگاه لافایت

معروف ‌ترین فروشگاه بزرگ شهرلافایت، فروشگاهی که در شانزلیزه قرار دارد، گنجینه ‌ای برای همه چیزهای لوکس است. به برند های طراح فرانسوی فکر کنید که مورد علاقه ترین برندها در سراسر جهان هستند. فروشگاه لافایت مشهور جهانی که اقلام با کیفیتی را ارائه می دهند. 
در این فروشگاه شما می توانید برند های Promod، H&M، Paul Smith که تنها برخی از مارک های مورد تقاضا هستند و می توانید انتظار داشته باشید را پیدا کنید فروشگاه لافایت رقیب بسیاری از فروشگاه های معروف دیگر در شهر است.

2. فروشگاه دو کلاریج

فروشگاه دو کلاریج، یک فروشگاه خرید کوچک دوست ‌داشتنی در امتداد شانزلیزه، است. در مقایسه با سایر مکان‌ های این مکان بسیار آرام ‌تر است. 
همچنین در فاصله چند قدمی Ladurée Paris، شیرینی ‌فروشی قرار دارد، که به‌خاطر پاستیل های رنگی معروف است. 

3. فروشگاه H&M

این شرکت سوئدی در کشورهای متعددی در سراسر جهان شعبه دارد اما مهم ترین شعبه های آن در خیابان پاریس با فروشگاهی به مساحت 2700 متر مربع است، این فروشگاه در چندین طبقه گسترده شده است و طبق روند فعلی محصولاتی برای مردان، زنان و کودکان به شما ارائه می دهد.
آدرس فروشگاه H&M : خیابان شانزه لیزه 88

4. فروشگاه زارا

برای اطمینان از اینکه همیشه شیک هستید، می توانید از فروشگاه زارا خرید کنید. این شرکت اسپانیایی به دلیل سبک مقرون به صرفه و مدرن خود شناخته شده است. برای مردان، زنان یا کودکان، این فروشگاه فرصتی برای خرید یک کمد لباس کاملا جدید است.
آدرس فروشگاه زارا : خیابان شانزه لیزه 9

5. فروشگاه لاگوست

این شرکت فرانسوی توسط رنه لاگوست، یک تنیس باز فرانسوی تأسیس شد و طیف وسیعی از محصولات مختلف را ارائه می دهد.
این فروشگاه شامل لباس های آماده، لوازم جانبی و عطرهای مختلف است. 
آدرس فروشگاه لاگوست : خیابان شانزه لیزه 93-95

6. فروشگاه ماسیمو دوتی

این فروشگاه معروف به لباس های شهری و امروزی است. این برند ابتدا برای مردان ایجاد شد، امروزه این برند لباس، کفش و لوازم جانبی را برای زنان و کودکان نیز ارائه می دهد.
آدرس فروشگاه ماسیمو دوتی : خیابان شانزلیزه 116

7. فروشگاه عطر و لوازم آرایشی 

از پیاده روی خود در خیابان شانزه لیزه برای بازدید از فروشگاه ها استفاده کنید تا حس بویایی خود را بیدار کنید. برندهای متعددی در آنجا تعبیه شده است تا تمامی نیازهای شما در زمینه عطرسازی و لوازم آرایشی برآورده شود. از جمله این برندها می توان به  MAC، صفورا را نام برد. برای خرید بلیط هواپیما از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

رستوران های شانزلیزه پاریس

رستوران های شانزلیزه پاریس

رستوران های شانزلیزه پاریس

اگر بعد از قدم زدن در شانزلیزه احساس گرسنگی می کنید، باید از رستوران ها و کافه های بسیاری در امتداد خیابان دیدن کنید. 
از اواخر نوامبر تا اوایل ژانویه، شانزلیزه برای تعطیلات کریسمس و سال نو چراغانی می ‌شود. بسیاری از مردم محلی و گردشگران در این روزها از این خیابان دیدن می کنند. 

رستوران فوکه

رستوران فوکه در سال 1899 تأسیس شد، رستورانی تاریخی و مشهور که در خیابان شانزلیزه واقع شده است. دو تراس بزرگ آنها مکان های بسیار خوبی برای افرادی است.
اگر تصمیم دارید در اتاق های خصوصی غذا بخورید، احتمالاً با برخی از افراد سیاستمدار فرانسوی برخورد خواهید کرد. نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه، پیروزی انتخاباتی خود را در رستوران فوکه جشن گرفت.
آدرس رستوران فوکه : 99 Avenue des Champs-Élysées, 75008 Paris 
تلفن تماس رستوران فوکه : 33 1 40 69 60 50+
ساعت کاری رستوران فوکه: هر روز از ساعت 12ظهر تا 11 شب

رستوران لو سینک

رستوران لو سینک یک ناهار خوری خوب است که در هتل زیبای Four Seasons George V واقع شده است. اتاق ناهار خوری این رستوران تا حد زیادی یکی از چشمگیرترین اتاق های غذاخوری در پاریس محسوب می شود، این رستوران  بدون شک گران ترین و بهترین مکان برای غذا خوردن در لیست رستوران های پاریس در نزدیکی طاق پیروزی شانزلیزه است.
آدرس رستوران لو سینک : 31 Avenue George V, 75008 Paris
  تلفن رستوران لو سینک : 1 49 52 71 54 33+
ساعت کاری رستوران : شنبه تا سه شنبه از ساعت12:30 تا 14:30 و بعد از ظهر از ساعت 7 بعد از ظهر تا 10:30 شب است.

رستوران پلین تره

این رستوران تنها چند دقیقه پیاده روی از شانزلیزه فاصله دارد، غذاهای لذیذ و استقبال گرمی در رستوران پلین تره در انتظار شما خواهد بود. 
ارائه و اصالت غذاهای آنها به چیزی که از یک رستوران ستاره دار می شود انتظار داشت نزدیک تر است منوی این رستوران از غذاهای کبابی و بره و دنده گوشت را ارائه می دهد. و برای دسر یک شیرینی پف دار موز شگفت انگیز با کارامل و وانیل دارد. 
رستوران پلین تره قطعاً به عنوان یکی از بهترین رستوران های پاریس برای صرف غذا در نزدیکی طاق پیروزی و شانزلیزه رتبه بالایی دارد.
آدرس رستوران پلین تره : 15 Rue de Bassano, 75116 Paris
 تلفن رستوران پلین تره : 9 81 76 76 3310+
ساعت کاری رستوران : دوشنبه تا جمعه 12 ظهر تا 14:30 و 19:30 - 10:30 و همچنین شنبه ها از 7 بعد از ظهر تا 10 شبمی باشد.

هتل های شانزلیزه پاریس

هتل های شانزلیزه پاریس

هتل های شانزلیزه پاریس

خیابان شانزلیزه واقع در منطقه هشتم پاریس، خیابان کنکورد را به مکان شارل دوگل متصل می کند و زیباترین خیابان در کل پایتخت فرانسه محسوب می شود.
هتل های شانزلیزه در پاریس به دلیل شیک و گران قیمت بودن خود در سطح بین المللی مشهور است و اغلب به عنوان یکی از زیباترین خیابان های جهان توصیف می شود.
شانزلیزه علاوه بر اینکه بهترین فروشگاه‌ های شهر را در خود جای داده است، رویدادهای زیادی در این خیابان نیز برگزار می ‌شود. برای رزرو هتل پاریس به سایت تریپ مراجعه کنید.

هتل چهار فصل شانزلیزه

هتل لوکس چهار فصل که در سال 1928 ساخته شده است، این هتل دارای 244 اتاق و سوئیت های باشکوه را در خود جای داده است. کیفیت هتل اقامت شما را به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل می کند.
برای اینکه شما احساس راحتی کنید، اتاق ها با مبلمان سبک لویی شانزدهم تزئین شده اند و همه به خوبی مجهز شده اند. هر اتاق به طیف گسترده ای از کانال های تلویزیونی، گاوصندوق، مینی بار و دستگاه قهوه ساز دسترسی دارد. همه آنها دسترسی به اینترنت، فضای مطالعه و حمام مرمری دارند. برخی از اتاق ها دارای تراس خصوصی هستند.
یک مکان برای ورزش وتناسب اندام و همچنین یک اسپا در طبقه چهارم برای مشتریان در دسترس است و یک سالن آرایش مو و یک کابین زیبایی نیز وجود دارد.

هتل ماریوت شانزلیزه

ماریوت که درست در خیابان شانزلیزه واقع شده است، در فضایی بسیار زیبا از شما پذیرایی خواهد کرد. همه اتاق ها با دقت تزئین شده اند و دارای ملافه های مجلل و همچنین حمام های مرمری زیبا با دوش و وان هستند. 
همه اتاق ها مجهز به تهویه مطبوع هستند و شامل اتاق نشیمن، گاوصندوق، اتاق مطالعه و همچنین یک تلویزیون صفحه تخت با دسترسی به کانال های تلویزیونی مختلف فرانسوی و بین المللی می باشند. 
دو رستوران در این هتل وجود دارد یکی غذاهای فرانسوی نوآورانه ارائه می دهد و دیگری غذاهای خوش طعم بین المللی را ارائه می دهد.

هتل لنکستر در خیابان شانزلیزه

این هتل دنج که به شیوه ای بسیار زیبا تزئین شده است، به مدت سه سال خانه مارلن دیتریش بوده است. در واقع یکی از سوئیت ها ی این هتل نام او را دارد، آثار هنری مختلف در هتل با ظرافت با وسایل تزئینی مدرن ترکیب می شوند.
45 اتاق و 11 سوئیت هتل لنکستر به سبک خالص پاریسی تزئین شده اند و همه آنها دارای تلویزیون، وای فای رایگان و ایستگاه آی پاد هستند. و هر کدام از آنها منظره ای به خیابان یا باغ دارند.
خدمات پذیرش و روم سرویس 24 ساعته در دسترس هستند، رستوران هتل بین ظهر تا 4 بعد از ظهر و 7 بعد از ظهر تا 10 شب باز است. 

هتل وارویک 

هتل وارویک در فضایی آرام با دکوری بسیار گرم و مدرن در سرتاسر ساختمان به شما خوشامد می گوید. اتاق های این هتل عایق صدا هستند و 149 اتاق در این هتل قرار دارد.
همه آنها دارای وای فای، تهویه مطبوع، گاوصندوق، مینی بار، و تلویزیون با کانال های فراوان هستند. فضای مطالعه نیز موجود است.
رستوران هتل وارویک  از محصولات فصلی استفاده می کند تا غذاهای باکیفیت را در محیطی شیک و مدرن سرو کند. از دوشنبه تا جمعه، از ظهر تا 14:30 و 19:00 تا 22:00 باز است.

هتل پونتیو

این هتل دارای 26 اتاق و 2 سوئیت می باشد، تمامی اتاق ها دارای فضای مطالعه، تلویزیون با کانال های ماهواره ای، مینی بار و گاوصندوق هستند. برای اطمینان از راحتی شما، آنها همچنین دارای تهویه مطبوع و پنجره های عایق صدا هستند. یک دستگاه قهوه ساز نیز در اختیار شماست وای فای رایگان است.
سرویس اتاق از ساعت 5 بعد از ظهر تا نیمه شب در دسترس است و خدمات پذیرش 24 ساعته است. 

هتل اکتا شانزلیزه 

هتل اکتا شانزلیزه اگرچه بسیار مدرن است، اما طراحی داخلی این هتل یادآور دهه 1970 است. این هتل دارای 25 اتاق و 5 سوئیت است.
همه اتاق های هتل دارای تهویه مطبوع و حمام با دوش هستند. آنها مجهز به تلویزیون، گاوصندوق، کتری و دستگاه قهوه ساز و وای فای رایگان هستند.

مسیر رفتن به شانزلیزه در پاریس

مسیر رفتن به شانزلیزه در پاریس

مسیر رفتن به شانزلیزه در پاریس

مسیر خود را به شانزلیزه با خط 1 متروی پاریس که مستقیماً از زیر خیابان عبور می کند، شروع کنید. این خیابان بسیار بلند است بنابراین شما می توانید برای شروع از انتهای غربی، جایی که طاق پیروزی است بروید، در ایستگاه شارل دوگل-اتوآل پیاده شوید و یا در انتهای جنوبی خیابان، ایستگاه کنکورد که شما را به میدان کنکورد شانزلیزه می برد بروید.

سوالات متداول درباره ی خیابان شانزلیزه پاریس

شانزلیزه کجاست ؟

خیابان شانزلیزه، خیابانی وسیع حدود 2 کیلومتر یکی از معروف ترین خیابان های پاریس است.

معنی کلمه شانزلیزه چیست؟

معنی کلمه شانزلیزه به معنای الیسیوم یا سرزمین الیزی‌ها است، السیوم در واقع سرزمین مردگان جاوید است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc