https://gateway.trip.ir/api/

کاخ کرملین مسکو شکوه سلطنت روسیه

به روز رسانی: 24 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

کاخ کرملین مسکو شکوه سلطنت روسیه

کاخ کرملین مسکو بزرگترین کاخ افسانه ای روسیه نمادی از قدرت و شکوه روسها است. کرملین ناگفته ها و دیدنی های بسیاری از تاریخ متلاطم روسیه برای گردشگران دارد. اگر بلیط هواپیما مسکو را گرفته اید، بازدید از این کاخ با شکوه را از دست ندهید.

کاخ کرملین کجاست

کرملین یک ساختمان منفرد نیست بلکه مجموعه ای از بناهاست که معروفترین آن کاخ کرملین است. به همین خاطر کل مجموعه به کاخ کرملین شهرت یافته است. این کاخ شکوهمند و وسیع در قلب شهر مسکو و مجاور میدان سرخ یعنی میدان مرکزی شهر قرار گرفته است. نام کرملین برگرفته از واژه کرمنیک به معنی «شهر قلعه» است. همچون میدان سرخ که ارتباطی با رنگ ندارد بلکه برگرفته از کلمه قدیمی روسیه «کراسنی» به معنی زیبا است. در قرون وسطا، کرملین قلعه اصلی در کشور روسیه بود و مردم شهر در آن زندگی می کردند. شهر قلعه ها در آن زمان رایج بود و  صدها شهر در اروپا به این شکل ساخته شدند. بازدید از میدان سرخ همیشه با کاخ کرملین گره خورده است. در فصل بهار با خرید بلیط هواپیما دیداری فراموش نشدنی از مسکو خواهید داشت.

کاخ کرملین مسکوعکس کاخ کرملین مسکو در قلب شهر و مجاورت رودخانه

کاخ بزرگ کرملین در تاریخ

بنیانگذار مسکو شاهزاده «یوری دولگوروکی» است. که در قرن 12 میلادی شهر قلعه مسکو را در کرملین پایه گذاری کرد. کاخ کرملین روی تپه های برویتسکی و کنار رودخانه روسیه تاسیس شده است. اما یک قرن بعد نام کرملین در تاریخ ثبت شده است. در قرن 15 میلادی ایوان شاه روسیه، رویای ساخت رومی جدید در سر داشت و معمارانی از ایتالیا را دعوت کرد.

با انتقال پایتخت به سن پترزبورگ، کاخ محل سکونت شاهزاده ها و تزارهای دربار روسیه شد. در اوایل قرن 19 هم ناپلئون به روسیه حمله کرد و یک ماه کاخ تحت تصرف نیروهای فرانسوی بود. زمانی که اشغال پایان یافت، کاخ به آتش کشیده شد و بخش های زیادی از آن آسیب دید. همراه با انقلاب روسیه در اوایل قرن 20 دوباره مسکو پایتخت شد و قدرت به کرملین بازگشت تا همچنان سمبل روسیه نوین باشد.

تاریخچه کاخ کرملینمعماری کاخ کرملین، نقشه کاخ بزرگ کرملین

درباره سفر به روسیه بیشتر بدانید:

راهنمای سفر به روسیه

ویزای روسیه

در چه ماه هایی روسیه سرد است؟

معماری کاخ کرملین

کرملین حاصل کار معماران و هنرمندان از سراسر اروپا است که توانستند مجلل ترین کاخ روسیه را بر پا کنند. سبک معماری کرملین نئو کلاسیک است. در این مجموعه 5 میدان، 18 ساختمان شامل 4 کلیسای جامع قرار دارد. قدیمی ترین ساختمان کرملین، کاخ بزرگ ایوان است. کاخ کرملین روسیه دارای 20 برج با نام های مختلف است. بلندترین آنها برج ترویتسکایا است که حدود 25 متر ارتفاع دارد. اما معروفترین برج، برج ساعت یا سپاسکایا است.

در بالای برجهای کرملین 5 ستاره دیده می شود. هر ستاره وزنی معادل یک تن دارد. جنس ستاره ها برای داشتن درخشش بیشتر از یاقوت ساخته شده است. تا قبل از روی کار آمدن اتحاد جماهیر شوروی، بالای برجهای کرملین 4 عقاب دیده می شد. سال 1935 این عقابها جای خود را به ستاره ها داد.کاخ کرملینی که امروزی با اصل آن که قصری چوبی بود، بسیار متفاوت است. دیوارهای کاخ کرملین مسکو تا قرن 19 میلادی رنگ سفید داشت و بعدها به رنگ قرمز درآمد. کاخ کرملین بزرگترین قلعه فعال در اروپاست. کرملین به دلیل بزرگترین ناقوس دنیا و سنگین ترین توپ جنگی در گینس به ثبت رسیده است.

معماری داخلی کرملینداخل کاخ کرملین

کلیسای کرملین

چندین کلیسا در کاخ کرملین روسیه قرار دارد که معروفترین آنها کلیسای جامع سنت باسیل است. این کلیسا در قرن 16 میلادی توسط ایوان تزار پنجم معروف به ایوان مخوف ساخته شد. او کلیسا را به افتخار پیروزی در مقابل تاتارها ساخت.

کاخ های روسیه

کاخ پترهوف، کاخ زمستانی، کاخ کاترین و کاخ الکساندر از معروفترین کاخهای روسیه هستند.

کاخ های معروف روسیهتصاویر کاخ کرملین، بزرگترین کاخ روسیه و اروپا

دسترسی به کاخ کرملین

بهترین راه دسترسی به کاخ کرملین مسکو، استفاده از مترو است. نزدیکترین مترو به کاخ، ایستگاه متروی برویتسکایا است.

ساعت بازدید کاخ کرملین

جز روزهای 5 شنبه همه روزه بازدید از کاخ مسکو، کرملین امکانپذیر است.

ساعت کاری موزه در تابستان از 9 صبح تا 6 عصر و در سایر فصلها از 10 صبح تا 5 عصر است.

تور روسیه

یکی از مقاصد جذاب برای گردشگران ایرانی روسیه است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. تور روسیه در تمام ایام سال برگزار می شود و بسته به فصل و امکانات تور قیمتهای متفاوتی دارد. اگر می خواهید تور روسیه ارزان پیدا کنید، در ایام کریسمس و تعطیلات نوروز اقدام به سفر نکنید. قیمت متوسط تور روسیه از میلیون تومان به بالاست. محبوبترین تورهای روسیه شامل شهر مسکو، شهر سن پترزبورگ و شفق قطبی است.

بهترین زمان سفر به روسیه

تابستان به دلیل دمای هوای عالی، بهترین زمان بازدید از روسیه است. البته ماه آوریل و مه نیز هوای مطبوعی برای گردشگری دارد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc