https://gateway.trip.ir/api/

پله های خطرناک جهان

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

پله های خطرناک جهان

پله ها این قابلیت را دارند که زیبا، برازنده و ظریف باشند اما همه پله ها به این روش ساخته نمی شوند. صدها هزار پله در سراسر جهان وجود دارد که به دلایل مختلف پله های خطرناک در جهان هستند، برخی باعث مرگ شده اند، بسیاری از آنها در حال فروپاشی هستند و برخی دیگر منجر به تجربیات غم انگیزی می شوند. پله‌ ها می ‌توانند حافظه شما را به اندازه مکان‌ هایی که شما از آن لذت می برید تحت تأثیر قرار دهند.
هنگام بالا رفتن از این پله ها، چه در حال بالا رفتن از کوه های شیب دار، مراقب قدم های خود باشید. حتی جسورترین و حرفه ای ترین افراد هم برای بالا رفتن از Half Dome در پارک ملی یوسمیتی کالیفرنیا، جایی که برای بالا رفتن از شیب 400 متری به یک نردبان کابلی نیاز است، دشوار خواهد بود.
از اعماق پاریس تا قله‌ های یوسمیتی پله های خطرناکی وجود دارد، ما در این مقاله قصد داریم خطرناک ترین پله ها در سراسر جهان را به شما بشناسیم. برای اطلاع از پروازهای خارجی به سایت رزرواسیون بلیط هواپیما تریپ مراجعه کنید.

پله های خطرناک صخره گواتاپه کلمبیا

پله های خطرناک صخره گواتاپه کلمبیا

1.پله های خطرناک صخره گواتاپه کلمبیا 

صخره گواتاپه در کلمبیا با ارتفاع بیش از 650 فوت، دارای پلکان ترسناک 649 پله ‌ای است که از میان شکافی در سطح سنگ یکپارچه بالا می ‌رود. 
این پله‌ های ترسناک به یک منطقه تماشای بزرگ واقع در بالای صخره منتهی می ‌شوند، جایی که گردشگران بعد از بالا رفتن از آن می ‌توانند از منظره خیره ‌کننده دیدن کنند و حتی غذا بخورند.
پله های خطرناک گواتاپه کلمبیا بیش از یک میلیون سال قدمت دارد و تصور می شود وزن آن حدود 10 میلیون تن باشد. این صخره توسط دولت کلمبیا یک اثر ملی اعلام شده است.

2.پلکان هایکو خطرناک هاوایی

این پله ها در واقع آنقدری ترسناک و خطرناک هستند که توسط دولت ممنوع شده اند، و هیچ کس اجازه استفاده از آنها را ندارد. پلکان هایکو در اوآهو، هاوایی برای عموم باز نیست و بالا رفتن از آن غیرقانونی است.  
در دهه 1980 پله ها به دلایل ایمنی به طور رسمی به روی عموم بسته شد، اگرچه بسیاری از آنها نادیده گرفتند و همچنان از آنها بالا می روند.
پلکان هایکو دارای 3922 پله و ارتفاعی حدود 2500 فوت است، و به بالای قله «پوئو کیهی آ کاهو» می رسد، نردبان ها 18 اینچ عرض و در مجموع حدود 4 هزار فوت طول دارند. 
این پله ها در واقع در سال 1942 توسط نیروی دریایی ایالات متحده به عنوان وسیله ای برای نصب سیم های ارتباطی مورد استفاده  قرار گرفتند و به آنها "بزرگراه بهشت" لقب گرفتند. 

3.پله های کوه هواشان چین

یکی از خطرناک ترین پله های جهان به حساب می آید هرچند که نام آن به معنی "بهشت"  شما را فریب می دهد، اما این پله ها بیشتر شبیه جهنم هستند. 
هیچ ‌کس در تاریخ حتی تعداد قدم‌ ها را نشمرده است، شاید با نگاه کردن به لبه، شمارش را از دست داده ‌اند و با سقوطی مرگبار مواجه شده ‌اند، پله ها در یک کوه مقدس تائوئیستی حک شده اند و آنقدر به سمت دامنه کوه می روند که رد آنها را گم می کنید.
کوه Huashan در شهر Huayin در استان Shaanxi چین، یکی از پنج کوه مقدس این کشور است. مسیری طولانی از پله ‌های سنگی درست در داخل کوه حک شده است که آنقدر شیب دارد که یک لغزش می‌ تواند باعث شود که کوهنوردان به ‌طور غیرقابل کنترلی از آن‌ ها به پایین بیافتند.
پله‌ های سنگی کناری توسط نرد ه‌ای به عنوان تکیه گاه درست شده است که بسیاری از کوهنوردان هنگام صعود به آن از این نرده ها کمک می گیرند. 
اگر فکر می کردید که این مراحل خطرناک ترین قسمت هستند، دراشتباهید. چیزی که پس از این پله‌ ها در انتظار کوهنوردان است، مسیری است که به عنوان خطرناک ‌ترین مسیر روی زمین شناخته می ‌شود، یک راهروی افقی متشکل از تخته ‌هایی که تنها با یک زنجیر به کنار کوه متصل شده ‌اند.

پلکان خطرناک تای هانگ چین

پلکان خطرناک تای هانگ چین

4.پلکان خطرناک مارپیچی کوه های تای هانگ چین

در جنوب غربی پکن یک پلکان مارپیچ با ارتفاع 300 فوت وجود دارد که بازدید کنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. در واقع هدف اصلی این پلکان باورنکردنی در هنگام ساخت تشویق بازدید کنندگان برای آمدن به کوه‌ های تایهانگ در لینژو بود.
همه کوهنوردان بالقوه اینجا باید فرمی را امضا کنند که نشان دهد هیچ مشکل قلبی یا ریوی ندارند و سن آنها زیر 60 سال است. این پلکان گیجذ‌کننده که بیشتر شبیه به ساقه لوبیا است، برای افراد ضعیف در نظر گرفته نشده است و بازدید کنندگانی که قصد ادامه این کار را دارند باید در وضعیت خوبی باشند. 

5.پله های خطرناک San Juan de Gaztelugatxe اسپانیا 

 San Juan de Gazrelugatxe خانه ای تاریخی است که سال‌ها یک زیارتگاه بوده است. این جزیره که توسط امواج کوبنده زیر آن به شدت فرسایش یافته است، برای رسیدن به آن مستلزم یک پیاده ‌روی ترسناک است. بازدید کنندگان باید از پلکانی ترسناک سنگی باریک عبور کنند که تعداد آن 231 می باشد. در افسانه ها آمده است که بازدید کنندگانی که بتوانند از این پله ها بالا بروند باید سه بار زنگ کلیسا را به صدا درآورند.

6.پله های آبشار Pailon del Diablo در اکوادور

آبشار Pailon del Diablo  که به معنی دیگ شیطان است، بنابراین جای تعجب نیست که این پله ها بسیار ترسناک هستند. خود پله ها از سنگریزه های صاف و بزرگی ساخته شده اند که از غبار آبشارها لغزنده می شوند و کشش بسیار کمی دارند. وقتی از پایین به آنها نگاه می کنند، توهم یک سرسره سنگی لغزنده را ایجاد می کنند و احتمال سقوط زیاد است.
این آبشاردر حدود 30 دقیقه از شهر Baños در اکوادور قرار دارد و یکی از جاذبه های برتر این کشور است. به گزارش مجله آفار، بازدید کنندگان برای رسیدن به آبشار در مسیری قدم می زنند که ابتدا حدود 1000 فوت به دره می ریزد و سپس از پله ها و نردبان ها بالا می رود تا به داخل آبشار در زیر یک برآمدگی صخره ای محافظت شده ختم شود.

7.پلکان خطرناک Half Dome در کالیفرنیا

نماد پارک ملی یوسمیتی در کالیفرنیا، Half Dome حتی برای کوهنوردان باتجربه نیز چالش برانگیز است، اما بالا رفتن از اینجا فقط برای حدود 400 نفر در روز امکان‌ پذیر است. زیرا نزدیک به 5 هزار فوت بالاتر از دره و 8800 فوت بالاتر از سطح دریا قرار دارد. 
معروف ترین قسمت پیاده روی تا Half Dome صعود از کابل ها است. چیزی که در انتظار کوهنوردان است، بالا رفتن از یک صخره در امتداد یک نردبان کابلی برای بیش از 400 فوت عمودی است. 
بسیار ضروری است که کوهنوردان قبل از اقدام به این پیاده روی، پیش بینی آب و هوا را بررسی کنند، زیرا احتمال سقوط بسیار زیاد است، اما حتی با کمک کابل‌ های فولادی که روی گرانیت پیچ‌ا ند، صعود می ‌تواند خطرناک باشد، به‌ ویژه زمانی که باران باعث لغزنده شدن سنگ‌ ها شود. 
روزنامه آسوشیتد پرس گزارش داد که حداقل پنج نفر از سال 2006 بر روی این پلکان کابلی جان خود را از دست داده اند. کفش و لوازم مناسب ضروری است.

پله های مجسمه آزادی نیویورک

پله های مجسمه آزادی نیویورک

8.پله های مجسمه آزادی نیویورک

بازدید از تاج مجسمه آزادی شاید مهمترین نقطه بازدید از شهر نیویورک باشد. با این حال، هیچ سرویس آسانسوری از پای لیدی لیبرتی تا سر او وجود ندارد، بنابراین بازدید کنندگان برای رسیدن به تاج باید از یک پلکان مارپیچ دوتایی بالا بروند، و صعود به تاج می تواند سخت باشد. 
بازدید کنندگانی که می خواهند به بالای مجسمه بروند باید 377 پله از لابی اصلی تا سکوی تاج بالا بروند. میندی رمبو، سخنگوی پارک ‌های ملی بندر نیویورک به تازگی گفته است، که معمولاً بالغ‌ ها ۲۰ دقیقه طول می‌ کشد تا این صعود را انجام دهند. 

9.پله های خطرناک معبد انگکور وات کامبوج

به گفته یونسکو، پارک باستانی انگکور، محبوب ترین مقصد گردشگری کامبوج و میراث جهانی یونسکو است، اسن پارک بقایای خیره کننده چندین پایتخت امپراتوری خمر در قرن نهم تا پانزدهم را در خود جای داده است.
معروف ترین معبد این پارک آنگکور وات است که یک شاهکار معماری به حساب می آید، برای اینکه بازدید کنندگانی بخواهند به بالای این معبد برسند، باید از پله‌های سنگی تاریخی جنوبی بالا بروند، پله‌ هایی که به قدری شیب‌ دار هستند که مردم برای ایمنی روی دست و زانو خود بالا می ‌روند.

10.پله های غارهای باتو مالزی

غارهای باتو که یک زیارتگاه هندو و جاذبه توریستی اصلی در نزدیکی کوالالامپور، مالزی است، خانه برخی از خیره کننده ترین غارهای طبیعی در جهان است. 
روزانه حدود 5 هزار نفر از معبد دیدن می کنند، افرادی با استقامت باورنکردنی از پله های این غار بالا می روند. بازدید کنندگان برای رسیدن به غار اصلی که در آن زیارتگاه های پرآذین هندو در انتظار هستند، باید از پله های سخت و شیب دار 272 عددی بالا بروند.

پله های کلیسای ساگرادا فامیلیا اسپانیا

پله های کلیسای ساگرادا فامیلیا اسپانیا

11.پله های کلیسای ساگرادا فامیلیا اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا اسپانیا، یکی از معروف ترین شگفتی های معماری جهان است. از بیرون، نمای سر به فلک کشیده آن حیرت انگیز است، اما از داخل نیز به همان اندازه برجسته است. 
بر اساس گزارش ها برخی از برج ‌های آن که عمدتاً تحت نظارت شخصی گائودی ساخته شده‌ اند، ترکیبی از آسانسورها و پله‌ های مارپیچی باریک و طولانی است که می ‌توانند کاملاً سرگیجه ‌آور باشند. در واقع به کسانی که مشکلات تنفسی و قلبی دارند توصیه می شود از پله های پیچ در پیچ این کلیسا خودداری کنند.
مشخص بود زمانی که معماران این کلیسای کاتولیک رومی را ساختند، تعداد افرادی را که قرار بود برای عبادت به اینجا بیایند، در نظر نگرفتند. 
گائودی هنگام طراحی پشت بام اینجا یک سایبان جنگلی را متصور شده است، اما اصلاً به این فکر نکرده است که وقتی تعداد بیشتری از مردم بیایند، پله ها چگونه جوابگو خواهد بود.
راه پله مارپیچ به سمت بالا کاملا ترسناک است و فاقد هر گونه نرده است. در برابر دیوارهای محصور شده بلند و طولانی می پیچد و در هر زمان انبوهی از مردم سعی در بالا و پایین رفتن دارند، بسیاری از مردم صرفاً به دلیل پله‌ها از این کلیسا اجتناب می ‌کنند.

12.پلکان خطرناک فلورلی نروژ

پلکان فلورلی طولانی ترین پلکان جهان است که به طور کامل از چوب ساخته شده و دارای 4444 پله است که تا ارتفاع 2427 فوتی می رسد. ایستگاه برق فلورلی نقطه ای است که بهترین مسیرهای پیاده روی در نزدیکی شهر است. 
این پله ها به خود افتخار می کنند که طولانی ترین پلکان چوبی روی زمین هستند، پله‌ها در کنار کابل های برق قرار دارند، زیرا روستای متروکه فلورلی قبلاً یک روستای نیروگاهی بوده است.
پله‌ ها به کنار کوه می‌ چسبند و مناظر خیره ‌کننده‌ای را در تمام مسیر به بالا دارند، در هنگام بالا رفتن از این پله‌ ها روی هر صدایی که می ‌شنوید حساب کنید، زیرا پله ها قدیمی و پر سر و صدا هستند، تا حد زیادی به دلیل چوبی بودنشان می باشد.

13.پله های خطرناک اینکا پرو

پله ‌های اینکا به یکی از معروف ‌ترین قله‌ های عکس ‌برداری منتهی می‌ شود و از ترسناک ‌ترین پله‌ های جهان هستند. در مجموع حدود 600 فوت سنگ های گرانیتی شیب دار این پله ها را ایجاد کرده اند و در سال های اخیر زنجیره های فلزی به برخی از قسمت ها اضافه شده است. پله‌ ها به معبد گاهی منتهی می ‌شوند، یکی از کم بازدید ترین مکان‌ های عبادت در پرو است.

پله های خطرناک در کالیفرنیا

پله های خطرناک در کالیفرنیا

14.پله های Moaning Cavern Stairs در کالیفرنیا 

این غار مرطوب به خاطر ومه آلود بودنش معروف است، در اوایل دهه 1900، قبل از ساخته شدن پله‌ ها، بازدید کنندگان را با سطل ‌هایی که شمع ‌ها در آن قرار داشتند به داخل غار می‌ب ردند تا راه را روشن کنند. 
استخوان‌ های تقریباً 100 انسان ما قبل تاریخ زمانی در پایین این پله ‌ها پیدا شد، برای رسیدن به این غاربازدید کنندگان باید از 235 پله بالا بروند که 144 تای آن بر روی یک پلکان مارپیچ است.

15.پله های خطرناک دخمه پاریس

برای رسیدن به این دخمه، بازدید کنندگان باید از 130 پله بالا بیایند، یک پلکان سنگی مارپیچ باریک که بسیاری از افراد را دچار تنگنا هراسی می کند وجود دارد. 
مجموعه دیگری از پله ها وجود دارد که در هنگام خروج منتظر بازدید کنندگان است، این پله تنها از 83 پله تشکیل شده است و اکثر مردم به سرعت از آنها بالا می روند و می خواهند به هوای تازه و نور خورشید برگردند و یک پلکان مارپیچ سرگیجه ‌آور که به اتاق‌ های استخوانی منتهی می ‌شود. 

16.پله های کیپ هورن خطرناک شیلی

جزیره کیپ هورن به عنوان آخرین قطعه روی زمین قبل از قطب جنوب شناخته می شود و تعداد کمی از مردم از این قطعه زمین کوچک دیدن می کنند. 
بیشتر مردم برای بازدید از بنای یادبود آلباتروس به اینجا می آیند، بنای یادبودی که به هزاران ملوانی که در دریا ها جان خود را از دست دادند تقدیم شده است. 
برای بالا رفتن از این پله ها ابتدا باید بتوانید به اینجا برسید، وقتی به جزیره آمدید، مقداری آب با خود بردارید شما باید از 162 پله لغزنده بالا بروید. تا زمانی که به قله برسید به احتمال زیاد خیس می شوید. 
سخت ‌ترین قسمت پله‌ ها زمانی است که پله ‌ها با ردیف ‌های چوبی، لغزنده، خیس و پوشیده از مه صاف می باشد. پاداش زمانی که از این پله ها بالا می روید، دسترسی به مکانی است که کمتر کسی می تواند از آن بازدید کند.

پله های خطرناک میلان ایتالیا

پله های خطرناک میلان ایتالیا

17.پله های Duomo di Milano میلان ایتالیا

این کلیسای جامع در شهر شمالی ایتالیا یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری میلان است. در این کلیسا حدود 2 هزار مجسمه کنار هم قرار گرفته است. 
با این حال، اگر می‌ خواهید برای لذت بردن از منظره ‌ای خیره‌ کننده به قله ‌های فوق ‌العاده این معماری شگفت انگیز بروید، باید تمام جرات خود را به کار بگیرید تا از پلکانی شیب ‌دار که اغلب مملو از گردشگران است بالا بروید.

18.پلکان خطرناک معبد انگکور وات کامبوج

معبد انگکور وات یکی از خطرناک ترین پله ها برای بالا رفتن است. برای اینکه به بالاترین معابد انگکور وات برسید، باید یا با طناب هایی که در آنجا نصب شده خود را بالا بکشید یا باید روی زانوها و دستان خود خم شوید تا بتوانید از پله های شیب داراین معبد بالا بروید.
ظاهراً این پله ها شیب دار ساخته شده اند تا به کوهنوردان یاد آوری کنند که دسترسی به بهشت دشوار است. این پله ها در واقع با زاویه 70 درجه شیب دارند و به عنوان یکی از شیب دارترین پله های جهان شناخته می شوند.
بسیاری از مردم واقعاً در مورد این پله ها صحبت کرده اند و اعلام کرده اند که داشتن پله های خطرناک در یک مکان عبادت درست نیست. اگر از این پله ها بالا رفتن را انتخاب می کنید بسیار احتیاط کنید زیرا یک پله از دست رفته می تواند منجر به پرت شدن و آسیب رسیدن شود. برای خرید ارزان بلیط های مسافرتی به سایت تریپ مراجعه کنید.

سوالات متداول در باره ی پله های خطرناک جهان

کدام کشور شیب دارترین پله ها را دارد؟

پله های معبد آنگکور وات، کامبوج شیب دار ترین پله های جهان را دارد که شما باید روی دست‌ ها و زانوهایتان خم شوید.

بلند ترین پله دنیا کجاست؟

طولانی ترین پلکانی که در کتاب رکوردهای جهانی گینس به رسمیت شناخته شده است را می توان در کوه نیسن با 11674 پله پیدا کرد که این تعداد بیش از سه برابر تعداد پلکان برج خلیفه است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc