https://gateway.trip.ir/api/

اتاق فرارهای تهران

به روز رسانی: 06 دی ، 1400 جاذبه های گردشگری

اتاق فرارهای تهران

اتاق فرارهای تهران یکی از داغ ترین گرایش های سرگرمی امروزی است. گروه ها در یک اتاق مضمون جمع می شوند که در آنجا سرنخی برای شروع به آنها داده می شود. شرکت ‌کنندگان یک ساعت فرصت دارند تا سرنخ‌ هایی را پیدا کنند و بازی ‌های پازل فرار از اتاق را قبل از تمام شدن زمان حل کنند.
اتاق های فرار بهترین بازی برای کسانی است که همیشه دوست داشته اند شخصیت اصلی یک بازی ویدیویی، کتاب یا فیلم معمایی باشند. چندین بازیکن می توانند  همزمان از این بازی های هیجن انگیز لذت ببرند.
اتاق ‌ها در سناریوهای مختلفی مانند یک ماموریت جاسوسی بین ‌المللی، یک خانه خالی از سکنه، یا حتی فرار از یک مقبره مصر باستان وجود دارند. بازیکنان باید از معماها، نکات و سرنخ ها در سراسر اتاق استفاده کنند تا کد را بشکنند و در مدت زمان مشخصی آزاد شوند.

بازی اتاق های فرار

بازی اتاق های فرار

تاریخچه  بازی اتاق های فرار

مفهوم اتاق های فرار با بازی های ویدئویی ماجراجویی شروع شد که در آن بازیکنان با کلیک کردن روی اشیاء روی صفحه با محیط اطراف خود تعامل داشتند. 
بازی‌های ویدیویی مانند Myst و Crimson Room به بازیکنان این امکان را می ‌دهند که محیط خود را تنها با یک ماوس و چند دستور ساده کنترل کنند. برخی از عناصر بازی ‌های ماجراجویی با عناصر پنهان در محیط اطراف، حل پازل، خطوط داستانی هدف ‌گرا بعداً به عنوان اتاق‌های فرار شناخته شد. 
بازی‌ های اتاق فرار انلاین در سال 2004،  توسط خالق ژاپنی توشیمیتسو تاکاگی، مورد استقبال قرار گرفتند، اولین اتاق فرار مدرن توسط یک شرکت انتشاراتی به نام SCRAP در کیوتو، ژاپن در جولای 2007 ایجاد شد. بازی 5-6 نفره در ابتدا در یک اتاق اجرا می شد، بازیکنان به اتاقی با مضمون فرستاده شدند که در آنجا برای فرار باید یک سری از پازل ها و معماها را در یک بازه زمانی مشخص حل می کردند. طولی نکشید که اتاق های فرار به عنوان بازی دائمی در ژاپن محبوب شدند و به چین و بقیه آسیا گسترش یافتند. در همین زمان، اولین اتاق فرار در اروپا در مجارستان افتتاح شد. در طول پنج سال بعد، اتاق‌های فرار دائمی بیشتری در اروپا و آسیا پراکنده شدند.
اما اکنون SCRAP به خاطر رویداد بازی فرار واقعی خود که میزبان آن است شناخته شده است، هزاران بازیکن در یک فضای مشترک اتاق های فرار از زمان کار این بازی در سال 2007 با هم بازی کرده اند، این بازی به یک پدیده بین المللی برای دوستان، خانواده و رویدادهای تیم سازی تبدیل شده است و اکنون می توان آنها را در بیش از 60 کشور در سراسر جهان یافت.

روش بازی اتاق فرار 

بازی اتاق فرار در واقع  اینگونه است که شما و تیمتان در یک اتاق موضوعی گرد هم می آیید و یک ساعت فرصت دارید تا ماموریت خود را تکمیل کنید و از اتاق فرار کنید.
داخل اتاق های فرار معمولا از تم هایی مانند زندان، سلول های انفرادی، خانه های ترسناک و متروکه، فضاپیما استفاده می شود، این فضاها نسبت به داستان ها متفاوت هستند.
هر کدام از اتاق های فرار دارای یک داستان و ژانر است مثل اینکه در یک فیلم سینمایی بازی می کنید. این اتاق ها هم مثل فیلم سینمایی دارای کارگردان، نویسنده، و سایر افراد هستند تا یک اثر نهایی نزدیک به موضوع را به خوبی طراحی و پیداسازی کنند. 
البته باید گفت این اتاق های فرار به دلیل محدودیت هایی که دارد نمی توانند مثل یک فیلم واقعی دارای جلوه های ویژه باشد، اما داراری کیفیت های بالایی از یک بازی را دارند که شما و دوستانتان را بسیار سرگرم می کند، شما می توانید در این بازی یاد بگیرید که چگونه با همفکری یکدیگر یک کار گروهی انجام دهید و با داستان آن همزادپنداری کنید.
شکست دادن یک اتاق فرار نیاز به کار تیمی، سرعت، خلاقیت و صبر دارد. اتاق های فرار برای تعطیلات خانوادگی، تیم سازی یا صرفاً برای تفریح با دوستان خود مناسب هستند. برای بازی اتاق فرارهای تهران می توانید بلیط تهران را از سایت تریپ تهیه کنید.

روند بازی اتاق فرار

روند بازی اتاق فرار

روند بازی اتاق فرار

در زیر می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه یک بازی فرار از اتاق را بازی کنید:

1. یک تم را انتخاب کنید

ابتدا باید موضوع بازی اتاق فراری که می خواهید با دوستانتان بازی کنید را انتخاب کنید، تم ها از هیجان انگیز و اکشن گرفته تا احمقانه و کمدی هستند، مضامین پرطرفدار بین افراد این بازی معمولا شامل دزدی از بانک، فرار از زندان و زامبی است.

2. با راهنمای بازی خود آشنا شوید

پس از انتخاب اتاق مورد نظر، راهنمای بازی خود را ملاقات خواهید کرد. راهنمای بازی شما را به اتاقتان می برد، قوانین بازی را به شما  توضیح می دهد و قبل از شروع ماجراجویی به هر سوالی پاسخ می دهد.

3. وارد بازی شوید و فیلم ماموریت را تماشا کنید

هنگامی که برای شروع بازی آماده شدید، شما و هم تیمی های شما یک ویدیوی ماموریت را تماشا خواهد کرد. این ویدیو ماموریتی را توضیح می ‌دهد که تیم شما اکنون بخشی از آن است، آنچه را که می‌خواهید انجام دهید و اینکه چرا فقط ۶۰ دقیقه برای انجام آن وقت دارید را توضیح می دهد.
برخی از ماموریت ها در مورد فرار از اتاق هستند، مانند اتاق فرار از زندان، سایر ماموریت ها ممکن است حول محور فرار نباشند، اما در عوض، ممکن است یک دزدی را تکمیل کنید یا یک سفینه فضایی مریخی را به فضا پرتاب کنید.

4. فرار از اتاق

برای فرار، با جستجوی اتاق شروع کنید، ابتدا به دنبال الگوها یا ارتباطات باشید و با هم تیمی های خود ارتباط برقرار کنید با هم می توانید راه حل هایی پیدا کنید. برای پیشرفت در بازی، باید پازل ها را حل کنید، سرنخ ها را کشف کنید و کدها را بشکنید تا بتوانید از اتاق فرار کنید.

5. سرنخ بگیرید

فراموش نکنید شما می توانید برای سرنخ تماس بگیرید یا از راهنمای بازی خود کمک بخواهید، آنها آنجا هستند تا مطمئن شوند که شما یک تجربه عالی دارید.

بازی اتاق فرارها برای چه کسانی مناسب است؟

اتاق های فرار مخاطبان بسیار زیادی را به دست آورده است، خانواده، گروه دوستان، همکاران کار، همکلاسی ها، گروهی از کودکان برای جشن تولد، یک بازی برای همه سنین می باشد. اتاق فرار از 7 تا 77 سال محدودیت سنی ندارد، فقط پیچیدگی پازل ها تغییر خواهد کرد.
اتاق‌های فرار که برای تیم‌ سازی و همکاری عالی هستند، کار گروهی، اشتراک ‌گذاری و همبستگی را تشویق می ‌کنند. در زیر به درصد افرادی که بازی اتاق فرار را بازی می کنند اشاره می کنیم: 
افراد کم تر از 18 سال 14 درصد، افراد بین 18 تا 25 سال 27 درصد، افراد بین 30 تا 44 سال 24 درصد و افراد بالای 45 سال 15 درصد هستند که این بازی را انجام می دهند.

لیست بهترین اتاق فرارهای تهران

لیست بهترین اتاق فرارهای تهران

لیست بهترین اتاق فرارهای تهران

در تهران بازی اتاق فرار طرفداران زیادی دارد که افراد می توانند با دوستان خود در آن بازی کنند در ادامه ما شما را با لیست بهترین اتاق فرار ترسناک تهران این بازی آشنا می کنیم:

مجموعه انیگما (اتاق فرار در برج میلاد)

اتاق فرار اتاق جنگ
اتاق فرار روانی
اتاق فرار قتل مرموز
اتاق فرار کلبه وحشت
اتاق فرار رویا

مجموعه اسکیپ کیوب ( اتاق فرار در ایران مال)

اتاق فرار اسم من سیدنی است
اتاق فرار بن بست
اتاق فرار پشت میله‌ ها
اتاق فرار شمع‌ های خود را فوت کن

مجموعه اسکیپ روم دات آی آر( اتاق فرار در خیابان نوفل لوشاتو)

اتاق فرار احضار
اتاق فرار تابوت
اتاق فرار سامورایی
اتاق فرار سرقت
اتاق فرار شام آخر
اتاق فرار طهران ۱۳۴۶
اتاق فرار طاعون
اتاق فرار نجات شهر
اتاق فرار هکر
اتاق فرار محاکمه با آتش
اتاق فرار شب سیزدهم
اتاق فرار کابوس

مجموعه اتاق فرار ونک

مجموعه اتاق فرار ونک

مجموعه ذهن برتر ( اتاق فرار در میدان ونک)

اتاق فرار اتاق بیگانه
اتاق فرار نفرین فرعون

مجموعه اسکیپ تایم اتاق فرار شرق تهران ( اتاق فرار رسالت)

اتاق فرار آمازون
اتاق فرار صحراهای کالاهاری
اتاق فرار قبرستان نفرین شده

مجموعه مرکز بازی ‌های فکری ( اتاق فرار میدان تجریش)

اتاق فرار پادزهر
اتاق فرار جنون زندان
اتاق فرار دور دنیا در ۶۰ دقیقه
اتاق فرار قطار سریع السیر شرق
اتاق فرار گمشدگان
اتاق فرار مالیخولیا
اتاق فرار موزه
اتاق فرار هفت

مجموعه دالون ( اتاق فرار در لواسان)

اتاق فرار تله مرگ
اتاق فرار فرار از تنگنا

مجموعه بوم اسکیپ ( اتاق فرار سعادت آباد)

اتاق فرار رستگاری بیولوژیکی
اتاق فرار وارونگی
اتاق فرار حریم شخصی

مجموعه اتاق فرار قیطریه

مجموعه اتاق فرار قیطریه

مجموعه اسکیپ وی ( اتاق فرار قیطریه)

اتاق فرار جزیره گنج
اتاق فرار فرار از تاسیسات

مجموعه دیم اسکیپ ( اتاق فرار تهرانپارس)

اتاق فرار نفس نکش

مجموعه اینفینیتی ( اتاق فرار در شریعتی)

اتاق فرار خفگی
اتاق فرار زامبی
اتاق فرار فرار از کشتی سان ست
اتاق فرار فرار از گاراژ متروکه

مجموعه اسکیپ مستر ( اتاق فرار نارمک)

اتاق فرار مردگان متحرک
اتاق فرار قاتل سریالی
اتاق فرار شکنجه
اتاق فرار غسال
اتاق فرار گیم آو ترونز
اتاق فرار قرارگاه نظامی

مجموعه اسکیپ می ( اتاق فرار در پردیس کوروش فلسطین)

اتاق فرار سرقت از بانک
اتاق فرار سفر به ماه
اتاق فرار فرار از زندان یک
اتاق فرار فرار از زندان دو
اتاق فرار فرار از مدرسه
اتاق فرار فریتز هابر
اتاق فرار متل بوداپست
اتاق فرار معمای تسلا

مجموعه بلک باکس ( اتاق فرار میدان فاطمی)

اتاق فرار شب در موزه
اتاق فرار کشتی دزدان دریایی
اتاق فرار کیمیاگری
اتاق فرار معدن

مجموعه اسکیپ روم ویژین ( اتاق فرار چیتگر)

اتاق فرار نفرین 
اتاق فرار گنج مردگان 
اتاق فرار ایت 

استاندارد‌های بازی اتاق فرار

 اتاق فرار مانند بازی های دیگر دارای استاندارد هایی است که باید رعایت شود.
حداقل فضا برای این بازی باید 50 متر باشد.
اتاق ها باید دارای جعبه کمک های اولیه کپسول آتش نشانی باشد.
کابل های داخل اتاق باید داخل داکت ها باشد.
در صورت استفاده از مایعات در بازی، از مضر نبودن آن برای پوست و بدن بازیکنان حتما اطمینان حاصل شود.
هر اتاق باید دارای کلید ژاپاس باشد که در صورت لزوم بتوان از آن استفاده کرد.
استاندارد سنی برای ورود به فضای بازی باید بالای 14 سال و برای بازی های ترسناک بالای 18 سال باشد.
تعداد شرکت ‌کنندگان بازی باید نسبت به فضای انتخاب شود. 
استعمال دخانیات در محل بازی ممنوع است.
به همراه داشتن حیوانات خانگی در فضای بازی ممنوع است.
راهنمای مجموعه قبل از بازی باید سناریوی بازی را برای افراد توضیح دهد.

سناریو های مختلف بازی اتاق فرار

هر بازی دارای یک سناریو یا یک موضوع است که باید با کمک دوستانتان آن را حل کنید تا بتوانید از آن اتاق ها فرار کنید. ارزان ترین بلیط هواپیما لحظه آخری را از سایت تریپ تهیه کنید.

سناریوی اتاق فرار شام آخر

سناریوی اتاق فرار شام آخر

سناریوی اتاق فرار شام آخر

در بازی اتاق فرار شام آخر شما و دوستانتان به یک رستوران برای صرف شام می روید، درهای اتاق روی شما قفل می شود سفارش غذای شما دیر می شود و شما مشکوک می شود و شاکی می شوید، قصد دارید تا آنجا را ترک کنید ولی نمی توانید زیرا درها بسته هستند، درست در همین لحظه متوجه می ‌شوید که صاحب رستوران یک قاتل سریالی است و شما باید به دنبال یک راه حل برای فرار باشید.
 سناریوی اتاق فرار قرنطینه
در این سناریو تم خاصی ندارد و داستان آن مهیج نیست بلکه دارای معماهای پیچیده و سخت است که نیاز به کار گروهی دارد، در این سناریو باید خود را به چالش بکشید و با دوستان خود همفکری کنید و معمای پیچیده را حل کنید.

سناریوی اتاق فرار نجات شهر

این اتاق فرار ویژگی خاص خودش را دارد سناریوی برگزاری آن در یک بنای تاریخی 200 ساله است و شما را به دوران قدیم می برد.
داستان بازی از این قرار است که یک عملیات تروریستی در شهر تهران تا یک ساعت دیگر اتفاق می افتد نقش شما و دوستانتان در این بازی گروهک امنیتی است که باید سر نخ های موجود در بازی را پیدا کنید.
 مثلا به یک زیر زمین که متعلق به یک سرایدار بوده می روید و با پیدا کردن سر نخ و کشف معما می توانید حمله تروریستی را متوقف کنید و بازی را به اتمام برسانید.

سناریوی اتاق‌ فرار احضار

اتاق فرار احضار محیطی دلهره آور و ترسناکی دارد، اگر به اینجور محیط ها علاقه دارید اتاق احضار بهترین گزینه است.
داستان از این قرار است که یک عمارت طلسم شده ای است که هر کسی وارد آن می شود به جنون می رسد و ناپدید می شود و یا به هر دلیلی زنده از آن بیرون نمی آید، صاحب عمارت به دنبال فردی است که بتواند طلسم آن عمارت بشکند و شما باید بتوانید با حل کردن معمای آن از آن به سلامت خارج شوید.

سناریوی اتاق‌ فرار تابوت

اتاق فرار تابوت دارای فضای دلهره آور است و جزو بازی های سخت حساب می شود، در یک شهر دور افتاده به نام شارلوت هیل هر چند وقت یکبار جوانی ناپدید می شود پس باید در این بازی خیلی مراقب خورتان باشید.

سناریوی اتاق فرار سرقت

داستان اتاق فرار سرقت بسیار مهیج است و سناریویی بسیار جداب دارد و یکی از بهترین و جداب ترین اتاق فرارهای تهران است.
بر خلاف بقیه سناریوها که شما همیشه شخصیت خوب داستان هستید در اینجا شما یک شخصیت منفی دارید در این بازی شما و دوستانتان برای انجام کارای منفی و خرابکارانه دست به یک ماموریت می زنید، داستان از آنجایی شروع می شود که در تهران فعالیت های مشکوکی رخ می دهد و پلیس هنوز موفق مشده تا عوامل این خرابکاری ها را پیدا و دستگیر کند، کار آگاهی حرفه ای  وجود دارد، که ادعا می کند که مدارکی بدست آورده است.
از طرفی شما مامور هستید تا به دفتر این کار آگاه بروید و مدارکی که بدست آورده را از بین ببرید، اما وقتی وارد دفتر می شود سیستم امنیتی درب ها به صدا در آمده و درها را روی شما قفل می کند و شما فقط یک ساعت فرصت دارید تا از آن اتاق خارج شوید.

سناریوی اتاق‌ فرار کشتی دزدان دریایی 

سناریوی این اتاق فرار یکی از سخت تری ها است، این اتاق فرار دارای معما های سخت و چالش بر انگیز است. داستان اینگونه است که شما باید کشتی هایی که در آن گنج پنهان شده پیدا کنید، اما کار آسانی نیست. اگر اولین بار است که می خواهید بازی اتاق فرار را انجام دهید بهتر است از بازی های آسان تر شروع کنید.

سناریوی اتاق فرار کلبه وحشت

سناریوی اتاق فرار کلبه وحشت

سناریوی اتاق فرار کلبه وحشت 

اتاق فرار کلبه وحشت دارای محیطی ترسناک است و شما قرار است کلی ترس روبرو شوید، در اینجا نیاز به حل معمای پیچیده و دشوار نیست بلکه باید با اتفاقات غیر قابل پیش بینی و ترسناک رو درو شوید، اما استرس و ترسی که در وجود شما است قدرت تمرکز و فکر کردن را از شما می گیرد.
داستان بازی از این قرار است که وقتی وارد اتاق می شوید درهای اتاق بلافاصله قفل می شود و در همان لحظه دشمنان شما قصد دارن که جانتان را بگیرند و شما باید با تمرکز و به خطر انداختن جان خودتان این موجودات را شکست دهید و از ورد آنها به شهر جلوگیری کنید.

سوالات متداول در باره ی اتاق فرارهای تهران

بازی اتاق فرار چیست؟

بازی اتاق فرار اینگونه است که شما و تیمتان در یک اتاق جمع می شوید و یک ساعت فرصت دارید تا ماموریت خود را تکمیل کنید و از اتاق فرار کنید.

آیا بازی اتاق فرار ترسناک است؟

تمام بازی های اتاق فرار ترسناک نیستند، هر بازی سناریوی خودش را دارد که بسته به روحیه و گروه سنی می تواند متفاوت باشد.


بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc