https://gateway.trip.ir/api/

کلیسای سنت باسیل | جاذبه رنگارنگ و دیدنی مسکو

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

کلیسای سنت باسیل | جاذبه رنگارنگ و دیدنی مسکو

یکی از جاذبه های گردشگری مسکو، کلیسای جامع سنت باسیل می باشد که با رنگ و شکل جذابی که دارد توجه گردشگران را به خود جلب می کند. دقیقاً در قلب مسکو و در نزدیکی میدان سرخ این کلیسا با جذابیت های فراوان و شکل های خیره کننده مارپیچی شکل شما را به بازدید دعوت می کند، مهم نیست از چه نژاد یا مذهبی باشید، درست است که اینجا یک کلیسا است ولی بیشتر جذابیت های آن در بیرون از آن است که نقشی خیره کننده بر جای گذاشته است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما مسکو را دارید و یا دوست دارید با تور روسیه تریپ همراه باشید بهتر است کمی اطلاعات در این خصوص داشته باشید.

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

برای سفر به هر شهری حتماً به فکر رزرو هتل در مرکز شهر هستید و همچنین علاقه دارید در خصوص جاذبه های اصلی آن شهر قبل از سفر اطلاعاتی به دست بیاورید. اگر تا به امروز به کشور روسیه سفر نکرده اید بهتر است بدانید ویزای روسیه اولین نکته ای است که باید به فکر آن باشید، روسیه شهرهای مختلفی دارد ولی مسکو که پایتخت این کشور است در میان جهانیان شهرت و آوازه ای خاص دارد، این شهرِ چهار فصل با دارا بودن ویژگی های خاص باعث شده است تا در هر فصلی که به آنجا سفر می کنید از سفر خود رضای داشته باشید.

میدان سرخ که در قلب این شهر قرار دارد جاذبه های زیبایی را در کنار خود قرار داده است که یکی از آنها کلیسای سنت باسیل است.

در قرن 16 میلادی دستور ساخت این بنا توسط شخصی به نام ایوان وحشتناک داده شد و ساخت این کلیسا 6 سال طول کشید. رنگ های جذابی که به زیبایی معماری آن افزوده است فقط در حدود 200 سال است که به آن اضافه شده است. گفته می شود در پایان ساخت این بنا، آن را به زیباترین بنای جهان توصیف کرده اند. 

کلیسای سنت باسیل

در گذر تاریخ حدود 500 ساله ای که این کلیسا به خود دیده است بارها شاهد آتش سوزی و تخریب آن در اثر جنگ ها بوده ایم. حتی بخش کمی از آن نیز دیگر وجود ندارد ولی در نقشه ابتدایی ساخت بوده است، اما همین بخش کوچک نیز با توجه به رنگ بندی منحصر به فرد و جذاب خود، از بسیاری از بناهای غول پیکر جهان نیز شهرت بیشتری دارد. جالب اینجاست که هیچ کدام از گنبدها معماری و رنگ یکسانی ندارند و هر کدام به تنهایی بخشی از این زیبایی هستند.

کلیسای سنت باسیل

این بنا به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است و هم اکنون فقط نام کلیسا دارد و داخل آن موزه شده است. البته در برخی از روزهای مهم مذهبی در این مکان کارهای مرتبط با کلیسا انجام میگیرد.

برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی روسیه، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای با همین موضوع را در سایت ما بخوانید. 

تور روسیه

برای بازدید از مسکو بهترین راه خرید تور روسیه است که در آن هم می توانید از مسکو دیدن کنید و هم به شهر زیبای سن پترزبورگ سر بزنید. برای این کار می توانید از کارشناسان بخش تور در شرکت تریپ ( نقطه پرواز ) مشاوره بگیرید.

شماره تماس شرکت نقطه پرواز : 75134000

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc