https://gateway.trip.ir/api/

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

به روز رسانی: 15 بهمن ، 1402 اخبار گردشگری

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد که به عنوان اولین پارک مصنوعی در ایران می باشد، این پارک، پارکی علمی تخیلی است که هم  کودکان و هم بزرگسالان را جذب خود می کند.
این پارک در زمینی به مساحت تقریبا 2400 متر در طبقه چهارم مجتمع وصال در منطقه گردشگری سپاد مشهد واقع شده است. پارک علمی پروفسور بازیما از قسمت های مختلفی از جمله تونل خلقت، بازی ها و فروشگاهی تشکیل شده است که شما را به گشت و گذار در بدن انسان، فضا، پرواز بر فراز آسمان و دیگر رویدادهای عجیب زندگی می برد.

فیلم پارک علمی پروفسور بازیما

فیلم پارک علمی پروفسور بازیما 

پروفسور بازیما کیست ؟

پروفسور بازیما در واقع نمادی از یک دانشمند است که تمام دنیا را دیده و کشف کرده است، اکتشافات و نمونه های علمی خود را جمع آوری کرده و همچنین این نمونه ها را در معرض عموم قرار داده تا دیگران هم بتوانند این اطلاعات را از نزدیک ببینند و جواب سوالات خود را در این پارک علمی پیدا کنند.
شماره تلفن پارک علمی پروفسور بازیما : 5052 3711 -51 0
آدرس پارک علمی پروفسور بازیما : پارک علمی پروفسور بازیما مشهد انتهای خیابان خیام شمالی، طبقه چهارم وصال مال است.
سایت پارک علمی پروفسور بازیما : http://bazima.ir
قیمت بلیط پارک علمی پروفسور بازیما : پارک علمی پروفسور بازیما همه روزه از ساعت 10 تا 22 میزبان علاقمندان به یادگیری علم است. هزینه ورود به پارک بازیما برای هر نفر 25000 تومان می باشد که به ازای هر بازی هزینه ای جدا باید پرداخت شود. با خرید بلیط هواپیما تهران مشهد می توانید خود را به این پارک علمی برسانید و در کنار فرزندان خود اوقات خوشی را داشته باشید.

پارک دایناسورها در مشهد

پارک پروفسور بازیما از جاهای دیدنی مشهد در زمینی به مساحت 2500 متر مربع است که توسط محمد لاجوردی ساخته شد، این پارک علمی اولین پارک موضوعی ایران و سومین پارک در جهان با سفر به درون بدن انسان است، و با هزینه راه اندازی 50 میلیارد ریالی (نزدیک به 1.4 میلیون دلار) این پارک 250 فرصت شغلی ایجاد کرده است.
پارک‌ های موضوعی یکی از بدیع ‌ترین و موفق‌ ترین فعالیت‌ های تفریحی در سراسر جهان هستند، لاجوردی با بیان اینکه این پارک مجموعه ای از 3 هزار گونه جانوری از حیات وحش ایران را در خود جای داده است. 
وی تصریح کرد: بازدید کنندگان صرفاً وقت خود را در پارک با بازی نمی گذرانند، بلکه بیشتر درگیر داستانی جذاب می شوند و تجربه ای منحصر به فرد و دلپذیر را رقم می زنند.
بازدید کنندگان با گذشتن از غارها، آتشفشان ها، پرندگان، پارک دایناسورها، سفری یک ساعته را با ماشین زمان از انفجار بزرگ تا عصر حاضر آغاز می کنند. 
پس از عبور از دهان یک انسان غول پیکر، سفری را به داخل بدن انسان آغاز می کنند، همچنین بازدید کنندگان می‌ توانند با شبیه ‌ساز پرواز بر فراز شهر مشهد پرواز کنند، کهکشان‌ ها را در افلاک ‌نمای آفتابی تماشا کنند، آتشفشان بسازند و بر روی یک ژیروسکوپ سوار شوند که حس بی ‌وزنی مشابه آنچه فضانوردان در فضا می ‌بینند، ایجاد می‌ کند. 

مکان علمی مشهد

مشهد به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری ایران، سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. بسیاری از آنها زائرانی هستند که می خواهند به زیارت حرم مطهر امام رضا بروند. حرم مطهرامام رضا تنها دلیل محبوبیت مشهد نیست، زیرا این شهر دارای جاذبه ها و امکانات تفریحی متعدد دیگری است. 

بخش های مختلف پارک علمی  پروفسور بازیما

بخش های مختلف پارک علمی  پروفسور بازیما

بخش های مختلف پارک علمی  پروفسور بازیما

پارک علمی بازیما از بخش های مختلفی تشکیل شده از بخش هایی همچون دیدن انواع جانوران و گیاهان بر روی زمین تا بخش هایی از بدن انسان، آشنایی با دایناسورها و دیکر ساکنان کره خاکی شما همچنین می توانید به درون غارها بروید و زیر دریایی کشف کنید. در این پارک از آسمان تا زیر زمین را می توانید ببینید و کشف کنید.

1. شبیه ساز زمین ‌لرزه در پارک بازیما

در این بخش بزرگتر ها با فرزندانشان می توانند با استفاده از لوگو به ساختن خانه یا مجتمع های تجاری،اداری و ... بپردازند و سپس آنها را با دستگاه شبیه ساز زلزله آزمایش کنند و کشف کنند که چگونه یک مهندس می تواند خانه ای مقاوم در برابر زلزله بسازد و علم طراحی و مهندسی  را یاد بگیرند و یاد بگیرند از چه سازه های می توان برای مقاومت در برابر زلزله استفاده کرد.
هدف از ساخت این لوگو در واقع مشارکت در کار گروهی و فعالیت های تیمی است و یادگیری سازه ها وچگونگی اندازه گیری بزرگی زمین لرزه، آمادگی در برابر زمین لرزه در زمان وقوع، آشنایی با اصول مقدماتی ساخت سازه های مقاوم در مواجه با این حادثه عنوان شده است.

2. عصب سنج در پارک علمی پروفسور بازیما

همه ما در کودکی با عصب سنج بازی کرده ایم، بازی که در آن باید یک حلقه فلزی را به گونه ای در اطراف مدار فلزی حرکت بدهید تا هیچ اتصال و برخوردی بین مدار و حلقه ایجاد نشود. 
اگر این حلقه به بدنه برخورد کند دستگاه به صدا در می آید، این بازی نیاز به مهارت بالایی همچون دقت، تمرکز، سرعت، توانایی ماهیچه دست دارد و همچنین هیجان بسیار زیادی دارد. 
اگر می خواهید این بازی مهیج و جذاب را با کودکان خود بازی کنید ما به شما پارک علمی بازیما را پیشنهاد می کنیم شما می توانید در این پارک با بازی های مختلف خود را بسنجین و با یکدیگر به رقابت بپردازین و اوقات خوشی را داشته باشید.

واقعیت مجازی در پارک علمی

واقعیت مجازی در پارک علمی پروفسور بازیما

3. واقعیت مجازی در پارک علمی

امروزه تکنولوژی واقعیت مجازی بسیار سر و صدا کرده و راه خود را به بخش های مختلف علم و بازی های کامپیوتری باز کرده است و به شکل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
پارک علمی بازیما نیز با کمک گرفتن از واقعیت های مجازی سعی کرده تا واقعیت های علمی مانند سفر به درون بدن انسان، سقوط از آسمان خراش، پرش از هواپیما، رانندگی و ... را با استفاده از این تکنولوژی به کودکان و بزرگسالان کودکان آموزش دهد و بتواند دنیایی نزدیک به جهان واقعیت را نشان دهد.

4. بازی های تعاملی

بازی تعاملی بازی است که شما می توانید در آن مهارت های فردی و گروهی خود را افزایش دهید، بازی هایی که در سال های اخیر با رواج تکنولوژی بسیار فراگیر شده و محبوبیت بالایی پیدا کرده است موجب می شود تا شما از پای سیستم بلند شوید و به فعالیت های فیزیکی بپردازید.
به همین جهت پارک علمی بازیما سری های مختلف بازی های تعاملی را برای تمام اعضای خانواده طراحی کرده است تا هم در کنار یکدیگر اوقات خوشی داشته باشند و هم به تقویت مهارت هایی مانند هماهنگی عصب و عضله بپردازند.

5. افلاک نما در پارک علمی بازیما

دیگر جاذبه پارک علمی پروفسور بازیما، پلانتوریوم دیجیتال یا به زبان ساده تر افلاک نمای آن است، از نکات جالب توجه در مورد این آسمان نما این است که مقیاس خورشید با دیگر سیاره های منظومه های شمسی مانند آنچه در طبیعت به صورت واقعی وجود دارد رعایت شده و هر بازدید کننده ای می تواند به راحتی بزرگی خورشید نسبت به دیگر اجسام را تصور کند.
در این افلاک نما شما می توانید نجوم، علم زمین شناسی، علوم زیست شناسی را که بر روی پرده به نمایش در می آید ببینید.
در کنار این فیلم ها، شبیه ساز آسمان با قابلیت نمایش وقایع نجومی، آشنایی با ستارگان و سیارات، شناخت صور فلکی، چگونگی جهت یابی در شب ها، تعیین ماه ها و ... دانش شما از آسمان و آنچه فراتر از آن است را بیشتر می کند.

6. جانور شناسی در پروفسور بازیما

در این بخش شما به شناختن جانوران مختلف در سراسر دنیا می پردازین این بخش به دو قسمت بی مهرگان و مهره داران تقسیم شده است که هر کدام به صورت جدا گانه این جانوران را به شما نشان می دهد.

جانوران بی مهره

شاید برایتان جالب باشد که بخش بزرگی از زمین را جانوران بی مهره تشکیل می دهد در واقع می توان گفت که آنها ساکنان اصلی این زمین هستند. برای مثال جانوران همچون حشرات به تنهایی از نظر تنوع حیات و تعداد با تعداد دیگر گونه های جانوری در دنیا برابری می کنند. ارزانترین بلیط هواپیما را می توانید در سایت تریپ پیدا کنید.
اطلاعات جالبی از این دست، در کنار فوایدی که بی مهره ها برای جهان پیرامون مان دارند و اینکه برای حفاظت از آنها باید چه کارهایی انجام دهیم، موضوع هایی ست که در این بخش پارک علمی به شما یاد داده می شود.

مهره داران

مهره داران

- جانوران مهره دار

در این بخش هم شما می توانید با جانوران مهره دار آشنا شوید و یاد بگیرید به چه جانورانی مهره دار می گویند و مهره داران در کجای کره خاکی زندگی می کنند و نحوه زندگی آنها را بررسی کنید، از جمله این جانوران می توان به نمونه هایی از جانوران مهره دار مانند انواع طناب داران اولیه، ماهی ها، دوزیستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران اشاره کرد.

هلیوم پارک مشهد یکی از مکان‌های تفریحی و پرطرفدار این شهر است. اگر قصد سفر به مشهد را دارید پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این پارک را از دست ندهید. 

سوالات متداول در مورد پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

چه هتل هایی نزدیک پارک علمی پروفسور بازیما هستند؟

هتل های نزدیک پارک علمی پروفسور بازیما : (4.82 مایل) هتل الماس 2، (4.42 مایل) اقامتگاه ولی، (4.91 مایل) هتل رویال درویشی، (4.46 مایل) هتل جواد، (5.11 مایل) هتل بین المللی قصر طلایی

چه رستوران هایی نزدیک پارک علمی پروفسور بازیما هستند؟

رستوران های نزدیک پارک علمی پروفسور بازیما : (3.18 مایل) پسران کریم، (2.99 مایل) باغ زیتون، (2.24 مایل) کافه رستوران لیان، (2.69 مایل) پیتزا کازابلانکا، (3.87 مایل) چلوکابابی امید

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc