https://gateway.trip.ir/api/

زیباترین خانه های تاریخی کاشان

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 راهنمای سفر

زیباترین خانه های تاریخی کاشان

کاشان از شهرهای دیدنی و تاریخی کشور می باشد و از مهمترین شهرهای استان اصفهان به حساب می آید. کاشان را کوه های کرکس و کویر مرکزی ایران احاطه کرده اند و حدودا ۱۶۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و فاصله آن از تهران  ۲۴۰ کیلومتر می باشد. این شهر از نظر پوشش گیاهی بیشتر فقیر بوده و در آن بوته ها و درختچه های کمی به چشم میخورند. گردشگرانی که به کاشان سفر می کنند بیشتر قصدشان بازدید از خانه های تاریخی کاشان می باشد که تعداد کمی نیز ندارند. در این بخش میخواهیم بهترین خانه های تاریخی کاشان را به شما معرفی کنیم تا در سفر از سراسر ایران به اصفهان و سپس سفر به کاشان با بلیط هواپیما اصفهان بازدید از آن ها را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

خانه-های-سنتی-کاشان

خانه های سنتی کاشان

خانه طباطبایی ها کاشان

خانه طباطبایی ها از مشهورترین خانه های تاریخی کاشان می باشد که معماری خارق العاده ای دارد و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

هزینه بلیط ورودی خانه طباطبایی ها: ۲۵۰۰ تومان
هزینه بلیط اتباع خارجی خانه طباطبایی ها: ۱۵۰۰۰ تومان
زمان بازدید خانه طباطبایی ها: ساعت ۸ صبح الی ۸ عصر تابستان ها – ساعت ۸ صبح الی ۵ عصر زمستان ها
تعطیلات سالانه خانه طباطبایی ها: ایام سوگواری
آدرس خانه طباطبایی ها: اصفهان، کاشان، خیابان علوی

خانه بروجردی ها کاشان

خانه بروجردی ها خانه ی تاریخی دیگری است که در شهر کاشان گردشگران را مجذوب خود کرده است و به دوره قاجاریه بر می گردد. خانه بروجردی ها قدمت ۱۳۰ ساله دارد و معماری آن یکی از شاهکارهای معماری کاشان می باشد. طراحی و معماری خانه بروجردی ها شباهت زیادی به خانه طباطبایی ها داشته و این شباهت به خاطر آن است که پسر آقای بروجردی که عاشق دختر آقای طباطبایی بوده از ایشان خواستگاری کرده و شرط آقای طباطبایی این بوده است که یک عمارت شبیه به خونه ی خودش برای دخترش نیز بسازد!

زمان بازدید از خانه بروجردی ها: ۹ صبح الی ۶ عصر تابستان ها – ۹ صبح الی ۴:۳۰ عصر زمستان ها
تعطیلات سالانه خانه بروجردی ها: ایام سوگواری
هزینه بلیط ورودی خانه بروجردی ها: ۲۵۰۰ تومان
هزینه بلیط اتباع خارجی خانه بروجردی ها: ۱۵۰۰۰ تومان
آدرس خانه بروجردی ها: اصفهان، کاشان، محله سلطان میر احمد، خیابان علوی

معماری-خانه-های-کاشان

معماری خانه های کاشان

خانه عامری ها کاشان

یکی دیگر از خانه های تاریخی کاشان خانه عامری ها می باشد. خانه عامری ها از زیباترین و بزرگترین خانه های تاریخی کاشان محسوب می شود و در حال حاضر یک مهمانسرای ۵ ستاره می باشد و پذیرای گردشگران بسیاری می باشد. قدمت خانه عامری ها به دوه زندیه برمیگردد و دارای نزدیک به ۸۰ اتاق و ۷ حیاط است. جالب است بدانید که خانه عامری ها در بین تمام خانه های تاریخی کاشان بلندترین بادگیر را دارد.
آدرس خانه عامری ها: کاشان،خیابان علوی، خیابان باستان هفتم–هتل سرای عامری ها کاشان

خانه شریفیان کاشان

عمارت شریفیان در کاشان دارای قدمت بیش از ۲۰۰ سال می باشد و از شگفت انگیزترین خانه های تاریخی کاشان به شمار می رود. خانه شریفیان در سال ۱۲۳۰ هجری قمری در کاشان بنا شد و ترکیبی از سه مجموعه فضایی که دو مجموعه مهمتر و اصلی آن در دوطبقه و در جبهه های شمالی و جنوبی حیاط واقع شده اند، می باشد.
آدرس خانه شریفیان کاشان: اصفهان، کاشان، خیابان علوی، کوی صدر

خانه-های-تاریخی-کاشان

خانه های تاریخی کاشان

خانه رزاقیان کاشان

کاشان تقریبا شهر کوچکی بوده و این خانه های تاریخی با فاصله کمی از هم قرار گرفته اند. خانه رزاقیان کاشان از دیگر خانه های تاریخی کاشان است که در محل تر آباد قرار گرفته و قدمت آن به عصر قاجار برمی گردد. در معماری خانه رزاقیان کاشان قسمت اندرونی و بیرونی از یکدیگر جدا شده و هر دو حیاط اندرونی و بیرونی به شکل دو طرفه ساخته شده اند و سه طبقه فضاهای قابل استفاده هم در آن طراحی و اجرا شده است. در خانه رزاقیان هم مثل اکثر خانه های تاریخی این شهر که اندرونی و بیرونی دارند، شاه نشین بعنوان فضای بین دو حیاط قرار گرفته است. دیگر خصوصیات شگفت انگیز معماری عمارت رزاقیان کاشان، سرداب، شاه نشین، مهتابی، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و یک باد گیر می باشند.
آدرس خانه رزاقیان کاشان: اصفهان، کاشان، محله ترک آباد

خانه-های-کاشان

خانه های کاشان

عمارت شاه یلانی در کاشان

عمارت شاه یلانی در کاشان عمارتی دیگر است که گردشگران بسیاری را با سفر به کاشان به سمت خود جذب می کند. عمارت شاه یلانی از معروف ترین خانه های تاریخی کاشان به شمار می رود و قدمت آن به دوره قاجاریه و پهلوی برمی گردد. عمارت شاه یلانی در کاشان و در محله درب باغ قرار واقع شده است. بخش اصلی این عمارت شامل دو سراب، شاه نشین، هشتی ورودی، ایوان تابستانی، ایوان زمستانی و یک بادگیر می شود و هم اکنون به عنوان مهمانسرای سنتی استفاده می شود و امکانات اقامتی خوبی نیز دارد.
آدرس عمارت شاه یلانی در کاشان: اصفهان، شهر کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۳۱

خانه حسینی و بنی کاظمی کاشان

خانه حسینی و بنی کاظمی کاشان دیگر خانه تاریخی کاشان می باشد که در محله ی کوشک صفی واقع شده است. طبق گفته ها، بنای اولیه خانه حسینی و بنی کاظمی کاشان به دوره قاجاریه برمی گردد و از آن دسته خانه هایی می باشد که دارای حیاط بیرونی و اندرونی بوده و فضاهای معماری زیبایی را در اطراف خود گرد آورده است. خانه حسینی و بنی کاظمی فاقد گودال باغچه و بیرونی می باشد و یک حیاط خلوت کوچک پشت شاه نشین جنوبی دارد. از فضاهای اصلی معماری این عمارت سرداب های جنوبی و شمالی، شاه نشین، پنج دری، هشتی ورودی و ایوان تابستانی می باشند. مساحت حیاط اصلی خانه حسینی و بنی کاظمی حدودا ۹۶۰ مترمربع می باشد که در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

خانه مشکی کاشان

خانه مشکی کاشان از خانه های تاریخی کاشان است که در محله ی درب اصفهان می باشد. قدمت خانه مشکی کاشان متعلق به عصر قاجار می باشد و از آن خانه های تاریخی کاشان بوده که فقط دارای یک حیاط اصلی و مرکزی است. خانه مشکی در دو طبقه و به شکل سه طرفه ساخته شده است. از فضاهای مهم معماری خانه مشکی کاشان سرداب، مهتابی، شاه نشین، هشتی ورودی، ایوان تابستانی، شارم، پنج دری و بهار خواب می باشند.

خانه-های-تاریخی-کاشان-باز-است؟

خانه های تاریخی کاشان باز است؟

خانه عطارها کاشان

خانه عطارها کاشان از خانه های تاریخی خارق العاده این شهر می باشد و به دوره قاجار برمی گردد. خانه عطارها در محله پنجه شاه قرار کاشان واقع شده است و از بناهای وسیعی می باشد که متشکل از سه باب حیاط بوده و ممکن است بنای موجود تنها قسمتی از بنای وسیع تر اصلی باشد. یکی دیگر از خصوصیات اصلی خانه عطارها این است که بیش از نیمی از فضاهایی که دارد در بخش شرقی و غربی حیاط واقع شده اند. از فضاهای اصلی معماری خانه عطارها میتوان از سه سرداب، سه بادگیر، شاه نشین، هشتی ورودی و حوض خانه می باشند. حیاط اصلی واندرونی خانه عطارها کاشان بیش از ۴۷۰ متر مربع وسعت است و این خانه در سال ۱۳۷۷ به ثبت ملی رسیده است.
آدرس خانه عطارها: اصفهان، کاشان، محله پنجه شاه، چهارراه آیت اله کاشانی

خانه دستمالچی کاشان

خانه دستمالچی در محله درب گلان واقع شده است و از دیگر خانه های تاریخی کاشان به شمار می رود. قدمت خانه دستمالچی به اواخر دوره قاجاریه باز می گردد و از دسته خانه هایی می باشد که بدون بخش های اندرونی وبیرونی است. معماری خانه دستمالچی کاشان به شکلی می باشد که چهار طرف ساخت و فضاهای معماری آن در اطراف حیاط در سه طبقه بنا شده است. از فضاهای مهم معماری خانه دستمالچی سرداب، شاه نشین، ایوان تابستانی و حوض خانه هستند. خانه دستمالچی تزئینات رسمی بندی ساده گچی در ایوان و طاقچه ها دارند و گردشگران و بازدیدکنندگان را حیرت زده می کند.

خانه تاریخی بالاچی در کاشان

خانه تاریخی بالاچی کاشان یکی دیگر از خانه های تاریخی این شهر می باشد که در فرعی منتهی به محله مسجد آقا بزرگ از محله قبرستان درب می باشد و دارای قدمتی بیش از ۱۳۰ ساله است. خانه تاریخی بالاچی کاشان دارای یک حیاط اصلی بدون گودال باغچه می باشد که در دو طرف آن فضاهای معماری خانه بنا شده اند و معماری آن از نوع دو طرف می باشد. خانه تاریخی بالاچی در سه طبقه به شکلی بنا شده که دو طبقه آن بالاتر از گذر عام و ورودی اصلی و یک طبقه هم پائین تر از آن می باشد. یکی از خصوصیات چشمگیر این عمارت دو فضای بزرگ و شاه نشین آن بوده و از فضاهای اصلی معماری آن می توان به سرداب، شاه نشین، سرپوشیده، مهتابی، هشتی ورودی و ایوان های تابستانی و زمستان اشاره کرد. خانه تاریخی بالاچی کاشان وسعتی برابر با ۶۰۰ مترمربع دارد و در سال ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسید.

سوالات متداول در مورد خانه های تاریخی کاشان

  • چرا باید  از کاشان دیدن کنیم؟

این شهر از نظر پوشش گیاهی بیشتر فقیر بوده و در آن بوته ها و درختچه های کمی به چشم میخورند. گردشگرانی که به کاشان سفر می کنند بیشتر قصدشان بازدید از خانه های تاریخی کاشان می باشد که تعداد کمی نیز ندارند.

  • مشخصات خانه تاریخی طباطبایی کاشان چیست؟

خانه طباطبایی ها قدمتی ۱۸۶ ساله دارد و از ۳ قسمت اندرونی، بیرونی و مخصوص خدمه تشکیل شده است. هر یک از این بناها با تزئینات مجلل، جلوه فوق العاده ای را به چشم بازدید کنندگان هدیه می کنند.

  • چرا طراحی و معماری خانه بروجردی ها شباهت زیادی به خانه طباطبایی ها دارد؟

طراحی و معماری خانه بروجردی ها شباهت زیادی به خانه طباطبایی ها داشته و این شباهت به خاطر آن است که پسر آقای بروجردی که عاشق دختر آقای طباطبایی بوده از ایشان خواستگاری کرده و شرط آقای طباطبایی این بوده است که یک عمارت شبیه به خونه ی خودش برای دخترش نیز بسازد!

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc