https://gateway.trip.ir/api/

آبشار دودوزن خرمکش

به روز رسانی: 07 مهر ، 1400 راهنمای سفر

آبشار دودوزن خرمکش

آبشار دودوزن در کدام استان است؟ چرا آبشار دودوزن معروف است؟ اگر اسم این آبشار زیبا را شنیده اید و نمیدانید در کدام استان ایران قرار دارد پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با این آبشار شگفت انگیز بیشتر آشنا کنیم شاید که مقصد بعدی شما دیدن این آبشار زیبا باشد.

آدرس روستای سیاهمزگی

منطقه گردشگری سیاهمزگی به یکی از زیباترین منطق توریستی استان گیلان معروف است. سیاهمزگی، منطقه ای از توابع بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت است معنی سیاهمزگی مسجد سیاه است. این منطقه در جنوب غربی شهرستان شفت با فاصله 17 کیلومتر می باشد. این شهرستان بسیار سرسبزو دیدنی های زیبایی دارد که توریست ها را به خود جذب می کند. 

استان گیلان را بیشتر بشناسید

با جمعیتی در حدود 2 میلیون و 427 هزار نفر در منطقه ای به مساحت 14711 متر مربع استان گیلان در خطوط ساحلی دریای خزر و در همسایگی جنوب استانهای زنجان و گازوین از شرق دارای مرزهای مشترک با مازندران است و در سمت غرب محدود به استان اردبیل است. 
جنگل گیلان 5650 هکتار زمین را پوشش داده است که حدود 38 درصد استان است و به گل وحشی دلیلی برای شکوفایی و آواز خواندن پرندگان اهلی خود می دهد. 
آب و هوای این منطقه مدیترانه ای است به دلیل همسایگی آن با چشم انداز بزرگ کوه البرز که باعث دور شدن ابرها به طرف دیگر می شود. 
مردان و زنان گیلانی دست به دست هم روی شالیزارهای خود کار می کنند یا در مزارع پرورش می یابند و طلای سبز را که در شالیزارها یا مزارع برنج به دست می آورند تولید می کنند. شالیزارهای آنها حتی زیبایی بیشتری به طبیعت رنگ تازه ای به این استان می بخشد. 
گیلان، واقع در جنوب دریای خزر سرزمینی دشتی  یکی از دست نخورده ترین منطقه ایران است، یکی از سرسبزترین استانها است و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی است که نقش عمده ای در جذب داخلی دارد. و گردشگران خارجی همچنین غذاهای خوشمزه در این منطقه از جمله تورش تره، تورش کباب، دشمه پلو، کوله قروباج  تورشه شامی، قرمه پلو و ... از جاذبه های گردشگری محسوب می شوند.

جاهای دیدنی سیاهمزگی

روستای سیاهمزگی دارای جاذبه های توریستی زیبایی می باشد که در زیر به چند مورد آن اشاره شده

دهکده چوبی سیاهمزگی شفت

مرقد امام‌زاده ابراهیم(ع) از فرزندان امام موسی(ع) و برادرامام رضا(ع) است که در شفت و در دهستانی به نام چوبر قرار دارد و فاصله آن با شفت به 30 کیلومتر میرسد. مسیر دسترسی به این امام زاده بسیار سر سبز و دیدنی می باشد. دهکده زیبای امامزاده ابراهیم(ع)  یکی از مکان های مشهور این روستا است و جزو مناطق گردشگری و زیارتی محسوب می شود. معماری خاص خانه‌هایی که در این روستا می باشند شهرت جهانی دارد. 

بقعه امام‌زاده اسحق(ع) سیاهمزگی شفت

بقعه امام‌زاده اسحاق(ع) و خواهرش خیرالنسا که در ارتفاعی حدود بیش از 1000 متری از سطح دریا قرار گرفته است ودر نوک قله ی سیاه کوه قرار دارد که در فاصله ی 25 کیلومتری تا غرب شهرستان شفت واقع شده است. مسیر این امام زاده دارای پوشش جنگلی سرسبز و خانه های چوبی دیدنی می باشد.

آبشار-دودوزن-خرمکش

آبشار دودوزن خرمکش

استخر طبیعی چماچا سیاهمزگی شفت

استخر طبیعی در روستای چماچا از توابع شهرستان شفت واقع است. چماچا از روستاهای بسیار قدیمی این شهرستان است.

جاهای دیدنی گیلان

ماسال طبیعت بکر، روستای راه پله ماسوله یکی تز روستاهای تاریخی این استان که گردشگران را به خود جذب می کند این روستا به صورت پلکانی می باشد و شهرت جهانی دارد.آبشار دودوزن خرمکش گیلان که یکی از زیباترین و ناشناخته های این استان است آبشاردر منطقه ای کوهستانی، با پوشش جنگلی و منطقه ای برای جذب گردشگران است.

مسیر-آبشار-دودوزن

مسیر آبشار دودوزن

آبشار دودوزن کجاست؟

اول از همه اجازه دهید که با هم نقشه این آبشار را بررسی کنیم و ببینیم در کجای این استان قرار دارد این آبشار حدرد 24 کیلومتر با شهر شفت که در استان گیلان است فاصله دارد این بدان معنا است که برای دیدن این آبشار ابتدا باید به گیلان بروید و از آنجا به تماشای این آبشار زیبا سفر کنید. برای اینکه مسیر این آبشار را گم نکنید می توانید نام آبشار دودوزن را از طریق اپلیکیشن های مسیریاب جی چی اس جستجو کنید تا بتوانید راحتر این آبشار را پیدا کنید.

دریاچه عروس و دودوزن کجاست؟

یکی از مکان های دیدنی در گیلان که مکانی آرامش بخش است و می توانید لحظات خوشی را در کنار خوانواده در این مکان زیبا سپری کنید روستایی به نام حلیمه جان است که به اسم دریاچه عروس نامگذاری شده است.
علت اصلی مسافرت به شهرستان های شمال ایران فرار از گرمای فصل تابستان است یکی از زیباترین و بکرترین مکان اقامتی که بیش از 13 مکان دیدنی در آن وجود دارد شمال ایران است. شمال ایران دارای آبشارهای زیبا دریاچه های بکر کوه ها وجنگلهای دست نخورده ای است که همانند تابلوی نقاشی می ماند.

فاصله آبشار دودوزن تا تهران

اگرشما قصد سفر از تهران به آبشار دودزن را دارید باید بدانید که فاصله این آبشار از تهران تا گیلان حدود 360 کیلومترمی باشد.
اگر بخواهید بدون اینکه در راه توقف کنید سفر خود را ادامه دهید می توان گفت حدود 5 ساعت در راه خواهید بودالبته شلوغی جاده و ترافیک جاده ای نیز تاًثیرات خود را میگذارد.

ویژگی های آبشار دودوزن

جذابیت سفر به آبشار دودوزن از ابتدای جاده شروع می شود این جاده دارای پیج و خم های آسفالت شده است که از میان درختان سرسبز و با طراوت گیلان می گذرد، در هر گوشه از این مسیر مناظر شگفت انگیز و چشم نوازی خودنمایی می کند و اگر خوش شانس باشید شاهد کوه های مه گرفته آن می شوید. در میان راه صدای گوش نواز رودخانه پر جوش و خروش و طنین دلنشین پرندگان به گوش می رسد و به جذابیت سفرتان می افزاید.
آبشار دودوزن آبشار بسیار جذاب است که ارتفاعی حدود 54 متر دارد و اطراف این آبشار بسیار سرسبز رویایی می باشد.
یکی از علت های مهم و اصلی این آبشار که گردشگران را به خود جذب می کند طبیعت بکر و سرسبز این آبشاز زیبا است طبیعت این آبشار از گیلان هم سرسبزتر است. 
اگر به پیک نیک کردن در فضای سرسبز و چشم انداز زیبا علاقه دارید باید بگم که این مکان مناشب شماست و می توانید یک روز عالی را در کنار خانواده خود سپری کنید و عکس های به یادماندی و بینظیری از این منظره زیبا بیاندازید.

علت نامگذاری دودوزن بر روی این آبشار چیست؟

عبارت دودوزن از دو بخش دود و وزن تشکیل شده است. این آبشار زیبا به دلیل اینکه از سرعت بالایی برخوردار است و در فاصله دور همانند دود به نظر میرسد این اسم زیبا را بر روی این این آبشار گذاشته اند. حالا چرا از کلمه وزن در نامگذاری این آبشار استفاده کرده اند؟ در زبان تالشی که زبان مردمان بومی این منطقه می باشد وزن به معنای این است که چیزی از ارتفاع به پایین ریخته شود.

اقامت در نزدیکی آبشار دودوزن

می توان گفت شما در قالب یک سفر کوتاه یکروزه میتوانید از این آبشار دیدن کنید و غروب خود را به شهرهای نزدیک استان گیلان برسانید و ویلا یا اقامتگاهی را رزرو کنید و یا حتی اگر بخواهید می توانید در اطراف این آبشار زیبا نیز چادر بزنید.

بهترین-فصل-سفر-به-آبشار-دودوزن

بهترین فصل سفر به آبشار دودوزن

بهترین فصل سفر به آبشار دودوزن

این منطقه جزو مناطق سرد است می توان گفت در تابستان خنک و در زمستان بسیار سرد است. اگر میخواهید از آبشار دودوزن دیدن کنید و بتوانید نزدیکی این آبشار چادر بزنید و تنی به آب بزنید و استراحت کنید ما فصل تابستان را به شما پیشنهاد میکنیم.
البته فصل بهار نیز برای دیدن این آبشار دودوزن نیز مناسب است البته می توان گفت که در ایام تعطیلی نوروز این آبشار کمی شلوغ می شود.

سخن آخر

اگر تا بحال اسم آبشار دودوزن را شنیده اید ولی به آنجا سفر نکرده اید ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما یک سفر به همراه خانواده به آنجا بروید و از مناظر زیبای گیلان و آبشار دودوزن لذت ببرید. این آبشار در نزدیکی گیلان واقع شده است و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. امیدوارهستیم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc