https://gateway.trip.ir/api/

روستای لاویج

به روز رسانی: 17 شهریور ، 1400 راهنمای سفر

روستای لاویج

اسم روستای لاویج به گوش خیلی از ایرانی ها آشناست و ممکن است به آنجا سفر کرده باشید یا حتی تعریفش را شنیده باشید. روستای زیبای لاویج از توابع شهرستان نور در استان مازندران می باشد که دارای آب و هوای بسیار عالی و خنکی در بهار و تابستان است. لاویج در دل دره های جنگلی رشته کوه های البرز قرار گرفته است و طبیعت و جاذبه های گردشگری بی نظیری مثل آب گرم لاویج، آبشار و طبیعتی با چشم انداز بی نظیر را در خود جای داده است. لاویج به اقتضای همین جاذبه ها به یکی ازبهترین جاها برای طبیعت گردی و گردشگری تبدیل شده است. همچنین وجود خانه نیما یوشیج نیز در روستای یوش که با روستای لاویج فاصله چندانی نداشته و علاوه بر آن کلیسای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی هایکاشن و آبشار آب پری هم دلایلی بیشتر برای جذب گردشگر توسط لاویج شده است. چشمه های آب گرمی در دامنه های کوه های شرق روستای لاویج وجود دارند که سرشار از املاح معدنی گوگردی بوده و بهترین دارو و درمان برای بیماری های پوستی، دردهای مفصلی و تمدد اعصاب بسیار مناسب هستند.

عکس-لاویج

عکس لاویج

با رفتن به این چشمه ها می توانید از امکانات رفاهی که در آنجا فراهم شده مثل دوش، استخر و وان استفاده کنید. اگر قصد دارید اقامتی بی نظیر را داشته باشید، از مسافرخانه های نزدیک این چشمه ها استفاده کنید. این چشمه ها دارای دو بخش جداگانه زنانه و مردانه هستند که دو استخر مجزا با ظرفیت ۱۰الی ۲۰ نفر و دو حمام اختصاصی در قسمت مردانه و دوش اختصاصی زنانه نیز دارند.

همه چیز در مورد روستای لاویج

به واسطه آب و هوا و طبیعت روستای لاویج، زنبورداری یکی از کسب و کارهای رایج  در این محدوده می باشد و به همین خاطر عسل طبیعی لاویج با عطر و طعم منحصربفردی که دارد سوغات روستای لاویج می باشد. علاوه بر آن صنایع دستی چوبی و تولید محصولات لبنی محلی لاویج نیز جزء مهمترین سوغاتی های لاویج می باشند که مورد استقبال گردشگران هم هستند.

خانه-روستایی-در-لاویج

خانه روستایی در لاویج

مسیر لاویج و نحوه دسترسی به آن

برای رسیدن به روستای زیبای لاویج پس از وارد شدن به چمستان در کیلومتر ۳ جاده چمستان به نور به یک مسیر فرعی می رسید که بعد از ورود به این مسیر زیبا و آسفالت، با گذشتن از پارک جنگلی کشپل به راهتان ادامه دهید تا به لاویج برسید. روستای لاویج از دهستان های شهر چمستان، از توابع شهرستان نور است و در۱۷ کیلومتری جنوب چمستان قرار گرفته است. لاویج روستایی ییلاقی می باشد و به همین خاطر دارای مناظر زیبا و آبگرم های طبیعی است. البته اگر قصد دارید با خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما به لاویج بروید بهتر است ابتدا بلیط هواپیما ساری را تهیه کنید و سپس از آنجا با ماشین به لاویج بروید.

زمین-در-روستای-لاویج

زمین در روستای لاویج

جنگل های روستای لاویج

جنگل های انبوه و متراکم روستای لاویج بیش از پیش همگان را به خود جذب می کند. ارتفاع لاویج تا سطح دریا ۲۵۰۰ متر می باشد و انواع بسیاری گونه های گیاهی و درختان مختلف را در خود جای داده است. عمده درختانی که در این منطقه می رویند درختان راش هستند و در حقیقت اینها جاماندگان سال های گذشته و جنگل های هیرکانی متعلق به میلیون ها سال قبل می باشند. این درختان در هر فصل سال، میوه های وحشی و جنگلی مخصوص به خود را دارند. البته اکثر گردشگرانی که به لاویج می آیند، ابتدا می خواهند از آبگرم آن بهره مند شوند. در نظر داشته باشید که در سفر به لاویج با گذر از جاده و جنگل های حواشی آن، از طبیعتی بکر و بی نظیر هم بهره ببرید. طبیعت بکر لاویج در فصل بهار شکوفه های سفید، تابستان سرسبز و پاییز با لباسی هزار رنگ از گردشگران و مهمانان خود پذیرایی می کند. ویژگی های این جنگل در فصول مختلف به شمار می رود.

ویلا-در-لاویج

ویلا در لاویج

آبشار حرام او روستای لاویج

آبشار حرام او یکی از بهترین جاذبه های گردشگری طبیعی لاویج می باشد. آبشار حرام او در جاده چمستان به لاویج قرار دارد و آبی خنک و گوارا را به بازدید کتتدگان هدیه می کند. علاوه بر آن، حرام او دارای امکانات پذیرایی و تفرجگاهی بسیار آرامشبخشی نیز می باشد که می توانید در آنجا به استراحت و تفریح بپردازید. آب از ارتفاعات سوردار و از پایین دست حرم امام زاده ای که درآنجاست به پایین سرازیر می شود و همچنین (او) در زبان طبری به معنی آب است، به همین دلیل است که نام آبشار از ترکیب این دو کلمه به حرم او معروف شده است.

فیل سنگی لاویج

یک تخته سنگ بزرگ در مرکز روستای لاویج قرار دارد که در اثر فرسایش طبیعی به شکل فیل در حالت نشسته روی زمین در آمده است. به گردشگرانی که از این روستای بی نظیر دیدن می کنند توصیه می کنیم که حتما به مشاهده این مجسمه طبیعی رفته و از منظره آن لذت ببرند. برای رفتن به کنار فیل سنگی لاویج، بعد از گذر از آب گرم لاویج با حدود ده دقیقه پیاده روی می توانید به فیل سنگی برسید و از دیدن آن لذت ببرید.

روستای-بهبنک-لاویج

روستای بهبنک لاویج

آدرس جاهای دیدنی لاویج

جاده های جنگلی سوردار: در مسیر لاویج به کرچی و فاصله ۲۰ کیلومتری روستای لاویج قرار گرفته است.
جنگل اسیونگ: با روستای لاویج ۱۰ کیلومتر فاصله داشته و در مسیر رییس کلا به کیاکلا واقع شده است.
ییلاق زیبای ایزوا: ییلاق ایزوا ۲۵ کیلومتر از روستای لاویج فاصله دارد و در مسیر لاویج به بهبنک می باشد.
منطقه ییلاقی میر خمند:این منطقه در فاصله ۳۵ کیلومتری لاویج می باشد و در مسیر لاویج به بهبنک قرار دارد.
پارک جنگلی کشپل:کشپل در ۱۵ کیلومتری روستای لاویج است و در ابتدای جاده آسفالت لاویج در مسیر چمستان به آمل قرار دارد.
آبشار حرام او: آبشار حرام او ۳ کیلومتر از روستای لاویج فاصله دارد.
آبگرم شفل: این آبگرم در روستای کیاکلا لاویج قرار دارد و جاذبه دیدنی بی نظیری است.
امامزاده صالح: امامزاده صالح در ارتفاعات بالای روستای لاویج و در چمستان نور قرار دارد.
بازار محلی لاویج: بازار محلی لاویج یک بازاری سنتی می باشد که هنگام ورود به لاویج شما را جذب خود می کند.

سوالات متداول در مورد روستای لاویج

  • روستای لاویج کجاست؟

برای رسیدن به روستای زیبای لاویج پس از وارد شدن به چمستان در کیلومتر ۳ جاده چمستان به نور به یک مسیر فرعی می رسید که بعد از ورود به این مسیر زیبا و آسفالت، با گذشتن از پارک جنگلی کشپل به راهتان ادامه دهید تا به لاویج برسید. روستای لاویج از دهستان های شهر چمستان، از توابع شهرستان نور است و در۱۷ کیلومتری جنوب چمستان قرار گرفته است.

  • جاهای دیدنی لاویج کدامند؟

جاده های جنگلی سوردار، جنگل اسیونگ، ییلاق زیبای ایزوا، منطقه ییلاقی میر خمند، پارک جنگلی کشپل، آبشار حرام او، آبگرم شفل، امامزاده صالح و بازار محلی لاویج از جاذبه هایی هستند که در سفر به این روستای زیبا و دیدنی می توانید از آن ها دیدن کنید.

  • فیل سنگی لاویج چگونه ایجاد شده و در کجا قرار گرفته است؟

یک تخته سنگ بزرگ در مرکز روستای لاویج قرار دارد که در اثر فرسایش طبیعی به شکل فیل در حالت نشسته روی زمین در آمده است. به گردشگرانی که از این روستای بی نظیر دیدن می کنند توصیه می کنیم که حتما به مشاهده این مجسمه طبیعی رفته و از منظره آن لذت ببرند. برای رفتن به کنار فیل سنگی لاویج، بعد از گذر از آب گرم لاویج با حدود ده دقیقه پیاده روی می توانید به فیل سنگی برسید و از دیدن آن لذت ببرید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc