https://gateway.trip.ir/api/

شرایط و قوانین سفر به گرجستان

به روز رسانی: 08 فروردین ، 1402 بخشنامه ها

شرایط و قوانین سفر به گرجستان

در این پست آخرین شرایط و قوانین سفر به کشور گرجستان را می خوانید:

آخرین شرایط سفر به گرجستان در فروردین 1402

شرایط ورود ایرانی ها به گرجستان در فروردین 1402 به قرار زیر است:

  1. بلیط رفت و برگشت معتبر در سفرهای هوایی و مشخص بودن تاریخ برگشت
  2. داشتن بیمه نامه معتبر مسافرتی در بازه زمانی هوایی و زمینی برای هر شخص
  3. داشتن رزرو معتبر هتل (ووچر هتل) در طول مدت اقامت در گرجستان
  4. به همراه داشتن پول به میزان کافی هر نفر/روز اقامت حدود 100 دلار
  5. پاسخگویی صریح و شفاف به سوالات و ابهامات پلیس مرزی گرجستان هنگام ورود
  6. لزوم توجه مسافران به فهرست داروهای ممنوعه در سفر به گرجستان
  7. لزوم اطلاع و توجه کارمندان خطوط هوایی در خصوص استثنای دارندگان گذرنامه های سیاسی و خدمت از شرایط فوق.

آخرین شرایط سفر به گرجستان در دی ماه 1401

در صورت خريد بليط يک طرفه تمامی مسئوليت‌ها جهت ورود به کشور گرجستان به عهده مسافر است. با توجه به سياست‌های پليس فرودگاه همراه داشتن مدارک زیر برای مسافرینی که به صورت توریستی به گرجستان سفر می‌کنند الزامی است:

  1. پول به تعداد روزهای اقامت (به ازای هر روز اقامت هر نفر 100 دلار که حتما نزد خود شخص باشد)
  2. واچر هتل و بيمه نامه و بليط رفت و برگشت (تمامی مدارک چاپ شده به تعداد نفرات و مدارک هر شخص نزد خودش باشد) در صورت داشتن دعوتنامه اصل دعوتنامه همراه مسافر باشد.

شرایط سفر به گرجستان به روزرسانی در بهمن 1400

مسافران و گردشگران ایرانی تنها در صورت واکسیناسیون می‌توانند به گرجستان وارد شوند. این در حالی است که شهروندان و دارندگان مجوز اقامت کشورهای ترکیه، عمان، کشورهای اتحادیه‌ی اروپا و غیره می‌توانند در صورت ارائه‌ی نتیجه منفی تست پی سی آر، انجام مجدد تست در روز سوم اقامت و تکمیل فرم درخواست در سامانه “registration.gov.ge“، از طریق مرزهای هوایی، دریایی و زمینی به گرجستان سفر کنند. 

شرایط ورود مسافران واکسینه به شرح ذیل است:

مسافران سفرهای هوایی

  • ارائه‌ گواهی واکسیناسیون دارای کد “QR” مبنی بر دریافت دو دوز از هر نوع واکسن کرونا یا یک دوز از واکسن «جانسون‌ اند‌ جانسون» (Johnson&Johnson) یا اثبات اتمام دوره‌ی بیماری کووید-۱۹ (تاییدیه‌ تست مثبت پی سی آر) در

صد روز گذشته و واکسیناسیون یک دوز از واکسن‌های موردتایید سازمان بهداشت جهانی برای همه‌ی مسافران خارجی واکسینه‌ شده الزامی است.

  • ارائه‌ گواهی واکسیناسیون دارای کد “QR”، بلیت برگشت، تاییدیه‌ی رزرو هتل و پول نقد برای گردشگران ایرانی واکسینه‌شده– مسافران دارای کارت اقامت معتبر و کسانی که در گرجستان خانه یا آپارتمان دارند، با همراه‌داشتن سند معتبر، از ارائه‌ی بلیت برگشت و واچر هتل معاف خواهند بود.
  • حداقل باید چهارده روز از زمان واکسیناسیون مسافران گذشته باشد.
  • این دسته از مسافران نیازی به انجام تست پی سی آر و پیش‌ ثبت‌نام در سامانه دولتی گرجستان ندارند.

مسافران سفرهای زمینی‌ و دریایی

  • ارائه‌ گواهی واکسیناسیون دارای کد “QR” مبنی بر دریافت دو دوز از هر نوع واکسن کرونا یا یک دوز از واکسن «جانسون‌ اند‌ جانسون» (Johnson&Johnson) یا اثبات اتمام دوره‌ی بیماری کووید-۱۹ (تاییدیه‌ تست مثبت پی سی آر) در صد روز گذشته و واکسیناسیون یک دوز از واکسن‌های موردتایید سازمان بهداشت جهانی برای همه‌ی مسافران خارجی واکسینه‌ شده الزامی است.
  • ارائه‌ی نتیجه‌ منفی تست «پی سی آر» که ۷۲ ساعت پیش از سفر انجام شده است- گواهی تست پی سی آر مسافران باید به زبان‌های انگلیسی، روسی یا گرجی باشد.
  • کودکان زیر ده سال از ارائه‌ تست پی سی آر معاف هستند.
  • حداقل باید چهارده روز باید از زمان واکسیناسیون مسافران گذشته باشد.
  • این دسته از مسافران نیازی به پیش‌ ثبت‌نام در سامانه دولتی گرجستان ندارند.
  • همچنین از تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۲ (۱۲ بهمن ۱۴۰۰) دیگری نیازی به ارائه «گذرنامه سبز» برای ورود به اماکن عمومی نخواهد بود. پیش از این، همه‌ شهروندان بالای ۱۲ سال و گردشگران تنها در صورت دریافت گذرنامه سبز گرجستان یا ارائه مدرکی که نشان دهد گذرنامه سبز کشور خود را دریافت کرده‌اند، می‌توانستند به امکانات مختلف و جاذبه‌های گردشگری دسترسی داشته باشند.

قوانین گرجستان برای مسافران خارجی

قطعا اطلاع دارید تمامی کسانی که به یک کشور خارجی مسافرت می کنند باید تمامی قوانین کشور مقصد را در بدو ورود رعایت کنند. اصولا این قوانین با توجه به نوع فرهنگ، مذهب، آداب اجتماعی و مواردی از این قبیل، قوانین بخصوصی را برای مسافران خارجی در نظر می‌گیرند. کشور گرجستان نیز برای مسافران خارجی قوانین ویژه ای تدوین نموده است که به عنوان یک فرد ایرانی باید قبل از مهاجرت و مسافرت به گرجستان از آنها اطلاع داشته باشید. این قوانین عبارتند از:

  • ممنوعیت حمل ساک های دستی در پرواز به سمت گرجستان
  • ممنوعیت همراه داشتن انواع داروهای آرامبخش حتی کودئین و استامینوفن بدون گواهی پزشکی
  • عدم همراه داشتن هرگونه قرص ترک اعتیاد، مواد روانگردان، مواد مخدر و یا سلاح های سرد و گرم
  • عدم تجاوز وزن کالاهای شخصی و غیر تجاری توسط مهاجران نباید از صد کیلو گرم
  • قوانین ورود و خروج کالا به گرجستان توسط اشخاص عادی

معمولاً افراد در زمان مسافرت به یک کشور ممکن است وسایلی را به آنجا حمل نموده و یا وسایل را از کشور مورد نظر به ایران و کشور ثالث ببرند. در این خصوص باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • کشور گرجستان اجازه حمل بیش از ۲۰ بسته سیگار را به افراد نمی دهد در غیر اینصورت شما تحت پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت.
    خروج صنایع دستی و هنری گرجستان به عنوان سوغاتی و مواردی از این قبیل صرفاً با کسب اجازه از وزارت فرهنگ و دریافت عکس ویژه از این وزارت امکان‌پذیر است.
  • خروج ارز محلی گرجستان با هیچگونه محدودیتی مواجه نمی باشد اما خروج ارز خارجی تنها تا سقف ۵۰۰ دلار امکان پذیر است.
  • برای حمل وسایل شخصی و غیر تجاری با وزن بیش از ۲۰ کیلوگرم به ازای هر یک کیلو باید به میزان یک واحد از پول گرجستان مالیات پرداخت کنید.
  • خروج از گرجستان مشمول پرداخت هیچگونه مالیاتی نمی باشد.
  • حیوانات خانگی باید حتماً تحت معاینات و آزمایشات پزشکی قرار گرفته باشند و گواهی سلامت و گذرنامه حیوان خانگی را داشته باشند.

عدم رعایت قوانین کشور گرجستان و دیپورت شدن مسافران خارجی

  • کشور گرجستان از جمله مقاصد گردشگری و مهاجرتی جهان است که به سادگی قوانین مربوط به دیپورت شدن را بر روی مسافران خارجی اجرا می کند. عدم رعایت قوانین فوق و دیگر قوانین مدنی و اجتماعی در کشور گرجستان و همچنین عدم تکمیل بودن مدارک مسافرت به این کشور از جمله مهم‌ترین علل دیپورت مسافران ایرانی در طول سالیان گذشته بوده است.
  • یکی از مهمترین مواردی که منجر به برخورد سختگیرانه دولت گرجستان با مسافران ایرانی در سالیان اخیر شده بود، اخذ بلیط یک طرفه توسط بسیاری از ایرانیان بوده است. بهتر است پیش از مسافرت به این کشور، تمامی قوانین مربوط به مهاجرت، اقامت و مسافرت به گرجستان را مطالعه نموده و تمامی تلاش خود را جهت عدم تخطی از آنها به کار گیرید.
  • گرجستان از جمله کشورهایی است که استقبال مناسبی از مهاجران ایرانی به عمل آورده و شرایط مناسب زندگی را برای آنها فراهم نموده است. بهتر است با رعایت قوانین مدنی و اجتماعی و بخصوص احترام به قانون اساس و قوانین مربوط به سرمایه گذاری و دیگر قوانین موجود در این کشور، مسیر پیشرفت را برای خود و دیگر ایرانیان هموار نماییم.
    مسافرینی که قصد سفر به کشور گرجستان (تفلیس) را دارند، حتما می‌بایست بلیط رفت با ماکزیمم برگشت 45 روز به همراه داشته باشند، در غیر اینصورت از پذیرش مسافر در فرودگاه ممانعت به عمل خواهد آمد.
بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc