https://gateway.trip.ir/api/

جزیره هندورابی

به روز رسانی: 10 شهریور ، 1400 راهنمای سفر

جزیره هندورابی

ما ایرانی ها وقتی صحبت از سفر به جنوب کشور می شود، نام جزیره های کیش، قشم و هنگام در ذهنمان می آید و حواسمان از جزیره هندورابی به دور است. هندورابی جزیره ای کوچک و زیباست که ههمچنان صحنه های زیبای طبیعت خود را حفظ کرده است. جزیره هندورابی با وسعت کوچکی که دارد و مساحت حدودا ۲۳ کیلومتر مربعی اش بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است. جزیره هندورابی را جزئی از استان بندرعباس و شهرستان بندر لنگه می دانند و این جزیره محیطی بسیار متفاوت تر از مناطق گردشگری در کیش و قشم دارد. علاوه بر آن جزیره هندورابی از توابع جزیره کیش می باشد. اکثر گردشگرانی که به دنبال تفریح و رزرو هتل در کیش و قشم می باشند، به جزیره هندورابی نیز سفر می کنند و از تفریحات این جزیره هم بهره مند می شوند.

جزیره هندورابی کجاست

جزیره هندورابی در خلیج فارس قرار دارد و جزیره ای بکر و آرام می باشد که سواحلی منحصربفرد برای تفریحات ساحلی و شنا را در خود جای داده است. در بخش راهنمای سفر به هندورابی، اطلاعاتی که برای رفتن به این جزیره، بخصوص در تعطیلات نوروز نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چگونه به جزیره هندورابی برویم

برای رفتن به جزیره هندورابی کافیست با اتوبوس های دریایی کیش خود را به این جزیره برسانید و یا از بندر چیروئیه با اجاره یک قایق مسیری را پیموده و وارد جزیره هندورابی شوید. اکنون آمده اید تا با جاذبه های جزیره هندورابی آشنا شوید.

جزیره-هندورابی

عکس از جزیره هندورابی

جاهای دیدنی جزیره هندورابی

روستاهای قدیمی هندورابی

جزیره هندورابی، روستایی به همین اسم هم در خود دارد. در سفری که به هندورابی دارید، هرگز دیدن روستایی با خانه هایی سنتی که از سنگ، مرجان ها و گچ ساخته شده اند را از دست ندهید. البته برخی از آن ها نیز بخ سبک خانه های امروزی مرمت و بازسازی شده اند. در این روستا یک اتاق به عنوان مدرسه و مغازه کوچکی هم واقع شده است. زبان مردم جزیره هندورابی عربی می باشد و تعدادی از افراد زبان فارسی را بلد هستند. با رفتن به جزیره هندورابی یکی از بهترین جاهای تاریخی ایران که دو روستای الدورات و الصراۀ در کنار روستای هندورابی می باشند را می بینید. وقتی پرتغالی ها در جنوب ایران مقر داشتند، در این جزیره سکونت داشتند و هندورابی یکی از پایگاه های جنگی ارتش پرتغالی ها در جنگ بوده است. هنوز هم می توانید ویرانه های روستای پرتغالی را مشاهده کنید و گذشته را در ذهنتان بیاورید.

جزیره-هندورابی-روی-نقشه

جزیره هندورابی روی نقشه

قبرستان جزیره هندورابی

با رفتن و دیدن روستاها و خرابات الدورات و الصراۀ، قبرستانی قدیمی را در کنار آن ها مشاهده می کنید. در این قبرستان نه تنها ایرانی ها، بلکه پرتغالی ها نیز به خاک سپرده شده اند. قبرهای قبرستان دارای سنگ هایی که نشان دهنده جنسیت دفن شده هستند و هیچ نشانی از نام شخص مدفون شده نیست. روی قبر مردان نیز فقط یک سنگ و بر روی قبر زن ها دو سنگ گذاشته شده است. در نتیجه، این قبرستان قدیمی، با دیگر قبرستان های ایران تفاوت خیلی زیسادی دارد.

مسجد جزیره هندورابی

جزیره هندورابی دارای یک مسجد تک مناره اهل سنن می باشد و این تنها مسجدی است که به سبک سنتی بنا شده است. این مسجد زیبا دارای ظرفیتی بالا برای تمام اهالی جزیره می باشد و با سیمان و خاک ساخته شده است. با گذشت سال ها هم همچنان حال و هوای سنتی و بافت تاریخی خود را از دست نداده است.

سواحل بکر جزیره هندورابی

در این بخش از راهنمای سفر به هندورابی می خواهیم به تفریحات این جزیره بپردازیم. است. هنوز می توانیم به این مسئله امیدوار باشیم که در خلیج فارس، جزیره ای باقی مانده که هنوز گردشگران و شلوغی محیط جلوه اش را تغییر نداده اند. سواحل بکر، آرام و دست نخورده در سفر به جزیره هندورابی پذیرای گردشگرانی هستند که خود را برای کسب آرامش به این جزیره می رسانند. سواحل جزیره هندورابی بسیار مناسب بازی های ساحلی می باشند، چراکه این جزیره دارای سواحلی با شن های نرم، آب هایی سبز رنگ و مرجانی و صخره هایی بی نظیر و دیدنی که توسط امواج دریا تراشیده شده اند، می باشد. صخره ها، محیطی مرموز و جذاب را برای عکاسی به شما هدیه می کنند. این نکته را فراموش نکنید که با گردش در جزیره غارهایی کوچک و بزرگ به چشمتان خواهد خورد که بازدید از آن ها تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود.

سواحل-دست-نخورده-جزیره-هندورابی

سواحل دست نخورده جزیره هندورابی

آب انبار جزیره هندورابی

یکی دیگر از بناهای قدیمی جزیره هندورابی که مربوط به حیات جزیره بوده و بسیار با اهمیت است، آب انبار قدیمی هندورابی می باشد. این آب انبار تنها منبع جمع آوری آب شیرین جزیره هندورابی می باشد و آب باران را برای مصرف اهالی جزیره در خود جمع آوری می کند. این آب انبار مکمل چاه های آب شیرین جزیره نیز بوده و وقتی که سطح آب چاه ها در سال های کم بارش پایین می رود، مورد استفاده قرار می گیرد.

کلوپ دریایی جزیره هندورابی

سفر به جزیره هندورابی را فقط به دیدن روستاها و جاذبه های فرهنگی ختم نکنید. کلوپ تفریحات دریایی جزیره هندورابی انتظار گردشگران را برای تفریحات آبی بی نظیر، می کشد. اگر به غواصی علاقه مند هستید، می توانید با غواصی در جزیره هندورابی یکی از زیباترین سواحل مرجانی را با لاکپشت ها و دیگر موجودات دریایی مشاهده کنید. سواحل کم عمق و زلال جزیره هندورابی محیط منحصربفردی را برای غواصی فراهم کرده است. علاوه بر آن می توانید به تفریحات دیگری مثل جت اسکی، موتور سواری در ساحل، سافاری و دیگر تفریح ها را در جزیره هندورابی داشته باشید.

تفریحات-دریایی-جزیره-هندورابی

تفریحات دریایی جزیره هندورابی

رستوران و کافی شاپ کلوپ جزیره هندورابی

در گوشه ای از این کلوپ، یک رستوران با کحیطی بسیار صمیمی وجود دارد که اهالی روستا آن را اداره می کنند. این رستوران محیطی دوست داشتنی و آرامشبخش را در اختیار گردشگران قرار می دهد که در این محیط صمیمانه می توانید انواع غذاهای دریایی جنوبی را میل کنید.

جانوران و آبزیان جزیره هندورابی

سواحل جزیره هندورابی، از اواسط اسفند تا اواخر خرداد به جایگاهی مناسب برای تخم گذاری تمام لاک پشت های منطقه تبدیل می شوند. لاک پشت های کوچک و بزرگ، هرسال به جزیره هندورابی آمده و در آرامش و امنیت جزیره، چاله هایی برای تخم گذاری خود ایجاد می کنند. این منظره یکی از زیباترین صحنه هایی است که در جزیره هندورابی می توانید ببینید. علاوه بر آن نیز بیرون آمدن لاک پشت ها از تخم و حرکت دسته جمعی آن ها به سمت آب، از مناظر محیط زیستی است که در سفر به هندورابی می توانید مشاهده کنید. به جز لاک پشت ها و صحنه های زیبایی که می سازند، انواع گونه های رنگارنگ ماهی ها، در زیر آب های زلال جزیره هندورابی را با غواصی می توانید مشاهده کنید. ماهی های بی نظیر و زیبایی مثل ماهی دم زرد، پیکاسو، ملوان، یونیک، جراح ماهی و انواع مرجان ها را می توانید در زیر آب های جزیره هندورابی مشاهده کنید.

دسترسی به جزیره هندورابی

برای رفتن به جزیره هندورابی می توانید با خرید بلیط هواپیما کیش از وبسایت تریپ به جزیره کیش رفته و از سمت غرب جزیره زیبای کیش یک قایق را اجاره کنید و با حدود ۳۰ کیلومتر قایقرانی به جزیره هندورابی برسید. علاوه بر آن در استان هرمزگان ابتدا به بندر چیروئیه رفته و از آنجا با پیمودن مسیری ۹ کیلومتری به جزیره هندورابی برسید.

هتل جزیره هندورابی

هتل جزیره هندورابی

سوالات متداول راهنمای سفر به جزیره هندورابی

  • چگونه به جزیره هندورابی برویم؟

برای رفتن به جزیره هندورابی می توانید از سمت غرب جزیره زیبای کیش یک قایق را اجاره کنید و با حدود ۳۰ کیلومتر قایقرانی به جزیره هندورابی برسید. علاوه بر آن در استان هرمزگان ابتدا به بندر چیروئیه رفته و از آنجا با پیمودن مسیری ۹ کیلومتری به جزیره هندورابی برسید.

  • جاهای دیدنی جزیره هندورابی کدامند؟

بهترین جاهای دیدنی جزیره هندورابی، روستاهای قدیمی هندورابی، قبرستان جزیره هندورابی، مسجد جزیره هندورابی، سواحل بکر جزیره هندورابی، آب انبار جزیره هندورابی، کلوپ دریایی جزیره هندورابی، رستوران و کافی شاپ کلوپ جزیره هندورابی و جانوران و آبزیان جزیره هندورابی می باشند.

  • جزیره هندورابی کجاست؟

جزیره هندورابی در خلیج فارس قرار دارد و جزیره ای بکر و آرام می باشد که سواحلی منحصربفرد برای تفریحات ساحلی و شنا را در خود جای داده است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc