https://gateway.trip.ir/api/

جزیره ناز، عجایب هفتگانه قشم

به روز رسانی: 30 مهر ، 1402 راهنمای سفر

جزیره ناز، عجایب هفتگانه قشم

هرمزگان سواحل نیلگون دریای عمان و خلیج فارس را در آغوش خود گرفته و ۱۴ جزیره ی بزرگ و کوچک را در خود جای داده است. این منطقه علاوه بر جاذبه های گردشگری که دارد و گردشگران را به خود جذب می کند، در اقتصاد کشور نیز نقش بسیار مهمی دارد. در این صفحه می خواهیم یکی از زیباترین جزایر این منطقه را که به عجایب هفتگانه ی قشم نیز معروف می باشد را به شما عزیزان معرفی کنیم. این جزایر در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم و در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا واقع شده اند.

عجایب هفتگانه جزیره ناز

جزایر ناز منطقه ای در جنوب ایران و حاشیه خلیج فارس هستند در آن ها می توانید در زمان جزر دریا به اندازه یک کیلومتر روی دریا راه بروید و از سکوی صخره‌ای جزایر نمایی متفاوت از خلیج فارس، تنگه هرمز، جزیره لارک و ساحل قشم را ببینید. فقط این نکته را مد نظر داشته باشید که برای این منظور باید زمان جزر و مد جزایر ناز را مد نظر داشته باشد. علاوه بر راه رفتن و دیدن زیر آب رفتن این منطقه، ورزش های آبی فوق العاده ای نیز هست که می تواند خاطرات خوبی را برایتان بسازد. برای سفر به این منطقه می توانید بلیط هواپیما بندرعباس را خریداری و به این منطقه سفر کنید.

جزیره-ناز.

جزایر ناز قشم

بهترین جاهای دیدنی قشم

جزایر ناز تفاوت بسیاری را با سایر سواحل دارد. در این ساحل ها در زمان جزر، باریکه ای از شن های درخشان، سه صخره‌ بیرون آمده از آب را به قشم متصل می‌کنند. این جزایر در زبان محلی دو کَردَه نامیده شده اند اما در نقشه ها، جزایر ناز ثبت شده اند و با این اسم در ذهن گردشگران حک شده اند. به هنگام جزر با پسروى کامل آب دریا براى مدت زمانی کم، باریکه اى از خشکى جزیره ناز را به ساحل قشم متصل مى‌کند که البته زمان این اتفاق کوتاه می باشد ولی گردشگران می توانند با ورود به جزایر ناز و از بالای ارتفاعات، تنگه هرمز و جزیره لارک را ببینند.
بهتر است بدانید که جزایر ناز جزو ژئوپارک جهانی قشم و عجایب هفتگانه جزیره قشم محسوب می شوند. بسیاری از کارشناسان منطقه معتقدند، در گذشته اینجا محلی برای استراحت ماهی گیران هم بوده است. در جزایر ناز به جز دست‌ فروشان هیچ مغازه یا امکانات رفاهی وجود ندارد، ولی در نزدیکی پارکینگ، امکانات ابتدایی برای رفاه بازدیدکنندگان فراهم شده است.

برای کسب اطلاعات کامل درباره جاهای دیدنی قشم مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

عجایب هفتگانه قشم

عجایب هفتگانه قشم

پیاده‌ روی در جزایر ناز قشم

در ساحل این جزایر بهترین کاری که می توانید انجام دهید، پیاده روی می باشد، چراکه عمق آب نهایتا به 10 سانتی متر می رسد و با قدم زدن بر روی شن های نرم و خیس آرامش مثال زدنی را برایتان به ارمغان می آورد. در سفر به قشم و دیدن جزایر ناز، عکاسی و گرفتن عکس های فوق العاده در جزایر ناز را هرگز فراموش نکنید.

تور آفرود در جزایر ناز

آفرود سواری یکی از بهترین تفریحاتی است که در جزار ناز می توانید به آن بپردازید. رانندگی در جزایر ناز با جدیدترین خودروهای اسپرت، لوکس یا شاسی بلند تجربه ای بی نظیر را برایتان به جای می گذارد. فقط کافیست یک خودروی آفرود را کرایه کنید و لذت رانندگی در این جزایر را به خاطره تبدیل کنید. البته در نظر داشته باشید، بهتر است در حاشیه ساحل بمانید و خودروی‌ خود را روی سکوی جزیره نبرید. این کار به جز آسیبی که به محیط می رساند، جلوه نا خوشایندی نیز در جزیره به وجود می آورد.

کرایه اسب و شتر در جزایر ناز

شتر سواری یا اسب سواری در نزدیکی دریا، خاطراتی بی نظیر را در سفر به قشم برایتان رقم خواهد زد. در سواحل جزایر ناز می توانید شتر یا اسب کرایه کنید و این لذت را به خاطره ای خوش تبدیل نمائید.

کرایه شتر در جزیره ناز

کرایه شتر در جزیره ناز

تفریحات هوایی در جزایر ناز

تفریحات هوایی نیز مانند دیگر تفریحات جزایر ناز می تواند بهترین تجربه ها را برایتان رقم بزند. از جمله این تفریحات می تواند پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور، چتربازی و بادسواری در جزایر ناز باشند. این نکته را مد نظر داشته باشید که مشاهده جزایر ناز از ارتفاع بالا و در آسمان، بسیار دلنشین بوده و بهترین دقایق را برایتان به وجود می آورد. در ساحل جزایر ناز چادرهایی وجود دارد که تجهیزات و استفاده آموزشی یا تفریحی از پاراگلایدر را ارائه می دهند و شما نیز می توانید با کمک مربیان به این مدل تفریح بپردازید. در نظر داشته باشید که برای این ورزش باید، لباس بادگیر و کفش مناسب به همراه داشته باشید.

تفریح هوایی در جزایر ناز

تفریح هوایی در جزایر ناز

تفریحات آبی جزایر ناز کدامند

برای کسانی که طرفدار تفریحات پر هیجان و حیرت انگیزند تفریحات آبی نظیر جزایر ناز توصیه می شود. این تفریحات مانند جت اسکی، قایق سواری و غواصی در ساحل ناز می باشند که برای گردشگران فراهم شده اند. جت اسکی در سراسر ایران ورزش مفرح و پرهیجانی می باشد و طرفداران خود را در دریای خزر و خلیج فارس دارد. ساحل ناز می تواند تفریحات برای هر سلیقه ای را تامین کند. قایق‌سواری هم برای کسانی که به آن علاقه مند هستند، در سواحل این جزایر در دسترس می باشد.

بهترین زمان برای رفتن به جزایر ناز

جزایر ناز در جنوب کشور واقع شده اند و معمولا در فصل تابستان بخاطر گرمای بیش از حد شرایط هوایی نامناسبی در این منطقه وجود دارد. با این حال پیشنهاد می کنیم سفرتان به سواحل جزایر ناز را در فواصل پاییز و زمستان برنامه ریزی کنید تا با دمای مناسب هوا در این منطقه روبرو شوید. در نظر داشته باشید که در فصل بهار نیز در این جزایر شرایط آب و هوایی خوبی برقرار بوده و می تواند زمان مناسبی برای سفر به این منطقه باشد.

نحوه دسترسی به جزایر ناز

برای رسیدن به جزایر ناز در استان هرمزگان و جزیره قشم، راه های متفاوتی وجود دارد که یکی از قشم می باشد. چراکه جزیره ناز در فاصله ی ۳۲ کیلومتری این قشم واقع شده است. پس از رسیدن به قشم، از بلوار آزادگان به طرف جنوب رفته و در انتهای بلوار به جاده ساحلی جنوب جزیره که به آن جاده دریا نیز می گویند،  وارد شوید. بعد از گذر از سازه اسکله نفتی و ساحل طلایی در سمت راست پارکینگ بزرگ ساحل ناز را می بینید.
یک مسیر دیگر برای رسیدن به جزایر ناز از درگهان می باشد. درگهان دارای دو راه دسترسی به جزیره ی ناز است که یکی از طرف روستای رمچاه است که در صورت ادامه مسیر به جاده دریا متصل خواهید شد و مسیر دوم از حاشیه ی روستاهای گیاهدان، رمکان و زیرانگ می باشد.

جاذبه های گردشگری نزدیک به جزایر ناز

  • دره ستارگان
  • غار خربس
  • سکوی نفتی

سوالات متداول در مورد جزایر ناز

  • بهترین زمان برای رفتن به جزایر ناز چه فصلی است؟

جزایر ناز در جنوب کشور واقع شده اند و معمولا در فصل تابستان بخاطر گرمای بیش از حد شرایط هوایی نامناسبی در این منطقه وجود دارد. با این حال پیشنهاد می کنیم سفرتان به سواحل جزایر ناز را در فواصل پاییز و زمستان برنامه ریزی کنید تا با دمای مناسب هوا در این منطقه روبرو شوید.

  • تفریحات هوایی در جزایر ناز کدامند؟

از جمله این تفریحات هوایی جزایر ناز می تواند پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور، چتربازی و بادسواری در جزایر ناز باشند.

  • آیا در جزایر ناز مغازه و فروشگاه هست؟

در جزایر ناز به جز دست‌ فروشان هیچ مغازه یا امکانات رفاهی وجود ندارد، ولی در نزدیکی پارکینگ، امکانات ابتدایی برای رفاه بازدیدکنندگان فراهم شده است.

  • جاذبه های گردشگری نزدیک به جزایر ناز کدامند؟

دره ستارگان، غار خربس، سکوی نفتی

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc