https://gateway.trip.ir/api/

بهترین آثار تاریخی ترکیه در 2021

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 راهنمای سفر

بهترین آثار تاریخی ترکیه در 2021

ترکیه کشوری غنی از آثار تاریخی و طبیعی بوده و از همین رو گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. اما برخی از گردشگران از بهترین آثار تاریخی ترکیه مطلع نبوده و در سفر به این کشور آن ها را از دست خواهند داد. در این بخش به شما می خواهیم بهترین جاذبه های گردشگری تاریخی ترکیه را در جاهای مختلف این کشور معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

جاذبه های تاریخی ترکیه

جاذبه های تاریخی ترکیه

سفر به اعماق تاریخ دنیزلی ترکیه

دنیزلی با آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی که در خود جای داده، بهترین گزینه برای سفری آرام، ارزان و ایمن است. دنیزلی حدودا دارای یک میلیون نفر جمعیت است. جالب است بدانید به خاطر وجود نژادی خاص و زیبا از خروس، در برخی مکان های دنیزلی می توانید نمادهایی از این پرنده را ببینید. سفر به دنیزلی با همه زیبایی‌های رنگارنگش زمانی جذاب‌تر می‌شود که قیمت پرواز، هتل و یا تور دنیزلی در مقایسه با سفرهای خارجی دیگر و حتی در بعضی مواقع از تورهای داخلی پایین‌تر است و گردشگران ایرانی می‌توانند با کمترین .بودجه تجربه یک سفر خارجی به یادماندنی را داشته باشند. ارزان بودن قیمت هتل دنیزلی، بلیط هواپیما تهران دنیزلی و حتی تور دنیزلی دلایل مختلفی دارد، از جمله فاصله کم ترکیه از ایران و عرضه تعداد زیادی هتل،تور و پرواز دنیزلی در بازار آژانس‌های مسافرتی که موجب رقابت و کاهش قیمت آن می شود.

دنیزلی ترکیه

دنیزلی ترکیه

شهر تاریخی هیراپولیس دنیزلی ترکیه

دنیزلی شهر تاریخی هیراپولیس را از دو قرن قبل از میلاد مسیح در خود جای داده است. هیراپلیس میراث جهانی ثبت در یونسکو بوده و بیانگر دوره‌های رومی، یهودی و مسیحی می باشد. باستان شناسان با تحقیقاتی که در این شهر داشته اند بیان می کنند که این شهر به دلیل زیبایی طبیعی پاموک کاله، در نزدیکی آن ساخته شده است و شهروندان آن زندگی آرام و رویایی را در آن داشته اند. بیایید با هم مروری بر بناهایی که از هیراپولیس باقی مانده و گردشگران را به خود جذب می کند، داشته باشیم.

آمفی تئاتر رومی هیراپولیس دنیزلی (Roman Theatre)

آمفی تئاتر شهر هیراپولیس طرفیت پانزده هزار نفری داشته است. البته جالب است بدانید این آمفی تئاتر دارای قسمتهای VIP بوده و با هشت مسیر عبوری که داشته است، جمعیت را بدون مشکل مدیریت می کرده.

معبد آپولو هیراپلیس دنیزلی (Temple of Apollo)

معبد آپولو به وسیله کشیش های مسیحی اداره و برای رضایت خداوند قربانی هایی در آن انجام می شد. ولی چیزی که امروز به چشم می خورد، یک بنای رومی می باشد که روی پی یا فونداسیون معبد ابتدایی بنا شده است.

غار پلوتونیوم هیراپولیس دنیزلی (Plutonium)

غار پلوتونیوم در نزدیکی معبد آپولو قرار دارد و دارای راهرویی باریک و برای ورود یک نفر می باشد. در زمان باستان، مردمی که وارد غار می شدند، به خاطر گازهای سمی مثل کربن دی اکسید و سطح پایین اکسیژن جان خود را از دست می دادند. مردم منطقه بر این باورند که خدا جان افراد گناهکار را در این غار می گیرد. البته کشیش ها به وجود گاز آگاه شده و با حبس نفس به درون غار می روند که سالم برگشتن آن ها در مقابل دیدگان مردم یک معجزه بوده جلوه و باعث قدرت گرفتن آنها در منطقه می شود.

غار پلوتونیوم هیراپولیس دنیزلی

غار پلوتونیوم هیراپولیس دنیزلی

نکروپولیس هیراپولیس دنیزلی (NECROPOLIS)

نکروپولیس قبرستانی دو کیلومتری بوده و بیشتر از 1000 قبر از یونان باستان را در خود جای داده و پس از دوران یونان باستان و در بازه های زمانی رومی و مسیحی این قبرستان نیز میزبان مرگان آن دوران بوده است. چهار نوع قبر که ساده، دو نوع قبر برای ثروتمندان و قبرهای خانوادگی بودند در نکروپولیس وجود دارند.

بدروم، شهر تمدن در تاریخ ترکیه

بدروم در ادوار تاریخی گوناگون از دریای اژه مورد حمله مهاجمین قرار می گرفت و با این حال طولی نکشید که تبدیل به یکی از شهرهای مهم تمدن کاریا شد. شهر بدروم حاکمانی از حکومت های مقدونیه، روم، پرس، بیزانس و عثمانی ها را به خود دیده است. در حقیقت بدروم توسط سلطان سلیمان عثمانی به صورت قانونی و در سال ۱۵۵۲ میلادی به سرزمین های تحت سلطه عثمانیان ملحق شد. بدروم از ماه آوریل تا نوامبر (اردیبهشت تا آبان) طرفداران منحصر بفرد خود را دارد. آن ها در این بازه زمانی علاقه مندند شهر را غرق در شکوفه های بادام ببینند و گرمای هوا برایشان آزار دهنده نباشد. بدروم علاوه بر اینکه شهری ساحلی است و افراد بسیاری را برای تفریحات آبی و لذت بردن از آب و هوای مطبوع در کنار سواحل با پرواز تهران بدروم به خود جذب می کند، با جاذبه های گردشگری تاریخی که دارد علاقه مندان به تاریخ را به سمت خود می کشاند و سفر گردشگران را تکمیل می کند. در ادامه شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری و تاریخی بدروم ترکیه را به شما معرفی می کنیم.

بدروم ترکیه

بدروم ترکیه

آرامگاه هالیکارناسوس بدروم (Halicarnassus)

آرامگاه هالیکارناسوس که به آن مقبره ی ماسولوس (Mausolus) هم می گویند، یکی از عجایب هفتگانه ی جهان محسوب می شود و تاریخچه ی ساختش به سال های ۳۵۰ تا ۳۵۳ میلادی برمی گردد. مقبره ی ماسولوس (Mausolus) برای پادشاه منطقه و فرماندار هخامنشیان که به خشترپاون یا ساتراپ (به زبان یونانی) در کاریا معروف بود، ساخته شد. ماسولوس ۲۴ سال بر این منطقه حکمرانی کرد و به خاطر خصیصه ای مثل کشورگشایی، مناطق زیادی را به هالیکارانوس سابق و بدروم فعلی اضافه کرد. ماسولوس اهل این منطقه بود ولی اصرار داشت که یونانی صحبت کند و مانند پادشاهان یونانی حکمرانی کند. او پادشاهی جاه طلب و کشورگشا بود و در سال ۳۵۳ میلادی از دنیا رفت که همسرش آرتمیس برای او مقبره ای ساخت که در زمان خود بی مثال بود. این مقبره سبک ترکیبی از معماری یونانی، لیکیایی و مصری دارد اما یک زلزله در قرن ۱۳ میلادی، ستون هایش شکست و باعث آسیب به آن شد. بیشتر بخش های دیگر این بنا نیز به وسیله صلیبیون از بین رفت.

دروازه‌ میندوس بدروم (Myndos Gate)

دروازه میندوس توسط ماسولوس و همسرش آرتمیس به منظور افزایش استحکام نظامی شهر در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح بنا شد و در غرب بدروم قرار دارد که هم اکنون فقط یک دیوار ۷ کیلومتری از آن به جا مانده است.

دروازه‌ میندوس بدروم

دروازه‌ میندوس بدروم

قلعه ی بدروم (Bodrum Castle)

قدمت قلعه بدروم به قرن ۱۵ میلادی برمی گردد. شوالیه های صلیبی بها فرماندهی هاسپیتالر به خاطر بالا بردن استحکامات شهر بدروم این قلعه را مانند تزئینات و آجرهای استفاده شده در ساخت آرامگاه ماسولوس، بنا کردند. قلعه بدروم در حال حاضر به موزه تبدیل شده که دارای یک موزه زیر آب نیز می باشد. مساحت قلعه بدروم حدود ۳۰ هزار متر مربع بوده و در کل ۵ برج گوناگون با نام های برج مار، برج ایتالیایی، برج فرانسوی، برج آلمانی و برج انگلیسی را در خود جای داده است. توصیه می شود با رفتن به بدروم، در این قلعه از اتاق شاهزاده خانم این منطقه، جواهرات زنان ترک و دو کشتی که متعلق به سال ۹۳۵ میلادی می باشند و در حال حاضر بازسازی شده اند، دیدن کنید.

ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از آنکارا و استانبول محسوب می شود و موقعیت تجاری و صنعتی عالی دارد. ازمیر شهری شاد و سرزنده است و سواحل زیبای ماسه ای تلفیق شده با طبیعت سبز، آثار تاریخی شگفت انگیز و آب های معدنی آن سالانه بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کند. البته سفر به ازمیر همانند دیگر مسیرها، هزینه ای دربر خواهد داشت که این هزینه بسته به نوع ایرلاین و شرکت هواپیمایی، ساعت حرکت و کلاس پروازی متغیر است. به علت نوسانات بالا و ثابت نبودن قیمت بلیط هواپیما ازمیر نمی توان قیمت دقیقی را عنوان نمود. بنابراین چنانچه تمایل دارید از قیمت و هزینه سفر به ازمیر اطلاع پیدا کنید، می توانید به صفحه اصلی مراجعه کرده و با جستجو و وارد کردن مشخصات و اطلاعات لازم، قیمت ها را مشاهده نمایید. در ادامه با آثار تاریخی این شهر زیبا آشنا می شویم.

ازمیر ترکیه

ازمیر ترکیه

کاروانسرای قیزلار آغاسی ازمیر

کاروانسرا قیزلار آغاسی در بازار بزرگ کمرالتی قرار دارد و مغازه های  این کاروانسرا به فروش صنایع دستی، سوغات ترکیه و عتیقه های مختلف مشغول هستند.

موزه آگورا ازمیر (Agora)

موزه آگورا در منطقه کناک و از قسمتی از بافت تاریخی ازمیر تشکیل شده و آثار باقیمانده از دوران رومی ها و یونانیان را در خود جای داده است. قدمت این موزه به اواخر قرن چهارم قبل از میلاد مسیح باز می گردد. آگورا در زبان یونانی به معنای بازار می باشد و در دوران تسلط یونانیان از این منطقه به عنوان بازار استفاده می شده است. نقاشی پرتره فاوستینا، همسر امپراتوری یونان نیز روی قوس دروازه غربی موزه آگورا قرار دارد.

شهر باستانی افسوس ازمیر (Ephesus)

شهر افه سوس یا افسوس (Ephesus) یکی از مناطق تاریخی ازمیر و مجموعه ای از بناهای تاریخی تخریب شده یونان باستان می باشد. قدمت افسوس به قبل از میلاد مسیح و دوران نوسنگی می رسد و در ساحل ایونیا واقع شده است. افیسوس توسط یونانی ها بنا شده و زمانی با جمعیتی بیش از ۲۵۰٫۰۰۰ نفر، دومین شهر بزرگ جهان بوده است. معبد آرتمیس، از عجایب هفتگانه جهان در این شهر واقع شده است که در سال 401 میلادی توسط John Chrysostom تخریب شد.

شهر باستانی افسوس ازمیر

شهر باستانی افسوس ازمیر

قلعه کادیفه کاله ازمیر (Kadifekale)

قلعه کادیفه کاله یا پاگوس به قرن چهارم قبل از میلاد برمی گردد و ۱۸۶ متر ارتفاع دارد. در زمان های قدیم از دژهای قلعه کادیفه کاله برای نگهبانی دائمی ازمیر و دریای اژه استفاده می شده است.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc