https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای جامع سفر به چین | پرجمعیت ترین کشور دنیا

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 دانستنی های سفر

راهنمای جامع سفر به چین | پرجمعیت ترین کشور دنیا

سفر به چین همیشه یکی از بهترین سفرها به شمار میرود، چون حسِ خوب محیط و معماری زیبای شهرهای چین شما را جذب این کشور و شهرهای آن خواهد کرد و خاطرات این نوع سفرها همیشه به یادگار میماند. به طور کلی آسیای شرقی نه فقط برای ایرانیان و آسیایی ها، بلکه برای سایر کشورهای جهان نیز قطب گردشگری مهمی به حساب می آید و سالانه بازدید کنندگان زیادی از این منطقه بازدید می کنند. در کنار زیبایی های بصری، به علت اینکه بیش از یک میلیارد نفر در این کشور زندگی میکنند، لقب پر جمعیت ترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین بعد از کشورهای روسیه، کانادا و آمریکا به عنوان پهناورترین کشور دنیا نیز شناخته می شود و با 14 کشور مرز مشترک دارد.
با توجه به وسعت زیاد این کشور، شاهد تنوع گیاهی، جانوری و آب و هوایی مختلفی در این کشور هستیم. اگر علاقه مند هستید به این کشور سفر کنید بهتر است بدانید این کشور نیازمند دریافت ویزای چین است، این ویزا ممکن است در چند سال آینده برداشته شود ولی این امکان هم وجود دارد که به قوت خود باقی بماند، در هر صورت پس از رد شدن از موضوع ویزا، احتمالاً به جستجوی آنلاین بلیط هواپیما خواهید پرداخت و در اینجا یک موضوعی در پیش روی شما خواهد بود. سفر به کدام شهر از کشور چین؟ کدام شهر جذابیت گردشگری بیشتری دارد؟ کدام هتل را رزرو کنم؟ برای بازید از دیوار بزرگ چین به کدام شهر سفر کنم؟ و در کنار این موضوعات کنجکاوی های دیگری برای شما صورت میگرد که پاسخ به همه آنها با خواندن دقیق پست بلاگ تریپ امکان پذیر خواهد بود، پس حتماً این پست را مطالعه نمائید.

نکات ضروری سفر به چین

زبان رسمی: ماندارین

واحد پول: یوآن

اختلاف ساعت با تهران: 4 ساعت و سی دقیقه جلوتر است

برق شهری: 220 ولت

شماره پلیس: 110

شماره آمبولانس: 120

تاریخ 

کشوری که ما آن را چین می نامیم، جمهوری خلق چین است که تاریخ پر فراز و نشیبی داشته است و ما در اینجا به طور مختصر برای شما عنوان میکنیم.
چین دارای تمدنی بسیار کهن است که اگر بخواهیم به آن دوران بازگردیم و اطلاعات را دوره کنیم تقریباً هفت هزار سال باید به عقب برگردیم. زمانی که تمدن و شکل زندگی آنها در کنار رود زرد و رود یانگ تسه شکل گرفت. دورانی که انسانها مشغول کشاورزی بودند و زندگی بسیار ساده ای داشتند. در همان زمان ها بود که به کشت برنج مشغول شدند و قرن ها گذشت تا به یکی از بهترین کشت کنندگان برنج تبدیل شدند.
کم کم امپراتوری چین شکل گرفت و پادشاهان زیادی بر این قلمرو حکومت کردند. در هزاره پیش از میلاد شاهد آن هستیم که چین حکومت های خود مختار زیادی به خود میبیند که باعث کوچک شدن این کشور و جنگ های محلی میشود.
در نهایت سلسله ای به میان می آید که نام کنونی را دارد یعنی سلسله چین. این سلسله در تاریخ بسیاری ار کشورها عجیب خوانده میشود زیرا که پادشاهی در این سلسله حکومت کرد که فقط 9 سال سن داشت. این سلسله در قرن دوم پس از میلاد به وجود آمد و بر مناطق شمالی چین حکمرانی میکرد.
در جنگی که میان مغولان و این سلسله در قرن سوم پس از میلاد به وجود آمد و یک جنگ بسیار طولانی بود، سلسله چین شکست خورد و مغولان به مناطق شمالی چین دست یافتند.
گذشت و گذشت تا به روزهای کنونی چین میرسیم که دیگر امپراتوری وجود ندارد و فقط خواستیم خیلی خلاصه شده درباره تاریخ این کشور اطلاعاتی داشته باشید.
شخص امپراتوری به نام شی هوانگ دی اولین شخصی بود که دستور به ساخت دیوار چین داد که از تصرف بیابان نشینان حکومت خود را در امان نگه دارد. در سلسله های بعد ار شی هوانگ دی بود که این دیوار گسترش پیدا کرد و به 7000 کیلومتر رسید.
همچنین فراموش نکنیم جاده ابریشم را که در زمان سلسله هان تا سمرقند کشیده شد و در حدود 13000 کیلومتر طول داشت و هنوز هم که هنوز است از آن سخن به میان می رود.

بهترین زمان سفر به چین

سال نو چینی خیلی زیبا است و پر از جشن و موسیقی و تخفیفاتِ مراکز خرید است که سفر به چین را جذاب میکند. 
در کل اگر سفر خود را نسبت به آب و هوا قرار دهید بهترین زمان برای سفر به چین، فصل بهار و پائیز است که هوا مناسب گشت و گذار است.

هزینه های اقامت در چین

اقامت در شهرهای مختلف چین با هم متفاوت میباشد که بهترین راه برای مطلع شدن از آن سیستم رزروآنلاین هتل خارجی تریپ است که می توانید پس از جستجو و مقایسه هتل ها، رزرو هتل خود را با بهترین نرخ و پرداخت ریالی انجام دهید.

هزینه های خورد و خوراک در چین

برای خرید پاب معدنی در حدود 3 یوآن باید هزینه کنید.

صرف یک غذای سبک در رستوران 20 یوآن هزینه دارد.

اگر هوس کردید مک دونالد را در چین امتحان کنید در حدود 30 یوآن باید هزینه کنید.

غذاهای محبوب چین

واقعیت این است که به فکر خوردن غذاهای سنتی این کشور نباشید چون چیزهای عجیب غریبی میخورند که با ذائقه ما ایرانیها سازگار نیست، از معروف ترین غذای این کشور میتوان سوشی را نام برد.

بازدید از جاذبه ها

اگر به فکر بازدید از دیوار بزرگ چین هستید پس به فکر خرید بلیط هواپیما پکن باشید. پکن پایتخت کشور چین، یکی از جذاب ترین شهرهای چین است. در پکن همچنین میتوانید از شهر ممنوعه دیدن کنید.

در شهر ژیان میتوانید شاهد سربازان سفالی چین باشید.

تصویری از چین

در غرب چین یکی از پانداهای مخصوص این کشور یعنی پاندای عظیم الجثه وجود دارد که برای دیدن آن باید به منطقه چنگدو بروید. با سفر به چنگدو میتوانید از منطقه ساحلی آنجا نیز دیدن کنید.

5 جاذبه گردشگری بصورت متحد در شانگهای وجود دارند و برای بازدید از آن باید به منطقه هوانگ لونگ شانگهای سفر کنید.

حمل و نقل در کشور چین

بابت هر سفر درون شهری اتوبوس 2 یوآن از شما درخواست میکنند که هزینه ماهیانه آن با توجه به یک سفر رفتو برگشت، 120 یوآن میشود.

ورودی تاکسی 10 یوان و به ازای هر کیلومتر 3 یوآن اضافه میگردد.

فرودگاه های کشور چین

فرودگاه بین‌المللی پکن با رتبه های اول رفت و آمد
فرودگاه پکن نانیوان که یک فرودگاه محلی است
فرودگاه بین‌المللی شانگهای هنگقیو
فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودنگ
فرودگاه بین‌المللی چنگچینگ ییانگبی
فرودگاه بین‌المللی بایون گوانگژو
فرودگاه بین‌المللی گایلین لیانگ‌جیانگرید

باید ها و نبایدها در سفر به چین

حتماً در فیلم های چینی دیده اید که چقدر در هنگام صحبت و ملاقات همدیگر از دست های خود استفاده میکنند. پس علائم را با دست نشان دهید مشکلی وجود ندارد.

افراد را با نام خانوادگی صدا بزنید.

در این سفر همانند سایر سفرهای توریستی باید مراقب وسایل خود باشید.

جشنواره ها و فستیوال های چین

تصویری از یک فستیوال در چین

یکی از محبوب ترین جشن ها در چین جشنواره فانوس یوانیشا جی است و نیمه اول ماه نو آنها اتفاق میفتد.

از دیگر جشن ها میتوان از جشن سال نو و جشنواره مجسمه های یخی نام برد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc