https://gateway.trip.ir/api/

7 حقیقت جالب درباره دیوار بزرگ چین

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 مقاصد پر طرفدار

7 حقیقت جالب درباره دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین در تمام دنیا مشهور است و در این میان صحبت های عجیبی درباره آن شنیده میشود در اینجا با 7 حقیقت درباره دیوار بزرگ چین آشنا شوید.

چقدر درباره دیوار بزرگ چین میدانید؟ اینکه چرا ساخته شده یا اصلاً چه زمانی ساخته شده، یا از چقدر دورتر این سازه عجیب و غریب مشخص است؟

قصد سفر به کشور چین و رزرو بلیط هواپیما پکن را دارید و یکی از انگیزه های شما برای سفر بازید از دیوار بزرگ چین است؟

اصولاً همیشه بازدید از یک جاذبه گردشگری برای عموم مردم، از شنیدن درباره تاریخچه آن مهمتر و جذاب تر است. یعنی خیلی از افراد که تور چین خریداری میکنند و به سمت باردید از این جاذبه گردشگری میروند، خیلی برایشان مهم نیست که دقیقاً این دیوار چه زمانی ایجاد شده است و یا حتی به چه دلیلی! بیشتر توریست ها به دنبال بازدید و عکاسی خواهند بود. اما در این میان حرف هایی را میشنوند که انقدر عجیب است به آن واکنش نشان میدهند و دوست دارند بیشتر درباره آن بدانند. در اینجا به 7 حقیقت درباره دیوار بزرگ چین اشاره خواهیم داشت.

دیوار بزرگ چین از ماه مشخص است

رابرت ریپلی تصویر بردار آمریکایی برای اولین بار به این نکته اشاره کرد تنها چیزی که از کره ماه وقتی به زمین نگاه میکنید مشخص است، دیوار بزرگ چین است.

دیوار چین برای حمله مغولها ساخته نشده

تصور اینکه این دیوار برای جلوگیری از حمله مغول ها ساخته شده است کاملاً اشتباه است چون سالها قبل از جنگ، شروع ساخت آن شروع شده بود.

داخل دیوار چین جسدی وجود ندارد

باستان شناسان شایعه کرده بودند که کارگرانی که ساخت این دیوار را انجام داده اند را در میان همین دیوار دفن کرده اند ولی این حقیقت ندارد و هیچ جسدی در دیوار بزرگ چین وجود ندارد.

دیوار چین فقط یک دیوار نیست

دیوار چین در قسمت هایی به علت بافت زمان چند تکه ساخته شده است و به وسیله رابط های سنگی به هم متصل شده است که به عنوان دیوار بزرگ شناخته میشود.

تصویری از دیوار چین

دیوار چین هیچ حمله ای را متوقف نکرد

پس از ساخت این دیوار جنگ هایی در منطقه صورت گرفت که این دیوار نتوانست مانعی باشد برای پیروزی حکمرانان وقت چین، و فقط زمان را به عقب می انداخت.

دیوار چین به اندازه 5 اسب پهن نیست

فقط در بخش های از پکن که دیوارهای مجزا ساخته شده است دیوار پهن است و در جاهای دیگر اسب ها به سختی عبور میکردند.

مارکوپولو از دیوار چین بازدید کرده است

مارکوپولو هیچ وقت از این سازه حرف نزده ولی از کنار آن در سفر به چین گذر کرده است.

در نهایت این 7 مورد را عنوان کردیم تا پس از جستجوی آنلاین بلیط هواپیما برای سفر به چین و اقامت در این شهر بتوانید با دقت، از دیوار بزرگ چین بازدید کنید. هر کدام از شهرهای چین رازهایی دارد که شما را به دنیای خود میبرد و این خصلت یک سفر جذاب است، پس سفر به چین را حتی اگر برنامه ریزی نکرده اید در اولویت های سفر خود قرار دهید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc