https://gateway.trip.ir/api/

جنگلی مرموز با درختان زیر آبی

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 بوم گردی

جنگلی مرموز با درختان زیر آبی

اگر اهل سفر به جاهای خاص و شگفت انگیز هستید به دریاچه کیندی (Kaindy) بروید و تماشاگر جنگل زیر آبی آن باشید.

جنگل صنوبر واقع در دریاچه کیندی که در کشور قزاقستان واقع شده است پس از زلزله ای که در حدود یک قرن پیش در آن حوالی رخ داد به صورت حیرت آوری به یکی از شگفتی های روی زمین تبدیل شد. در آنجا شاهد درختان کاملاً معکوسی خواهید بود که برگهایشان داخل آب قرار دارد و تنه اصلی درخت بیرون از آب دریاچه است! 

شاید وقت خرید بلیط هواپیما به فکر سفر به کشورهای معمولی مانند ترکیه و ارمنستان و ... باشید اما واقعیت این است که برای سفرهای هیجان انگیز باید به جاهایی سفر کرد که توریست های کمتری به آنجا میروند، به همین دلیل ضمن اینکه به آن کشورها سفر میکنید میتوانید در برنامه سالیانه خود برای سفر به کشورهای مختلف، کشورهای مختلفی در برنامه خود داشته باشید.

اوایل قرن بیستم بود که زلزله ای در محدود کوه تیان شان ایجد شد، این زلزله موجب ریزش سنگ بر بستر رودخانه و ایجاد یک سد طبیعی شد، با بالا آمدن آب و با توجه به ریزش برخی از درخت ها، این درختان به زیر آب رفتند و تا امروز زیر آب هستند. عمق آب دریاچه حدود 400 متر است.

دریاچه کیندی

این دریاچه عجیب و غریب با پرجمعیت ترین شهر کشور قزاقستان یعنی شهر آلماتی 129 کیلومتر فاصله دارد.

بخش زیر آب این جنگل فوق العاده دیدنی و خاص است، آب شفاف و زلال این دریاچه باعث شده بخشی از این جنگل از بیرون نیز قابل دیدن باشد. درجه آب به ندرت از 6 درجه سانتیگراد عبور میکند، به همین علت تنه درختان در برابر تجزیه و پوسیده شدن مقاومت کرده و بعد از گذشت یک قرن کاملاً استوار هستند.

در زمستان نیز از لحاظ بصری این دریاچه نمای فوق العاده زیبا و سینمایی دارد و ممکن است حتی به فکر ماهیگیری در بخشی از آن بیفتید. از غواصی در این دریاچه غافل نشوید و حتماً با گروه های تخصصی به اینجا بروید تا شما را راهنمایی کنند.

برای رزرو هتل هم اصلاً نگران نباشید و به راحتی میتوانید رزرو آنلاین انجام دهید. برای ویزا هم با کارشناسان تریپ تماس حاصل فرمایید.

بازدید کنندگان این دریاچه از تمام نقاط جهان به اینجا می آیند و دریاچه کیندی به عنوان یکی از نقاط خاص در جهان به شمار می رود. شما می توانید بعد از بازدید کامل شهر آلماتی با یک وسیله نقلیه مانند اتوبوس به این منطقه گردشگری بروید، قسمتی از جاده خاکی است و در یک دره کوهستانی واقع شده است.

در نهایت این شما هستید که تصمیم میگیرید در چه فصلی به این منطقه سفر کنید، فصل گرم سال و فصل سرد سال هر کدام نمای خاصی دارند، ولی برای غواصی بهتر است فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc