https://gateway.trip.ir/api/

آبشار لوه تماشای خروش آب در مسیر جنگل های هیرکانی

به روز رسانی: 14 تیر ، 1401 جاذبه های گردشگری

آبشار لوه تماشای خروش آب در مسیر جنگل های هیرکانی

آبشار لوه

 اگر دلتان خواست با پرواز تهران گرگان به سمت آبشار لوه بروید، از دیگر بازدید از جنگل های هیرکانی غافل نشوید. برای خرید بلیط ارزان هواپیما، فصل بهار زمان مناسبی است.

آدرس آبشار لوه کجاست

آبشار لوه در استان گلستان و در 20 کیلومتری شهرستان گالیکش قرار دارد. این آبشار تا جاده اصلی گلستان به مشهد تنها 5 کیلومتر فاصله دارد. لذا می‌توانید در سفر خود به مشهد از این ابشار زیبا نیز دیدن کنید. آبشار لوه در مسیر جنگل‌های هیرکانی قرار دارد که به سرزمین آبشارهای ایران شهرت دارند.

آبشار لوه

آبشار لوه

آشنایی با آبشار لوه گلستان

لوه آبشاری 75 متری است که از مجموع چندین صخره و به صورت طبقه طبقه تشکیل شده است. در هر طبقه از این آبشار زیبا حوضچه‌هایی وجود دارد که پر از آب بوده و بسیار تماشایی می‌باشند. آب‌تنی در این حوضچه‌ها زیر آبشار از لذت‌هخای غیرقابل وصف آبشار لوه می‌باشد. ارتفاع طبقات مختلف آبشار متفاوت است اما بلندترین طبقه آن ارتفاعی برابر 15 متر دارد. مجموع این طبقان و چاله‌های جلویشان آبشار زیبای لوه را ساخته اند.

آبشار لوه همچنین در 14 کیلومتری پارک ملی گلستان قرار دارد و در مسیر پیاده‌روی و جنگل‌نوردی در جنگل‌های رویایی هیرکانی قرار دارد. لذا گردشگران بسیاری بعد از لذت بردن ازآبشار لوه راهشان را به سمت جنگل‌های هیرکانی ادامه داده و مسیری شبیدار تا دشت شاهرود طی می‌کنند. شما در این جنگل‌ها و در مسیر خود می‌توانید انواع درختان پهن‌برگ توسکا، ممرز و افرا را از نزدیک تماشا کرده و محو طبیعت شوید.

بازدید از گنبد کاووس

گنبد کاووس یکی دیگر از جاهایی است که بازدیدکنندگان آبشار لوه تماشای آن را از دست نمی‌دهند. این شهر زیبا و تاریخی چیزهای زیادی برای پیشنهاد کردن به شما دارد اما مهم‌ترین آن برج تاریخی و آجری گنبد قابوس است. این گنبد که با 18 متر ارتفاع بلندترین برج آجری جهان است تا شهر گنبد کاووس فقط به اندازه‌ی 10 دقیقه رانندگی فاصله دارد و نهایتا نیم ساعت وقت شما را می‌گیرد اما دیدن بلندترین برج آجری جهان و زیبایی وصف نشدنی‌اش فرصت تجربه‌ای لذتبخش را به شما می‌دهد.

برج تاریخی و آجری گنبد قابوس

برج تاریخی و آجری گنبد قابوس

وسایل لازم برای سفر به آبشار لوه

وسایل لازم برای سفر به آبشار بسته به اینکه قصد کمپ داشته باشید یا یک بازدید نیم روزه متفاوت است. وسایلی که بهتر است برای هردو به همراه داشته باشید به شرح زیر است:

کفش پیاده‌روی، کوله پشتی، وعده‌های غذایی، داروهای عمومی، آب آشامیدنی، کارت شناسایی، لباس گرم حتی در بهار و تابستان، پاور بانک، کمک‌های اولیه، کیسه زباله، دفترچه بیمه، تلفن همراه، دوربین، میان وعده و مقداری پول نقد

در صورتی که می‌خواهید کمپ کنید و شب را در جنگل بمانید، باید چادر، کیسه خواب و لباس گرم بیشتر را به لیست وسایل خود اضافه کنید. همچنین بهتر است به دلیل رطوبت زمین زیراندازی برای کیسه خوابتان به همراه داشته باشید.

بهترین فصل سفر به آبشار لوه

فصول زمستان و پاییز در جنگل‌های هیرکانی و اطراف آبشار لوه هوا به شدت سرد می‌شود و برف و باران زیادی در جنگل می‌بارد. در تابستان نیز هوای جنگل کمی شرجی ست اما دمای هوا بسیار مناسب است. بسیاری از گردشگران بهار را بهترین فصل بازدید از آبشار قلمداد می‌کنند. زیرا که هم سرمای زمستان و پاییز را ندارد و هم هوا در آن به اندازه تابستان شرجی نیست. البته در بهار ممکن است در جنگل باز هم لباس گرم نیازتان بشود.

تفریحات آبشار لوه

در دل جنگل‌های هیرکانی می‌توانید به جنگل‌نوردی پرداخته و هوای پاک را وارد ریه‌های خود کنید. در روزهای گرم تابستان حوضچه‌های آبشار لوه بسیار مناسب آب‌تنی هستند پس به آب بزنید و در دل طبیعت یک آبتنی دلچسب را تجربه کنید. فقط حواستان باشد که در بخش‌های کم عمق حوضچه‌ها بمانید.

دسترسی به آبشار لوه

بسیاری از مسافران مشهد برای سفر زمینی به مشهد از طریق جاده سمنان که کوتاه‌تر است مسیر خود را ادامه می‌دهند اما اگر دلتان خواست در راه خود کمی زیبایی ببینید و مسیر زیباتری را طی کنید، مسیرتان را از جاده گلستان ادامه داده و در راه سری به آبشار لوه بزنید. در این خصوص و در مسیر خود از گرگان به مشهد باید ابتدا به مینودشت رفته و بعد از آن به شهرستان گالیکش بروید. با عبور از گالیکش و ادامه دادن مسیر به اندازه 20 کیلومتر به آبشار لوه خواهید رسید. تنها نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید که ممکن است سفر شما را کمی با مشکل مواجه کند کوچک بودن تابلوی نشان دهنده‌ی جاده‌ی فرعی آبشار لوه است که باید دقت کنید تا آن را ببینید. اگر هم سفر هوایی را بیشتر می پسندید بلیط هواپیما گرگان را چک کنید تا بلیط مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را خریداری کنید.

اقامت در آبشار لوه

تاکنون اقامتگاهی در نزدیکی آبشار ساخته نشده است و اگر قصد داشته باشید تا شب را در اقامتگاهی در نزدیکی آبشار بگذرانید، بهترین گزینه شما مینودشت خواهد بود. در اقامتگاه‌ها و هتل‌های شهرهای گرگان، علی آباد و کردکوی نیز می‌توانید شب را بگذرانید. فاصله آبشار تا شهرستان گالیکش حدود 20 کیلومتر و فاصله این شهرستان تا شهر گرگان حدود 108 کیلومتر می‌باشد.

اگر به اندازه کافی تجهیزات کمپینگ با خود آورده اید و سرمای جنگل اذیتتان نمی‌کند می‌توانید در نزدیکی آبشار کمپ کرده و چادر بزنید.

اقامت در آبشار لوه

اقامت در آبشار لوه

سوالات متداول 

آبشار لوه کجاست؟

آبشار لوه در استان گلستان و در 20 کیلومتری شهرستان گالیکش قرار دارد. این آبشار تا جاده اصلی گلستان به مشهد تنها 5 کیلومتر فاصله دارد. لذا می‌توانید در سفر خود به مشهد از این ابشار زیبا نیز دیدن کنید.

بهترین فصل سفر به آبشار لوه چه زمانی است؟

بسیاری از گردشگران بهار را بهترین فصل بازدید از آبشار قلمداد می‌کنند. زیرا که هم سرمای زمستان و پاییز را ندارد و هم هوا در آن به اندازه تابستان شرجی نیست.

آبشارهای استان گلستان کدام اند؟

آبشارهای شيرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه و زيارت از جمله آبشارهای زیبا و معروف اند که در جاي جاي اين استان پراکنده هستند که باران کوه در ارتفاعات جنگل شصت کلا واقع است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc