https://gateway.trip.ir/api/

ایران مال تماشایی ترین بازار ایران

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

ایران مال تماشایی ترین بازار ایران

مجتمع ایران مال از مدرن ترین مجتمع های تجاری نوین در ایران است. مجموعه چند منظوره اقتصادی، تفریحی و فرهنگی که با معماری جدید خود از بزرگترین بازارهای خاورمیانه است. اگر تا دیروز بازارهای سنتی محل خرید، گشت و گذار بود، امروزه ایرانمال با فضاها و معماری جذاب خود، خرید را به یک تفریح سرگرم کننده تبدیل کرده است. در واقع خرید، فقط یکی از بهانه های حضور در در ایران مال است. با ما همراه باشید تا در این مقاله به تمام جزئیات مربوط به ایران مال از امکانات تا نحوه دسترسی و ساعات کاری بپردازیم.

مالک ایران مال

مالک ایران مال کیست؟ شرکت ‌مالایران، شرکت سهامی عام محسوب می شود. این شرکت با مالکیت بانک آینده کار خود را آغاز کرده و به مرور با عرضه سهام در بورس ایران، از پروژه خارج خواهد شد. ایران مال با نام سه نفر همراه است: جلال رسول اف مدیریت کنونی بانک آینده و سرمایه گذار اصلی، علی انصاری کارفرمای اصلی پروژه و مالک بازار فرش و بازار موبایل و علاالدین میر محمد صادقی به عنوان رئیس هیات امنای مجموعه شرکت ایران مال.

ایران مال بزرگترین بازار خاورمیانه چه بخش هایی دارد؟

به جرات می توان گفت ایران مال یکی از بزرگترین مالهای دنیاست. مساحت ایران مال نزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار متر مربع است. در احداث این بازار عظیم 435 پیمانکار ایرانی به مدت 6 سال فعالیت و مشاوره این طرح را شرکت کانادایی NORR از مشاورین بنام طراحی مال دنیا بر عهده داشته است. ابعاد بزرگ پروژه باعث شده تا ایران مال بزرگترین بازار خاورمیانه خوانده شود.

بازار ایران مال شامل بخش تجاری، مجموعه غذایی و فود کورت، بخش تفریحی، مجموعه ورزشی و بخش فرهنگی و هنری است. در ادامه به برخی از مهم ترین و جذاب ترین بخش های ایران مال اشاره می کنیم:

  1. بخش فرهنگی و هنری ایران مال: این بخش شامل سینما، کتابخانه و موزه است.
  2. بخش تجاری ایران مال: بخش تجاری بازار ایران مال از لحاظ متراژ ۳۰۰ هزار مترمربع است و ۷۰۰ واحد تجاری را دربر می گیرد. است. مرکز خرید ایران مال شامل هایپرمارکت، برندهای بین المللی، اصناف تجاری مانند لوازم خانگی و الکترونیکی، ساعت، جواهرات و زیور آلات، لوازم و دکوراسیون منزل و... است.
  3. بخش ورزشی تفریحی ایران مال
  4. مجموعه فودکورت ایران مال

ایران مال بزرگترین بازار خاورمیانهدورنمای ایران مال بزرگترین بازار خاورمیانه

هزینه ساخت ایران مال

رقم دقیقی از هزینه ساخت ایران مال در دست نیست ولی شنیده ها از رقم ۲۲ هزار میلیارد تومان حکایت دارد.

جاهای دیدنی ایران مال

ایران مال مجتمع بزرگی است که بخش های زیادی برای دیدن دارد. با این حال اگر به قصد گشت و گذار به ایران مال آمده اید و می خواهید از این بازار بزرگ دیدن کنید، در ادامه به مهم ترین جاذبه های ایران مال اشاره می کنیم. اگر به ایران مال رفتید، حتما دیدن از این بخش های مجتمع را در برنامه داشته باشید:

کتابخانه ایران مال

کتابخانه ایران مال معروف ترین جای دیدنی این مجتمع به حساب می آید که احتمالا عکس های جذاب آن را در اینترنت و اینستاگرام دیده اید. یکی از بخش های دیدنی و جذاب ایران مال همین باغ کتاب است. طراحی کلاسیک با رنگ های گرم، قفسه های پر از کتاب که تا سقف چیده شده اند و فضای منحصر به فرد کتابخانه ایران مال آن را به پاتوقی برای عاشقان کتاب تبدیل کرده است. کتابخانه ایران مال با نمای چوبی، فضای صمیمی، نیمکت های کوچک برای نشستن و کتابخوانی و امکان دسترسی به طبقات بالاتر کتابخانه باعث شده هواداران زیادی پیدا کند. این اولین بار است که در دل یک مرکز خرید کتابخانه هم قرار دارد.

کتابخانه ایران مال با طراحی منحصر به فرد خود لوکیشن مناسبی برای عکاسی نیز به حساب می آید.در ضمن لازم به ذکر است هزینه ورودی کتابخانه ایران مال رایگان است و برای بازدید از آن نیاز به پرداخت هزینه نیست.  

تصویر کتابخانه ایران مال

عکسی از کتابخانه ایران مال محبوب ترین فضا برای عکاسی

باغ ماهان یا باغ ایرانی ایران مال

باغ ایرانی از بهترین نمادهای معماری کهن در مرکز خرید ایران مال است. باغی که با سروهای متعدد و کانالهای آب در مرکز مجمتع به عابران فرصت استراحت و دعوت به آرامش است. طرح این باغ با اقتباس از باغ شازده‌ ماهان کرمان و در 5 سطح طراحی شده است. در اطراف باغ چندین رستوران برای پذیرایی وجود دارد.

بازار سنتی ایران مال

انتظار دیدن یک مجموعه سنتی در دل مجتمع مدرن ایران مال، هر مخاطبی را غافلگیر خواهد کرد. بازار سنتی با نام تیمچه حاج علی اکبر یکی از بخشهای پر طرفدار و دیدنی ایران مال است. معماری این قسمت با الهام از معماری اصیل ایران با طاقها، مقرنسها و تزیینات شگفت شما را هیجان زده خواهد کرد. در این بازار زیبا محصولات، سوغاتی و صنایع دستی شهرهای ایران عرضه شده، همچنین شما فرهنگ و سنتهای آنها را از نزدیک خواهید دید. شما می توانید در یکی از سراها به نام سرای ابریشم پوشاک اقوام ایرانی را ببینید. کنید این بازار دارای تالار آینه، شربت‌‌خانه، راسته بازار، حجره‌ها، چهارسو زیر مجموعه ها و بخش های این بازار را تشکیل می دهند.

بازار سنتی در اصل شامل دو راسته ی اصلی و فرعی است که بر هم عمود اند و حجره ها و فروشگاه ها  در چهار جهت راسته‌ها به وجود آمده اند. مرکز ثقل بازار، چهارسوق بازار است. چهارسوق، بازار را به ۴ بخش تقسیم می‌کند و فضای هر فروشگاه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر است.

مسجد جامع ایران مال

این مسجد فاخر که در طراحی گنبد آن از آرامگاه حافظ الهام گرفته شده و با تزئینات معماری ایرانی، اسلامی ترکیب شده است. مسجد دارای دو ﺻﺤﻦ ﺑﺎﻧﻮان و آﻗﺎﻳﺎن است ﻛﻪ ﺑﺎ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺟانبی و ﺑﺎ ﻧﻔﻴﺲﺗﺮﻳﻦ ﻛﺎرﻫﺎی ﺗﺰﺋﻴﻨی کاشی‌کاری و گچ‌بری ﺷﺪه‌اﻧﺪ.

باغ دیدار ایران مال

باغ دیدار در فضایی سرپوشیده به ارتفاع 14 متر قرار دارد. ترکیب باغ سنتی با معماری مدرن، توجه هر بیننده ای را جلب می کند. درختان این باغ نخل کالیفرنیایی هستند. 

شربت خانه ایران مال

نمایی از فضای سنتی شربت خانه ایران مال

شربت خانه ایران مال

شربت خانه یادآور دوران قدیم است که مردم در آنجا دور هم می نشستند و در خصوص اوضاع و احوال روز با هم گفتگو می کردند. شربت خانه ایران مال هم فضایی سنتی برای بازدیدکننده ها فراهم آورده است که هم فال است و هم تماشا. در شربت خانه می توانید انواع نوشیدنی های سنتی را سفارش دهید و هم از فضای زیبای آن لذت ببرید. برای رفتن به شربت خانه ایران مال به طبقه جی۲، تیمچه حاج علی‌اکبر مراجعه کنید.

سینما ایران مال

ایران مال تهران یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین پردیس های سینمایی ایران را داراست.  ۱۲ سالن سینما با بهترین تکنولوژی نور، صدا و تصویر به شما لذت دیدن سینمای حرفه ای را می دهد.  سیستم سه بعدی صدا با کیفیت نمایش ۴K روی بزرگترین پرده سینمایی ایران را فقط در ایران مال تجربه خواهید کرد.

موزه ایران مال

موزه تاریخ تجارت یا موزه داد و ستد، از دیگر بخشهای فرهنگی ایران مال است. بازخوانی تاریخ تجارت در ایران و جهان از دوران باستان  و معاملات پایاپای تا به امروز ناگفته های زیادی دارد. شما در ده گالری موزه با انواع ابزارآلات اندازه‌گیری وزن، طول، حجم و محاسبه را از نزدیک آشنا خواهید شد.

ایوان بلور ایران مال

ایوان بلور ایران مال، شما را با جدیدترین محصولات برندهای معروف خارجی و ایرانی آشنا می کند. نمای درخشان طلایی آن از دور توجه شما را جلب خواهد کرد. ایوان بلور در قسمت شمال غربی مجموعه قرار دارد. این ایوان 25 متری از طبقه اول تجاری آغاز و تا بام مجموعه ادامه پیدا می کند.

خرید از ایران مال

امروزه مالهای بزرگ دنیا تجربه خرید، تفریح و هیجان را به مشتریان خود عرضه می کنند. ایران مال نیز زمان فراغت را شما را به بهترین وجهی پر می کند و امکان خرید و وقت گذرانی را فراهم می آورد. نکته مهم خرید از ایران مال، دسترسی شما به انواع فروشگاههای بزرگ و برندهای معتبر در یک محل است. قیمت اجناس در ایران مال متوسط رو به بالا است و شما می توانید طیف وسیعی از اجناس لوکس را نیز در اینجا بیابید.

مجموعه ورزشی ایران مال

مجموعه کاملی چون ایران مال حتما از لحاظ خدماتی رفاهی جامع است. در این مجتمع وجود چندین مرکز ورزشی منطبق با استانداردهای جهانی آماده ارایه خدمات به ورزشکاران و بازدیدکنندگان است. امکان استفاده از کلینیک پزشکی ورزشی، بولینگ، جاده تندرستی ایران مال، اسکواش، استخر و اسپا تنها بخشی از این امکانات است. همچنین استادیوم چند منظوره بازار بزرگ ایران مال دارای سالن فوتسال، تنیس، کشتی، والیبال و سالن های ویژه معلولین و جانبازان است.

بولینگ ایران مال

بولینگ ایران مال با نام بولینگ گلکسی ایران مال تجربه یک روز خوب و مفرح را برای شما رقم خواهد زد. بولینگ گلکسی از سالن های مجهز بولینگ در تهران است که در طبقه RG مجتمع ایران مال قرار دارد. این سالن بولینگ شامل 16 خط مجزا برای بازی دارد و یک کافی شاپ نیز در کنار آن واقع شده است؛ در زمان استراحت بین بازی می‌توانید در این کافه استراحت کرده و نفسی تازه کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های این سالن بولینگ ویوی زیبا رو به دریاچه چیتگر و آبنمای موزیکال مجتمع ایران مال است که می‌توانید از منظره آن لذت ببرید. 

پاتیناژ ایران مال

زمین پاتیناژ یا پیست یخ ایران مال (آیس باکس) از دیگر مراکز ورزشی محبوب در ایران مال است که افراد زیادی را به خود جلب می کند. شما می توانید به صورت تفریحی در پاتیناژ ایران مال به اسکی روی یخ بپردازید. در ضمن مربی و وسایل لازم نیز مهیا است و حتی می توانید کلاس پاتیناژ هم ثبت نام کنید. سانس های تفریحی پاتیناژ در ایران مال هم در روزهای آخر هفته و هم در وسط هفته موجود است.

آیس باکس ایران مال 

عکسی از پیست یخ (آیس باکس) ایران مال

شهربازی ایران مال

شهربازی بزرگ و سرپوشیده بازار بزرگ ایران در ۲ طبقه واقع شده و دسترسی آن به گونه ای است که از بخش های مختلف به راحتی می توان به این نقطه رسید.

فود کورت ایران مال

امروزه فودکورت ها بخش ثابت مراکز خرید در دنیا هستند. بازار بزرگ ایران مال نیز با توجه به مساحت بزرگ خود دارای ۴ مجموعه فودکورت است. در این فود کورت ها مشتریان با هر نوع سلیقه ای می توانند انواع غذاهای ایرانی، بین المللی و فست فودها را تهیه کنند. انواع فضاهای رستورانی و کافه ای یکی دیگر از جنبه های جذاب ایران مال است که به شما امکان انتخاب بین 200 رستوران و کافی شاپ را می دهد. فود کورت ایران مال برای علاقه مندان غذا و خوردنی یک کلکسیون کم نظیر است.

بهترین رستوران های ایران مال

مجتمع ایران مال علاوه بر فود کورت تعداد زیادی کافه و رستوران نیز دارد که انواع غذاهای مختلف با رنج قیمتی متفاوت را به شهروندان و مراجعان عرضه می کنند. در ادامه فهرستی از بهترین رستوران های ایران مال را با هم مرور می کنیم:

  • رستوران ایرانی فریشی
  • رستوران دریایی ساج
  • رستوران لبنانی ام شریف
  • رستوران هانی ایران مال
  • فست فود فریکادل
  • رستوران ترکیه ای آناتولیا

هتل ایران مال

هتل ایران مال، با طراحی مدرن و استاندارد بالای هتلداری ساخته شده است. این هتل ۵ ستاره دارای 18 طبقه و 359 اتاق است. مهمانان هتل به تمام خدمات رفاهی دسترسی دارند؛ این هتل به واسطه نزدیکی به فضاهای سبز غرب تهران نظیر پارک چیتگر محل دلپذیری برای اقامت به حساب می آید.

نمایشگاه خودرو ایران مال

نمایشگاه خودرو از بخش‌های اصلی مجتمع ایران مال است. این نمایشگاه یکی از بزرگترین و مجهزترین فضاها برای نمایشگاه خودرو در ایران به حساب می آید. استفاده از فرم منحنی در سه طبقه به خوبی کاربرد نمایشگاهی را نمایش می دهد. ارائه انواع رویدادها و خودروهای تراز اول دنیا از اهداف این مجموعه است.

پارکینگ ایران مال

پارکینگ ایران مال در زیر این مجتمع قرار گرفته است و فضای زیادی برای جای پارک ارائه می دهد. استفاده از این پارکینگ برای عموم مردم رایگان است و در تمام مسیرهای آن، متصدی برای راهنمایی شما حضور دارد. ظرفیت این پارکینگ 20 هزار خودرو و موتورسیکلت است؛ پس هنگام بازدید از ایران مال دغدغه جای پارک نداشته باشید.

راهنمای طبقات مجموعه ایران مال

  • طبقه همکف: G0 مرکز تفریحی، آبنمایش، مسجد، دفاتر اداری مال، پارکینگ، ایستگاه تاکسی
  • طبقه اول:G1 هایپراستار، مرکز تفریحی، نمایشگاه خودرو، باشگاه ورزشی، فودکورت، پیست یخ (پاتیناژ)
  • طبقه دوم: G2 باغ کتاب، بازارچه سنتی (تیمچه حاج علی اکبر)، باغ دیدار، کافه سینما، باغ ماهان، بخش اورژانس
  • طبقه سوم: G3 فودکورت، مرکز تفریحات خانوادگی (شهربازی)، سینما، گالری
  • پشت بام: RG زمین بازی اسکواش، مجموعه ورزشی، جاده سلامتی، نمایشگاه، پارکینگ

هزینه ورودی ایران مال چقدر است؟

هزینه ورودی ایران مال رایگان است و شما برای ورود به مجموعه ایران مال و پارکینگ آن نیاز به پرداخت هزینه ندارید. بنابراین می توانید به طور کاملا رایگان از امکانات مجموعه ایران مال استفاده کنید.

ایران مال کجاست؟

ایران مال در منطقه 22 در شمال غربی تهران، حوالی دریاچه‌ خلیج فارس قرار دارد. مسیر رسیدن به این مرکز خرید تا حدودی شبیه مسیر دسترسی چیتگر و بام لند است.

دسترسی ایران مال

ایران‌مال دارای 26 ورودی و 16 خروجی برای وسایل نقلیه است. به دلیل شیب زمین از سمت بزرگراه همت مراجعه‌کنندگان به وسیله یک شاهراه شمالی به پارکینگ طبقاتی وارد می شوند. دسترسی با خودرو شخصی از اتوبان همت غرب (اتوبان خرازی) راحت و سرراست است. برای رسیدن به ایران مال کافی است از هر نقطه تهران خودتان را به منطقه 22 برسانید. اتوبان همت غرب را تا انتها بروید تا تابلوی ایران مال را ببینید. با خرید بلیط هواپیما تهران و سفر به این شهر زیبا و تاریخی از ایران مال نیز دیدن کنید.

مترو ایران مال

برای رفتن به ایران مال با مترو باید سوار خط ۵ (به سمت گلشهر) شوید و در ایستگاه مترو ایران خودرو پیاده شوید. نزدیکترین مترو به ایران مال ایستگاه مترو ایران خودرو است.

ساعت کار ایران مال

اگر می پرسید چه زمانی ایران مال باز است؟ باید بگوییم ساعت کار ایران مال در روزهای وسط هفته از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب است. ولی این مرکز خرید پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها یک ساعت اضافه‌تر باز می‌ماند و تا ساعت ۱۲ شب به فعالیت خود ادامه می دهد. بنابراین در آخر هفته هاز از ساعت 10 صبح تا 12 شب می‌توان از ایران مال بازدید کرد.

سوالات متداول:

آدرس ایران مال کجاست؟

تهران، انتهای اتوبان همت غرب، بزرگراه خرازی، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس) بازار بزرگ ایران مال یا ایران مال

ساعت کاری ایران مال چگونه است ؟ آیا ایران مال امروز باز است؟

در طول هفته از ساعت 10 صبح الی 11 شب و آخر هفته تا 12 شب باز است.

ایران مال دسترسی مترو دارد؟
شما باید سوار خط ۵ مترو به مقصد گلشهر شوید، بعد در ایستگاه ایران خودرو پیاده شوید. از مترو ایران خودرو تاکسی برای ایران مال هست.

مالک ایران مال کیست؟

جلال رسول اف مدیریت کنونی بانک آینده و سرمایه گذار اصلی، علی انصاری کارفرمای اصلی پروژه و مالک بازار فرش و بازار موبایل و علاالدین میر محمد صادقی به عنوان رئیس هیئت امنای مجموعه ایران مال.

هزینه ورودی ایران مال چقدر است؟

شما برای ورود به مجموعه ایران مال و پارکینگ آن نیاز به پرداخت هزینه ندارید. 

بخش نظرات

هادی 22 بهمن 1402

چقدر زمان میبره که کل ایران مال را بگردیم؟

تحریریه تریپ
طبق نظر اغلب کاربران، بازدید از کل مجموعه حدود 3 ساعت زمان می‌بره.
البته این تایم فقط برای قدم زدن و بازدید کلیه؛ درصورت نیاز به نشستن، خرید کردن و یا بازدید با دقت و حوصله بیشتر، باید تایم طولانی‌تری رو درنظر بگیرید.

محمد 06 خرداد 1402

آیا ورود حیوانات مثل سگ بلامانع است؟

محمد مهدی مرآتی 07 فروردین 1402

سلام و وقت بخیر ساعت کاری تو ماه رمضان از ساعت چند تا چنده؟؟

Nm 13 آبان 1401

سلام آیا ایران مال پارک بانوان هم دارد یا هر جای دیگه ای که ویژه بانوان باشه؟

جواد 02 مهر 1401

تعطیلی رسمی بازه؟

تحریریه تریپ
سلام بله در ایام تعطیل هم باز هست.

محمد صالح شایان 01 مرداد 1400

ایا ایران مال شنبه تاریخ 1400/5/2 باز است در این 6 روز تعطیلی ای که در تهران برقرار شده است

محمد صالح شایان 01 مرداد 1400

ایا ایران مال شنبه تاریخ 1400/5/2 باز است در این 6 روز تعطیلی ای که در تهران برقرار شده است

mersad 23 تیر 1400

سلام وقتتون بخیر. آیا تزریق واکسن کرونا در ایران مال انجام میشه؟

تحریریه تریپ
سلام. بله. در اریبهشت ماه 1400 مرکز واکسیناسیون ایران مال افتتاح شد و دریافت واکسن کرونا در این مرکز امکانپذیر است. نحوه مراجعه به مرکز تزریق واکسن کرونا در ایران مال، مطابق اطلاعیه ها و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد می شود.

راد 11 خرداد 1400

سلام می خواستم برم ایران مال ساعت کاری شون رو نمی دونم. ایران مال جمعه ها باز است؟ قیمت ورودی ایران مال چنده؟

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc