https://gateway.trip.ir/api/

پرواز 60 میلیون تومانی ترکیه

به روز رسانی: 22 شهریور ، 1399 اخبار گردشگری

پرواز 60 میلیون تومانی ترکیه

اخبار متفاوتی در مورد پرواز مجدد ترکیه به گوش می رسد. برای کسانی که بنا به دلایل کاری یا دانشگاهی منتظر بازگشایی پروازها هستند، اطلاع از آخرین خبرها حیاتی است. آخرین به روز رسانی 22 شهریور

از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاینز

در پیگیری‌های «شرق» از شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، یک مقام آگاه در این شرکت هواپیمایی خبر داد از 28 شهریور، هر جمعه یک پرواز به ترکیه برقرار خواهد شد. اگر این خبر دوباره تغییری نکند، شاید بتوان امیدوار بود که پروازهای ترکیش‌ایرلاینز نیز برقرار شده و با شکستن انحصار قطرایرویز، قیمت‌ها هم سر فرود آورند.

تاریخ قبلی پرواز ترکیه از اول اکتبر

چندی پیش دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با «شرق» در رابطه با برقراری پروازها به ترکیه بیان کرد: ترکیه چندین‌بار خبر از بازگشایی مرز هوایی خود داد، اما چنین نشد و به دلایلی نامشخص، پروازها به تعویق افتاد. تاکنون فقط تاریخ اول اکتبر مطرح شده، اما این تاریخ (11 مهرماه) به دلیل آنکه چندین‌بار تاریخ برقراری پرواز از سوی ترکیه تغییر کرده، قابل اتکا نیست.

آخرین اخبار پرواز ترکیهآخرین اخبار پرواز ایران ترکیه

تعادل قیمت بلیط هواپیما ایران ترکیه

با نگاهی به پیش‌فروش قیمت‌ها خواهیم دید که ارقام بلیت وقتی به وعده اول اکتبر نزدیک می‌شویم، به تعادل می‌رسد؛ اما نمی‌توان چندان امیدی داشت که بار دیگر ترکیش‌ایرلانز زیر حرف خود نزده و سفرها را لغو نکند یا دوباره بلیت ایرلاین‌های داخلی کنسل نشود.

سو استفاده قطر ایرویز

شرق افزود: در فضایی که به دلایلی نامشخص، پروازهای ترکیه لغو می‌شود و پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به این مقصد نیز دایر نیست، شرکت هواپیمایی قطرایرویز بساط سوءاستفاده همتای ترک خود را تکمیل کرده و با قیمت‌گذاری‌های سرسام‌آور‏، عرصه را بر مسافران ایرانی تنگ کرده است.

سفر به ترکیه فقط برای مسافران خاص

محمد فرازمند، سفیر ایران در ترکیه، در گفت‌وگو با «شرق» می‌گوید: درباره پروازها و تردد مسافران بین دو کشور، فعلا افرادی که کار ضروری در ترکیه دارند و همچنین دانشجویان، مقیمان، هیئت‌های تجاری و مسافران ترانزیت می‌توانند مستقیم از طریق مرزهای زمینی یا پروازهای خطوط هوایی ایرانی به استانبول، وارد ترکیه شوند.

قیمت بالای بلیط هواپیما ترکیه

قیمت بلیت از حدود دو میلیون تومان پیش از بحران کرونا اکنون حتی به 67 میلیون تومان هم رسیده؛ چیزی در حدود 33 برابر. کار تا جایی بالا گرفت که برخی می‌گویند ترکیه و قطر در همکاری با یکدیگر چنین بستری را علیه ایران فراهم کرده‌اند. در هر حال، سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت امور خارجه در حال پیگیری موضوع و رفع مشکلی هستند.

تورج دهقانی‌زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، در حاشیه بازدید از سفرهای هوایی درخصوص تعرفه چند‌میلیونی بلیت رفت و برگشت تهران ـ استانبول گفت: «مردم بهتر است فعلا بلیت پروازهای ترکیه را نخرند». او خبر داده: «در حال رایزنی با کشور ترکیه هستیم و وزارت امور خارجه هم در حال رایزنی است تا مشکلی برای پروازهای ترکیه ایجاد نشود».

تعلیق سفر گردشگری به ترکیه

فرازمند سفیر ایران در ترکیه گفت: بدیهی است در‌باره سفرهای سیاحتی، دو طرف فعلا عجله‌ای نداشته و منتظر ایجاد شرایط مساعد برای اطمینان از سلامتی گردشگران هستند.

 
پرواز ایرلاینهای داخلی به ترکیه

اسعدی سامانی: در‌حال‌حاضر شاهدیم که بلیت در مسیر ترکیه با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسد. به همین خاطر از طریق وزارت امور خارجه در حال پیگیری هستیم که هم پروازهای ایرانی را دایر کنیم و هم ترکیش‌ایرلاینز را فعال کنیم تا این انحصار از بین برود. او همچنین خبر داد اکنون پروازهای ترکیه برقرار هستند، اما نمی‌توانند مسافران ایرانی را به این کشور ببرند و صرفا مسافران را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ترکیه به ایران منتقل می‌کنند. به گفته او، اگر قرار باشد پروازی بین ایران و ترکیه برقرار شود، از سوی شرکت‌های هواپیمایی دو طرف انجام می‌شود؛ وقتی ترکیش‌ایرلاین به ایران بیاید، متقابلا ایرلاین‌های ایرانی هم می‌توانند به ترکیه پرواز کنند.

 شکایت از طریق سازمان هواپیمایی

اسعدی‌سامانی در ادامه با نگاهی به این موضوع که ترکیش‌ایرلاینز با وجود کنسلی پروازها پول بلیت مسافرات را مسترد نمی‌کند، تأکید می‌کند: مسافران این موضوع را از سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کنند؛ زیرا شرکت‌های هواپیمایی خارجی با تأکید سازمان هواپیمایی کشوری، می‌توانند پول خود را از کشور منتقل کنند. احتمالا سازمان این ابزار را در اختیار دارد که بر این شرکت‌ها فشار بیاورد تا پول مسافران را بازگرداند و مشروط به خریداری بلیت از این شرکت نکند.

برای اطلاع از اخبار ترکیه بخواهنید

زمان باز شدن مرز ترکیه و ایران


 
 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc