https://gateway.trip.ir/api/

زمان باز شدن مرز ترکیه و ایران

به روز رسانی: 20 مهر ، 1399 اخبار گردشگری

زمان  باز شدن مرز ترکیه و ایران

با توجه به به روزرسانی اخبار بازشدن مرزهای ترکیه، برای اطلاع از آخرین خبرها لازم است که از به روز رسانی این سایت مطلع باشید.

برقراری مجدد پرواز تهران-استانبول قشم ایر

20 مهر 1399. به اطلاع مسافران گرامی می رساند پروازهای هواپیمایی قشم در مسیر تهران- استانبول مجددا در سه تاریخ ذیل برقرار می گردد.

دوشنبه 99/7/21

یک شنبه 99/7/27

دوشنبه 99/8/05

فروش بلیت هواپیمایی قشم به صورت چارتر بوده و مسافرین می توانند با مراجعه به آژانس های فروش بلیت قشم ایر بلیت خود را تهیه کنند.

همراه داشتن تست PCR در مسیرهای رفت و برگشت الزامی می باشد.

اطلاعیه برقراری پرواز مجدد ترکیه

PCR  با توجه به شروع پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران- استانبول- تهران از روز چهارشنبه 99/7/16 (20 اکتبر 2020)، انجام تست کرونا PCR برای کلیه مسافران الزامی است و تاکید می گرددگواهی مربوطه صرفا باید از مراکزی که در ذیل معرفی شده است تهیه گردد.

توجه داشته باشید زمان ورود به کشور ترکیه نباید از زمان صدور گواهی تست منفی PCR بیش از 72 ساعت گذشته باشد. مسافران زیر 2 سال نیازی به انجام تست ندارند. ضمنا داشتن اصل گواهی تست منفی کرونا و ارایه کپی آن به مسئول پذیرش در فرودگاه الزامی می باشد. آزمایشگاههای مورد تایید انجام تست کرونا در تهران به شرح زیر است:

آزمایشگاه ونک (تهران)

آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش (تهران)

آزمایشگاه بیمارستان پارس (تهران)

آزمایشگاه بیمارستان رسالت (تهران)

آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران ( جهت دیپلمات ها و مامورین دولتی)

آخرین اطلاعیه پروازهای ترکیه

11 مهر 1399.به اطلاع می رساند بنا به گزارش دریافتی پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به استانبول، تا تاریخ دوشنبه 12 مهر (3 اکتبر) 1399 ادامه خواهد داشت و پس از آن صرفا به صورت یک طرفه از مبدا استانبول به تهران صورت خواهد پذیرفت. لذا پس از این تاریخ تا تاریخ اول نوامبر کلیه پروازها از تهران به استانبول ابطال می گردد و برنامه پروازهای برگشت متعاقبا اعلام خواهد شد. 

همچنین هواپیمایی ترکیش در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد در ادامه شیوع بیماری کرونا، پروازهای این شرکت از مبدا شیراز تا تاریخ 25 اکتبر 2020 ابطال گردیده است. لذا خواهشمند است جهت انجام تغییرات بلیط طیق قوانین Involunttray اقدام نمایید.

توقف مجدد پروازهای بین ایران و ترکیه 

همه پروازها بین ایران و ترکیه از ساعت صفر روز 13 مهر متوقف می شود.
شرکت های هواپیمایی دو طرف فقط می توانند Repatriation Flight انجام دهند و فقط انجام پرواز خالی توسط ایرلاین های دو طرف برای برگرداندن اتباع دو طرف انجام می شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمای یادآور شد: این تصمیم سازمان هواپیمایی ترکیه به دلیل شیوع بیشتر بیماری کرونا و تلاش برای کاهش شیوع این بیماری اعلام شده است. اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که مسافرانی که پیش از این اقدام به تهیه بلیت ترکیه کرده بودند باید چه کاری انجام دهند؟ گفت: اتباع ایرانی که در ترکیه هستند و یا اتباع ترکیه ای که در ایران هستند از طریق همین پروازها به کشور خود بر می گردند اما اگر مسافرانی از قبل بلیت مسیر ترکیه دریافت کرده اند یا طی هماهنگی با شرکت های هواپیمایی باید بهای بلیت خود را از شرکت های هواپیمایی دریافت کنند و یا اینکه پرواز خود را به تعویق بیندازند.

برقراری مجدد پروازهای هما به استانبول

بر اساس مذاکرات به عمل آمده بین دو کشور ایران و ترکیه، مجوز پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به فرودگاه استانبول صادر شد. 

این پرواز در روز چهارم مهرماه سال جاری با شماره 719 در ساعت 12 و 10 دقیقه از فرودگاه امام خمینی به مقصد فرودگاه استانبول انجام می شود. 

مسافران در پروازهای ورودی استانبول می بایست 72 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نموده و نتیجه آن را هنگام ورود به فرودگاه استانبول به ماموران بهداشت آن کشور ارایه کنند.

شرایط پذیرش مسافر در مسیر تهران-استانبول

طبق اطلاعیه شرکت هواپیمایی ماهان امکان پذیرش مسافر در مسیر تهران استانبول در روز جمعه 99/7/4 برابر 25 سپتامبر 2020 با شرایط زیر میسر شده است و بر روی سیستم فروش شرکت هواپیمایی ماهان قابل فروش می باشد:

1. همراه داشتن جواب منفی تست کرونا PCR از آزمایشگاههای ذکر شده ( در همین پست درج شده)

2. صدور بلیط یک طرفه امکانپذیر می باشد.

3. پذیرش مجوزهای اقامتی و مسافرین توریستی بلامانع است.

برقراری پرواز مجدد تهران- استانبول هواپیمایی قشم

بر اساس آخرین اطلاعیه هواپیمایی قشم، پرواز تهران- استانبول با رعایت پروتکلهای بهداشتی برای حفظ سلامت مسافران از روز 5 شنبه 99/7/3 مجددا برقرار می گردد. به همراه داشتن نتیجه آزمایش PCR  برای مسافرین پرواز مذکور الزامی می باشد

آزمایشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور

طبق بخشنامه هواپیمایی آسمان آزمایشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش برای مسافرانی خروجی از کشور که نیاز به تست کرونا دارند به شرح زیر است: 

1. آزمایشگاه ونک (تهران)

2.آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش (تهران)

3. آزمایشگاه بیمارستان پارس (تهران)

4. آزمایشگاه انستیتو پاستور (جهت دیپلماتها و مامورین دولتی جمهوری اسلامی ایران)

5. آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد (کرج)

6. آزمایشگاه پزشکی بوعلی (قم)

7.آزمایشگاه آذرمهر (اصفهان)

8. آزمایشگاه پزشکی نیلو (شیراز)

9. آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان (مشهد)

اولین پرواز تهران و استانبول از 1 مهر 1399

شرکت هواپیمایی ماهان مورخ 99/6/29 طی آخرین بخشنامه خود امکان پذیرش مسافر در مسیر تهران استانبول را 99/7/1 برابر با 22 سپتامبر 2020 اعلام کرد. شرایط الزامی برای پذیرش همراه داشتن جواب منفی تست کرونا PCR از آزمایشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح ذیل می باشد. (حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز)

لازم به توضیح است که افزایش روزهای پرواز متعاقبا اعلام خواهد شد.

1. آزمایشگاه ونک (تهران)

2.آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش (تهران)

3. آزمایشگاه بیمارستان پارس (تهران)

4. آزمایشگاه انستیتو پاستور (جهت دیپلماتها و مامورین دولتی جمهوری اسلامی ایران)

5. آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد (کرج)

6. آزمایشگاه پزشکی بوعلی (قم)

7.آزمایشگاه آذرمهر (اصفهان)

8. آزمایشگاه پزشکی نیلو (شیراز)

9. آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان (مشهد)

باز شدن مرز زمینی ترکیه برای مسافران

مدیر پایانه بازرگان گفت: از اواخر هفته گذشته تردد برای پذیرش مسافرانی که اقامت یا تابعیت ترکیه را داشته اند، یا رویداد خاص از جمله سفر دانشجویی، درمانی یا دیپلماتیک در آن کشور داشته باشند، نظیر مرز سرو می توانند از این مرز تردد کنند

خرید بلیط هواپیما ترکیه

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: در حال حاضر قیمت بلیط ایرلاین های خارجی آزاد است، اما موضوعی که برای پروازهای ترکیه رخ داده را پیگیری می کنیم. 

آخرین وضعیت پروازهای ترکیه

شرکت هواپیمایی قطر به صورت پروازهای کانکشنی مسافران را به استانبول می‌برد که این پروازها یا از فرودگاه امام خمینی(ره) به دوحه و پس از آن به استانبول می‌رود یا آن‌که پس از رفتن به دوحه به بلگراد رفته سپس به مقصد فرودگاه استانبول پرواز می‌کند.

پروازهای ترکیش ایر

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درخصوص پروازهای ایرلاین ترکیش از یازدهم مهرماه در حال مذاکره با مجلس و وزارت امورخارجه هستیم اما فعلاً برقراری این پروازها قطعی نیست.

لازم به ذکر است این برای چندمین بار است که ترکیش برنامه پروازی به ایران را اعلام میکند، در چند سری قبل برنامه های اعلامی انجام نشدند و کنسل شدند.

تهران: ۲۱ پرواز در هفته، شروع از ۱ سپتامبر

تبریز: ۴ پرواز در هفته، شروع از ۱ سپتامبر 

شیراز: ۴ پرواز در هفته، شروع از ۱ سپتامبر 

مشهد: ۲ پرواز در هفته، شروع از ۵ سپتامبر

اصفهان: ۲ پرواز در هفته، شروع از ۵ سپتامبر

کنسل شدن پرواز ایران ترکیهلغو پروازهای ترکیش ایر

لغو پروازهای ایران ترکیه

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: پروازهای ایران و ترکیه مجددا تا تاریخ اول اکتبر مصادف با ۱۱ مهر ماه به تعویق افتاده و مشخص نیست که در این تاریخ هم این پروازها انجام یا مجددا به تاریخ دیگری موکول شود.

محدودیت پروازهای ایران به ترکیه

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در حال حاضر فقط دو شرکت هواپیمایی پروازهای خود را به صورت خالی به ترکیه انجام می‌دهند، اگر مسافرانی در این کشور باشد آنها را به ایران باز می‌گردانند و به نظر می‌رسد همه چیز بستگی به وضعیت شیوع ویروس کرونا و کنترل آن دارد.

سوالات متداول

مرز ترکیه کی باز می شود؟

فعلا مرز سرو برای سفرهای دانشجویی، درمانی و دیپلماتیک و مرز بازرگان برای افراد مقیم باز است.

مرز بازرگان برای مسافران کی باز می شود؟

مرز بازرگان برای مسافران دارای اقامت یا تابعیت ترکیه باز است.

پروازهای ایران ترکیه کی شروع می شود؟

تا تاریخ اول اکتبر مصادف 11 مهر تمام پروازها لغو می باشد.

تور ترکیه از کی برقرار می شود؟

 طبق آخرین خبرها از تاریخ 11 مهر  شروع می شود.

پروتکل های بهداشتی ورود به ترکیه چیست؟

پروتکل های بهداشتی در تمام ایرلاینها دقیق اجرا می شود و مسافران باید کارت سلامت گردشگری ترکیه دریافت کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ترکیه

بهترین جاده های ترکیه برای رانندگی

اینستاگرامی ترین نقاط استانبول کجاست؟

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc