https://gateway.trip.ir/api/

به باتومی نروید...

به روز رسانی: 13 مرداد ، 1399 اخبار گردشگری

به باتومی نروید...

گرجستان تا دلتان بخواهد جاهای دیدنی دارد اما بیشتر گردشگران عازم تفلیس و باتومی می‌شوند. مناطق شمالی این کشور از زیباترین نقاط کوهستانی دنیاست. کوههای سربه‌ فلک کشیده قفقاز هر سال طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. دلیل این محبوبیت غیر از آب و هوای خوب، روستاها و دهکده‌های شگفت‌انگیزی است که آنجا پنهان شده است. از طرف دیگر دهکده‌های ساحلی دریای سیاه جذابیت بالایی دارد که هر ساله تورسیت‌های اروپایی بیتری جذب می‌کند. شما می‌توانید در سفر بعدی به دیدن این جاذبه‌ها بروید.

1. روستای استپانتسمیندا
اگر کارت‌پستالی از کوههای قفقاز دیدید که در چشم‌انداز آن کلیسایی قدیمی هست، قطعا روستای استپانتسمیندا است.  این دهکده معروف در بالاترین قسمت کوههای گرجستان، زیر قله کازبک قرار دارد. اینجا به دلیل نزدیکی به تفلیس، یه یک مقصد گردشگری پربازدید تبدیل شده است.

2. روستای شاتیلی
منطقه خوِسوِرتی از دورافتاده‌ترین مناطق گرجستان است. جایی که هنوز برق ندارد اما زیبایی طبیعت آن خیره کننده است. اینجا بزرگترین سکونتگاه ییلاقی منطقه است. شاتیلی در دوره قرون وسطا ساخته شده است و معماری سنگی خاصی دارد. هنوز تعداد کمی جمعیت آنجا زندگی می‌کنند. 

3. روستای کواریاتی
این روستا در شمال باتومی و درکرانه دریای سیاه قرار دارد. کواریاتی با چشم‌انداز کوهستانی سرسبز و ساحلی سنگریزه‌ای، یک گردشگاه تابستانی بی‌نظیر است. مردم این منطقه باور دارند آبهای این قسمت خاصیت درمانی دارند. شما می‌توانید سفر لذت‌بخشی را در امتداد ساحل باتومی تجربه کنید. این روستا دوبخش دارد یکی کنار دریا و ساحل قرار گرفته و بخش دیگر کوهستانی است. شما با شهر باتومی فقط  15 کیلومتر فقط فاصله دارید.

4. روستای کبولِتی
اگر ساحل دریای سیاه را به سمت شمال ادامه دهید بعد از کواریاتی به روستای کوبولِتی می‌رسید. شما علاوه بر ساحل زیبا و آرام، می‌توانید از قلعه پترا، پارک هیجان ‌انگیز تسیتسیناتلا، موزه و پارک مینیاتور دیدن کنید. این دهکده ساحلی در 30 کیلومتری باتومی قرار دارد.

5. اورِکی
این دهکده کوچک دارای ساحل شنی است برخلاف دیگر ساحل‌های دریای سیاه که سنگریزه‌ای هستند،  پاکیزگی ساحل، آرامش محیطی و آب و هوای بندری، اینجا را به یک مقصد تابستانی فوق‌العاده تبدیل کرده است. شبهای گرم و پرشور ساحلی اورکی را از دست ندهید. 
همیشه نیاز به خرید بلیط هواپیما نیست، گاهی سفر با ماشین شخصی در کشورهای همسایه ایران می‌تواند به شدت لذت‌بخش باشد.
 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc