https://gateway.trip.ir/api/

محبوبترین سواحل سریلانکا کدامند؟

به روز رسانی: 07 تیر ، 1402 مقاصد پر طرفدار

محبوبترین سواحل سریلانکا کدامند؟

جزیره سریلانکا دورتادور شهرهای ساحلی معروف و کیلومترها خط ساحلی دارد. محبوبترین سواحل سریلانکا مقصدی ایده ال برای تفریحات آبی در سفرخانوادگی، رمانتیک و انفرادی است. با بهترین سواحل سریلانکا آشنا شوید.

 سریلانکا کجاست

سریلانکا یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری دنیاست. دلیل این محبوبیت را باید در جذابیت سریلانکا برای هر نوع و ژانر سفری دانست. شما در سفر به سریلانکا از سواحل بکر، مناطق جنگلی و جاذبه های تاریخی تا محیط های بومی و لوکس ترین هتل ها و اسپاها را می توانید تجربه کنید. انواع غذاهای محلی با طعم و ادویه منحصر بفرد از غذاهای دریایی تا گیاهی با قیمت ارزان در دسترس شماست. تنوع پارک های حیات وحش با 215 گونه پرنده و حیواتی چون فیل وپلنگ...سافاری مهیجی را در اختیار شما می گذارد. در کشوری که فرهنگ غنی بودایی دارد، زیباترین معابد و آیینها را خواهید دید. یکی از بهترین جاهایی که طرفداران ورزش یوگا و علاقه مندان به ورزشهای ابی را به خود جذب می کند. ماه نوامبر تا آوریل بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کلمبو است.

سواحل سریلانکا

سریلانکا به خاطر موقعیت جزیره ای دارای سواحل متعددی با ویژگیهای متفاوت است. این سواحل شامل نینتاور، کالکودا، پاسکودا، سالاتیوه، کاریومالایوترو، داچ، نیلاولی، آریسیماله، کاسوارینا، تالوپادو، نگمبو، پوتوپیتیا، ونتورا، سبیده، مادامپ، میریسا، ولاماداما، هیریکیتیا، تنگاله، کاهاندامودارا، همبوتوتا، آروگام، ایندوروا، کوگالا، کالیپیتیا است.اگر عازم سواحل سریلانکا هستید، حتما یک ماه قبل از حرکت بلیط هواپیما خود را رزرو کنید.

سواحل زیبای سریلانکاسواحل دیدنی سریلانکا از جاذبه های اصلی گردشگری است.

سواحل جنوبی سریلانکا

سواحل این قسمت به شهر گاله نزدیک هستند و محیطی شبیه سواحل غربی دارند. بهترین زمان سفر به سواحل جنوبی از اواخر ماه نوامبر تا آوریل است. اوج باران موسمی در این سواحل ماه سپتامبر و اکتبر است. سواحل محبوب سواحل جنوب شامل میریسا، اوناواتونا و تنگاله است.

ساحل اوناواتونا

ساحل زیبای اوناواتونا (Unawatuna) در جنوب سریلانکا و در فاصله 5 کیلومتری از شهر تاریخی گاله قرار دارد. شما هر چیزی که از یک ساحل جذاب انتظار دارید از منظره بی نظیر، سواحل شنی آرام، دریای زلال، صخره های دریایی و شنای لذت بخش در اوناتواوانا پیدا می کنید. زندگی شبانه ساحل مهیج و پر از تفریحات سرگرم کننده است. شما می توانید بهترین اقامتگاهها و هتل ها را با قیمت به صرفه رزرو کنید. به خاطر نزدیکی ساحل به شهر گاله، تفریحگاه مردم محلی در تعطیلات است. فاصله کلمبو تا اوناواتونا با قطار 4 ساعت است.

جاهای دیدنی ساحل اوناواتونا: دهکده تالپه، معبد ژاپنی صلح، معبد سودهارمالایا، موزه باستانشانسی دریایی

ساحل میریسا

میریسا (Mirissa) بزرگترین بندر ماهیگیری در سواحل جنوبی کنار خلیج ولیگاما است. دسترسی از کلمبو به ساحل میریسا حدود 2 ساعت زمان می برد. با اینکه میریسا دهکده کوچکی ست اما سواحل زیبا و وسیعی دارد. سواحل شنی سفید، دریای زلال با پس زمینه ای از درختان نخل. اسکله طبیعی میریسا برای موج سواری و شنا عالی است. سنگ های مرجانی میریسا به آبی تیره می زند. میریسا بهترین جا در سریلانکاست که می توانید دسته بزرگ والها را ببینید. ماه فوریه و مارس بهترین زمان است. فاصله کلمبو تا میریسا 170 کیلومتر است. اقامت در میریسا به نسبت گران است.

جاهای دیدنی ساحل میریسا: صخره پاروت، ساحل درختان نارگیل، مزرعه مارها، فانوس دریایی دوندرا، ساحل لاک پشتها

ساحل زیبای بنتوتابنتوتا از معروفترین سواحل سریلانکا

ساحل تنگاله

این ساحل که با برج های صخره ای و خلیج های آرام محیطی جذاب برای گردشگران است. تنگاله یا تانگالا (Tangalle) یک بندر ماهیگیری کوچک است که هر آنچه از یک ساحل گرمسیری می خواهید در اختیار شما قرار می دهد. آبهای فیروزه ای و درختان نخل، سواحل گسترده و جاذبه معابد  و مجسمه عظیم بودایی، تانگالا را برای شما متفاوت و خاطره انگیز خواهد ساخت. ساحل تنگاله دارای یک آبفشان به نام هوومانیا است. تنگاله در فاصله سه ساعتی کلمبو و در جنوب سریلانکا جای گرفته است. از کلمبو تا تنگاله با قطار 4 ساعت راه است.

جاهای دیدنی ساحل تنگاله: پارک ملی بوندالا، معبد صخره ای مولکیریگالا، ساحل سکوت، تالاب رکاوا

درباره سفر به سریلانکا بیشتر بخوانید:

هزینه سفر به سریلانکا را دقیق بدانید.

سواحل غربی سریلانکا

بهترین زمان برای سفر به سواحل غرب سریلانکا از اواخر نوامبر تا آوریل است. میانگین دما معمولا کمتر از 30 درجه است. اوج بارانهای موسمی در این مناطق ماه ژوئن و سپتامبر رخ می هد. معروفترین سواحل غربی شامل بنتوتا، کلمبو، نگمبو و کالپیتیا است. 

ساحل بنتوتا سریلانکا

برای ورزشهای آبی بهترین ساحل ، بنتوتا (Bentota) است. برای کسانی که عاشق آفتاب گرفتن در ساحل هستند، بنتوتا مقصدی مطلوب است. همه نوع تفریحات آبی از جت اسکی، موج سواری و قایقرانی در بنتوتا فراهم است. سافاری با قایق در رودخانه بنتوتا که به تالاب و جنگل های حرا می رسد، هیجان انگیز است. جایی که انواع پرندگان، مناظر دیدنی و بکر خواهید دید. از کلمبو تا بنتوتا دو ساعت راه است.

جاهای دیدنی ساحل بنتوتا: جزیره سینمون، بریف گاردن، دهکده آمبالگودا، رودخانه مادو گانگا،

ساحل هیکادوا

ساحل معروف هیکادوا (Hikkaduwa) که در دهه 1970 پاتوق هیپی ها بود در غرب سریلانکا قرار دارد. هیکادوا با باغ های مرجانی و سواحل رویایی همیشه محبوب گردشگران بوده است. با وجود اینکه در سونامی 2004 آسیب دید ولی هنوز به خاطر زندگی شبانه پر از مهمانی و موسیقی، گردشگران خارجی علاقه مند زیادی را جذب می کند. فاصله هیکادوا تا شهر گاله نیم ساعت و تا شهر کلمبو دو ساعت و نیم راه است.

جاهای دیدنی ساحل هیکادوا: معبد پوشپاراما، قلعه گاله، پارک ملی اوداوالاو، موزه سونامی، مجسمه بزرگ بودا

ساحل نگمبو

این ساحل زیبا در فاصله نیم ساعتی از شهر کلمبو قرار دارد. سواحل طلایی نگمبو (Negombo) را قبل از برگشت به مبدا باید تجربه کنید. لذت قایق سواری و کایت سرفینگ در تالاب دیدنی نگمبو، اقامت در ریزورتهای ساحلی دلنشین حال شما را بهتر می کند. اینجا زمانی مستعمره بوده و بازدید از معماری قدیمی شهر همچون کلیسای سنت ماری جذابیت خاصی دارد. از کلمبو تا نگمبو یک ساعت با اتوبوس راه است.ما قبلا در مقاله جاهای دیدنی سریلانکا به بهترین جاذبه های گردشگری این کشور پرداختیم. 

جاهای دیدنی ساحل نگمبو: قلعه قدیمی نگمبو، معبد انگوروکارامولا، ساحل شیشه ای موراوالا

ساحل الانکودا

شبه جزیره زیبای کالپیتیا در غرب سریلانکا با ساحل دیدنی الانکودا (Alankuda) از مقاصد جدید گردشگری این کشور است. در این ساحل کلوپهای آموزش دلفین در تمام سال شما را به تماشای دنیای دلفینها دعوت می کنند. این ساحل به خاطر بادهای همیشگی بهترین محل برای کایت سرفینگ است. آرامش و محیط بومی الانکودا بهتر از شلوغی سواحل جنوبی است. اقامتگاههای بومگردی در محیطی روستایی لذت بخش خواهد بود.از کلمبو تا الانکودا با ماشین سه ساعت راه است.

جاهای دیدنی ساحل الانکودا: کلیسای سنت آنه، معبد مونسورام، پارک ملی ویلپاتو (دارای بیشترین پلنگ دنیا)، تماشای دلفین ها

سواحل شرقی سریلانکا

سواحل شرقی از ماه آوریل تا دسامبر بهترین آب و هوا را دارند. از ماه اکتبر فصل بارنهای موسمی آغاز می شود و تا ژانویه ادامه پیدا می کند. اقامتگاه ها و ریزورت ها در شرق سریلانکا به سرعت در حال رشد هستند که نشان از رغبت گردشگران برای سفر به این سواحل دارد. این سواحل شامل پاسکودا، ترینکوماله، آروگام، باتیکولا، نیلاولی و کوچچاولی است. در ادامه با بهترین سواحل شرق سریلانکا آشنا شوید:

خلیج آروگام

اگر می خواهید همراه لذت از سواحل جذاب، زندگی بومی و قومیتی سریلانکا را از نزدیک ببینید، آروگام (Arugam)عالی است. در این منطقه، بومیان سینهالی، تامیل و مسلمانان زندگی می کنند و شما فرهنگی زنده و متنوع آروگام را تجربه خواهید کرد. آروگام که در سواحل شرقی سریلانکا قرار دارد و به خاطر امواج بلندش در دنیا معروف است. معمولا در ماه ژوئن و اگوست پر از گردشگر است. از کلمبو پرواز مستقیم برای آروگام وجود ندارد و با ماشین حدود 6 ساعت راه است.   

جاهای دیدنی خلیج آروگام: صخره الفانت، معبد ویهارایا، پارک ملی یالا، تالاب یورانی، صومعه کودومبیگالا

ساحل نیلاولی

نیلاولی (Nilaveli) یکی از زیباترین سواحل شرقی سریلانکاست. سواحل شنی سفید و جمعیت کم و محیط بکر برای طرفداران جاهای دنج جذاب است. از آوریل تا دسامبر بهترین زمان سفر به نیلاولی است و خورشید تابان و ساحل منحصربفرد و آرام شما را از زندگی روزمره جدا می کند. در سفر به خلیج نیلاولی می توانید به جزیره کبوتر بروید. این جزیره که با مرجانها محاط شده برای اسنورکلینگ، غواصی و شنا با لاک پشت های دریایی بی نظیر است. شما می توانید از کلمبو با قطار 3 ساعت و نیم به نیلاولی برسید.

جاهای دیدنی ساحل نیلاولی: معبد کونشوارما، دیدن وال دریایی، معبد گوکانا، قلعه فردریک، موزه دریایی، شهر باستانی سیگیریا و دامبولا

ساحل گردشگری نیلاولیساحل نیلاولی از سواحل محبوب شرق سریلانکا

ساحل پاسکودا

پاسکودا در خلیجی به همین نام و در مجاورت ساحل پاسکودا (Passekudah) قرار دارد. بهترین جایی که شنا در آبهای آرام و امن را تجربه خواهید کرد. از دهه 1970 نام این ساحل سر زبانها افتاد و به تدریج به یکی از سواحل محبوب در شرق سریلانکا تبدیل شد. فاصله ساحل پاسکودا تا شهر کندی 227 کیلومتر است. پاسکودا به معنی دماغه دریایی پوشیده از خزه است. شما می توانید با هواپیما یک ساعته از کلمبو به پاسکودا برسید.

جاهای دیدنی ساحل پاسکودا: تالاب باتیکالوا، شهر باستانی پولون ناروا، دروازه قدیمی باتیکالوا، پارک ملی مینریا، فانوس دریایی باتیکالوا و اکو پارک

شهرهای ساحلی سریلانکا

معروفترین شهرهای ساحلی سریلانکا شامل نیلاولی، آروگام، کالکودا، میریسا، اوناواتونا، آپوولی، نگمبو، تنگاله، موهاتوارام، بنتوتا، هیکادوا، تالالا

تور سریلانکا

تور سریلانکا معمولا به مقصد کلمبو و بنتوتا برگزار می شود. قیمت تور متناسب با امکانات تور، تاریخ سفر و نوع اقامت متفاوت است. به طور متوسط قیمت تور سریلانکا از 34 میلیون به بالاست.

آب و هوای سریلانکا

جزیره سریلانکا به واسطه همجواری با اقیانوس هند دارای وضعیت استوایی است. در برخی از ماههای سال با بارانهای موسمی و بادهای شدید همراه است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc